Olen pistänyt merkille, että VT:n kymmenen käskyn kohdat "kunnioita vanhempiasi" ja "älä tee aviorikosta", ovat ensisijaisesti tartuntauteja vastaan suunnatut ohjeet.
On mielenkiintoista, että yleistä järkevyyttä koskevasta neuvosta tulee/kehittyy jokin oikeutus patologisten kuvitelmien tukemiselle... pakonomaisena muodollisena sitoutumisena, yhteiskunnallisen kontrolloinnin välineenä, sadistisen syyllistämisen oikeutuksena ja seksuaalipelon oikeutuksena.
Normaalista järkevästä käyttäytymismuodosta kehittyi jokin itsetunnon kolauksilta suojaava ehdoton sosiaalinen normi.
Kysymys kuuluukin loogisessa, mutta yllättävässä muodossaan; onko itsetunnon ongelmat heijastumia jopa tuhansien vuosien takaisista tauti-epidemioista? Itsetunnon heikkouksiin perustuvat motiivit ovat nykyään identtisiä entisiin tartutautipelon aiheuttamiin motiiveihin nähden.
Voidaankin sanoa, että Raamatun perkele on biologinen uhka, joka on synnyttänyt olemattoman seksuaalisuuden vääristymiä aiheuttavan perkeleen ihmisen sisään.
Taudit ja seksuaalikulttuuri
21
534
Vastaukset
- *anteeksi*
Jos minä luottaisin juurikaan monenkaan tämän palstan kirjoittajan ajatuksiin, niin varmaan minä pohtisin ummet ja lammet tästä asiasta. Ja vain saadakseni jonkun minua vähälahjaisemman kopioitsija-paskan raiskaamaan tekstiäni.:( Ei kiitos ( sellaiselle).
Teoreettisessa mielessä aiheesi on kyllä ulottuvuuksia sisältävä ja tavallaan kiinnostavakin. En kylläkään ole perehtynyt mainitsemaasi "VT:hen" yhtään mitenkään, eli en osaa sanoa relevanssista asiasisältökytkentöjesi osalta mitään.
"Kysymys kuuluukin loogisessa, mutta yllättävässä muodossaan; onko itsetunnon ongelmat heijastumia jopa tuhansien vuosien takaisista tauti-epidemioista? Itsetunnon heikkouksiin perustuvat motiivit ovat nykyään identtisiä entisiin tartutautipelon aiheuttamiin motiiveihin nähden."
Ihan jos ensin faktoilla perustelisit ( jos jaksat ja _voit_), niin katselen asiaasi mielenkiinnolla ehkä sen jälkeen... En ole minkään sortin teologi, joten teologiselta kantilta ainakaan en osaisi kanssasi aiheestasi keskustelua käydä ja vaikka osaisinkin = eli en, en takuulla kävisi kyseisenlaista keskustelua tässä "formaatissa".
"Voidaankin sanoa, että Raamatun perkele on biologinen uhka, joka on synnyttänyt olemattoman seksuaalisuuden vääristymiä aiheuttavan perkeleen ihmisen sisään."
Ihanko totta?!! Osaatko vielä perustellakin?- Dazu
"Ihanko totta?!! Osaatko vielä perustellakin?"
Promiskuinen ja persoonallisuushäiriöinen seksuaalikäyttäytyminen edesauttaa tautien leviämistä, kun taas neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen on tauteja tarttumasta ehkäisevä piirre. Molempiin siis vaikuttaa biologinen kehitys, sillä promiskuinen käyttäytyminen on taudin "tahdon" mukaista ja siinä on pohjalla pelko, joka aiheuttaa väristyneen toimintavan, ikään kuin ajattelu, että "ei maailmassa kuitenkaan rakkautta ole, joten panen vähän kaikkien kanssa" = "ei niiltä taudeilta kuitenkaan voi suojautua, niin päätänpähän sitten niitä levittää mahdollisimman paljon", kun taas neuroottisessa yleensä vastakohtainen ajattelu, likaisuuden ja tautien pelko.
Jos tietäisit tieteellisen ajattelun perusteita, et lähtisi alussa kyseenalaistamaan, vaan kiinnostumaan. Esitän vain tällaisen erittäin hyvän idean. Vai soitatko joka kuukausi Tiede-lehden toimitukseen ja vaadit perusteita kaikille ideoille ja hypoteeseille? - *anteeksi*
Dazu kirjoitti:
Promiskuinen ja persoonallisuushäiriöinen seksuaalikäyttäytyminen edesauttaa tautien leviämistä, kun taas neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen on tauteja tarttumasta ehkäisevä piirre. Molempiin siis vaikuttaa biologinen kehitys, sillä promiskuinen käyttäytyminen on taudin "tahdon" mukaista ja siinä on pohjalla pelko, joka aiheuttaa väristyneen toimintavan, ikään kuin ajattelu, että "ei maailmassa kuitenkaan rakkautta ole, joten panen vähän kaikkien kanssa" = "ei niiltä taudeilta kuitenkaan voi suojautua, niin päätänpähän sitten niitä levittää mahdollisimman paljon", kun taas neuroottisessa yleensä vastakohtainen ajattelu, likaisuuden ja tautien pelko.
