toiminnanohjaajan palkka

turhautunut ohjaaja

Olen toiminnanohjaajana eräässä Savolaisessa kolmannen sektorin yhdistyksessä (päihdehuoltoala). Yhdistyksemme saa kunnalta palkkatukea kahden ohjaajan palkkaukseen. Palkkaa saan palkkaluokan verran vähemmän kuin edeltäjäni. Talon tapana onkin ollut vähentää uudelta työntekijältä parisataa euroa palkkaa verrattuna edelliseen työtekijään, vaikka työtehtävissä ei ole tapahtunut muutoksia. Myös toinen ohjaaja saa palkkaa edeltäjäänsä vähemmän. Viime vuoden tilinpäätöstä tutkaillessani huomasin mielenkiintoisen seikan, kunnan myöntämään palkkatukeen oli kirjanpidossa laskettu työntekijöiden toimistokulut (matka/työpuhelinkulut) sekä kaiken kruunuksi työntekijöiden työterveyslääkärikäyntikulut. Kunta antaa yhdistykselle lisäksi noin 4000 euroa yleisavustusta. Seurakunta yhteistyökumppanina kattaa kiinteistövuokrista koituvat kustannukset. Kysyisinkin nyt mielipiteitä tällaisesta rahankäyttömenettelystä (löytyykö pykäliä asiaan liittyen), koska palkankorotustoiveita tällä systeemillä on turha hallitukselle esittää. Lisättäköön vielä, että viime vuoden kokonaistilinpäätös oli plussan puolella. Palkkatyötä yhdistyksessä en suosittele muuten kellekään, oikeuksistaan saa tapella hampaat irvessä. Kiitos asiallisista vastauksista!

4

4245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepskukkuu

Hyvä toiminnan ohjaaja,kannattaisiko sinun vilkaista peiliin, tutkailla olisiko asenteissasi parantamisen varaa,asia ei ehkä ole noin yksinkertainen kuin annat viestissäsi ymmärtää,palkan eteen pitää tehdä töitä,mielestäni sinun kannattaisi pikaisesti etsiä uusi työpaikka,kun kerran olosuhteet ovat noin tulehtuneet työpaikallasi,älä kuluta itseäsi ja työtovereitasi ynnä muita yhdistyksen jäseniä toiminnallasi enää hellitä hyvä "ohjaaja".

• sivusta seurannut

Kyselit mielipiteitä rahankäyttömenettelystä. Siihen on helppo vastata: selkeää ja avointa on. Ko toimeen astuessasi kerroit palkkatoiveesi ja sen mukaisesti sinulle myös palkkaa on maksettu. Aikanaan kunnan kanssa neuvotteluissa on avoimesti myös sovittu, että puhelin-, matka- ym sivukulut sisältyvät palkka-avustukseen. Sijaisesi johon viittaat, sai edeltäjäänsä huonompaa palkkaa, koska häneltä puuttui täysin työkokemus. Kunnan yleisavustus on nimenomaan toimintaan tarkoitettu, ei palkkoihin. Ja seurakunnan vuokra-avustus kattaa vain puolet vuokrasta. Toinen puoli on killan toiminnan itse tuotettava mm. myymällä päihdepalveluja. Mahdollinen palkan korotus on kyllä selkeästi suhteutettava työntekijän ammattitaitoon ja aktiivisuuteen toimen hoitamisessa, eikä siihen, jääkö tilinpäätös plussan vai miinuksen puolelle.

• Jösse 1

Olen samaa mieltä sivusta seuranneen kanssa,kirjoitit totuuden asiasta niin kuin se on.M.B on tainnut unohtaa työ motivaation jo tullessaan taloon (sabotaasia työnantajaa kohtaan),kun tuollaisia kirjoittelee,hui hui.

• jäsenet

Ole iso poika ja tee johtopäätökset...yksi kuukausi on irtisanomisaika,voidaan joustaa asiassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe