Päätöksen tehnyt, mutta...

vinkkejä ruokavalioon kaipaan

Tein Tammikuun alussa päätöksen, että laihdutan kesäkuuhun mennessä -20kg. Alotin jumpan 2x viikossa. Välipäivinä käyn tunnin pituisella reippaalla kävelylenkillä. Eli liikuntaa harrastan 5pv:nä viikossa. Viikonloppuna vain kevyttä kävelyä ulkona.
Aamupalaksi syön 2 palaa ruisleipää, siihen päälle 2 palaa vähä rasvaista juustoa ja kinkkuviipale ja kurkkua teetä tai kahvia (1 lusikallinen sokeria ja rasvatonta maitoa) Joskus myös keitettyä kananmunaa. Puolen päivän aikoihin syön jogurtin tai kananmunaa ja raejuustoa. Päivälliseksi perunaa/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa ja salaattia puolet lautasesta ja päälle salaatin kastike. Viiden jälkeen en syö enää mitään. Yövuoroja kun teen vain niin töissä syön mandariinia ja rasvattoman jogurttijuoman. Ja toisinaan sitten raejuustoa ja jogurttia.

Saanko riittävästi kaikki tarpeelliset ravintoaineet ja vitamiinit yms.
Kiloja on lähtenyt nyt kuukaudessa -5kg ja olen kyllä todella tyytyväinen tuloksiin.

Ruokavalio minua lähinnä mietityttää, että onko se ihan kohdallaan ja pitäisikö jotakin lisätä tai ottaa pois??

Kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät minua auttaa =)

6

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahdutus tietoa
    • hienosäätöä

Hyvältähän tuo näyttää. Jos jotain pitäisi korjata, niin söisin vähän reilumman lounaan - periaatteella n kämmenen kokoinen annos proteiinia (vähärasvainen liha, kana, tai kala - kala saa mielellään olla rasvaistakin), vihanneksia vaikka huru mycke sekä kohtuullisesti hitaita hiilihydraatteja (tumma pasta, riisi).

Raejuuston/munan/jugurtin jättäisin iltapäivän välipalaksi, siihen lisäksi hedelmä ja/tai vihanneksia.

Iltapala hyvä, jos haluaa hienosäätää niin voisi siinäkin suosia täysjyvätuotteita (tärkeää kuitua ja ne pitää nälän loitolla paremmin - vaikka ei se perunakaan tapa jos on keitetty). Salaatinkastikkeen tilalle voisi ottaa pienen määrän oliivi- tai rypsiöljyä (en tässä lähde säätämään kumpi on parempi).

Minusta kyllä viiden jälkeen voi syödä jos siltä tuntuu, hedelmä ja jugurtti ihan ok.

Yleensäkin nykyään suositellaan kolmea kunnon ateriaa ja kaksi välipalaa, jotta naposteluhimo pysyisi loitolla. Moni tekee sen virheen, ettei syö kunnon lounasta eikä kevyitä välipaloja päivällä, jolloin illalla tietty iskee järkyttävä nälkä ja tulee ahmittua.

• Äibä

Hei!luin aloituspuheenvuoron ja ruokavalio näyttää jokseenkin samalta kuin minulla, mutta aamulla en syö kuin yhden ruisleipäpalan ilman päällyksiä, tsatsikia tai hitusen margariinia kyllä laitan. sitten aamupäivällä puuro tai nutrilet-patukka, sitten jokin välipala iltapäivällä, voi olla hedelmä tms, n.viiden aikaan kasviksia kanaa/kalaa/lihaa TAI keitto. illalla vielä ehkä tonnikalaa, raejuustoa tms, hedelmä. liikunnan aloitin aktiivisesti lenkkeilemällä, juoksua ja reipasta kävelyä sekä vatsalihaksia, hiihtoa kelin salliessa. vaaka vaan ei näytä menevän alaspäin!mitä teen väärin?? ois niin ihana kun joku vois auttaa..tuntuu että kohta tässä täytyy lopettaa kokonaan syöminen..apuva! :)

• tästäkö????
        Äibä kirjoitti:

Hei!luin aloituspuheenvuoron ja ruokavalio näyttää jokseenkin samalta kuin minulla, mutta aamulla en syö kuin yhden ruisleipäpalan ilman päällyksiä, tsatsikia tai hitusen margariinia kyllä laitan. sitten aamupäivällä puuro tai nutrilet-patukka, sitten jokin välipala iltapäivällä, voi olla hedelmä tms, n.viiden aikaan kasviksia kanaa/kalaa/lihaa TAI keitto. illalla vielä ehkä tonnikalaa, raejuustoa tms, hedelmä. liikunnan aloitin aktiivisesti lenkkeilemällä, juoksua ja reipasta kävelyä sekä vatsalihaksia, hiihtoa kelin salliessa. vaaka vaan ei näytä menevän alaspäin!mitä teen väärin?? ois niin ihana kun joku vois auttaa..tuntuu että kohta tässä täytyy lopettaa kokonaan syöminen..apuva! :)

Jaa, mä lisäisin aamuun ja lounaaseen protskua. Jatuleeks tossa tarpeeksi hyvälaatuista rasvaa - sitäkin tarttee.

• Äibä
        tästäkö???? kirjoitti:

Jaa, mä lisäisin aamuun ja lounaaseen protskua. Jatuleeks tossa tarpeeksi hyvälaatuista rasvaa - sitäkin tarttee.

Kiitos..aloitin syömään omega- kalakapseleita, siitähän saa jonninverran rasvaa..sekä käytän kasvisten kypsennyksessä öljyä. marganriiniakin joskus leivälle..kuinkahan paljon niitä rasvoja ois tarpeen sitten syödä? toivotaan, että pikkuhiljaa hyvä tulee..

• Nimetön
        Äibä kirjoitti:

Kiitos..aloitin syömään omega- kalakapseleita, siitähän saa jonninverran rasvaa..sekä käytän kasvisten kypsennyksessä öljyä. marganriiniakin joskus leivälle..kuinkahan paljon niitä rasvoja ois tarpeen sitten syödä? toivotaan, että pikkuhiljaa hyvä tulee..

ei voi olla noin vaikeaa tuo laihduttminen, liikkuu vaan ja syö terveellisesti niin alkaa näkyä tuloksia. Itsellä nyt pudonnut paino 6 kuukaudessa jo 42 kg, pitää vaan lopettaa e tekosyiden keksiminen ja joka päivä lenkkeillä, jos on vaikka jalka kipeä niin burana on sitä varten ja eikun lenkille vaan. itse olen kävellyt reippaasti 7 pvä;nä viikossa yht. n. 80km/vko nyt alkaa paino olla kohdillaan ja on kevyt ja mukava liikkua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe