Tää nainen yrittää tiputtaa 3 kg painostaan. Sinänsä ei paljon, mutta se ei meinaa vaan millään lähteä.
Harrastan liikuntaa paljon, melkeinpä joka päivä kulutan liikunnalla (juoksu tai kuntopyöräily, joskus jopa kävely siihen päälle) n. 500 kcal. Yhden lepopäivän koitan pitää viikossa, mutta se on vaikeaa. Olen kait jotenkin koukussa liikkumiseen.
Syön niin, että joka päivä yritän jäädä sen 500 kaloria miinukselle. Tosin kerran viikossa yleensä herkuttelen, tai kaksikin kertaa. Mutta tällöin ei välttämättä herkuttelu edes lipsu yli peruskulutukseni. Ja silloinkin yleensä liikun.
Päivässä syön aamupalan, lounaan, ehkä jonkin pienen välipalan ja iltapalan.
Aamupalaa vedän yleensä kunnolla. Joko puuroa jugurtilla tai leipää päällisillä. Tai kumpaakin. Pelkkä aamupala saattaa olla jo yli 500 kcal.
Lounaalla suosin salaattia (puolet lautasesta) ja sitten syön yleensä kanaa, pastaa, jotain keittoa tms.
Välipalana menee hedelmiä, näkkäriä. Ei edes aina niitä.
Illalla sitten syön kunnon iltapalan. Yleensä pari leipää, raejuustoo risifrutti tai viili. Lisäksi myös mahdollisesti omenaa, ananasta tai porkkanoita. Joskus myös hieman jugurttia (40 kcal/1oo g).
Pitkin päivää juon aika lailla pepsi maxia. Olen koukussa siihen. Vettä yritän juoda, muttei se mene oikein alas. Kun aina on toi "parempi" vaihtoehto ;)
Mut nyt ei meinaa paino enää pudota sitä 3 kiloa. Osaako kukaan sanoa, miksi? Näiden tietojen perusteella.
Täytyy vielä lisätä, että olen jo laihtunut tuolla menetelmällä, melkeinpä 9 kg. Mutta nyt paino ei vaan enää tipahda. Olen aina ollut normaalipainoinen ja nyt olen alipainoisen ja normaalipainoisen rajapyykissä. Järki sanoo, että siitä se johtuukin, ettei paino enää laske.
Mutta kun tavoitteeseen kuuluu vielä noi 3 kg pois. Niin onhan ne saatava.
Kiitos jo etukäteen. Älkää olko liian ilkeitä.
Teenkö jotakin väärin?
4
623
Vastaukset
- niinjanäin
En tässä ryhdy saarnaamaan alipainon rajoille laihduttamisen vaaroista - ja ymmärrän halun päästä mahdollisimman timmiin kuntoon.
Paljon aerobista liikuntaa harrastavan ja niukoilla kaloreilla elelevän naisen vaikeuksista päästä viimeisistä sitkeistä rasvoista eroon on kirjoitettu kasapäin artikkeleita, jos enkuntaitoa on niin voi tsekata www.figureathlete.com. Pähkinäkuoressa ja yleistäen, ns figure-kisailijoiden treenaamiseen erikoistuneet personal trainerit suosivat VHH-painotteista dieettiä, runsaasti punttitreeniä raskailla painoilla sekä HIIT-tyyppistä harjoittelua (intervallitreeniä korkealla sykkeellä). Tämän systeemin terveellisyydestä en mene takuuseen, mutta sen avulla naistenkin rasvaprosentti saadaan reilusti alle 20 (huom, terveyden kannalta useimmille erittäin kyseenalaista).
Kannattaisi ehkä käydä mittauttamassa rasvaprosentti, niin tiedät onko oikeasti varaa lisätä lihasmassaa ja vähentää rasvakudosta - asiansa osaava PT voi myös laatia tavoitteesi mukaisen ohjelman.- niinjanäin
Piti vielä huomauttaa eräästä keskeisestä seikasta. Varmaa ja tutkittua tietoa tästä asiasta ei ole, mutta ns fitness-alan ammattilaiset ovat tällä hetkellä jokseenkin yksimielisiä seuraavasta:
Jos keho on jatkuvalla kalorivajeella, ja lisäksi harrastaa tämän päälle runsaasti aerobista (anaerobista) liikuntaa (juoksu, pyöräily, rankat ryhmätunnit jne), se pitää viimeiseen asti kiinni rasvakudoksesta ja käyttää ennemmin proteiinia/lihaskudosta polttoaineena. Lopputulos on, että rasvat ei vähene mutta lihakset vähenevät sitäkin enemmän - ja lopputulos on laiha mutta löysä kroppa. Tämä korostuu jos ruokavaliossa ei ole riittävästi proteiinia (liha, kana, kala, maitotuotteet yms). - Bebe
Kiitos paljon vastauksestasi :)
Itse olen aina joskus tuota intervalliharjoittelua harrastanut, mutta sitä ehkä pitäisi sitten enemmän säännöllisesti kuin minä teen. Lisäksi punttiharjoituksia olen myös tehnyt, hyödyntänyt puntteja vatsalihasliikkeissä ja käsissä myös. Kehossani huomaan kyllä pienen eron (positiivisen siis), kun olen punttaillut. Mutta painossa se ei vain näy.
Tosin jos on sattunut niin hassusti, että lihas on kasvanut, ymmärtäähän tuon painon junnaamisen sitten toisaalta.
Vaikiaa.
- kaloreita
eli muutappa hieman päivän kalorisaantia eli syö eri määriä kaloreita. Yhtenä päivänä syö "reilusti" yli kalori rajasi ja seuraavana päivänä alle jne. Eli älä syö aina samaa määrää kaloreita. Se ainakin tepsii itsellä mutta varma en ole toimiiko sulla.
Ja toine vihje: jätä pepsi maxi kokonaan pois. Vaikka se on lähes kaloritonta, on silläkin vaikutusta painoon ja elimistön reaktioihin. Korvaa se vedellä, ei millään muulla! Tiedän kokemuksesta että siihen jää koukkuun, mutta pääset siitä kyllä eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862