Olen seurustellut avomieheni kanssa kaksi vuotta josta puolitoista vuotta olemme olleet avoliitossa. Alkuaikoina meillä oli vaikeuksia kun hänellä oli vielä tunteita exäänsä kohtaan ja eikä osannut päättää haluaako vielä yrittää exänsä kanssa vai aloittaa suhteen minun kanssani. Loppujen lopuksi päädyimme sitten kuitenkin yhteen, mutta luottamus häntä kohtaan jäi aika huteraksi ja siitä asti olen ollut mustasukkainen ja epäileväinen. Murheen aiheena nyt on hänen menonsa kavereitten kanssa. Vaikka sovitaan yhdessä että hän voi mennä, kunhan ilmoittaa missä kulkee ja milloin tulee jne. Kuitenkaan hän ei ilmoita itsestään mitään eikä pidä kiinni sovituista ajoista. Itse istun kotona tunteja odottamassa enkä osaa nukkua ennen kuin hän on tullut kotiin, jos soitan perään ja valitan siitä ettei hän ole tullut silloin kun oli sovittu tai pyydän tulemaan hän yleensä lyö luurin korvaan ja tulee vasta tuntien päästä. Onko liikaa vaadittu että tulee kotiin silloin kun on sovittu tai ilmoittaa suunnitelmien muutoksista? Itse sovin menoni aina hänen kanssaan etukäteen ja ilmoitan muutenkin jos jotain muutoksia suunnitelmiin tulee. Olen kyllästynyt istumaan yksin kotona ja tuijottamaan ikkunaan odottaen taksin valoja! Luottamusta ei juurikaan ole, ja siksi istunkin kotona paniikissa odottamassa. Pitäisikö vain antaa mennä ja tulla miten haluaa? Mielestäni parisuhteessa näistä asioista pitäisi yhdessä keskustella ja sopia. Pyydänkö siis liikoja kun haluan että hän pitää luvatuista asioista ja menoistaan kiinni? En haluaisi erota tämmöisen "turhan" asian takia, mutta en halua istua loppuelämääni kotona huolestuneena odottamassa..
Vaadinko liikaa?
45
3780
Vastaukset
- ...
liikaa että pidetään sovituista asioista kiinni. Onko hänellä koskaan kunnollista syytä siihen miksei pidä lupauksiaan? Minä ottaisin tuon asian ihan vakavasti puheille. Vaikuttaa siltä ettei hän paljon kunnioita sinua. Eipä ihme että et kauheasti luota häneen. Ei tuollainen luottamusta kyllä nosta, päin vastoin!
- vaimon MÄÄRÄÄMÄ
kotiintuloaika!
- Fisutnainen
Eipä niillen lupausten pettämisille mitään syytä ole, syyt on esim. no meni vaan niin myöhään, oli vielä jutut kesken jne.. Ja asiasta on keskusteltu useasti! mutta mitään muutosta ei ole tullut. Olen sanonut että tuntuu pahalta kun ei välitä yhtään mun tunteista eikä siitä mitä mieltä asioista olen. Ja olen yrittänyt sanoa, että kun näyttäisi että häneen voi luottaa niin voi sitten mennäkin vapaammin eikä minun tarvitsisi pelätä ja hermoilla, mutta mitään kiinnostusta luottamuksen näyttämiseen ei ole!
- ...
vaimon MÄÄRÄÄMÄ kirjoitti:
kotiintuloaika!
niin vaimon määräämä aika? Ei missään niin ole sanottu. Aloittaja sanoi että aika oli sovittu. Suomen kielessä se tarkoittaa että yhdessä se on sovittu. Eihän yksin voi "sopia" mitään. Ja jos kyse olisi siitä että vaimo on määrännyt ajan, niin eikös aloittaja olisi koko asian tuonut erilailla esille? Esim. "Minä käskin/määräsin että miehen piti tulla kotiin klo 23, mutta hän ei tullut silloin"?
- oot aika kontrollifriikki
suoraan sanottuna.
Jos on ollut puhe, että mies menee baariin illalla kaverien kanssa, niin kyllä sun nyt pitää antaa sen siellä olla se ilta ILMAN että sen tarvitsee sulle soitella joka kerta kun vaihtavat baaria! Tai jos tuleekin 2 h ennemmin kotiin kuin aikoi (se vimppa bussi).
Ja sulle sama: sun PITÄÄ ruveta sopimaan tapaamisia mm. kaveriesi kanssa siten, että sanot "tulen" (kaverisi pyytää sinua Tupperware-kutsuille/vauvakutsuille/baariin 15.2) eikä sanoa " neuvottelen ensin mieheni kanssa ja kysyn häneltä luvan, ja kysyn montako tuntia saan olla, ja sitten kerron voinko tulla" .
Siis toihan on ääliömäistä.
Ja älä odota kotona! Tee siellä jotain - anna toisen nauttia rauhassa. Katso leffa ja mene nukkumaan. Typerää pistää itsensä kellon viereen (ja kännykän) ja pitää kirjaa....
Hei - ei tuollasta (akkaa) kukaan jaksa.
Enkä mä jaksaisi vastaavaa miestä.- Fisutnainen
..olisikin sovittu että menee kavereitten kanssa baariin ja tulee 5ltä aamuyöstä kotiin niin ongelmaa ei olisi! Ongelma onkin silloin kun lähtee poikien kanssa vaikka korttia pelaamaan tai muuten vain jossain käymään ja sanoo ettei varmaankaan ole kauaa ja saattaa ottaa muutaman oluen. Sitten rymistelee 5ltä kotiin kaatokännissä eikä voi edes soittaa että "tulikin juotua vähän useampi olut ja lähdetäänkin baariin".
Itsellänikin tietysti on niitä omia menoja, mutta ongelma onkin silloin vain kun itsellä ei mitään suunnitelmia ole ja seuraavana aamuna saattaa olla aikainen koulupäivä tai työpäivä. Töihinhän on mukava mennä sitten 3n tunnin yöunilla.
