pientä ketjua siis yritän järjestellä, kavereita samalle tielle.
Elikkäs tavoitteenani on laihtua juhannukseen mennessä -15kg ainakin. aloitin maanantain painonvartijoiden pointseilla mutta vielä on opittavaa.
pituus 167,5cm
lähtöpaino 82,6kg
vyötärö 97,5cm (pari cm navan yläpuolelta)
tänään:
painosta ei tarkkaa tietoa mutta vy kaventunut 2,5-3cm!!
aika hyvin olen pysynyt ruodussa. joitain pisteitä on saattanut tulla enemmän koska en tarkasti tiedä miten monta ruisleipää saan syödä esim. aamupalalla että siitä tulisi 2p...
Liikkuakin pitäisi, tuo crossari tuossa seisoo toimettomana -.-
illalla lenkille lasten kanssa!
POINTSeilla mennään, muita?
28
848
Vastaukset
- ginja
Kesäksi ranta kuntoon. Olen itse saman pituinen kanssasi painoa on 70kg. Ja tavoitteenani olisi päästä ainakin -10kg mahdollisesti ennen elokuuta.
Itse olen pari vuotta takaperin laihduttanut POINTSeilla -10kg ja nyt paino jojoillut 68-70kg välillä pitkään. Täytyy ottaa itseään taas niskasta kiinni ja alkaa laskemaan pisteitä.
Olisi hienoa saada tukiryhmä pystyyn.. Ja kuulla kuulumisiasi kevään aikana aina saavutettuun tulokseesi asti. Itse tiedän, että motivaatio lähtee sisältä, mutta ulkoinen kannustus ja tuki on yhtä tärkeää.
Tsemppiä remonttiin ja paljon liikuntapisteitä;) - pointseilla
Heips!
Saat syödä ruisleipää aamupalalla niin paljon kuin napa vetää ja se on 2p., toki päällisistä menee sitten pojoja, sama on tilanne lämpimän ruoan kanss.
T:toinen pisteilijä - 1 piste
1 viipale ruisleipää 1 piste.
- rantakunnossa -09
kuin se nyt menee? kun tuolla munkin ohjeissani sanottiin että "ruisleipää haluamasi määrä 2p"(aamiainen) mutta myös taulukossa että ruisleipä 1p.
tänään taas ollut hyvä päivä, vaikka tosin päivällinen jäi väliin kun oltiin liikenteessä, ei ole ollut kuitenkaan nälkä. iltapalaksi kaurapuuroa veteen, mansikkakeittoa ja muutama mansikka. vielä saisin/pitäisi 6p syödä jotain..tänään tullut 14,5p ja käytiin 30min lenkki lasten kanssa, pulkkaa vetäen, ylämäkeen osa matkasta.. - kirjekurssilainen
rantakunnossa -09 kirjoitti:
kuin se nyt menee? kun tuolla munkin ohjeissani sanottiin että "ruisleipää haluamasi määrä 2p"(aamiainen) mutta myös taulukossa että ruisleipä 1p.
tänään taas ollut hyvä päivä, vaikka tosin päivällinen jäi väliin kun oltiin liikenteessä, ei ole ollut kuitenkaan nälkä. iltapalaksi kaurapuuroa veteen, mansikkakeittoa ja muutama mansikka. vielä saisin/pitäisi 6p syödä jotain..tänään tullut 14,5p ja käytiin 30min lenkki lasten kanssa, pulkkaa vetäen, ylämäkeen osa matkasta..jotka tulivat voimaan viime vuoden alussa, 1 pala ruisleipää on yksi piste ja neljä palaa tai enemmän on neljä pistettä. Tuota "haluamasi määrä kahdella pisteellä" -sääntöä ei siis enää ole. Nykyisin neljään saakka menee piste/pala ja sen jälkeen neljä määrästä riippumatta. Sama koskee myös perunoita ja pastaa sekä mm. puurohiutaleita. Tätä kutsutaan joustajaksi.