Jos tietäisit tieteellisen ajattelun perusteita, et lähtisi alussa kyseenalaistamaan, vaan kiinnostumaan. Esitän vain tällaisen erittäin hyvän idean. Vai soitatko joka kuukausi Tiede-lehden toimitukseen ja vaadit perusteita kaikille ideoille ja hypoteeseille?No minä nyt vähän rajaan antiani, jos sopii?:(
"Promiskuinen ja persoonallisuushäiriöinen seksuaalikäyttäytyminen edesauttaa tautien leviämistä, kun taas neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen on tauteja tarttumasta ehkäisevä piirre. Molempiin siis vaikuttaa biologinen kehitys, sillä promiskuinen käyttäytyminen on taudin "tahdon" mukaista ja siinä on pohjalla pelko, joka aiheuttaa väristyneen toimintavan, ikään kuin ajattelu, että "ei maailmassa kuitenkaan rakkautta ole, joten panen vähän kaikkien kanssa" = "ei niiltä taudeilta kuitenkaan voi suojautua, niin päätänpähän sitten niitä levittää mahdollisimman paljon", kun taas neuroottisessa yleensä vastakohtainen ajattelu, likaisuuden ja tautien pelko."
Miten tuo liittyy alun "VT"-pohdintoihisi?:D Puhuit mm. kymmenestä käskystä, ts. erit. parista yksittäisestä sellaisesta (liittyen kymmeneen em.), joten oletan aloituksessa puhutun Vanhasta Testamentista ja siihen sidotusti juurikin kulttuurillisia seksuaalikäyttäytymistä koskevista ajatuksista?
:D
"Jos tietäisit tieteellisen ajattelun perusteita, et lähtisi alussa kyseenalaistamaan, vaan kiinnostumaan."
*tyrsk* Enkö minä muka ollut kiinnostunut?:) - AMISÄLYKÖT!
Dazu kirjoitti:
Jos tietäisit tieteellisen ajattelun perusteita, et lähtisi alussa kyseenalaistamaan, vaan kiinnostumaan. Esitän vain tällaisen erittäin hyvän idean. Vai soitatko joka kuukausi Tiede-lehden toimitukseen ja vaadit perusteita kaikille ideoille ja hypoteeseille?viisastelevat :)
Onko kumpikaan teistä tutustunut "Syntiinlankeemus teoriaan"?
Niin? - *anteeksi*
AMISÄLYKÖT! kirjoitti:
viisastelevat :)
Onko kumpikaan teistä tutustunut "Syntiinlankeemus teoriaan"?
Niin?Minä voin kertoa, että minä ainakin olen juuri syyllistynyt vitsiinlankeemusteoriaan, tylsistyneisyyttäni.:(
Lisäksi tällä palstalla keskustellakseen pitää/pitäisi useimmiten olla ainakin noin kolmen bissen humalassa, että kalatuksia jaksaa lukea.
Aloittajan teoriassa "promiskuiteetit" etc. pissii pitkin kissan seinää. Ihan vois vetää vaikka Tohtori Sykerön seikkailutkin vertailukohdaksi ja esittää sille vastapainoksi, että tää on se syy, miks mä vapaaehtoisesti kiristän kaulaliinaa kaulani ympärille.
Ystävyydellä. - Dazu
*anteeksi* kirjoitti:
No minä nyt vähän rajaan antiani, jos sopii?:(
"Promiskuinen ja persoonallisuushäiriöinen seksuaalikäyttäytyminen edesauttaa tautien leviämistä, kun taas neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen on tauteja tarttumasta ehkäisevä piirre. Molempiin siis vaikuttaa biologinen kehitys, sillä promiskuinen käyttäytyminen on taudin "tahdon" mukaista ja siinä on pohjalla pelko, joka aiheuttaa väristyneen toimintavan, ikään kuin ajattelu, että "ei maailmassa kuitenkaan rakkautta ole, joten panen vähän kaikkien kanssa" = "ei niiltä taudeilta kuitenkaan voi suojautua, niin päätänpähän sitten niitä levittää mahdollisimman paljon", kun taas neuroottisessa yleensä vastakohtainen ajattelu, likaisuuden ja tautien pelko."