Enkä voi katsoa leffaa ja mennä nukkumaan, koska en vain saa unta kun odotan toista kotiin, yritetty on! - ...
kyse minun mielestäni tässä on siitä, että he ovat yhdessä SOPINEET jonkin ajan jolloin mies tulee kotiin mutta häntä ei näy eikä kuulu silloin. Tietenkään ei voi olettaa että ollaan minuutilleen paikalla, mutta jos nyt huomaa että aika venyy eikä malta tulla kotiin, niin silloin edes ilmoittaisi tai jotain? Onko tosiaan vaikea hyväksyä sitä että sopimukset pidetään puolin ja toisin?
- mirame81
Fisutnainen kirjoitti:
..olisikin sovittu että menee kavereitten kanssa baariin ja tulee 5ltä aamuyöstä kotiin niin ongelmaa ei olisi! Ongelma onkin silloin kun lähtee poikien kanssa vaikka korttia pelaamaan tai muuten vain jossain käymään ja sanoo ettei varmaankaan ole kauaa ja saattaa ottaa muutaman oluen. Sitten rymistelee 5ltä kotiin kaatokännissä eikä voi edes soittaa että "tulikin juotua vähän useampi olut ja lähdetäänkin baariin".
Itsellänikin tietysti on niitä omia menoja, mutta ongelma onkin silloin vain kun itsellä ei mitään suunnitelmia ole ja seuraavana aamuna saattaa olla aikainen koulupäivä tai työpäivä. Töihinhän on mukava mennä sitten 3n tunnin yöunilla.
Enkä voi katsoa leffaa ja mennä nukkumaan, koska en vain saa unta kun odotan toista kotiin, yritetty on!Mie siunna yrittäsin vaan uskoa omaan viehätysvoimaan, hän tuskin sinua pettää.Sitä sinä sisimmässäsi pelkäät.Mitä enemmän kontroloit sen enemmän miehesi kapinoi jatkossa rupeaa unohtelemaan puhelimen kotiin.Miulla kesti joskus 7v tuota odottamista taksin ja kellon kyttäämistä.Routa porsaan kotiin tuo.Nykysin tämän hetkisessä avoliitossa en odota nukun jos väsyttää!Elämä opettaa ja virheet myös.Anna hänenkin odottaa sinua seuraavan kerran niin näät hänen reaktion.Minusta lapsille asetetaan kotiin tuloaikoja ei aikuisille yöksi on tultava kotiin tai ilmotettava jos simahtaa johonkin.Luottamus puuttuu ja sitä ei saa kun luottamalla toiseen.
- .........
... kirjoitti:
kyse minun mielestäni tässä on siitä, että he ovat yhdessä SOPINEET jonkin ajan jolloin mies tulee kotiin mutta häntä ei näy eikä kuulu silloin. Tietenkään ei voi olettaa että ollaan minuutilleen paikalla, mutta jos nyt huomaa että aika venyy eikä malta tulla kotiin, niin silloin edes ilmoittaisi tai jotain? Onko tosiaan vaikea hyväksyä sitä että sopimukset pidetään puolin ja toisin?
miksi mies edes sopii näitä aikoja jos ei niistä aijo pitää kiinni? se on kunnioituksen puutetta, ja jos luottamus on muutenkin heikoissa kantimissa niin ei sitä tuolla paranneta!
ap, teinä puhuisin vakavasti vielä asiasta kotona! ymmärtääkö miehesi että olet tosissaan? miehesi on varmasti huomannut että siellä vaan odottelet, eipä sitä tarvi soittaa, juon vielä pari. hän varmasti tietää että saa vaan huudot eikä mitään tapahdu, eli hänelle on ihan sama mitä mietit siellä yksinään. itse en kyllä uskoisi mitään pettämis juttua tässä, luulisi ennemmin että mies silloin ilmoittelisi aina itsestään ettet alkaisi epäilemään, ja olisi sitten oikein mukava sinulle. luulen ennemminkin että miestäsi ottaa päähän ettet luota häneen, ja hän antaa sinun kärvistellä siellä kun itse pelailee poiken kanssa korttia.
yritä vielä puhua miehelle että tervit hänen apua hyvän luottamussuhteen perustamiseen, eikä se onnistu jos hän vain leikittelee asialla! - Fisutnainen
......... kirjoitti:
miksi mies edes sopii näitä aikoja jos ei niistä aijo pitää kiinni? se on kunnioituksen puutetta, ja jos luottamus on muutenkin heikoissa kantimissa niin ei sitä tuolla paranneta!
ap, teinä puhuisin vakavasti vielä asiasta kotona! ymmärtääkö miehesi että olet tosissaan? miehesi on varmasti huomannut että siellä vaan odottelet, eipä sitä tarvi soittaa, juon vielä pari. hän varmasti tietää että saa vaan huudot eikä mitään tapahdu, eli hänelle on ihan sama mitä mietit siellä yksinään. itse en kyllä uskoisi mitään pettämis juttua tässä, luulisi ennemmin että mies silloin ilmoittelisi aina itsestään ettet alkaisi epäilemään, ja olisi sitten oikein mukava sinulle. luulen ennemminkin että miestäsi ottaa päähän ettet luota häneen, ja hän antaa sinun kärvistellä siellä kun itse pelailee poiken kanssa korttia.
yritä vielä puhua miehelle että tervit hänen apua hyvän luottamussuhteen perustamiseen, eikä se onnistu jos hän vain leikittelee asialla!Kyllä hän tietää että olen tosissani tämän asian kanssa, mutta ehkä ei vain jaksa välittää.. Aionkin tästä hänen kanssaan puhua (varmaan moneenkin kertaan), mutta se tässä juuri onkin että mitä jos ei mitkään keskustelut vaikuta mitenkään? Onko muuta vaihtoehtoa kuin pakata tavarat ja lähteä kävelemään? Mielestäni meillä on kuitenkin monelta osin toimiva suhde ja yhteinen juuri remontoitu koti ja itse ainakin haluaisin parin vuoden sisällä ajatella perheen perustamista, mutta en todellakaan halua elämältäni sitä että odotan täällä sitten lapsen kanssa kotona kun toinen menee miten mielii!