Samalla tuli voimaan toinenkin joustaja, eli vähärasvaisia proteiinipitoisia ruoka-aineita saa syödä kolmella pisteellä/ruoka-aine/ateria haluamansa määrän. Myös hedelmistä suuri osa (mm. omena, päärynä, kaikki sitrushedelmät, persikka ja muutama muu) on nollapisteisiä nykyisin kasvisten ja marjojen tapaan.
- Catla
Heip!
minä myös tammikuun opetellu uutta elämän tapaa, nyt alkaa pikku hiljaa sujua.Painoni homman alussa 84,5 pituus 165cm, vyötäröä en ole mitannu.Nyt paino 80-81kg.Ensimmäiset kaksi viikoa söin liian vähän, eikä paino pudonnut, elimistö meni säästöliekille..sitten sain ystävältä painonvartioiden oppaita(en oikein pääse ryhmiin, enkä ole ryhmä ihminen)ja nyt sujuu paremmin.Olisi kiva kuulla muista samassa tilanteessa elävistä :)- Coco G.
Minä olen myös noilla Pointseilla pelannut. Aloitin tänään, tosin kokemusta on vuosia sitten jo kertynyt. Mulla on vanhat Painonvartijoiden kirjekurssi oppaat käytössä.
Lähtöpaino 76kg ja pituus 165. Tarkoitus olis kesäksi saada ainakin tuonne normaalipainon puolelle eli n. 10kg.
- PV09
Tulen mukaan jos mahtuu:)
Aloitin pointseilla marraskuussa ja nyt lähtenyt 8,1kg eli mitat on 172/78,9 lähtö paino oli 87kg.
Nälkä ei ole kertaakaan ollut ja tuossa välissä oli vielä joulu ja uusivuosi mutta hyvin nekin meni:)
Ajatuksena olisi ainakin vielä n.10kg tiputtaa ennen kesää/juhannusta.- rantakunnossa -09
tottakai mukaan mahtuu! hienosti oot saanut pudotettua, juuri tuo kannustaa minuakin. siis että joku toinen on onnistunut niin tiedän että itsekin onnistun! helpolta tämä tosiaan tuntuu eikä nälkä tule. mun vaan pitäis saada uusin ostajan opas (tai edes viimevuoden) missä uusimmat pistetiedot kun tuon ruisleivänkin kanssa meni alku poskelleen vanhojen tietojen vuoksi :/
nyt aamupalalle! - PV09
tottakai mukaan mahtuu! hienosti oot saanut pudotettua, juuri tuo kannustaa minuakin. siis että joku toinen on onnistunut niin tiedän että itsekin onnistun! helpolta tämä tosiaan tuntuu eikä nälkä tule. mun vaan pitäis saada uusin ostajan opas (tai edes viimevuoden) missä uusimmat pistetiedot kun tuon ruisleivänkin kanssa meni alku poskelleen vanhojen tietojen vuoksi :/
nyt aamupalalle!Itse oli alussa erittäin skeptinen koko pv-pisteiden toimivuudesta mutta nyt on vallan toinen ääni kellossa:) Kyllä tämä ihan aikuisten oikeesti toimii:)ja mikä kannustus kun esim.housut jotka ennen ei menneet lähellekkään päälle, sopivat.
Mitens te muut? Käyttekö jumpissa tms? Itse käyn spinningissä sekä aerobicissä vähintän 3krt viikossa joskus enemmän joskus vähemmän .
Ostin silloin marraskuussa sen kotihommelin pv:stä sekä points-laskimen(joka muuten on tosi hyvä)Nyt en viikkoihin ole ollut kotihommassa mukana vaan ihan yksin kotona lasken ja pistän ylös painoa, kerran viikossa punnitsen eli aina keskiviikkoisin. En saanut mitään tsemppiä kotiohjaajalta ,meni pari viikkoa kun vastasi, ei tullut mitään kannustusviestiä tms.siihen petyin joten lopetin sen . Miksi ihmeessä maksaisin siitä että laitan koneelle painon kerran viikossa kun voin sen tehdä yksin ja maksamatta siitä.
