Miksi te vaimot ja toiset naiset tappelette täällä keskenänne?
Totuushan kuitenkin on se että teitä ei erota toisistanne mikään muu kuin se että mies on toiselle heikkona hetkenään sanonut tahdon.
Kumpaakaan teistä se pettävä mies ei rakasta, ei kunnioita eikä pidä minkään arvoisena.
Ei ihminen, jos puolisoaan rakastaa, kunnioittaa ja pitää tätä arvossa, valehtele ja järjestele asioitaan niin että pääsee toista naista tapailemaan. Ei rakastava ihminen toimi tahallaan niin että se loukkaa toista.
Ei ihminen jos toista naista rakastaa, kunnioittaa ja pitää arvossa, käy sen toisen luona hätäisesti silloin kun on mahdollisuus, salaile kaikilla keinoilla suhdetta ja pidä toista vähän kuin varasuunnitelmana.
Miksette vain yksinkertaisesti voi myöntää tätä asiaa? Se kun vaan on todellakin niin yksinkertaista, jos rakastaisi vaimoaan, ei pettäisi ja jos rakastaisi sitä toista, ottaisi eron vaimostaan.
Vaimot selittävät itselleen miehen eroamattomuuden sillä että ei eroa koska kuitenkin rakastaa vaimoaan. Toiset naiset selittävät itselleen miehen eroamattomuuden sillä että lapset ja omaisuus estävät eron. Täyttä shittiä tämä selitys kummaltakin, suoraa itsepetosta.
Lopettakaa naiset se itsellenne kaiken parhainpäin selittely ja ryhdistäytykää, ottakaa oman elämänne langat omiin käsiinne.
Totuus on
26
1709
Vastaukset
- ja osuva
kirjoitus! Ihan täyttä totta joka sana.
- ikinä!
Juuri näin! Nyt peilin eteen jokaikinen nainen, olit sitten ykkönen, kakkonen, kolmonen, nelonen tai mikä tahansa, ja sanomaan ääneen itselleen, että MINUA KUSETETAAN!!! HERÄÄ!!!
- Oppii
>Minä itse pidän kolmen naisen koplaa,käyn vuorotellen heitä hoitamassa.Nämä naiset eivät
tiedä toisistaan mitään.Minulla alkaa työt 08:00
mutta on sen verran vapaa työ,että voin lähes milloin vain käydä työajalla kahvilla? Parasta
tässä on kun vaimoni ei ole antanut 7 kuukauteen
niin eipähän tarvi ruinata hältä persettä.Viimeksi
vaimoni sanoi,että onpa hyvä kun olen oppinut,että
hän ei halua seksiä,niin älä yritä.Minä tähän,että
kyllä oppi o mennyt perille? Ja iltasella lähdin
tennistä pelaamaan,menin ensin yhden naisen luo ja
sitten pelaamaan...
jaahas no mikähän syy meijän äijällä sitten on jatkaa avioliittoa kun ei ole niitä yhteisiä lapsia eikä velkaa eikä olla vanhojakaan eroa ei kuitenkaan halunnut,kertokaa kun tiedätte
- Valmiista.
Mihinkäs mies valmiista huushollista lähtee, kun nainen vielä paapoo:=D.
Valmiista. kirjoitti:
Mihinkäs mies valmiista huushollista lähtee, kun nainen vielä paapoo:=D.
sattuu nyt olemaan niin ettei sitä tarvi paapoo,ja on muuten sairaan hyvännäköinenkin mies ottajia kyllä olisi muttei hää haluu enää mennä kui
- jos
svengimary kirjoitti:
sattuu nyt olemaan niin ettei sitä tarvi paapoo,ja on muuten sairaan hyvännäköinenkin mies ottajia kyllä olisi muttei hää haluu enää mennä kui
pystyt luottamaan taas vaikka onkin sinua pettänyt.Ei ne miehet yleensä lähdekkään niin kauan kun ykkönen ja kakkonen ovat valmiita miehen jakamaan.
jos kirjoitti:
pystyt luottamaan taas vaikka onkin sinua pettänyt.Ei ne miehet yleensä lähdekkään niin kauan kun ykkönen ja kakkonen ovat valmiita miehen jakamaan.
empä minä vielä luota vaikka mies on kyllä paljon tehnyt asioita millä näyttää että on katunut tekoaan,sen tiedän etten jaa häntä ainakaan tällä hetkellä kenenkään kanssa kyllä lopetti suhteen ihan mun silmieni alla vaihtoi salanumerot ja ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä ja uskon kyllä siihen koska ei työskentele enää lähelläkää sitä kaupunkia missä kyseinen immeinen asuu mutta ohan niitä muita muualla toivottavasti en enää saa sitä sitten tietää jos niin on
- ihan itse päättelet
Mutta mikään noista kolmesta se ei ole, vai onko sinusta:
rakkautta se että kusettaa sinua 6-0, valehtelee joka asiasta, yleensä vielä valjastaa kaverinsakin valehtelemaan puolestaan, pettää luottamuksen ja käy toisen naisen luona "puhumassa, pussaamassa ja panemassa" välittämättä lainkaan sinun tunteistasi?
kunnioitusta se että pitää sinua niin tyhmänä ettet tajua valheitaan, kiistää vielä ja leimaa vainoharhaiseksi, tekee sinusta jopa ystäviensä edessä kynnysmaton kun kaikki muut tietävät muttet sinä?
arvostusta se että katsoo ettei sinulla ole oikeutta tietää missä mennään ja näin päättää itse omista valinnoistasi, se että pitää sinua itsestäänselvänä kotitalouskoneena, se että käyttää vapaa-aikansa mieluummin toisen naisen kanssa peuhaamiseen kuin sinun kanssasi yhdessäoloon?