- mirame81
Fisutnainen kirjoitti:
Kyllä hän tietää että olen tosissani tämän asian kanssa, mutta ehkä ei vain jaksa välittää.. Aionkin tästä hänen kanssaan puhua (varmaan moneenkin kertaan), mutta se tässä juuri onkin että mitä jos ei mitkään keskustelut vaikuta mitenkään? Onko muuta vaihtoehtoa kuin pakata tavarat ja lähteä kävelemään? Mielestäni meillä on kuitenkin monelta osin toimiva suhde ja yhteinen juuri remontoitu koti ja itse ainakin haluaisin parin vuoden sisällä ajatella perheen perustamista, mutta en todellakaan halua elämältäni sitä että odotan täällä sitten lapsen kanssa kotona kun toinen menee miten mielii!
Hänestä voi olla myös noloa lähteä kesken illan jos kavereita yms paljon ja mukava tunnelma.Sano siinä sitten pokerina kavereille et mulla kun on se kotiin tulo aika.Kuitenkin kaikesta huolimatta sitten kun baarit raflat menee kiinni osote pitäs olla suorinta tietä kotiin.Lapsia ei kannata ajatella jos tuo baarissa ramppaaminen on joka viikonloppuista huomaat olevasi yksinäinen kotiäiti,joten tehkää joku kompromossi ennen kun lähdet muuten toimivasta suhteesta.
- mirame81
mirame81 kirjoitti:
Hänestä voi olla myös noloa lähteä kesken illan jos kavereita yms paljon ja mukava tunnelma.Sano siinä sitten pokerina kavereille et mulla kun on se kotiin tulo aika.Kuitenkin kaikesta huolimatta sitten kun baarit raflat menee kiinni osote pitäs olla suorinta tietä kotiin.Lapsia ei kannata ajatella jos tuo baarissa ramppaaminen on joka viikonloppuista huomaat olevasi yksinäinen kotiäiti,joten tehkää joku kompromossi ennen kun lähdet muuten toimivasta suhteesta.
Et kai sie vaan nytkin odota häntä Baarista tai peli-illasta kotiin?
- Fisutnainen
mirame81 kirjoitti:
Et kai sie vaan nytkin odota häntä Baarista tai peli-illasta kotiin?
.. ja tuli nyt 4 tuntia sovitusta "myöhässä" ja oksensi sänkyyn! Turha huomenna kysyä miksi olen pahalla päällä...
- aika sinua
Fisutnainen kirjoitti:
.. ja tuli nyt 4 tuntia sovitusta "myöhässä" ja oksensi sänkyyn! Turha huomenna kysyä miksi olen pahalla päällä...
Lopeta tuo vahtiminen, tuli kuitenkin kotiin heti valomerkin jälkeen! Vinkkinä, miehiä ärsyttää suunnattomasti tuollainen odottelu ja perään soittelu ja vaatiminen. Miehet on miehiä. Saattavat tehdä tahallaan, kun vituttaa. Olen nainen ja ymmärtänyt asian jo kauan aikaa sitten. Ehkä sinäkin, kun vanhenet. Tulee mieleen, epäiletkö miehesi pettävän sinua, vai miksi vahdit ja odotat? Ihan aikuisten oikeesti?
- ...
Fisutnainen kirjoitti:
siltä mieheltäsi miksei hän HALUA pitää sovitusta asiasta kiinni. Koska tuskin se vahinkokaan on joka kerta. Kysy myöskin miksi hän lupaa tulla kotiin määrättynä aikana jos ei edes yritä ja halua pitää siitä kiinni. Sinunkin varmaan kannattaisi tehdä semmosta että lupaat kaikkea etkä tee niitä. Jos hänellä tulee sanomista niin sanot että "minä vain kohtelen sinua niinkuin sinä minua". Päälle annat vielä ivallisen mairean virneen. Minä ymmärrän että tämmöiset kotiintulo ajat kuulostavat tyhmältä monista (kun tässä ei ole kyse lapsista jonka pitää mennä kotiin määrättynä aikana), mutta sinun tilanteessa kuitenkin ymmärrän. Jos ei tämmöisessä pienessä asiassa voi luottaa mieheen että hän pitää sanansa, miten voi luottaa jossain isommassa asiassa?!
- Fisutnainen
aika sinua kirjoitti:
Lopeta tuo vahtiminen, tuli kuitenkin kotiin heti valomerkin jälkeen! Vinkkinä, miehiä ärsyttää suunnattomasti tuollainen odottelu ja perään soittelu ja vaatiminen. Miehet on miehiä. Saattavat tehdä tahallaan, kun vituttaa. Olen nainen ja ymmärtänyt asian jo kauan aikaa sitten. Ehkä sinäkin, kun vanhenet. Tulee mieleen, epäiletkö miehesi pettävän sinua, vai miksi vahdit ja odotat? Ihan aikuisten oikeesti?
En epäile hänen pettävän, vaan haluaisin hänen sopivan ja ilmoittavan menoistaan. Ei parisuhteessa voi käyttäytyä samalla tavalla kuin sinkkuna vaan toinen pitäisi ottaa myös huomioon!
- relaa vähän
Fisutnainen kirjoitti:
En epäile hänen pettävän, vaan haluaisin hänen sopivan ja ilmoittavan menoistaan. Ei parisuhteessa voi käyttäytyä samalla tavalla kuin sinkkuna vaan toinen pitäisi ottaa myös huomioon!