Aletaanko laittaa tänne omia punnituksia vaikka kerran viikossa? - rantakunnossa -09
PV09 kirjoitti:
Itse oli alussa erittäin skeptinen koko pv-pisteiden toimivuudesta mutta nyt on vallan toinen ääni kellossa:) Kyllä tämä ihan aikuisten oikeesti toimii:)ja mikä kannustus kun esim.housut jotka ennen ei menneet lähellekkään päälle, sopivat.
Mitens te muut? Käyttekö jumpissa tms? Itse käyn spinningissä sekä aerobicissä vähintän 3krt viikossa joskus enemmän joskus vähemmän .
Ostin silloin marraskuussa sen kotihommelin pv:stä sekä points-laskimen(joka muuten on tosi hyvä)Nyt en viikkoihin ole ollut kotihommassa mukana vaan ihan yksin kotona lasken ja pistän ylös painoa, kerran viikossa punnitsen eli aina keskiviikkoisin. En saanut mitään tsemppiä kotiohjaajalta ,meni pari viikkoa kun vastasi, ei tullut mitään kannustusviestiä tms.siihen petyin joten lopetin sen . Miksi ihmeessä maksaisin siitä että laitan koneelle painon kerran viikossa kun voin sen tehdä yksin ja maksamatta siitä.
Aletaanko laittaa tänne omia punnituksia vaikka kerran viikossa?sopii oikein hyvin että laitetaan noit painoja ja mittojakin tänne. mulla on nyt jonkinlainen ostajan opas, tosin onkohan ne paljonkin muuttuneet vuoden -2001 jälkeen?? oliskohan täällä ketään joka "haluais" vaikka skannata omansa ja sähköpostittaa mulle?? ;)
tänään kuulin ensimmäisen kommentin että olen hoikistunut :):):)!!!! - ginja
PV09 kirjoitti:
Itse oli alussa erittäin skeptinen koko pv-pisteiden toimivuudesta mutta nyt on vallan toinen ääni kellossa:) Kyllä tämä ihan aikuisten oikeesti toimii:)ja mikä kannustus kun esim.housut jotka ennen ei menneet lähellekkään päälle, sopivat.
Aletaanko laittaa tänne omia punnituksia vaikka kerran viikossa?Minä osallistun ainakin mukaan!!
Jos vaikka sopii jonkun päivän, kun laitetaan numerot näyttöön;) ja samalla kannustetaan toinen toisiamme.. - PV09
sopii oikein hyvin että laitetaan noit painoja ja mittojakin tänne. mulla on nyt jonkinlainen ostajan opas, tosin onkohan ne paljonkin muuttuneet vuoden -2001 jälkeen?? oliskohan täällä ketään joka "haluais" vaikka skannata omansa ja sähköpostittaa mulle?? ;)
tänään kuulin ensimmäisen kommentin että olen hoikistunut :):):)!!!!Mä voin joku päivä yrittää skannata sulle ton mun oppaan mikä mulla on kunhan eka syvennyn tohon vempaimeen joka skannaa:)Luulisin, että ainakin jotain on muuttunut sitten 2001
Tänään oli vapaapäivä ja käväsin spinningissä ja sen jälkeen siivosin ja leivoin korvapuusteja*auts* enkä mitään kevyt versioita tällä kertaa. Tosin söin vain yhden ja laitoin menemään 4pist kun oli n. 50g puusti.
No, mutta suokoot se nyt tämän kerran kun pisteiden sisällä kuitenkin meni:) - rantakunnossa -09
PV09 kirjoitti:
Mä voin joku päivä yrittää skannata sulle ton mun oppaan mikä mulla on kunhan eka syvennyn tohon vempaimeen joka skannaa:)Luulisin, että ainakin jotain on muuttunut sitten 2001
Tänään oli vapaapäivä ja käväsin spinningissä ja sen jälkeen siivosin ja leivoin korvapuusteja*auts* enkä mitään kevyt versioita tällä kertaa. Tosin söin vain yhden ja laitoin menemään 4pist kun oli n. 50g puusti.