Näitä asioita voisi jatkaa vaikka kuinka paljon tänne, sillä jokainen tapaushan on erilainen. Ihmettelen vaan että kovasti on masokistinen käsitys rakkaudesta, kunnioituksesta ja arvostuksesta jos tämä käytös on osoitus niistä.
Ei kukaan, edes kaikkein naiivein ihminenkään voi uskoa että "minua se mies kuitenkin rakastaa" kun mies käyttäytyy näin. - Petetty nalle
svengimary kirjoitti:
empä minä vielä luota vaikka mies on kyllä paljon tehnyt asioita millä näyttää että on katunut tekoaan,sen tiedän etten jaa häntä ainakaan tällä hetkellä kenenkään kanssa kyllä lopetti suhteen ihan mun silmieni alla vaihtoi salanumerot ja ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä ja uskon kyllä siihen koska ei työskentele enää lähelläkää sitä kaupunkia missä kyseinen immeinen asuu mutta ohan niitä muita muualla toivottavasti en enää saa sitä sitten tietää jos niin on
siinä on että pitää elää puolison kanssa jota koko ajan epäilet ja kylmähiki persläven ympärillä pelkäät jostain kiirivän petosuutisia? Onko se vaan omaa epäilystä ettei omillaan pärjää? Heikkoa itsetuntoa, ei uskalla myöntää epäonnistumistaan parinvalinnassa? Ei uskalla laskea kättä irti paskasta, kun ei huomista tiedä? Eikö jatkuva epäileminen näivetä sisinpäsi? Rakastatko itseäsi?
- oikeasti katunut ole
svengimary kirjoitti:
Ei se mies mitään oikeasti katunut ole pettämistään. Pääsipähän välillä vaan vieraisiin ja sai lisää kokemusta naisista. Ei se mitään kadu, päinvastoin. Sinä vain kuvittelet ja elät toiveunessa, että mies muka katuu. Tuskinp edes rakastaa sinua, jos rakastaisi niin ei pettäisi. Kohta etsii taas uuden misun. Ja sie kuvittelet, että sinun on hyvä olla kun suljet vain silmäsi tosiasioilta. Luulet, että on hyvä olla jos et saisi tietää mitään. Sillä laillako se menee, että pää pensaaseen vaan.
Petetty nalle kirjoitti:
siinä on että pitää elää puolison kanssa jota koko ajan epäilet ja kylmähiki persläven ympärillä pelkäät jostain kiirivän petosuutisia? Onko se vaan omaa epäilystä ettei omillaan pärjää? Heikkoa itsetuntoa, ei uskalla myöntää epäonnistumistaan parinvalinnassa? Ei uskalla laskea kättä irti paskasta, kun ei huomista tiedä? Eikö jatkuva epäileminen näivetä sisinpäsi? Rakastatko itseäsi?
en minä suinkaan vahdi silloin alussa kyllä mutta se pikkuhiljaa on jäänyt pois,siitä on nyt kolmevuotta.kuvitteletteko että joku mies kolmeavuotta jaksaisi sellaista,ei tasan.jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden en ole valmis ensimmäisen ongelman tultua heti eroamaan,olemme olleet yhdessä16vuotta enkä aiemmin ole häntä tästä asiasta kiinni saanut,ja hän sai kyllä ihan itse valita haluaako erota,ei halunnut joten tässä olemmeenkä kadu että sen mahdollisuuden hänelle annoin.
oikeasti katunut ole kirjoitti:
Ei se mies mitään oikeasti katunut ole pettämistään. Pääsipähän välillä vaan vieraisiin ja sai lisää kokemusta naisista. Ei se mitään kadu, päinvastoin. Sinä vain kuvittelet ja elät toiveunessa, että mies muka katuu. Tuskinp edes rakastaa sinua, jos rakastaisi niin ei pettäisi. Kohta etsii taas uuden misun. Ja sie kuvittelet, että sinun on hyvä olla kun suljet vain silmäsi tosiasioilta. Luulet, että on hyvä olla jos et saisi tietää mitään. Sillä laillako se menee, että pää pensaaseen vaan.