Kuule, tästä pakottamisesta tiukkaan aikatauluun eli "pakko tietää tarkasti koska tulee ja menee" SINUN on luovuttava.
Ihmiset ei elä näin. Sinä saatat elää, mutta ei läheskään kaikki.
Tämä on jopa luonnekysymys - SINÄ seuraat kelloa minuuttiaikataulussa ja tiedät , haluat tietää, että tulet kotiin 17.08 ja lähdet jumppaan 18.17 ja tulet jumpasta 19.52 takaisin. MUTTA aika iso osa ihmisistä tulee kotiin viiden maissa (ja saattaa kiertää kaupan kautta, jutella kaverille, tai myöhästyä bussista ja tullakin vasta kuuden jälkeen ILMAN ETTÄ SOITTAVAT KOKO SUVULLE ETTÄ OLEN NS. MYÖHÄSSÄ TUNNIN).
RELAA ihan helvetin paljon! Jos aiot jatkaa tätä suhdetta myös SINUN on muututtava, ja se on tasan tämä kontrollifriikkiys sinussa! Tuota ei kestä kukaan. Ei kukaan! - relaa vähän
... kirjoitti:
- ...
relaa vähän kirjoitti:
tämä asia on sinun suhteessa aivan eri koska teillä luottamus pelaa. Aloittajan mukaan hän ei oikein luota mieheensä. Kyllä sinuakin vaivaisi jos et luottaisi kumppaniisi, eikö? Eli siinä mielessä sinua ja aloittajaa on turha verrata.
"MINÄ en halua herätä siiten, että mies lähettä tekstarin 2.00 yöllä tai soittaa, että olenkin valomerkkiin eli 04.00 baarissa!"
-Niin, kuka haluaa herätä, mutta eikös aloittaja sanonut että hän VALVOO? Ja mieskin sen tietää.
"En myöskään kestäisi, että minun pitää olla tilivelvollinen toiselle, ja päättää etukäteen lähdenkö baarista 24.00, 1.00, 2.00 vai 3.00. Päätän tuon vasta baarissa - ja riipuen siitä, onko työpäivä seuraavana aamuna. Jos on kivaa, olen kauemmin. Jos on tylsää, lähden jo 22.00 kotiin. Enkä mä siitä puhelinneuvotteluja käy kumppanin kanssa illalla!"
-No tuo on sinun tyylisi hoitaa asiat, mutta se ei tarkoita että kaikkien kuuluu tehdä niin. Mutta jos mies on luvannut tulla johonkin aikaan kotiin, niin eikö se ole ihan selvä asia että sillon tullaan siihen aikaan, suurinpiirtein? Tai jos ei, niin ilmoitetaan ettei toisen tarvitse miettiä että miksei ole tullut. Ei kai se ilmoittaminen niin vaikeaa ole?
"Kuule, kehitä omakin elämä ja luota toiseen."
-Tuo oli vissiin alkuperäiselle tarkoitettu.
"Ei tuollaista voi sopia minuutillee, ei edes tunnilleen - siis kun lähtee vaikka baariin."
-Minuutilleen ei voi sopia eikä se ole tarkoituskaan, mutta jos sovitusta ajasta myöhästyy 4 tuntia, niin tuntuu aika kummalliselta. Mutta ymmärsin aloittajan puheesta että tämä ei koske vain baarireissuja.
"Mäkin OLEN herkästi pulttia ottava, jos toinen myöhästyy. Yllä olevaa en koe myöhästelynä, tai asiana, josta sovitaan etukäteen, tai josta pitäisi sopia."
-Niin, se on sitten jo asia aivan erikseen! Jos ei pysty eikä halua pitää *sovituista* ajoista kiinni, niin miksi edes sopia mitään aikaa?! Olen samaa mieltä. Eikä varmaan yleensä pareilla olekaan mitään kotiintulo aikoja koska luottamus pelaa puolin ja toisin. Mutta aloittajalla on eri tilanne. Emme voi verrata omia tekemisiämme hänen elämäänsä. Meidän pitää asettua hänen asemaansa. - sama..
... kirjoitti:
tämä asia on sinun suhteessa aivan eri koska teillä luottamus pelaa. Aloittajan mukaan hän ei oikein luota mieheensä. Kyllä sinuakin vaivaisi jos et luottaisi kumppaniisi, eikö? Eli siinä mielessä sinua ja aloittajaa on turha verrata.
"MINÄ en halua herätä siiten, että mies lähettä tekstarin 2.00 yöllä tai soittaa, että olenkin valomerkkiin eli 04.00 baarissa!"
-Niin, kuka haluaa herätä, mutta eikös aloittaja sanonut että hän VALVOO? Ja mieskin sen tietää.
"En myöskään kestäisi, että minun pitää olla tilivelvollinen toiselle, ja päättää etukäteen lähdenkö baarista 24.00, 1.00, 2.00 vai 3.00. Päätän tuon vasta baarissa - ja riipuen siitä, onko työpäivä seuraavana aamuna. Jos on kivaa, olen kauemmin. Jos on tylsää, lähden jo 22.00 kotiin. Enkä mä siitä puhelinneuvotteluja käy kumppanin kanssa illalla!"
-No tuo on sinun tyylisi hoitaa asiat, mutta se ei tarkoita että kaikkien kuuluu tehdä niin. Mutta jos mies on luvannut tulla johonkin aikaan kotiin, niin eikö se ole ihan selvä asia että sillon tullaan siihen aikaan, suurinpiirtein? Tai jos ei, niin ilmoitetaan ettei toisen tarvitse miettiä että miksei ole tullut. Ei kai se ilmoittaminen niin vaikeaa ole?
"Kuule, kehitä omakin elämä ja luota toiseen."
-Tuo oli vissiin alkuperäiselle tarkoitettu.
"Ei tuollaista voi sopia minuutillee, ei edes tunnilleen - siis kun lähtee vaikka baariin."