No, mutta suokoot se nyt tämän kerran kun pisteiden sisällä kuitenkin meni:)olisi oikein kiva jos viitsit! mulla kun ei nyt ole "varaa" ostaakaan... -.-
(mie äitiyslomalainen ja pienin mahd. päiväraha nii ei paljon naurata...)
tänään meni ihan mukavasti. ostin vaa'an itelleni. ajattelin että uskon nyt siihen. se näytti 82kg...
pisteiden sisällä pysyin myös.hirveästi tekee mieleni suklaata!!!vaan olenpas saanut olluksi. ^^. - Coco G.
ginja kirjoitti:
Minä osallistun ainakin mukaan!!
Jos vaikka sopii jonkun päivän, kun laitetaan numerot näyttöön;) ja samalla kannustetaan toinen toisiamme..Onnea painonpudotuksesta, tosi hienosti olet saanut pois tähän asti!
Mä olen aikanaan noilla pointseilla saanut kanssa sellaset 10 kiloa pois muutamassa kuukaudessa. Kaikki on nyt valitettavasti tullut takaisin viimeisen parin vuoden aikana.
Olen aloitellut nyt kuntosali käynnit ja teen Callanetic jumppaa kotona. Katsotaan nyt miten käy, olen yrittänyt jättää kaikki makeat pois ja syödä mieluummin marjoja iltaisin jos tuntuu että mieliteot ottaa vallan.
Mulla on kanssa nuo kirjekurssimateriaalit sieltä 2000-luvun alusta, myös se Ostajan Opas. Jos se tosiaan on kovasti muuttunut noista ajoista, uskaltaisinkohan kysyä olisikohan minunkin mahdollista saada noita kopioita mitkä mainitsit?
Itse en koskaan ryhmissä käynyt, mieluummin tein kotona omaan tahtiin. Ystävä kyllä kehui ryhmäkäyntejä mutta itselläni ne ei toimisi. Mukavampi näin netissä pitää motivaatio korkealla. :) - rantakunnossa -09
Coco G. kirjoitti:
Onnea painonpudotuksesta, tosi hienosti olet saanut pois tähän asti!
Mä olen aikanaan noilla pointseilla saanut kanssa sellaset 10 kiloa pois muutamassa kuukaudessa. Kaikki on nyt valitettavasti tullut takaisin viimeisen parin vuoden aikana.
Olen aloitellut nyt kuntosali käynnit ja teen Callanetic jumppaa kotona. Katsotaan nyt miten käy, olen yrittänyt jättää kaikki makeat pois ja syödä mieluummin marjoja iltaisin jos tuntuu että mieliteot ottaa vallan.
Mulla on kanssa nuo kirjekurssimateriaalit sieltä 2000-luvun alusta, myös se Ostajan Opas. Jos se tosiaan on kovasti muuttunut noista ajoista, uskaltaisinkohan kysyä olisikohan minunkin mahdollista saada noita kopioita mitkä mainitsit?
Itse en koskaan ryhmissä käynyt, mieluummin tein kotona omaan tahtiin. Ystävä kyllä kehui ryhmäkäyntejä mutta itselläni ne ei toimisi. Mukavampi näin netissä pitää motivaatio korkealla. :)paljonkohan on pisteitä? 100g on 204kcal..lidlin tuote...
- rantakunnossa -09
eli siis löysin tällaisen: pisteiden laskeminen
tuotteen kalorit jaetaan 60 ja kokonaisrasva 10 ja summat yhdistetään. eli esim tuo chicken cordon bleu 100g:
204kcal : 60 = 3,4 3,4 1,19 =4,59p
11,9g : 10 = 1,19
eli 100g tuota kanaa on n. 4,6p
toivottavasti tuosta saa selvää... :S- PV09
Miten on viikonloppu mennyt? Täällä töissä ollessa , hyvin. Skannaan ton opppaan kunhan olen vapaalla ja kotona. Menee varmaan tuonne ke tai to ok?
Spinning yms. pisteitä en yleensä ole syönyt vaikka niistä paljon tuleekin. Kysäsin asiaa kotiohjaajalta ja sain kuulla, että niitä ei tarvitse syödä JOS paino tippuu halutulla tavalla joten olen sitten jättänyt syömättä. Joskus tosin olen joitakin pisteitä ottanut kun on halunnutkin syödä jotain missä menee enemmän pisteitä kun on enään sille päivälle.