no te pahansuopaiset ihmiset ette sitten vissiin ite ole saaneet töppäilyjänne anteeksi kun jaksatte olla noin jyrkkiä ,usko huvikses vaan ettei se mies ole sellainen että olis jonkun kanssa vaan tottumuksesta ja asiahan on niin että jos sieltä sitten tulee tietoon toinen tälläinen ni sit ei tartte edes keskustella mutta niin kauan kun hänessä yritystä nään niin kauan myös minä yritän enkä ymmärrä jos te siellä sitä paheksutte,nykyäänhän sanotaan että ihmiset eroavat liian helposti,minä kun en meinaa siihen sakkiin kuulua.kyllä minä niitä asioita silloin alussa ajattelin juuri noin mutta juuri se että mieheni sanoi ettei halua erota sai minut ajattelemaan hiukan erilailla,jos olen tehnyt väärän päätöksen itse itkuni itken ei kukaan muu
- aina täällä
svengimary kirjoitti:
no te pahansuopaiset ihmiset ette sitten vissiin ite ole saaneet töppäilyjänne anteeksi kun jaksatte olla noin jyrkkiä ,usko huvikses vaan ettei se mies ole sellainen että olis jonkun kanssa vaan tottumuksesta ja asiahan on niin että jos sieltä sitten tulee tietoon toinen tälläinen ni sit ei tartte edes keskustella mutta niin kauan kun hänessä yritystä nään niin kauan myös minä yritän enkä ymmärrä jos te siellä sitä paheksutte,nykyäänhän sanotaan että ihmiset eroavat liian helposti,minä kun en meinaa siihen sakkiin kuulua.kyllä minä niitä asioita silloin alussa ajattelin juuri noin mutta juuri se että mieheni sanoi ettei halua erota sai minut ajattelemaan hiukan erilailla,jos olen tehnyt väärän päätöksen itse itkuni itken ei kukaan muu
ensimmäisenä sanotaan,jätä se paska saat parempaa ja pettäjä pettää aina.Tottakai jokainen ansaitsee mahdollisuuden.Kun kerran rakastat miestäsi anna mahdollisuus,jos pettää toisen kerran mieti uudestaan.Toivon,että saat asiasi kuntoon ja jatkatte onnellisena kaiken jälkeen.Liitto voi olla jopa parempi kaiken paska jälkeen.Onnea sinulle ja hyvää jatkoa.Ps minuakin petettiin ja jatkan edelleen uskon,että mieheni oppi kerrasta.
- niiiiiin hyvin-
ihan itse päättelet kirjoitti:
Mutta mikään noista kolmesta se ei ole, vai onko sinusta:
rakkautta se että kusettaa sinua 6-0, valehtelee joka asiasta, yleensä vielä valjastaa kaverinsakin valehtelemaan puolestaan, pettää luottamuksen ja käy toisen naisen luona "puhumassa, pussaamassa ja panemassa" välittämättä lainkaan sinun tunteistasi?
kunnioitusta se että pitää sinua niin tyhmänä ettet tajua valheitaan, kiistää vielä ja leimaa vainoharhaiseksi, tekee sinusta jopa ystäviensä edessä kynnysmaton kun kaikki muut tietävät muttet sinä?
arvostusta se että katsoo ettei sinulla ole oikeutta tietää missä mennään ja näin päättää itse omista valinnoistasi, se että pitää sinua itsestäänselvänä kotitalouskoneena, se että käyttää vapaa-aikansa mieluummin toisen naisen kanssa peuhaamiseen kuin sinun kanssasi yhdessäoloon?
Näitä asioita voisi jatkaa vaikka kuinka paljon tänne, sillä jokainen tapaushan on erilainen. Ihmettelen vaan että kovasti on masokistinen käsitys rakkaudesta, kunnioituksesta ja arvostuksesta jos tämä käytös on osoitus niistä.
Ei kukaan, edes kaikkein naiivein ihminenkään voi uskoa että "minua se mies kuitenkin rakastaa" kun mies käyttäytyy näin.Sun pitäis kirjoitella parisuhdeoppaita. Ensimmäistä kertaa voisin sellaisen hankkiakin, koska siinä ei ainaskaan puhuttais paskaa.
Jatka samaan malliin. Näitä asioita olen itsekin paljon pohtinut, mutta sä osasit ne tuoda hyvin esiin. aina täällä kirjoitti:
ensimmäisenä sanotaan,jätä se paska saat parempaa ja pettäjä pettää aina.Tottakai jokainen ansaitsee mahdollisuuden.Kun kerran rakastat miestäsi anna mahdollisuus,jos pettää toisen kerran mieti uudestaan.Toivon,että saat asiasi kuntoon ja jatkatte onnellisena kaiken jälkeen.Liitto voi olla jopa parempi kaiken paska jälkeen.Onnea sinulle ja hyvää jatkoa.Ps minuakin petettiin ja jatkan edelleen uskon,että mieheni oppi kerrasta.
no hyvä että joku on samaa mieltä mun kanssa eikä se mahdollisuuden antaminen tarkoita että pistetään pää pensaaseen.eikä se rakkaus yksipuolista ole se on varma kyllä mies lähtisi jos tunteita ei olisi ,en sano etteikö ole liittoja joissa syystä tai toisesta sitä eron hakemista pitkitetään mutta minulla ei ole mitään syytä sitä pitkittää jos eroa haluaisimme.olen kolmen lapsen åiti ja kolmen lapsen mummu olen miestäni vanhempi miksi hän minussa roikkuisi,lapset eivät ole yhteisiä,ovat jo aikuisia
- tunnoissa...
Mikä sinä olet kenenkään totuutta tietämään? SInun totuutesi on sinun totuutesi ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä muiden elämän kanssa. Sinä näet pettämiskuvion tavallasi ja kovin mahtipontisesti selität motiiveja sekä toisten ihmisten tuntoja ja tuntemuksia, tietämättä kuitenkaan mistään mitään!
Ihmiset arvostavat ja kunnioittavat hyvin erilaisia asioita; ei ole niissäkään olemassa vain yhtä totuutta. Toisaalta rakkauttakin on olemassa hyvin monenlaista ja siitäkään ei sinulla tunnu olevan tietoa.
Jossittelet kovasti ja olet niin tietäväistä että...