-Minuutilleen ei voi sopia eikä se ole tarkoituskaan, mutta jos sovitusta ajasta myöhästyy 4 tuntia, niin tuntuu aika kummalliselta. Mutta ymmärsin aloittajan puheesta että tämä ei koske vain baarireissuja.
"Mäkin OLEN herkästi pulttia ottava, jos toinen myöhästyy. Yllä olevaa en koe myöhästelynä, tai asiana, josta sovitaan etukäteen, tai josta pitäisi sopia."
-Niin, se on sitten jo asia aivan erikseen! Jos ei pysty eikä halua pitää *sovituista* ajoista kiinni, niin miksi edes sopia mitään aikaa?! Olen samaa mieltä. Eikä varmaan yleensä pareilla olekaan mitään kotiintulo aikoja koska luottamus pelaa puolin ja toisin. Mutta aloittajalla on eri tilanne. Emme voi verrata omia tekemisiämme hänen elämäänsä. Meidän pitää asettua hänen asemaansa. - toimi..
Fisutnainen kirjoitti:
Enkä voi katsoa leffaa ja mennä nukkumaan, koska en vain saa unta kun odotan toista kotiin, yritetty on!Elin itse aikanaan lasteni isän kanssa ja meno oli juuri tuollaista. Olin esim. menossa aamulla töihin, mies sanoi lähtevänsä käymään kaverillaan ja sitten tuli klo.5 aamulla kotiin ympäripäissään!! Kiva lähteä töihin ja jättää 2 ja 4v lapset sen kännikalan hoiviin, soitella kaikki sukulaiset läpi klo.6 aamulla että kuka pääsisi lastenvahdiksi kun lasten isän holtiton humalatila EI ole pätevä syy poissaololle! Enkä minäkään koskaan nukkunut kun odotin miestä kotiin, ja kännykkään ei tietenkään vastattu jos yritin soittaa, tai sitten siihen vastasi joku känninen kaveri joka mölisi jotain epäselvää.. Naiset ei liittyneet tähän kuvioon ja suhteen alussa luottamus oli kunnossa, mutta ei tuollaista kukaan jaksa. Vaihda miestä tai ole yksin, parempi niin!!
- olioliolkok
Fisutnainen kirjoitti:
Enkä voi katsoa leffaa ja mennä nukkumaan, koska en vain saa unta kun odotan toista kotiin, yritetty on!Se, että "sovit" asioita miehesi kanssa ja hän ei sopimuksia pidä, kertoo yksinkertaisesti siitä asiasta, että hänelle kaverit ja kännääminen ovat ykkösasia. Myös miehesi on läheisriippuva, hänenkin on vaikea päättää mitä haluaa tai kenen kanssa on.
Tilanteeenne jatkuu ja pahenee jos sinä tai hän ei tee muutosta suhtautumisessa ITSEENSÄ, puolisoon ja elämään ylipäänsä. Ainoa hyvä järkevä teko tilanteessasi on parantaa omaa elämän laatua, omaa elämääsi. Lepää, syö kunnolla, hoida ja huolehdi ITSESTÄSI mahdollisimman hyvin, silloin jaksat paremmin ja näet hyvät, ihanat asiat elämässäsi: se on tärkeää, ei se mitä miehesi tekee tai ei tee!
Nauti niistä hyvistä asioista joita teillä miehesi kanssa on tee yhteisestä ajastanne niin hyvä kuin voit ja osaat ja ennen kaikkea: elä päivä kerrallaan! Älä syylisty, syyllistä se pitää teidät kiinni pahassa olossa, ikävissä asioissa, huomaa kaikki hyvä hänessä, itsessäsi ja elämässä! Onnea matkaan!
- kyllä täytyy tietää että to...
No meillä on sovittu, että jos ilta venähtää tms, niin siitä ilmotellaan -puolin ja toisin. Ja siis iltahan ei koskaan venähdä jatkoille tms, sen kumpikin katsoo kyllöä pettämiseksi (vaikka olisikin vaan kavereiden luona, mutta hitostako sitä toinen tietää). Jos siis vaikka on puhunut, että tulee kahden maissa, niin ilmottelee sitten viestillä. Ei sillä muuten ole niin väliä, mutta yksinkertaisesti se, että TOINEN ON KUNNOSSA!! Varsinkin miehelle nuo baari-illat ovat vaarallisempia, kun voivat joutua johonkin tappeluun tahtomattaankin ym. Itse olen ainakin tämän takia huolissani ja en monesti saa unta, ennen kuin tiedän että toinen on turvassa kotona eikä jossain ojassa=D
Meillä nyt ei muutenkaan kumpikaan menetä tässä mitään tai tunne oloaan "määrätyksi", koska nuo on ihan yhteisymmärryksenä ja itseasiassa yhteisenä oletuksena jopa. Eli kumpaakaan ei kiinnosta jatkot, vaikka kaverijatkot olisikin. Ja kumpaakin kiinnostaa tietää, että toinen on ok, vaikka ei edes paljon juoda. Yleensä kyllä käydään yhdessä, kun ollaan aika aikasin tulossa kotiin.
Mielestäni on aika huolestuttavaa, että mies lyö sinulle luuria korvaan eikä ilmottele mitään. Varsinkin jos asiasta on SOVITTU. Toki hän kokee sen, että nalkutat ja muuta, mutta ymmärrän kyllä huolesi. Jos oma mieheni tulisi kotiin myöhään sovitusta, niin olisin varmaan ehtinyt pariin kertaan jo poliisitkin soittaa etsimään=D Nuo miesten reissut oikeasti ovat vain riskialttimpia, mitä nuorempia sen riskialttiimpia.