Miten tuo liittyy alun "VT"-pohdintoihisi?:D Puhuit mm. kymmenestä käskystä, ts. erit. parista yksittäisestä sellaisesta (liittyen kymmeneen em.), joten oletan aloituksessa puhutun Vanhasta Testamentista ja siihen sidotusti juurikin kulttuurillisia seksuaalikäyttäytymistä koskevista ajatuksista?
:D
"Jos tietäisit tieteellisen ajattelun perusteita, et lähtisi alussa kyseenalaistamaan, vaan kiinnostumaan."
*tyrsk* Enkö minä muka ollut kiinnostunut?:)Olen huomannut, että monille kirjoittajille usko on asiana, kuin punainen vaate, mutta jos nähdään punaisissa vaatteissa oleva ihminen kadulla, ehkä pitäisi miettiä, mitä vaatteen sisällä on, sen sijaan, että ajetaan siitä yli.
Aloittaahan Valtaojakin monesti kappaleen esim. kuvaamalla pätkän Ilmestyskirjasta, mutta ei hän silti keskity Ilmestykseen, vaan astronomiaan/kosmologiaan. - Dazu
*anteeksi* kirjoitti:
Minä voin kertoa, että minä ainakin olen juuri syyllistynyt vitsiinlankeemusteoriaan, tylsistyneisyyttäni.:(
Lisäksi tällä palstalla keskustellakseen pitää/pitäisi useimmiten olla ainakin noin kolmen bissen humalassa, että kalatuksia jaksaa lukea.
Aloittajan teoriassa "promiskuiteetit" etc. pissii pitkin kissan seinää. Ihan vois vetää vaikka Tohtori Sykerön seikkailutkin vertailukohdaksi ja esittää sille vastapainoksi, että tää on se syy, miks mä vapaaehtoisesti kiristän kaulaliinaa kaulani ympärille.
Ystävyydellä.onneksi et ole kykeneväinen arvioimaan kirjoituksen sisältöä, muutenhan viestisi kuulostaisi suorastaan tyrmäävältä.
- JOO!,
*anteeksi* kirjoitti:
Minä voin kertoa, että minä ainakin olen juuri syyllistynyt vitsiinlankeemusteoriaan, tylsistyneisyyttäni.:(
Ystävyydellä.siinä mielessä olet oikeassa, että yksittäisten näkökantojen esittäminen kokonaisnäkemyksenä ei ole kovinkaan järkevää.
Tämä ap:lle tiedoksi...
Nih :) - *anteeksi*
Dazu kirjoitti:
onneksi et ole kykeneväinen arvioimaan kirjoituksen sisältöä, muutenhan viestisi kuulostaisi suorastaan tyrmäävältä.
No tuo nyt ei edusta älyllistä intressiä yhtään?:(
Sulla jotain vaikeutta käsittää, että mielipidepalstalle kirjoittaa monenlaiset ihmiset, moninaisine mielipiteineen?
Mä en halua kirjoittaa mitään erityisen mietittyä välttämättä, koska kopioitsija-paskat hyödyntää sen.
Oletko erityisspesialisti noin kykyjesi puitteissa? - *anteeksi*
JOO!, kirjoitti:
siinä mielessä olet oikeassa, että yksittäisten näkökantojen esittäminen kokonaisnäkemyksenä ei ole kovinkaan järkevää.
Nih :)Jos ketjun aloittajan aloituskirjoituksessaan ilmaisemaa logiikkaa ja hänen siihen (em.) liittyvää ajatuksellista etenemistään seuraa, niin ei edes tarvitse olla siinä kolmen bissen humalassa ristiriitaisuudet huomatakseen, kuin missä minä nyt olen.:)
Haluuks toi aloittaja muka jotain pillut- dilemman puintia, mutta muka & näennäisesti "älyllisempään" muotoon puettuna? Jos hän antaa mulle perustelut siihen, mitä yllä pyysin, niin saatan ehkä enemmän kunnioittaakin, mutta toi sählä ainakin tolta yhdelltä kirjoittajalta, että: "sä et nyt ymmärrä" on kohtuullisen tasoista juustoilua.
Voi kymmenen "käsyä"... - Dazu
*anteeksi* kirjoitti:
No tuo nyt ei edusta älyllistä intressiä yhtään?:(
Sulla jotain vaikeutta käsittää, että mielipidepalstalle kirjoittaa monenlaiset ihmiset, moninaisine mielipiteineen?
