Minä menen nyt kuudetta kertaa pakkokoulutukseen, kun olen työtön. Kertaakaan aiemmin en ole työllistynyt yhteenkään yritykseen, missä olen olleut työharjoittelussa, eli palkattomassa työssä.
Olen ammattitaitoinen 48 vuotias ihminen, ja menen työharjoitteluun oman alan koulutuksen jälkeen. Heh, työharjoitteluun...! Harjoittelen oma työtäni. Hieman väärinpäin, eikä ensin olla työharjoittelussa, ja sitten ollaan 15 vuotta vakituisessa työssä.
Nyt olin 15 vuotta samassa työssä ja kohta olen työharjottelussa....pokka ei pidä.
Kuinka moni on työllistynyt
6
580
Vastaukset
- No huh
Itse kävin atk-kurssin ja ammattitutkintoon johtaneen kurssin.
Sitten kun en saanut töitä, olisin halunnut jatkaa uudella kurssilla, mutta työkkärin täti sanoi, että "nyt on kurssit käyty" ja laittoi orjatöihin.- kursseilla lusittu
6 työvoimakoulutusta takana joista neljästä tutkintopaperit. Työpaikat on kiven alla, kursseille ei tahdo enää päästä. Onhan se vaikea päästä mihinkään kun hakijoita on moninkertainen määrä paikkoihin nähden. Nyt jo 4 vuotta vetäny lonkkaa kotona, eikä loppua näy. Nyt olen ottanu ihan uuden strategian. En hae oma-aloitteisesti mihinkään. Jospa työkkäristä pistävät johonkin töihin tai kursseille kun katsovat että työnhakija on passiivinen. Oma aktiivisuus saattaa olla siis este. Työkkärin tavoite ei ole työllistää ihmisiä vaan pitää ne aktiivisena ja samalla yrittää turvata oma työpaikka. Oneksi nekin peukalonpyörittäjät saa pikku hiljaa kenkää, väkeä aiotaan karsia työkkäreistä rankalla kädellä.
- Työtön maalta
kursseilla lusittu kirjoitti:
6 työvoimakoulutusta takana joista neljästä tutkintopaperit. Työpaikat on kiven alla, kursseille ei tahdo enää päästä. Onhan se vaikea päästä mihinkään kun hakijoita on moninkertainen määrä paikkoihin nähden. Nyt jo 4 vuotta vetäny lonkkaa kotona, eikä loppua näy. Nyt olen ottanu ihan uuden strategian. En hae oma-aloitteisesti mihinkään. Jospa työkkäristä pistävät johonkin töihin tai kursseille kun katsovat että työnhakija on passiivinen. Oma aktiivisuus saattaa olla siis este. Työkkärin tavoite ei ole työllistää ihmisiä vaan pitää ne aktiivisena ja samalla yrittää turvata oma työpaikka. Oneksi nekin peukalonpyörittäjät saa pikku hiljaa kenkää, väkeä aiotaan karsia työkkäreistä rankalla kädellä.
Olen hakeutunut kursseille itse ja tekosyynä on ollut yrityksen perustaminen,siten pääsee kursseille.Nyt olen pitkällä saikulla ja jatkosuunnitelmat teen saikun jälkeen.
- tällainen
Itselläni oli kurssikaverina ihminen, jolla oli 30 vuotta kirjanpidon ja palkanlaskennan koulutusta. Hän meni harjoittelemaan toimistotöitä. No poikkeuksena kaikista, hän sai muutamaksi kuukaudeksi töitäkin ko. paikasta.
- nuorennusleikkausko?
Ikääntyvän työntekijän palkkaaminen on työnantajan näkökulmasta riski myös siksi, että työnantajalle syntyy vastuu työntekijän mahdollisesta työkyvyttömyys- tai työttömyyseläkkeestä. Alle 50 työntekijän yritykset maksavat vuosimaksun tietyn laskennallisen riskin mukaan.
Työnantajille on kannattavaa irtisanoa ikääntyviä työntekijöitä eläkeputkeen, UUSIA IKÄÄNTYVIÄ sen sijaan ei kannata palkata.
Tämä koskee yhtälailla yli viisikymppisiä, koulutettuja ( vaikka koulutusta on päivitetty vuosien aikana)ja ammattitaitoisia, hyväkuntoisia kuin vähemmän kouluttautuneita. Ikä on sekeä este työllistymiselle!
Mitä siis neuvoksi, besserwisserit?- rehellisiin töihin
Kun ei enää kelpaa rehellisiin töihin, niin keinot on vähissä.
Neuvoni on tässä;
varasta.
Kun ei muuten mitään saa.
terveisin mies 54 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704926
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484036- 513810
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413388
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo863086Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688