Annahan ihmisten elää, rakastaa, kunnioittaa, arvostaa ja pettää, se ei ole sinulta pois vaikka kovin kyyniseltä tunnostatkin. - oikeasti voi
Kyllä ihan oikeasti voi rakastaa vaimoaan, vaikka pettääkin ja voi velä ihan tietoisesti. Mies voi rakastaa myös sitä toista naista. Ihan tietoisesti.
Rakkauden syvyydellä vain on eroa. Rakastaa enemmän toista kuin toista. Varmaan se kakkonen on se, jota rakastaa vähemmän, jos sitä ykköstä rakastaa. Mutta rakastaa myös sitä kakkosta.
Kun tää meidän maailma olis selkeä, mutta se ei ole.
Myös ykkönen voi rakastaa ykköstä ilman kakkosta. Mutta siinäkin on eroja, kuinka paljon.- alkuperäinen edelleen
rakkauden osoittaa?
Olen toki sitä mieltä että ihminen pystyy rakastamaankin montaa eri ihmistä yhtä aikaa, jokaista luultavasti hiukan eritavalla.
Otetaanpa karrikoitu esimerkki.
Äiti, jolla on kaksi lasta, rakastaa varmasti molempia lapsiaan.
Mutta ei äiti osoita lapselle rakkautta niin että valehtelee vanhemmalle lapselle ettei toista lasta olekaan, kerro lapselle että sinulla on päässä vikaa kun kuvittelet että minulla on toinen lapsi, ei äiti yritä kaikilla keinoilla päästä lapsen silmien ja korvien ulottumattomiin että voi salaa soittaa sille toiselle lapselle. Ei äiti järjestä työmatkoja ja ylitöitä siksi että voisi sitten tapailla tätä toista lastaan. Ei äiti valehtele lapselleen mennen tullen kaikista menoistaan.
Äiti ei myöskään tapaile nuorempaa lastaan salaisissa paikoissa tunti kerrallaan ja sano tälle että nyt on mentävä, muuten se toinen lapsi alkaa epäillä. Ei äiti valehtele nuoremmalleen että sitten kun vanhempi on iso, sitten minä en enää halua olla hänen kanssaan vaan sinun kanssasi. Ei äiti pistä nuorempaansa odottamaan ja toivomaan jotain muuta kuin vain sen salaisen varastetun tunnin silloin tällöin.
Siis äiti rakastaa molempia lapsiaan avoimesti, eikä missään tapauksessa halua aiheuttaa kummallekaan pahaa mieltä eikä asettaa näitä eri asemaan.
Varmasti jos asiat ovat niin että kaikki osapuolet hyväksyvät järjestelyn ja ollaan avoimesti kolmiosuhteessa, voi rakastaa kumpaakin naistaan.
Mutta se että valehtelee, aiheuttaa tuskaa, pahaa mieltä ja järkyttää tahallisesti toisen elämää, se ei todellakaan ole rakkautta.
Se että ei eroa vaimostaan löydettyään toisen naisen, se on mukavuudenhalua, saamattomuutta, kiintymystä, itsekeskeisyyttä, omanedun tavoittelua,epävarmuutta jne, mutta ei todellakaan rakkautta, ei kumpaakaan naista kohtaan.
Kun ihminen rakastaa, ei halua uskoa siitä rakkaastaan mitään huonoa, on helppo uskoa siihen kun toinen katuu ja vannoo rakkauttaan tai vannoo että jonain päivänä me ollaan vielä ihan oikea pariskunta, mutta ihan oman itsensä vuoksi olisi hyvä joskus pohtia miten se asia nyt oikeasti on. - mummomuori
alkuperäinen edelleen kirjoitti:
rakkauden osoittaa?
Olen toki sitä mieltä että ihminen pystyy rakastamaankin montaa eri ihmistä yhtä aikaa, jokaista luultavasti hiukan eritavalla.
Otetaanpa karrikoitu esimerkki.
Äiti, jolla on kaksi lasta, rakastaa varmasti molempia lapsiaan.
Mutta ei äiti osoita lapselle rakkautta niin että valehtelee vanhemmalle lapselle ettei toista lasta olekaan, kerro lapselle että sinulla on päässä vikaa kun kuvittelet että minulla on toinen lapsi, ei äiti yritä kaikilla keinoilla päästä lapsen silmien ja korvien ulottumattomiin että voi salaa soittaa sille toiselle lapselle. Ei äiti järjestä työmatkoja ja ylitöitä siksi että voisi sitten tapailla tätä toista lastaan. Ei äiti valehtele lapselleen mennen tullen kaikista menoistaan.
Äiti ei myöskään tapaile nuorempaa lastaan salaisissa paikoissa tunti kerrallaan ja sano tälle että nyt on mentävä, muuten se toinen lapsi alkaa epäillä. Ei äiti valehtele nuoremmalleen että sitten kun vanhempi on iso, sitten minä en enää halua olla hänen kanssaan vaan sinun kanssasi. Ei äiti pistä nuorempaansa odottamaan ja toivomaan jotain muuta kuin vain sen salaisen varastetun tunnin silloin tällöin.
Siis äiti rakastaa molempia lapsiaan avoimesti, eikä missään tapauksessa halua aiheuttaa kummallekaan pahaa mieltä eikä asettaa näitä eri asemaan.
Varmasti jos asiat ovat niin että kaikki osapuolet hyväksyvät järjestelyn ja ollaan avoimesti kolmiosuhteessa, voi rakastaa kumpaakin naistaan.