Mä en halua kirjoittaa mitään erityisen mietittyä välttämättä, koska kopioitsija-paskat hyödyntää sen.
Oletko erityisspesialisti noin kykyjesi puitteissa?"Oletko erityisspesialisti noin kykyjesi puitteissa?"
Kysymyksesi paljastaa kykenemättömyytesi; ihmisen tehtävänä ei ole arvioida oikeaa, tai väärää, vaan ymmärtää, mitä tarkoitetaan. Oikeellisuuden arvioiminen on Jumalan tehtävä ja eihän minun tarvitsisi Jumalalle vastata yhtään mitään, sillä hänhän tietää jo kaiken.
"Sulla jotain vaikeutta käsittää, että mielipidepalstalle kirjoittaa monenlaiset ihmiset, moninaisine mielipiteineen?"
Turha yrittää vihjata oman ongelmasi olevan minussa. Voin kyllä selvittää ongelmiasi, mutta se maksaa. ;) - Dazu
JOO!, kirjoitti:
siinä mielessä olet oikeassa, että yksittäisten näkökantojen esittäminen kokonaisnäkemyksenä ei ole kovinkaan järkevää.
Nih :)voin postata palstalle hinnaston, jos perseeseen naiminen kiinnostaa.
- *anteeksi*
Dazu kirjoitti:
"Oletko erityisspesialisti noin kykyjesi puitteissa?"
Kysymyksesi paljastaa kykenemättömyytesi; ihmisen tehtävänä ei ole arvioida oikeaa, tai väärää, vaan ymmärtää, mitä tarkoitetaan. Oikeellisuuden arvioiminen on Jumalan tehtävä ja eihän minun tarvitsisi Jumalalle vastata yhtään mitään, sillä hänhän tietää jo kaiken.
"Sulla jotain vaikeutta käsittää, että mielipidepalstalle kirjoittaa monenlaiset ihmiset, moninaisine mielipiteineen?"
Turha yrittää vihjata oman ongelmasi olevan minussa. Voin kyllä selvittää ongelmiasi, mutta se maksaa. ;)"Turha yrittää vihjata oman ongelmasi olevan minussa. Voin kyllä selvittää ongelmiasi, mutta se maksaa. ;)"
Aivan varmasti! Minä voisin uskoakin tuon, joskaan ei koskaan lienisi mitään kovin erityistä, mitä juuri sinulle ilmaisusi perusteella koskaan haluaisin kertoa. (Toivottavasti ei törmäillä.) Samatenkin senkin uskon havaintojeni perusteella, että ihmisten abnormalisoiminenkin on joillekin (näemmä!) ihan tavanomaista käytöstä.
Älystä älä kuitenkaan puhu erityistä halaistua sanaa ainakaan tämän ketjun yhteydessä. Omiin impressiivisiin tunnelmiinsa nojaaminen ei keneltäkään koskaan ole erityistä älykkyyttä, ja se tulisi jokaisen personalityynsä erityisesti luottavankin muistaa. :))
Ps. Minä en ota ketjun uskonnollisiin ilmauksiin laajempaa kantaa, koskei ketjun aloittaja millään muotoa perustellut minulle aloituksensa ufoja.:) So an'off so. - Dazu
*anteeksi* kirjoitti:
"Turha yrittää vihjata oman ongelmasi olevan minussa. Voin kyllä selvittää ongelmiasi, mutta se maksaa. ;)"
Aivan varmasti! Minä voisin uskoakin tuon, joskaan ei koskaan lienisi mitään kovin erityistä, mitä juuri sinulle ilmaisusi perusteella koskaan haluaisin kertoa. (Toivottavasti ei törmäillä.) Samatenkin senkin uskon havaintojeni perusteella, että ihmisten abnormalisoiminenkin on joillekin (näemmä!) ihan tavanomaista käytöstä.
Älystä älä kuitenkaan puhu erityistä halaistua sanaa ainakaan tämän ketjun yhteydessä. Omiin impressiivisiin tunnelmiinsa nojaaminen ei keneltäkään koskaan ole erityistä älykkyyttä, ja se tulisi jokaisen personalityynsä erityisesti luottavankin muistaa. :))
Ps. Minä en ota ketjun uskonnollisiin ilmauksiin laajempaa kantaa, koskei ketjun aloittaja millään muotoa perustellut minulle aloituksensa ufoja.:) So an'off so."Omiin impressiivisiin tunnelmiinsa nojaaminen ei keneltäkään koskaan ole erityistä älykkyyttä, ja se tulisi jokaisen personalityynsä erityisesti luottavankin muistaa. :))"
Huomaan, että olet muuntanut kirjoitukseni näyttämään omalta toiminnaltasi. Omiin impressiivisiin tunnelmiisi vedoten, uskot persoonaasi luottaen, että voit täysin mielivaltaisesti ja ymmärtämättä arvioida kirjoitusten oikeellisuutta.