Mitä jos sopisitte ihan kunnolla ja puhuisitte asioista? Hän varmaan ajattelee, kuten hänen kaikki kaverinsakin, että haluat vain komennella ja muuta. Eli sopisitte, että jos ei tule kun on puhuttu, niin laittaa vaikka viestiä että lähtee esim. pilkun jälkeen tms. Ja jos tämä ei käy, niin sitten voithan toki itse joskus lähteä ulos ja antaa maistaa samaa lääkettä. Toisaalta se voi olla, ettei se haittaakkaan miestäsi ollenkaan ja hän ajattelee että tulo-milloin-tahansa-kotiin on ok. Mielestäni kannattaisi ainakin kaikki jatkohommat ym sopia, ettei sitten tule pahaa mieltä.
Olette varmaan aika nuoria, koska meillä päin ei edes viihdytä enää baareissa ym kovinkaan. Vaikka ei mekään vanhoja olla (minä 24), niin siltikin olemme sopineet jo ihan alussa pelisäännöt. Kun kumpikin tietää, mitä toinen haluaa, niin se on sitten hyvä. Itse jouduin itse asiassa avokilleni (silloin vielä poikaystävä) sanomaan, ettei soittele tämän tästä tai soita jos pääsi kotiinsa, vaan laittaa vaikka viestin=D Vielä vähemmän saa nukuttua, kun toinen soittelee ja muuta. Mutta viesti, että on päässyt kotiin (kun vielä asuttiin eri osoitteissa( lämmittää mieltä. Meillä kavereidne kanssakin ilmoitetaan tiosillemme, että kotona ollaan=) Eli ei poikkeusta kaverisuhteissakaan.- Fisutnainen
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Juuri tuota haluaisin omaankin suhteeseeni, että ilmoitetaan toiselle missä mennään ettei sitten tarvitse ihmetellä, mutta kun ei. Vaikka sanon että ilmoittele sitten missä menet ja mitä olette ajatellut illalla tehdä ettei tarvitse miettiä ja huolestua turhaan, mutta niitä ilmoituksia ei vain koskaan tule.
Voi olla että sanon usein turhastakin ja valitan, mutta silloin mielestäni on aihetta jos lupaukset on petetty. Ja jos ei oikeasti ole aikomustakaan tulla kotiin silloin kun on sovittu, niin miksi ei voi sanoa sitä suoraan, että ei, en aio tulla tänäänkään ajoissa. Sekin olisi parempi kuin että lupaa vaan vaikka ei ole aikomustakaan pitää lupausta.
Jo suhteen alussa olen sanonut, että minun mielestäni kun ollaan parisuhteessa niin kuljetaan joko yhdessä tai sitten sovitaan yksin menemisistä yhdessä eikä vain mennä niin kuin mieli tekee ilmoittelematta mitään. Ei oikein meidän kohdalla onnistu tuo "kostotoimenpide" että jättäisin itsekin ilmoittamatta, koska itse kun harvemmin käyn ulkona niin hän lähtee aina omien kavereittensa kanssa silloin jos minäkin olen menossa.
Harmikseni voin sanoa että olen 23vuotias ja avomieheni vuoden vanhempi. Ei siis olla enää mitään teinejä, vaikka mielestäni toinen vähän käyttäytyykin niin ;) Ehkä iänkin puolesta en itse enää ole kiinnostunut käymään ulkona niin paljon ja siksi olenkin usein kotona kun toinen on juhlimassa. Toinen syy on se, että useimmat kavereistani ovat muuttaneet toisille paikkakunnille.
Ehkä otan taas jälleen kerran asian keskusteluun ja pitää ehkä sopia uusia pelisääntöjä. Tuntuu vaan että minä olen ainut joka joutuu joustamaan. - jospa tilanne ratkeaisi=)
Fisutnainen kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Juuri tuota haluaisin omaankin suhteeseeni, että ilmoitetaan toiselle missä mennään ettei sitten tarvitse ihmetellä, mutta kun ei. Vaikka sanon että ilmoittele sitten missä menet ja mitä olette ajatellut illalla tehdä ettei tarvitse miettiä ja huolestua turhaan, mutta niitä ilmoituksia ei vain koskaan tule.
Voi olla että sanon usein turhastakin ja valitan, mutta silloin mielestäni on aihetta jos lupaukset on petetty. Ja jos ei oikeasti ole aikomustakaan tulla kotiin silloin kun on sovittu, niin miksi ei voi sanoa sitä suoraan, että ei, en aio tulla tänäänkään ajoissa. Sekin olisi parempi kuin että lupaa vaan vaikka ei ole aikomustakaan pitää lupausta.
Jo suhteen alussa olen sanonut, että minun mielestäni kun ollaan parisuhteessa niin kuljetaan joko yhdessä tai sitten sovitaan yksin menemisistä yhdessä eikä vain mennä niin kuin mieli tekee ilmoittelematta mitään. Ei oikein meidän kohdalla onnistu tuo "kostotoimenpide" että jättäisin itsekin ilmoittamatta, koska itse kun harvemmin käyn ulkona niin hän lähtee aina omien kavereittensa kanssa silloin jos minäkin olen menossa.
Harmikseni voin sanoa että olen 23vuotias ja avomieheni vuoden vanhempi. Ei siis olla enää mitään teinejä, vaikka mielestäni toinen vähän käyttäytyykin niin ;) Ehkä iänkin puolesta en itse enää ole kiinnostunut käymään ulkona niin paljon ja siksi olenkin usein kotona kun toinen on juhlimassa. Toinen syy on se, että useimmat kavereistani ovat muuttaneet toisille paikkakunnille.
Ehkä otan taas jälleen kerran asian keskusteluun ja pitää ehkä sopia uusia pelisääntöjä. Tuntuu vaan että minä olen ainut joka joutuu joustamaan.Tuota vähän "pelkäsinkin", että hän tosiaan on liikenteessä myös kun sinäkin olet.