Mutta se että valehtelee, aiheuttaa tuskaa, pahaa mieltä ja järkyttää tahallisesti toisen elämää, se ei todellakaan ole rakkautta.
Se että ei eroa vaimostaan löydettyään toisen naisen, se on mukavuudenhalua, saamattomuutta, kiintymystä, itsekeskeisyyttä, omanedun tavoittelua,epävarmuutta jne, mutta ei todellakaan rakkautta, ei kumpaakaan naista kohtaan.
Kun ihminen rakastaa, ei halua uskoa siitä rakkaastaan mitään huonoa, on helppo uskoa siihen kun toinen katuu ja vannoo rakkauttaan tai vannoo että jonain päivänä me ollaan vielä ihan oikea pariskunta, mutta ihan oman itsensä vuoksi olisi hyvä joskus pohtia miten se asia nyt oikeasti on.Kerran minultakin yksi lapseton ihminen kysyi, että eihän ole mahdollista että äiti rakastaa jokaista lastaan. Hän oli sitä mieltä, että suurin syy mielenterveysongelmiin on, että yleensä vain yhtä lasta on rakastettu ja muut ovat jääneet sivullisiksi. No, jokaisella on näkemyksensä. Itse en tätä allekirjoita.
Sana rakkaus ja rakastaa ovat oikeastaan varsin epämääräisiä sanoja. Jokaisella tuntuu olevan oma mielikuva, mitä se on tai mitä sen pitäisi olla. Eli väärinymmärryksen vaara on aina olemassa.
Tuosta vertauksesta, se oli oivallinen mutta muutama juttu siitä puuttui.
Ajatellaan että esikoinen on sanonut että minä loukkaannun ja nostan riidan, jos rakastat sitä uutta lasta. Hylkään heti sinut, enkä halua olla edes hyvissä väleissä kanssasi. Vien myös osan omaisuudesta mukanani. Näinhän parisuhteessa usein esitetään ”uskollisuus” lupaus.
No, sinä lupaat hätäpäissäsi ja ajattelet että ei sitten sitä toista lasta. Kun sitten käykin niin, että se tulee, olet ongelmissa. Et varmaan halua kertoa sitä, yrität salailla ja peitellä. Tiedät ettei asiasta uskalla keskustella edes teoreettisella tasolla, koska tuloksena on riitaa.
No, se oli ajatusleikkiä. Onhan niin, että rakkaus on voinut väljähtyä, muttei kadota. Voisi sanoa että oikeasti tykkää vielä toisesta.
Sitten tielle osuu uusi ihminen joka herättää suuria tunteita. Siinä menee aikansa, kun selvitellään, että onko itsellä ja tällä uudella kyllin suuria tunteita, että siitä voisi tulla pysyvämpääkin. Aikaahan se vie kuukausia, eikä liian aikaisin halua tehdä suuria päätöksiä jotka vaikuttavat monen ihmisen elämään.
Taitaa olla kuitenkin niin, että sivusuhteista haetaan lisää väriä tylsään elämään. Mielikuvitus ei riitä keksimään muuta kuin seksin vieraan kanssa. Taustalla ei kuitenkaan ole halua hylätä puolisoaan, päinvastoin. Eli tunteita kyllä löytyy, ovat vain kadonneet arjen harmaaseen pölyyn.
Yksioikoisia ratkaisuja ei vain ole. Se on meidän hyväksyttävä. - alkuperäinen edelleen
mummomuori kirjoitti:
Kerran minultakin yksi lapseton ihminen kysyi, että eihän ole mahdollista että äiti rakastaa jokaista lastaan. Hän oli sitä mieltä, että suurin syy mielenterveysongelmiin on, että yleensä vain yhtä lasta on rakastettu ja muut ovat jääneet sivullisiksi. No, jokaisella on näkemyksensä. Itse en tätä allekirjoita.
Sana rakkaus ja rakastaa ovat oikeastaan varsin epämääräisiä sanoja. Jokaisella tuntuu olevan oma mielikuva, mitä se on tai mitä sen pitäisi olla. Eli väärinymmärryksen vaara on aina olemassa.
Tuosta vertauksesta, se oli oivallinen mutta muutama juttu siitä puuttui.
Ajatellaan että esikoinen on sanonut että minä loukkaannun ja nostan riidan, jos rakastat sitä uutta lasta. Hylkään heti sinut, enkä halua olla edes hyvissä väleissä kanssasi. Vien myös osan omaisuudesta mukanani. Näinhän parisuhteessa usein esitetään ”uskollisuus” lupaus.
No, sinä lupaat hätäpäissäsi ja ajattelet että ei sitten sitä toista lasta. Kun sitten käykin niin, että se tulee, olet ongelmissa. Et varmaan halua kertoa sitä, yrität salailla ja peitellä. Tiedät ettei asiasta uskalla keskustella edes teoreettisella tasolla, koska tuloksena on riitaa.
No, se oli ajatusleikkiä. Onhan niin, että rakkaus on voinut väljähtyä, muttei kadota. Voisi sanoa että oikeasti tykkää vielä toisesta.
Sitten tielle osuu uusi ihminen joka herättää suuria tunteita. Siinä menee aikansa, kun selvitellään, että onko itsellä ja tällä uudella kyllin suuria tunteita, että siitä voisi tulla pysyvämpääkin. Aikaahan se vie kuukausia, eikä liian aikaisin halua tehdä suuria päätöksiä jotka vaikuttavat monen ihmisen elämään.