Mitens te muut? Syöttekö kerätyt liikuntapisteet? - rantakunnossa -09
PV09 kirjoitti:
Miten on viikonloppu mennyt? Täällä töissä ollessa , hyvin. Skannaan ton opppaan kunhan olen vapaalla ja kotona. Menee varmaan tuonne ke tai to ok?
Spinning yms. pisteitä en yleensä ole syönyt vaikka niistä paljon tuleekin. Kysäsin asiaa kotiohjaajalta ja sain kuulla, että niitä ei tarvitse syödä JOS paino tippuu halutulla tavalla joten olen sitten jättänyt syömättä. Joskus tosin olen joitakin pisteitä ottanut kun on halunnutkin syödä jotain missä menee enemmän pisteitä kun on enään sille päivälle.
Mitens te muut? Syöttekö kerätyt liikuntapisteet?itsekään en liikuntapisteitä syö enkä aio syödä. nyt v-loppu mennyt ihan hyvin, lenkilläkin on käyty ja tänään siivottu urakalla kun tulee juhlavieraita. toivottavasti saan pidettyä itseni etten kakkua ym. juurikaan syö, palasen ajattelin kakkua ottaa ja ehkä yhden keksin, tulee varmaan n.4p yhteensä.. olen saanut edelleen pidettyä suklaanhimoni kurissa enkä ole siis syönyt mitään karkkia ym. viikkoon *ylpee* nyt pitäis mennä syömään taas ja sen jälkeen vielä siivousurakkaa edessä, palaa ne kalorit näinkin :)
- Prinzezzaa
Pisteidenlasku-konkari liittyy joukkoon! Olen laihduttanut lasten jälkeen itseni normaalikokoon 38, mutta nyt tämän viimeisen pojan jälkeen ei grammaakaan ole lähtenyt!!
pituus 165
paino 76
vyötärö 88
kesäksi 65 kiloisena olisin tyytyväinen.
Työ, lapset ja ainainen kiire asettavat paineita liikkumaan pääsylle.. mutta lupaan yrittää. sunnuntaisin päivitän tuloksiani tänne, toivottavasti muutkin infoavat!- rantakunnossa -09
mulla aikalailla sama tilanne, kolme pientä lasta ja koko ajan kiire, liikunta jää vähiin. tosin ehkä vaan pitäis keksiä se yksi harrastus..
tuli sit tänään syötyä pari palaa kakkua...tosin päivän pisteet on yhä n. 15p joten iltapalalle on vielä varaa..(tai ei olis jos viikon pisteet laskettais...) mutta eiköhän tämä tästä. - Coco G.
mulla aikalailla sama tilanne, kolme pientä lasta ja koko ajan kiire, liikunta jää vähiin. tosin ehkä vaan pitäis keksiä se yksi harrastus..
tuli sit tänään syötyä pari palaa kakkua...tosin päivän pisteet on yhä n. 15p joten iltapalalle on vielä varaa..(tai ei olis jos viikon pisteet laskettais...) mutta eiköhän tämä tästä.Täällä meni viikko ihan mukavasti. Olen pysynyt hyvin pisteissä viikonloppua lukuunottamatta. Painoa on pudonnut n. 0,5kg. Olen myös käynyt kuntosalilla, jaksoin jopa tunnin crosstrainerilla crossailla. Ensi viikolla olis tarkoitus ehtiä useamman kerran salille.
Nyt olisi vaan iso pulma tulossa, alkuviikosta kun on luvassa synttärijuhlat. Yritän pitää kovan kurin päällä, yhden pienen kakun palan voin syödä. Miehen suku kun on vaan sitä tuputtavaa sorttia.. :S
Mites te muut olette selvinneet noista juhlista kunnialla? - rantakunnossa -09
Coco G. kirjoitti:
Täällä meni viikko ihan mukavasti. Olen pysynyt hyvin pisteissä viikonloppua lukuunottamatta. Painoa on pudonnut n. 0,5kg. Olen myös käynyt kuntosalilla, jaksoin jopa tunnin crosstrainerilla crossailla. Ensi viikolla olis tarkoitus ehtiä useamman kerran salille.
