Vertailukohteena siis nykyinen VHH vs. Montignac ja joulukuun epä-VHH-pikkujoulukausi, jolloin nautin glögiä, pippareita ja puuroa kohtuudella ja tummaa suklaata muutamina päivinä vähän enemmän.
Sanoisin siis, että dieettini on kallistunut Montignacista Atkinsiin tai ns. vähempihiilariseen ruokavalioon.
Pienen muutoksen olen havainnut siinä, että jaksan aamulla paljon paremmin esim. luennolla. Siitä huolimatta, että nukun nykyään 6 tunnin yöunia, mikä ei siis johdu ruokavaliosta.
Montignac-aikaan söin aina sitä samaa kaurapuuroa ja siihen lisäksi jotain maitotuotetta ja marjoja. Siitä seurasi väsymys ja puolen päivän aikaan alkava kiukkuisuus. Pistin merkille tietenkin sellaisen asian, että Monti ei ole tainnut missään vaiheessa edes sallia kaurapuuroa, vaan nimenomaan kypsentämättömät kaurahiutaleet :D.
Urheilun kannalta en ole myöskään huomannut eroa. Tosin en ole viime aikoina ehtinyt käydä mm. salilla, jotta olisin huomannut edes jotain kehitystä/huonontumista. Liikunnan olen kuitannut kotimatkan kävelyllä, portaiden harppomisella ja kotona painonnostolla ja soudulla (2-3krt/vk).
Vatsavaivat ovat helpottuneet hiilarien ja stressin vähenemisen myötä. Olin eräs päivä yhdessä erittäin stressaavassa tentissä ja huomasin, että mahani ei reagoinut siihen mitenkään. Edellisenä päivänä olin katsonut tarkkaan mitä syön ja ennen tenttiä söin aamiaiseksi salaattia, munakkaan ja pähkinöitä.
Painoa on lähtenyt tasaiseen tahtiin 1kg/vk. Nälän kanssa on nykyään ollut vähemmän ongelmia. Jos aterian aika viivästyy jostain syystä, en tunne nälästä huonoa oloa (kuten väsymystä tai heikkoutta). Kun lopulta pääsen ruuan ääreen, syön sitä enemmän, mitä pidän ihan normaalina. Siitä seuraava ateria tai ns. välipala saattaa jälleen olla taas vähän pienempi. Tietenkin pyrin aina siihen, että syön normaalinkokoisia annoksia tasaisin välein.
Ainakin mulla on aika vaikeaa lähteä vertailemaan tätä suoraan virallisiin ravitsemussuosituksiin. En ole ehkä koskaan noudattanut täysin VRN:n ohjeita. Syy saattaa löytyä siitä, että virallissuosituksia on vaikea noudattaa. On jotenkin helpompi jättää jokin ruoka-aine kokonaan pois kuin yrittää syödä "kohtuudella" hiilareita ja muita herkkuja.
VHH:ta joulupäivästä asti
menhir86
2
251
Vastaukset
- Paljonkin
Onko sulla vielä paljonkin pudotettavaa päästäksesi ihanne painoosi?
- menhir86
miten ihannepaino määritellään? Ihannepaino voi hyvin olla terveyden näkökulmasta esim. -10 kg, tai se voi olla painolukema, johon laihduttaessa tähtää.
En ole VHH:lla laihtumistarkoituksen vuoksi, mutta ei tietenkään haittaa, jos paino vielä laskee 2 kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse193903SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2403817Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1333440Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky803433Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222297Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341823Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575561690- 371620
- 321501
- 921453