Taitaa olla kuitenkin niin, että sivusuhteista haetaan lisää väriä tylsään elämään. Mielikuvitus ei riitä keksimään muuta kuin seksin vieraan kanssa. Taustalla ei kuitenkaan ole halua hylätä puolisoaan, päinvastoin. Eli tunteita kyllä löytyy, ovat vain kadonneet arjen harmaaseen pölyyn.
Yksioikoisia ratkaisuja ei vain ole. Se on meidän hyväksyttävä.Poimin kirjoituksestasi muutaman lauseen.
"Ajatellaan että esikoinen on sanonut että minä loukkaannun ja nostan riidan, jos rakastat sitä uutta lasta. Hylkään heti sinut, enkä halua olla edes hyvissä väleissä kanssasi. Vien myös osan omaisuudesta mukanani. Näinhän parisuhteessa usein esitetään ”uskollisuus” lupaus.
No, sinä lupaat hätäpäissäsi ja ajattelet että ei sitten sitä toista lasta. Kun sitten käykin niin, että se tulee, olet ongelmissa. Et varmaan halua kertoa sitä, yrität salailla ja peitellä. Tiedät ettei asiasta uskalla keskustella edes teoreettisella tasolla, koska tuloksena on riitaa."
Tässä tapauksessa ei enää ole rakkaudesta kyse kummankaan osapuolen taholta, kyse on omistushalusta, kiristyksestä ja uhkailusta toiselta puolelta ja toiselta puolelta nahjusmaisuudesta, päättämättömyydestä ja pelkuruudesta.
Rakkauteen ei voi pakottaa ja jos toisen saa pysymään ruodussa ja avioliiton satamassa sillä että vetoaa järkisyihin tai uhkailee jollain asialla, miten kukaan voi edes kuvitella että kyseessä on rakkaus?
Rakkaus on todellakin monisäikeinen asia mutta muutama asia on sellainen joita tuskin kukaan voi kiistää tai sitten haluaisin kuulla todella vahvat argumentit.
Rakastava ihminen ei halua tahallaan rakastetulleen tuottaa tuskaa ja loukata tätä verisesti.
Rakastava ihminen ei halua käyttää rakastettuaan hyväksi tai vedättää tätä vuosikaupalla.
Jos ihminen rakastaa toista ihmistä, ei hän halua laiminlyödä rakastettuaan ja olla välinpitämätön tämän hyvinvoinnista.
Sivusuhteen ylläpitäminen on aina vapaaehtoisuuteen ja omaan harkintaan perustuva ratkais. Kun ihminen tämän ratkaisun tekee, hän tahallaan tuottaa sille puolisolleen ja myös sille toiselle naiselle tuskaa ja ahdistusta välittämättä lainkaan muiden kuin itsensä tunteista.
Puhun nyt tällaisista pettämistapauksista joissa kakkossuhdetta ylläpidetään vuosia ja kun käry vihdoin käy, vannotaan rakkautta vaimolle ja kadutaan syvästi. - mummomuori
alkuperäinen edelleen kirjoitti:
Poimin kirjoituksestasi muutaman lauseen.
"Ajatellaan että esikoinen on sanonut että minä loukkaannun ja nostan riidan, jos rakastat sitä uutta lasta. Hylkään heti sinut, enkä halua olla edes hyvissä väleissä kanssasi. Vien myös osan omaisuudesta mukanani. Näinhän parisuhteessa usein esitetään ”uskollisuus” lupaus.
No, sinä lupaat hätäpäissäsi ja ajattelet että ei sitten sitä toista lasta. Kun sitten käykin niin, että se tulee, olet ongelmissa. Et varmaan halua kertoa sitä, yrität salailla ja peitellä. Tiedät ettei asiasta uskalla keskustella edes teoreettisella tasolla, koska tuloksena on riitaa."
Tässä tapauksessa ei enää ole rakkaudesta kyse kummankaan osapuolen taholta, kyse on omistushalusta, kiristyksestä ja uhkailusta toiselta puolelta ja toiselta puolelta nahjusmaisuudesta, päättämättömyydestä ja pelkuruudesta.
Rakkauteen ei voi pakottaa ja jos toisen saa pysymään ruodussa ja avioliiton satamassa sillä että vetoaa järkisyihin tai uhkailee jollain asialla, miten kukaan voi edes kuvitella että kyseessä on rakkaus?
Rakkaus on todellakin monisäikeinen asia mutta muutama asia on sellainen joita tuskin kukaan voi kiistää tai sitten haluaisin kuulla todella vahvat argumentit.
Rakastava ihminen ei halua tahallaan rakastetulleen tuottaa tuskaa ja loukata tätä verisesti.
Rakastava ihminen ei halua käyttää rakastettuaan hyväksi tai vedättää tätä vuosikaupalla.
Jos ihminen rakastaa toista ihmistä, ei hän halua laiminlyödä rakastettuaan ja olla välinpitämätön tämän hyvinvoinnista.
Sivusuhteen ylläpitäminen on aina vapaaehtoisuuteen ja omaan harkintaan perustuva ratkais. Kun ihminen tämän ratkaisun tekee, hän tahallaan tuottaa sille puolisolleen ja myös sille toiselle naiselle tuskaa ja ahdistusta välittämättä lainkaan muiden kuin itsensä tunteista.
