Oletko ymmärtäjänainen?

Ns.

Uskotko että kaikissa ihmissä on jotain hyvää? Jopa miehissä? Yritätkö ymmärtää mitä kusipäisimpiä miehiä?

Mienä en. Paitsi ehkä joskus nuorena, mutta en siis enää.

Saunan taakse!
Saunan taakse!

14

722

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten ymmärtää

Minä ymmärrän. Ja yritän. Näen monesti tekojen taakse. Miten epävarmuus aa toisen tekemään ja anomaan noin. Tai satuttamisen halu.

Minä ymmärrän ja annan anteeksi. Mutta en anna itseäni leikkikaluksi. Se joka mokaa mokaa vain yhden kerran, ja sen jälkeen hän ymmärtää, että anteeksi antaminen ei tarkoita uhteen jatkumista.

• miten ymmärtää

ttä ymmärtäminen ja anteeksiantaminen on ihan sun omaksi parhaaksesi. Ei sen pahan tekijän edes tartte tietää, et olet antanut anteeksi :)

• Ns.
        miten ymmärtää kirjoitti:

ttä ymmärtäminen ja anteeksiantaminen on ihan sun omaksi parhaaksesi. Ei sen pahan tekijän edes tartte tietää, et olet antanut anteeksi :)

musta vois laittaa tietyt tyypit vaan saunan taakse ja lopettaa ymmärtelyt.

• jeb jeb

jep. täällä yksi ymmärtäjänainen. Ajattelen yleensäkkin että kaikissa on jotain hyvää mutta tää ei oo todellakaan mikään hyvä luonteenpiirre,pitäis päästä eroon tälläsestä!

• Karaistunut

Itsekin uskoin naivisti niin nuorempana, sanotaan melkein ensimmäiset 25 vuotta. Sittemmin enää en. En haaskaisi aikaani ymmärtämisen yrittämiseen.

Saunan taakse menee silti liian pitkälle. Siihen meillä ei ole oikeutta, vaikka kuinka mieli tekis.

• titta*

Jokaises varmaan jotain hyvää. Enpä silti viitsi vaivautua sitä kenestä tahansa etsimään.

• H-M.L.

...kukaan synny pahana. Ei ole pahoja tai hyviä ihmisiä. On vain ihmisiä. Jotkut tekevät pahaa koska eivät muuta osaa. Kai heille on pienestä pitäen iskostettu päähän että he ovat arvottomia ja tästä syystä mitään tervettä rakkautta omaan itseen ei kehity. Jos ei rakasta itseään ei voi kypsällä tavalla rakastaa ketään muutakaan. Ja nämä ns. kusipäät rakastavat itseään sairaalla tavalla. Ja näitä kusipäitä rakastavia naisia taas riivaa sama ongelma: Heikko itsetunto eivätkä he koe olevansa paremman arvoisia.

Nojoo, tähän tulokseen tulin yrittäessäni "ymmärtää" juoppoa,pettävää ja väkivaltaista miestä vuosikaudet. No, ymmärsinpä lopulta paljon enemmän itsestäni ja omista "vioistani" ja kasvoin henkisellä tasolla vapaaksi tuosta juopon ymmärtämispakosta. Ei juopolta voi muuta odottaa kun juopon käytöstä. Kusipäältä ei voi odottaa muuta kun kusipäistä käytöstä. Tämän kun ymmärtää lakkaa hakkaamasta sitä omaa päätä seinään.

Eli ymmärrän kusipäitä, en tosin enää heitä elämääni halua.

• miksi vaivautua

on kaikissa ihmisissä jotain hyvää tietysti, mutta monissa vaan niin paljon pahaa, etten sen hyvän takia katsele läpi sormien.

Meillä oli tästä riita erään naisen kanssa. Mä arvostelin erään sikailijamiehen toimia ja hän suuttui mulle, koska miehessäkin on hyviä asioita ja hän haluaa nähdä ja ajatella vain ne hyvät ja ymmärtää kaiken. En yritäkään ymmärtää kaikkea. Joskus ymmärrän jotain, mutta ei siitä pääse, että aikuisella ihmisellä on vastuu.

SAnoin suoraan, etten arvosta miestä tippaakaan. Hän kuulemma arvostaa suuresti, niiden hyvien asioiden takia. Tuntui epäreilulta oikeasti hyviä miehiä kohtaan.

• Tyypillistä

Eli olet selkäänpuukottajaluonne jonka tarvi taas puukottaa jotain selkään. No toivottasti siitä tuli hyvä olo.

• Ns.
        Tyypillistä kirjoitti:

Eli olet selkäänpuukottajaluonne jonka tarvi taas puukottaa jotain selkään. No toivottasti siitä tuli hyvä olo.

vikaa siinä on, kunhan se tapahtuu saunan takana.

• "sillä tavalla"

Olen ymmärtäväinen ihminen (nainen). Se ei kuitenkaan tarkoita, että yritän tehdä muista ihmisistä hyviä. Jos ihminen ei ole hyvä, hänestä ei voi tehdä hyvää. Olen empaattinen, eli ymmärrän ihmisiä ja heidän tekojaan helposti. En välttämättä hyväksy kuitenkaan.

Miehet elämässäni ovat ymmärtäneet tämän ominaisuuteni usein väärin; he kuvittelevat, että olen jonkinlainen kaikkivoipa enkeli, josta heidän tulee olla riippuvaisia.