On kyllä tosiaan vaikea tilanne. Ehkäpä hänellä on edellisissä suhteissa ollut jotain tilanteita, minkä takia hän nyt käyttäytyy noin? Tai jos hänellä sattuu kaveripiirissä olemaan tietyntyylisiä valopäitä ym, ne ideat kun sattuu tarttumaan. Olen huomannut, että jotkut nuoret miehet oikeen porukalla haukkuvat naikkosiaan! Hyvin ihmeellistä mielestäni. Vielä kaiken kukkuraksi näitä naisia, jotka tekevät kaikki kotityöt ja maksavat omat osuutensa/enemmänkin ym ovat kaikin puolin hyviä "vaimokkeita". Ehkä se on jotain tietynlaista vapaudenkaipuuta tai "nuoruuden tyhmyyttä". En tiedä.
Oma mieheni on minua viitisen vuotta vanhempi, niin tilanne on sinänsä varmasti helpompi. Hän on varmaan jo oppinut kantapään kautta, miten haluaa itsellensä käyttäydyttävän ym ja käyttäytyy itsekin sen mukaisesti;)
Mielestäni tuo on kuitenkin aika suurta ajattelemattomuutta, kun ei ilmotella että tullaan kotiin. Itse olisin kyllä kans todella huolissani, varsinkin jos tosiaan tulee juotua noin paljon että sänkyyn oksennettaan (prkle!). Sitten voi niitä rähinöitä ja ojaan nukahteluitakin tapahtua.
Sun kuitenkin pitää tehdä selväksi, että tilanteen pitää muuttua. Sehän ei tosiaan paremmaksi tuosta itsestään muutu, ainakaan ihan parin vuoden sisään. Sitten vaan pitääkin tehdä ne ratkaisut, jos tilanne ei muutu, että haluaako jatkaa ko. tilanteessa mahdollisesti useamman vuoden tai koko loppuelämän.
Ehkäpä tuo on hänen puoleltansa jotain määräilyä/paikan näyttämistä? Tai jos sinä esim. hoidat kotia ym enemmän (?), niin hän kokee että langat ovat sinun käsissäsi ja ehkä tietämättään harrastaa jonkin sortin kapinointia?=D En tiedä. Näitä tapauksia on kuitenkin aika paljon, mutta omalle kohalleni ei ole sattunut, niin itsekin olisin varmasti aika hukassa.
Toivottavasti tilanne selkiytyy=)
- miten....
sovitte nuo aikataulut..?
Ei kai ole niin, että sanot miehelle, että tämän on sitten tultava silloin ja silloin kotiin - ja mies mutisee siihen joo-joo ilman aikomustakaan tulla sinun "sopimaasi" aikaan..?
Ei olisi nimittäin ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään mies, joka noin tekee... Niin teki omanikin aikoinaan, ja minä odottelin kotona tulisilla hiilillä. En jaksanut lopulta enää motkottaa noista venähtäneistä kotiintuloista, ja kas kummaa - mies alkoi tulla aikaisemmin! En kommentoinnut asiaa millään tavalla, ja sama tyyli on jatkunut käyntikerratkin harventuneet...- relaa vähän
- ...
relaa vähän kirjoitti:
"Tätä juuri tarkoitin, että AP MÄÄRÄÄ koska on tultava kotiin. Piste. (Tästä on neuvottelu ja sopiminen kaukana.)"
-tiedät että ap on itse määrännyt kotiintulo ajan?? Mikä saa sinut olettamaan ettei kyseessä olen sovittu juttu? - relaa vähän
... kirjoitti:
"Tätä juuri tarkoitin, että AP MÄÄRÄÄ koska on tultava kotiin. Piste. (Tästä on neuvottelu ja sopiminen kaukana.)"
-tiedät että ap on itse määrännyt kotiintulo ajan?? Mikä saa sinut olettamaan ettei kyseessä olen sovittu juttu? - ...
relaa vähän kirjoitti:
"Siitä, että mies EI KOSKAAN noudata "sopimusta" . Eli hän ei ole vapaaehtoisesti "sopinut" sitä."
-mielestäsi tuo mies onkin joku uhri joka on väkisin laitettu johonkin "sopimukseen" vastoin tahtoaan? Eikö miehillä sitten ole munaa sanoa suoraan että tulen kotio sitten kun kerkiää ja huvittaa? Tai sanoa että tuollaiset kotiintulo ajat ovat perseestä eikä hän meinaa niitä noudattaa? - relaa vähän
... kirjoitti:
"Siitä, että mies EI KOSKAAN noudata "sopimusta" . Eli hän ei ole vapaaehtoisesti "sopinut" sitä."
-mielestäsi tuo mies onkin joku uhri joka on väkisin laitettu johonkin "sopimukseen" vastoin tahtoaan? Eikö miehillä sitten ole munaa sanoa suoraan että tulen kotio sitten kun kerkiää ja huvittaa? Tai sanoa että tuollaiset kotiintulo ajat ovat perseestä eikä hän meinaa niitä noudattaa?En väitä että on uhri. Tai että nainen olisi syyllinen. Tai että nainen olisi uhri, ja mies syyllinen. Molemmat on yhtä syyllisiä, ja suhde on alkanut jossain vaiheessa kehkeytyä vikaraiteille, pikkuhiljaa. Se kierre pitäisi lopettaa. Se pitäisi HUOMATA. Tästä on kehkeytymässä "hyvä" parisuhdeleikki.
Kirjoitin tämän myös: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000041472210
Ehkä mies ei halua riitaa. Eikä se pakottaminen ole aina suoraa, vaan se voi olla lievää kiristämistä: jos kysytään tuletko kotiin klo 1 vai 2 niin tuossahan ei jää vaihtoehtoja sanoa, että "tulen silloin kuin olen valmis", vaan pakotetaan päättämään ja sopimaan, vaikka se ei omalle luonteelle sopisikaan.