Puhun nyt tällaisista pettämistapauksista joissa kakkossuhdetta ylläpidetään vuosia ja kun käry vihdoin käy, vannotaan rakkautta vaimolle ja kadutaan syvästi.rakkaus on monisäikeistä.
Viimeinen lause nyt muuttaa vähän tätä asetelmaa. Tuollaiset suhteet ovat muuten varsin yleisiä ja hiljalleen hyväksyttyjä maissa, joissa avioero ei ole mahdollista. Eli takana on arvo, että avioliitto sinänsä on tärkeä, ei niinkään ihmissuhde. Eli erittäin vanhanaikainen näkemys.
Nämä ”uskollisuuden lupaukset” ovat yllättävän yleisiä. Ei niitä aina sanota äkeästi, saatetaanpa tuumata vaikka ohimennen, vähän kuin vitsinä. Mutta totta niillä tarkoitetaan.
Ei se niin helppoa ole suhteen alussa kertoa, että en tiedä kykenenkö olemaan pettämättä. Toinen haluaa niitä vakuuksia, jopa lopuksi elämäänsä. Tosiasiassa emme me voi tietää etukäteen niin tarkkaan, voimme vain yrittää. Etenkään jos takana ei ole edes kokemusta pitkästä parisuhteesta ja ikää on juuri aikuisuuden kynnykseen (18 -25).
Muutama vuosi menee, sitten alkaa epäilyttää. Takana saattaa olla asuntovelkaa ja muutama lapsi. Elämä ei menekään niin kuin uskoi.
Ihminen on kehittyvä olento, eivät kaikki kykene tuntemaan itseään ennen kolmea kymmentä – suurin osa vasta yli nelikymppisinä. Kasvukipuja ja harha-askeleita tulee väkisin, jos ei aina parisuhteessa niin sitten vaikka ammatinvalinnassa.
Ei ole yksi eikä monta kertaa, kun olen kuullut lauseen JOS ukko/akka pettää, niin sitten minä teen … ja sarja uhkauksia. Ehkä niillä yritetään luoda mielikuvaa oman elämän hallinnassa olemisesta ja hyvästä itsetunnosta. Samoin että vaaditaan muita olemaan valmiita ihmisinä ja virheettömiä, niin osoitetaan korkeaa moraalia. Silloin ei ehkä kaikki uskalla ilmaista omia pelkojaan, epäilyjään, halujaan tai tunteitaan avoimesti ja rehellisesti. Toimitaan sen pienenmän riesan kautta. - alkuperäinen edelleen
mummomuori kirjoitti:
rakkaus on monisäikeistä.
Viimeinen lause nyt muuttaa vähän tätä asetelmaa. Tuollaiset suhteet ovat muuten varsin yleisiä ja hiljalleen hyväksyttyjä maissa, joissa avioero ei ole mahdollista. Eli takana on arvo, että avioliitto sinänsä on tärkeä, ei niinkään ihmissuhde. Eli erittäin vanhanaikainen näkemys.
Nämä ”uskollisuuden lupaukset” ovat yllättävän yleisiä. Ei niitä aina sanota äkeästi, saatetaanpa tuumata vaikka ohimennen, vähän kuin vitsinä. Mutta totta niillä tarkoitetaan.
Ei se niin helppoa ole suhteen alussa kertoa, että en tiedä kykenenkö olemaan pettämättä. Toinen haluaa niitä vakuuksia, jopa lopuksi elämäänsä. Tosiasiassa emme me voi tietää etukäteen niin tarkkaan, voimme vain yrittää. Etenkään jos takana ei ole edes kokemusta pitkästä parisuhteesta ja ikää on juuri aikuisuuden kynnykseen (18 -25).
Muutama vuosi menee, sitten alkaa epäilyttää. Takana saattaa olla asuntovelkaa ja muutama lapsi. Elämä ei menekään niin kuin uskoi.
Ihminen on kehittyvä olento, eivät kaikki kykene tuntemaan itseään ennen kolmea kymmentä – suurin osa vasta yli nelikymppisinä. Kasvukipuja ja harha-askeleita tulee väkisin, jos ei aina parisuhteessa niin sitten vaikka ammatinvalinnassa.
Ei ole yksi eikä monta kertaa, kun olen kuullut lauseen JOS ukko/akka pettää, niin sitten minä teen … ja sarja uhkauksia. Ehkä niillä yritetään luoda mielikuvaa oman elämän hallinnassa olemisesta ja hyvästä itsetunnosta. Samoin että vaaditaan muita olemaan valmiita ihmisinä ja virheettömiä, niin osoitetaan korkeaa moraalia. Silloin ei ehkä kaikki uskalla ilmaista omia pelkojaan, epäilyjään, halujaan tai tunteitaan avoimesti ja rehellisesti. Toimitaan sen pienenmän riesan kautta.En ole koko ketjun aikana tarkoittanutkaan sitä että ihmisen pitäisi olla erehtymätön, täydellinen ja että hetken hurmoksessa tai muuten tehty syrjähyppy merkitsisi sitä että kaikenlaiset tunteet sitä omaa puolisoa kohtaan ovat kuolleet.
Inhimillisiä erehdyksiähän sattuu jokaiselle, kyllähän ihminen kiivastuksissaan riidan tuoksinassakin saattaa sanoa asioita joita ei nyt ihan kirjaimellisesti tarkoita.