Jos haluat työntää itseäsi sisääni, voisit kysyä ensin ja toimia vasta sitten. Muutenhan käytöstäsi voitaisiin pitää jonkinlaisena raiskauksena. - *anteeksi*
Dazu kirjoitti:
"Omiin impressiivisiin tunnelmiinsa nojaaminen ei keneltäkään koskaan ole erityistä älykkyyttä, ja se tulisi jokaisen personalityynsä erityisesti luottavankin muistaa. :))"
Huomaan, että olet muuntanut kirjoitukseni näyttämään omalta toiminnaltasi. Omiin impressiivisiin tunnelmiisi vedoten, uskot persoonaasi luottaen, että voit täysin mielivaltaisesti ja ymmärtämättä arvioida kirjoitusten oikeellisuutta.
Jos haluat työntää itseäsi sisääni, voisit kysyä ensin ja toimia vasta sitten. Muutenhan käytöstäsi voitaisiin pitää jonkinlaisena raiskauksena.Minä en missään muualla, kuin tällä palstalla ole tavannut noin erikoisella tavalla ilmaisua käsittävää ihmistä.
"Huomaan, että olet muuntanut kirjoitukseni näyttämään omalta toiminnaltasi. Omiin impressiivisiin tunnelmiisi vedoten, uskot persoonaasi luottaen, että voit täysin mielivaltaisesti ja ymmärtämättä arvioida kirjoitusten oikeellisuutta.
Jos haluat työntää itseäsi sisääni, voisit kysyä ensin ja toimia vasta sitten. Muutenhan käytöstäsi voitaisiin pitää jonkinlaisena raiskauksena."
Niinpä vain näkyi ketjun aloittajakin aika nopeasti tuolla ylempänä tuominneen minut älyllisesti ymmärtämättömäksi, jne. Samatenkaan minkäänlaista perustelua en aloituskirjoituksesta esittämilleni tietyille kysymyksille saanut.
Jos, huom. jos(?) haluat harjoittaa jotakin erityistä psykologista väkivaltaa, niin ainakin minut voit siltä osin jättää rauhaan...Jätänkin mielelläni keskustelut sinun kaltaisesi ihmisen kanssa kokonaan tähän.
- toisin sanoen
uskollisuus on itsetunnon ongelma?
- Dazu
Sanoinkin jo, että seksuaalisuudessa näkyvät itsetunnon ongelmat ovat täysin eläimellinen promiskuinen seksuaalikäyttäytyminen(pannaan kaikkea, mikä liikkuu) ja neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen.
- tuon...
Dazu kirjoitti:
Sanoinkin jo, että seksuaalisuudessa näkyvät itsetunnon ongelmat ovat täysin eläimellinen promiskuinen seksuaalikäyttäytyminen(pannaan kaikkea, mikä liikkuu) ja neuroottinen seksuaalisuuden torjuminen.
tekstisi neljänteen kertaan ja en oikein tavoita ajatustasi... oikein otsaanikin kurtistelin tärkeän oloisena, mutta ei auttanut. Ja niin kuin mä olisinkin halunnut keskustella kanssasi. :(
- kuitenkin...
Dazu kirjoitti:
tarkoitatko, että nämä seksuaalisuudessa ilmenevät itsetunnon ongelmat johtuvat noista aloituksessasi mainitsemista syistä?
- Dazu
kuitenkin... kirjoitti:
tarkoitatko, että nämä seksuaalisuudessa ilmenevät itsetunnon ongelmat johtuvat noista aloituksessasi mainitsemista syistä?
itsetunnon ongelmat ja traumat ovat seurausta taudeista, jotka ovat ihmisen psyykkeeseen pitkällä tähtäimellä vaikuttamalla muokanneet kulttuuria, kuinka tahtovat.
- NIIN!,
Dazu kirjoitti:
itsetunnon ongelmat ja traumat ovat seurausta taudeista, jotka ovat ihmisen psyykkeeseen pitkällä tähtäimellä vaikuttamalla muokanneet kulttuuria, kuinka tahtovat.
Mitähän tuo lauserakennelmasi tarkoittaa?
Vastaus; Ei yhtään mitään
Nyt menet nukkumaan, että jaksat hilata aamulla itsesi ammattikouluun.
Jätä ajatteleminen älykkäille, idiootti...
Nih! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408207
- 1255245
- 1433646
- 693558
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353514- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352011- 281786