En halua, että minusta ollaan riippuvaisia. Olen säilyttänyt itsenäisyyteni esim. sillä, että en ole koskaan mennyt naimisiin ja perustanut perhettä. Olen aistinut, että se ei sovi minulle. Minua revittäisiin liikaa joka suuntaan. Vaikka olen empaattonen, en ole "kaikkivoipa", "täydellinen nainen". Tätä miesteni on joskus ollut kovin vaikea ymmärtää.

En veisi miehiä helposti "saunan taakse". Olen sillä tavalla hyväksyvä. Odotan mieheltä kuitenkin sitä, että hän olisi fiksi ja kiva ihminen. Kusipäitä en katsele kauaa.

Minusta ihmisen pitäisi itse tietää, kun hän käyttäytyy kusipäisesti ja vaatii liikaa muilta. En ymmärrä ihmisiä, jotka vaativat muilta jatkuvaa hyväksyntää ja arvostusta ilman todellista syytä. Ihminen on aina vastuussa itsestään.

• Tristar

En usko että kukaan on tarkoituksella kusipää, ihmiselle tiselleen hänen käytökselliset valintansa ovat aina oikeutettuja. Ihmienn tekee omasta mielestään aina oikein, tai ainakin oikeutetusti.

Eli kyllä, uskon että kaikissa on jotain hyvää. Saattaa vain olla että ne eivät itse ymmärrä sitä käyttää.

• mikämikämaa123

Tähän täytyy kyllä nyt kertoa ikävä totuus siitä, että "kukaan" kyllä on tarkoituksella kusipää. On ihmisiä, jotka saavat nautintoa, ja tyydytystä nimenomaan satuttaessaan muita, ja tekevät sen tiedostaen. Eli voivat jopa itse myöntää olevansa kusipäitä ja ovat, koska haluavat ja valitsevat asian niin. Oikeutuksesta he eivät yksinkertaisesti välitä. Eikä heitä kiinnosta käsitteenä oikea tai väärä sen kummemmin, he saattavat jopa tietää, että se on väärin, ja se vain lisää intoa. Eli siis onko se hänelle oikeutettua: ei ole väliä, kun ei tarvitse oikeuttaa mitään. Tietääkö hän sen olevan väärin: kyllä, mutta mitä sitten?

Iloa he eivät koe, eivätkä oikeita tunteita, vain pinnallisia heilahduksia ja hetkellistä tyydytystä. He ovat ihmisiä, mitä tavallisen ihmisen on vaikea edes ymmärtää, koska se maailma missä he elävät on niin käsittämätön.

Mutta ei siitä sen enempää, heitä jokatapauksessa on olemassa. Ja tilastollisesti enemmän miehissä kun naisissa, mutta esiintyy molemmissa.

Onko heissä mitään hyvää? Siihen en osaa vastata, tuskin. Heissä ei mielestäni ole yhtään mitään. Mutta että heitä on.

• Tristar
        mikämikämaa123 kirjoitti:

Tähän täytyy kyllä nyt kertoa ikävä totuus siitä, että "kukaan" kyllä on tarkoituksella kusipää. On ihmisiä, jotka saavat nautintoa, ja tyydytystä nimenomaan satuttaessaan muita, ja tekevät sen tiedostaen. Eli voivat jopa itse myöntää olevansa kusipäitä ja ovat, koska haluavat ja valitsevat asian niin. Oikeutuksesta he eivät yksinkertaisesti välitä. Eikä heitä kiinnosta käsitteenä oikea tai väärä sen kummemmin, he saattavat jopa tietää, että se on väärin, ja se vain lisää intoa. Eli siis onko se hänelle oikeutettua: ei ole väliä, kun ei tarvitse oikeuttaa mitään. Tietääkö hän sen olevan väärin: kyllä, mutta mitä sitten?

Iloa he eivät koe, eivätkä oikeita tunteita, vain pinnallisia heilahduksia ja hetkellistä tyydytystä. He ovat ihmisiä, mitä tavallisen ihmisen on vaikea edes ymmärtää, koska se maailma missä he elävät on niin käsittämätön.

Mutta ei siitä sen enempää, heitä jokatapauksessa on olemassa. Ja tilastollisesti enemmän miehissä kun naisissa, mutta esiintyy molemmissa.

Onko heissä mitään hyvää? Siihen en osaa vastata, tuskin. Heissä ei mielestäni ole yhtään mitään. Mutta että heitä on.

Kuvamasilaiset ihmiset oikeuttavat toimintansa kyllä tiselleen myös, toteamalla ehkä että ovat ylempiä eivätkä normaalit säännöt ksoke heitä. He tietävät rikkovansa sääntöjä ja sopivaisuutta, mutta heille sillä ei oel merkitystä koska he ovat Erilaisia. Parempia.

Kuvaamasi muistuttaa tosiaan narsistista persoonallisuushäiriötä. Siitä kärsivällekin ihmiselle on olemassa syitä jotka ajavat hänet toimimaan kuten toimii, se hetkellinen tyydytys jonka hän toisen ihmisen hyväksikäytöstä saa, on syytä tarpeeksi. Heitä On vaikea ymmärtää mutta mahdollista se on.

Noille ihmisille maailma näyttätyyy aivan erilaisena, ja meidän muiden on hyvin vaikea päästä tuohona ajtusmaailmaan sisälle, nähdä ne syyt ja seuraukset joita nuo ihmiset näkevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7247
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      42
      1270
    Aihe