Nyt olisi vaan iso pulma tulossa, alkuviikosta kun on luvassa synttärijuhlat. Yritän pitää kovan kurin päällä, yhden pienen kakun palan voin syödä. Miehen suku kun on vaan sitä tuputtavaa sorttia.. :S
Mites te muut olette selvinneet noista juhlista kunnialla?niinpä minäkin yritän tuota liikuntaa lisätä...crosstrainer seisoo taas ihan toimettomana, jotenkin ei vaan enää illalla jaksa. kolmisen kertaa taidettiin käydä lenkillä viime viikolla, lapset pulkassa joten vähän vastusta ylämäkeen ;)
painoa pudonnut nyt 2kg ja vy on 93,4cm (lähtö 97cm!)
kaverilla on hevonen ja eilen vähän puhuttiin että jos minäkin sitten alkaisin jälleen ratsastaa.siitä onkin vuosia, ainakin 10.. kokeillaan nyt ainakin.
jokin tanssiharrastus olis kans mukava, tykkäisin.. mutta ei vaan tuu lähdettyä ilman kaveria. ketään etelä-pohjanmaalta? - prinzezzaa....
Viikossa lähti kilo, normaali tahti minulla, hidasta mutta tasaista pudotusta. Pullan ja karkin vastustaminen tahtoo olla tosi vaikeaa,, normaalisti elin lähes pelkästään niillä... nyt syön ruisleipää, salaatteja, porkkanoita...yhyy!
mutta mieli on kyllä tosi hyvä, kun on jaksanut ulkoilla ja pitää pintansa! limsa vaihtui vissyyn, kaakao teehen, juusto 15%:seen ( sen vähärasvaisempiin en vaihda- maistuvat kumilta) , perhe on ihmeissään kun joka päivä on salaattia ja raasteita. iltaisin syön isot ruisleivät ja katselen kun muut syö jäätelöä ja juustopalloja... siideristä en luovu, puoli litraa lightia, 2 pistettä. helposti säästettävissä ruoasta! Päivitän taas,, kiva lukea teistä muista!
- Keveäksi
Juu!
Ilman muuta mukana ollaan!
Itsellä pituus 165cm ja paino n.77kg. Tavoitteena 63-63kg. :) - rantakunnossa-09
Taidettiin päästä alle 80kg!! tosin en ole siitä täysin varma...mutta luulisin niin..oon pysynyt aika hyvin ruodussa. löysin muuten sellaisia karkkeja joissa ei ole kuin 2pistettä / 100g (120kcal) joten niitä sit voi tarpeen tullen syödä mikäli päivässä vielä tilaa. se on 70g pussi, "Nellie Dellies"... :) :)
- PV09
Täällä ollaan oltu influenssassa:( joten en ole jaksanut edes kirjoitella teille.Nyt ehkä vähän parempi olo.
Tulos -0,2kg viikossa eli nyt mitata 172cm/78,7kg
Olin sata varma, että plussaa tulee mutta onneksi kuitenkin pienen, pieni notkahdus alaspäin. - rantakunnossa-09
PV09 kirjoitti:
Täällä ollaan oltu influenssassa:( joten en ole jaksanut edes kirjoitella teille.Nyt ehkä vähän parempi olo.
Tulos -0,2kg viikossa eli nyt mitata 172cm/78,7kg
Olin sata varma, että plussaa tulee mutta onneksi kuitenkin pienen, pieni notkahdus alaspäin.mulla kans oli flunssa, nyt vähän paranemaan päin joten liikkumaan pitäis alata..tuo crossari tuos edelleen tyhjänpanttina seisoo mut jospa tänään sitten..
vaikka en ole varma onko paino jo alle 80kg, laitan pisteet 19. kyllä ainakin tuntuu et vatsa on pienentynyt, ei enää niin turvonneen näkönen ku ennemmin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763