Kun vuosi sitten n. 1 vuoden ajan join päivittäin limppareita, kiilteeni kului, en vielä silloin tiennyt, että noin kävi. Nyt kun menin hammaslääkärilleni, se sanoi kauhissaan: "Yff! kauhean näköistä!". ja se näytti kärsivältä.
Tirettyä valoa vasten 4 ylähammasta ja alahammasta näkyy 1/3 läpi.
Nyt mua masentaa paljon, oon pilannut mun hampaat ;(
Voiko enää tehdä mitään? Enää limujen lopettaminen ei varmaan auta, eihän tämä tästä voi pahentua ;(
paha Kiilleongelma
6
472
Vastaukset
- jaa12345
no en ole mikään hammaslääkäri, mutta sanoisin että varmasti on hyötyä kun lopetat limujen juomisen! ja btw, "sokerittomat" limut ei ole yhtään parempi vaihtoehto, näin sano oma hammaslääkärini.
- eräs vain_
No kannattaa lopettaa limujen juonti tai ainakin reilusti vähentää, ethän halua että loputkin kiilteesi menee? Et ole vielä pilannut hampaitasi. Mutta niin saattaa kyllä käydä jos et nyt ala hoitaa niitä.
Pureskele aina kun laitat jotain suuhusi sen jälkeen täysksylitolipurkkaa esim xylident tai Jenkki Professional ja juo maitoa aina kun olet juonut limukan. Maito neutralisoi happoja!
Tiesitkö että limukoihin voi tulla henkinen ja fyysinen riippuvuus? Siitä täytyy päästä eroon. - nina-80
mulla on pienestä asti ollut ohut kiille hampaissa. 13 vuotiaana mulla olisi laitettu raudat suuhun, mutta on niin huono hammaslaatu, joten tulisi heti reikiä, vaikka pesisinkin hampaita.
20v pilasin sitte lopullisesti hampaani liiallisella karkinsyönnillä..kauheet määrät reiänalkuja joka hampaassa..ihan ien rajassa siis.
jätin silloin mehut, karkit ym pois ja sitten on ollu vähemmän paikattavaa.
Nyt taas 3 vuotta sitten aloin syömää karkkia..tyhmä ku oon...nyt on jo 3 hampaaseen tehty juurihoitoja. Nyt loppu taas makeen syöminen ja ahkera hampaiden pesu.
Kannattaa jättää kaikki turha pois, jos haluat että hampaasi sälyvät pitkään.
Tässä hyvä esimerkki miten käy kun juo limsoja, mehuja, syö karkkia joka päivä ja hampaat nyt jo totaalisen huonossa jamassa. Itse pelottaa koska mun hampaat joudutaan vaihtaa toisiin...toivottavasti ei koskaan.- oon vast 13v!
Ikinä minulla ei ole ollut reikiä/reiänalkuja. En kai ole saanut sitä bakteeria.
Mutta kun vieläpä alipainoinen, paino-indeksi pysyy siinä 17:ssa, vaikka kuinka syön karkkia/juon limuja.
Yritän lopettaa tämän silti. Kun karkit ovat tarjouksessa, houkutus on suuri.
- Mustispepper
Onpa sulla tökerö hammaslääkäri, jos tommosella tavalla sulle jutteli :/ Hammaslääkärin tehtävä on myös opastaa potilasta, eikä haukkua tätä.
- kurjaa :(
olen myös saanut hammaslääkäriltä huudot:
MITÄ SÄ TYTTÖ OLET TEHNY HAMPAILLES!!
en oo koskaan juonu limsoja, karkkia syöny pienenäkin tosi harvoin.. silti kiille on kulunut, ja tuntuu että ei auta oikeat hammastahnat/ harjat/ purukumit..
nyt oon sitten menossa ensi kuussa hammaslääkärille katsoon onko laminaatit mahdolliset, se olis ainut pelastus !
kallista tulee olemaan ja säästetty on sitä varten monet vuodet, mutta uskon että sen arvoista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760