Ymmärrän myös sen että kun ihminen nuorena solmii parisuhteen, ei kaikki asiat välttämättä olekaan 20 vuoden kuluttua samoin. Jompikumpi puolisoista, tai molemmat, ovat muuttuneet eikä se liitto tuota enää tyydytystä sen paremmin fyysisellä tasolla kuin psyykkiselläkään. Kuitenkin vähän kuin vanhasta muistista roikutaan päivä kerrallaan kunnes toiselle tulee vastaan ihminen johon kohdistuu niitä suuria tunteita joita ehkä on kaivannut jo vuosia. Senkin ymmärrän että saattaa kulua tovi ennenkuin voi olla varma tunteistaan ja uskaltaa ottaa sen ratkaisevan askeleen elämänsä muutokseen. Kaikki nämä asiat ovat hyvin ymmärrettäviä ja inhimillisiä.
Sitä en kuitenkaan käsitä että joku pitää sivusuhdetta vuosia aikomattakaan tehdä ratkaisua puoleen jos toiseen. Elää kuin leipä jolla on voita molemmilla puolilla. Käyttää hyväkseen kahta naista ja valehtelee kummallekin niin paljon kuin ehtii. Sitten kun asia lopulta paljastuu, käy joko niin että vakuuttelee vaimolleen että rakastaa vain tätä ja vaimo uskoo koska täytyyhän sen rakastaa kun ei ole ottanut eroa tai sitten vaimo heittää pihalle jolloin menee sen kakkosensa luokse ja vakuuttaa tälle miten nyt vihdoinkin ymmärsi että rakastaa vain tätä. Ja molemmat naisethan uskovat kaiken (hetken ehkä vähän seuraillaan tekemisiä, mutta kun mies niin katuu ja yrittää niin...).
Mistä tämä illuusio miehen rakkaudesta oikein tulee? Miten vaimot ja kakkoset perustelevat sen että kyllä mies todellakin rakastaa vain minua? Sillä että vuosia pettänyt ja hyväksikäyttänyt mies sanoo näin kirkkain silmin vai siihen että se on itsestä ainoa vaihtoehto koska ei ole sitä eroa ottanut?
- aloittajaa
Niin monelta murheelta,tuskalta ja riidalta olisin välttynyt jos olisin pystynyt katsomaan totuutta silmiin..
Mieheni petti,ei kerran,ei kahta vaan toistuvasti.
Kun jäi kiinni,tietenkin katui,pyysi anteeksi vannoi ja lupasi ettei koskaan enään.
Liian monet selitykset uskoin ja kuuntelin,syyttelin sitä toista naista ym ym...
Oma paha oloni kasvoi päivä päivältä,tuli päivä jolloin oli pakko avata silmänsä ja lyödä tosi asiat pöytään.
Oli niin kamalan tuskallista myöntää että oma rakas pettää,aivan omasta vapaasta tahdostaan ja halustaan,oli myönnettävä että selitykset todella ovat VAIN selityksiä.
Minä rakastin,mutta mieheni selvästikään ei,oli tuskallista todeta se.
Ei hän minua jättänyt olisi,en tiedä miksi olisi kanssani halunnut olla,kun toinen peti houkutteli koko ajan.
Eikä se tekosiaan OIKEASTI katunut,vaan sitä se katui että hoiti homman huonosti ja jäi kiinni.
Ainahan ne "katuu" kun kiinni jäävät,koska ei kai kukaan ole niin tyhmä että suhdetta jatkaisi jos toinen rehellisesti sanoisi"niin petin ja tulen pettämään jatkossakin"?!
Sitä vaan ihmettelen,että kun on "munaa" pettää ja valehdella toiselle päin naamaa,mihin se "muna" häviää kun kiinni jäädään?
Sitten SELITELLÄÄN KAIKKEA PASKAA,ja pahimmassa tapauksessa yritetään vierittää petos kumppanin harteille/syyksi.
Pettäjä on AINA itse vastuussa petoksestaan,se on aina TIETOINEN valinta,ei vahinko tai sattuma.
Ne ajanjaksot jolloin mieheni oli pettämättä,taisi johtua vain ja ainoastaan siitä ettei sillä ollut ketään kenen kanssa pettää.
Minä lähdin,vaikka rakastin.
Sanoa voi mitä vaan mutta TEOT totuuden kertoo.- 333
aika paljon oli samoja juttuja minä olin luulosairas ja hullu olin vainoharhainen,ja hups kaikki oli totta,en suinkaan ollut ylpeä siitä et jes olin oikeassa.kyllä maailmani mureni.rakastan miestäni silti edelleen paljon mutta ehkä katson häntä tänäpäivänä hiukan erisilmin,olisin kyllä onnellisempi jos en koskaan olisi asiaa saanut tietää,enää se oma mies ei olekkaan niin ihmeellinen,vaan samanlainen kuin suurin osa miehistä,miksei naisistakin.sitä kun ei kukaan halua puolisostaan pahaa uskoa.
- ......
Saman olen kokenut kuin sinä ja on pakko kompata täysillä tekstiäsi.
Sen lisään omalta kohdaltani että vaikka pettäjä rakastaisi puolisoaan niin mitä kukaan tekee pettäjän rakkaudella?
Minä en halua enkä halunnut enää mieheltä mitään siinä vaiheessa kun hän kärähti.
Itki, "katui", vannoi rakkauttaan, minä vain en pettäjän rakkaudella mitään tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753