En minä osaa sanoa tarkkaan mihin aikaan rupeaa tuntumaan siltä, että lähden baarista kotiin! Minusta olisi ahdistavaa määrätä se etukäteen. Ja että sitä on pakko noudattaa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000041472464 - ...
relaa vähän kirjoitti:
En väitä että on uhri. Tai että nainen olisi syyllinen. Tai että nainen olisi uhri, ja mies syyllinen. Molemmat on yhtä syyllisiä, ja suhde on alkanut jossain vaiheessa kehkeytyä vikaraiteille, pikkuhiljaa. Se kierre pitäisi lopettaa. Se pitäisi HUOMATA. Tästä on kehkeytymässä "hyvä" parisuhdeleikki.
Kirjoitin tämän myös: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000041472210
Ehkä mies ei halua riitaa. Eikä se pakottaminen ole aina suoraa, vaan se voi olla lievää kiristämistä: jos kysytään tuletko kotiin klo 1 vai 2 niin tuossahan ei jää vaihtoehtoja sanoa, että "tulen silloin kuin olen valmis", vaan pakotetaan päättämään ja sopimaan, vaikka se ei omalle luonteelle sopisikaan.
En minä osaa sanoa tarkkaan mihin aikaan rupeaa tuntumaan siltä, että lähden baarista kotiin! Minusta olisi ahdistavaa määrätä se etukäteen. Ja että sitä on pakko noudattaa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000041472464mieltä. Ihmetyttää vain että mies myötäilee tuota kotiintulo aikaa vaikka tietää ettei tule sitä noudattamaan. Olisi rehellisempää sanoa heti että tulee sitten kun siltä tuntuu, suuttui nainen siitä tai ei, tuleehan nainen kuitenkin suuttumaan kun huomaa ettei miestä näy silloin kun "pitäisi" :) Heidän tosiaan kannattaisi ryhtyä korjaamaan näitä ongelmia ihan niistä juurista alkaen. Jokin syy siinä on miksi nainen ei luota mieheensä, ja miksi mies juo ja käy baareissa niin paljon.
- Fisutnainen
... kirjoitti:
mieltä. Ihmetyttää vain että mies myötäilee tuota kotiintulo aikaa vaikka tietää ettei tule sitä noudattamaan. Olisi rehellisempää sanoa heti että tulee sitten kun siltä tuntuu, suuttui nainen siitä tai ei, tuleehan nainen kuitenkin suuttumaan kun huomaa ettei miestä näy silloin kun "pitäisi" :) Heidän tosiaan kannattaisi ryhtyä korjaamaan näitä ongelmia ihan niistä juurista alkaen. Jokin syy siinä on miksi nainen ei luota mieheensä, ja miksi mies juo ja käy baareissa niin paljon.
..vähän joitakin epäkohtia. En ole missään vaiheessa kertonut kuinka usein näitä iltoja/öitä on joista riitaa syntyy, eli ei ole edes joka viikkoista. Vietetään kyllä ihan viikonloppuja kokonaan yhdessä ja käydään molemmat ulkona yksin ja yhdessä. Ja ensimmäisessä viestissä jo kerroin mikä on syynä huonoon luottamukseen, nr alkuseurustelun vaikeudet kun avomies salaa vielä näki ja soitteli exänsä kanssa jne..
- relaa vähään
Fisutnainen kirjoitti:
..vähän joitakin epäkohtia. En ole missään vaiheessa kertonut kuinka usein näitä iltoja/öitä on joista riitaa syntyy, eli ei ole edes joka viikkoista. Vietetään kyllä ihan viikonloppuja kokonaan yhdessä ja käydään molemmat ulkona yksin ja yhdessä. Ja ensimmäisessä viestissä jo kerroin mikä on syynä huonoon luottamukseen, nr alkuseurustelun vaikeudet kun avomies salaa vielä näki ja soitteli exänsä kanssa jne..
No sun pitää sitten työstää toi mustasukkaisuutesi, JOS valitset sen, että jatkat hänen kanssaan.
Ihan lohdutuksena voin kertoa, että mä oli sairaan mustasukkainen mieheni ex-kihlatulle, kun pengoin kaappeja (!!!!) ja löysin hänen tavaroitaan miehen luota. Ja ne pirun kukatkin oli sen exän, jotin jätin ne kastelematta, jotta ne kuoli. (heh hehh.... ei helpottanut.)
Ja sitten oli sairaan mustasukkainen myös ravihevosille. Nekin vei mieheni aikaa.
Mutta sitten tajusin, että se olen minä, joka tässä on vaikea..... :)
Tsemppiä - mihin suuntaan nyt sitten valitsetkin. Muista, teidän MOLEMPIEN pitää muuttua - ei vain hänen. - ...
Fisutnainen kirjoitti:
korjauksesta. Jos miehesi juo ja käy baareissa harvoin, niin en näe kovin suurta huolta tuosta asiasta silloin (ja tiedät ettei hän petä sinua). Antaisin hänen mennä ja tulla sitten kun haluaa. Eli jos tuo ei häiritse teidän arkea eikä sitä tehdä usein, niin sitten se on varmasti ok, ainakin minun mielestä. En kuitenkaan henkilökohtaisesti tykkää siitä että vedetään juomaa kaksin käsin eikä osata tai haluta rajottaa.
- Tuollainen!
Ihminen joka osaa rakastaa ja välittää toisesta ei käyttäydy noin!Ilmota sille miehelle että jos homma ei muutu niin tulee lähtö!
- kokemusta..........
Joo, mulla on ollu tollanen "kundikaveri" myös. Mulla oli oma asunto keskustassa ja se punkkasi siellä. Laitoin ton sitaatteihin, koska eihän siinä mitään järkeä ollut.
Tää kaveri pelasi lentopalloa ja joka siunaaman treenien jälkeen eksyi baariin. Tää oli kauan sitten opittu kuvio. Myös sen työkaverit oli kovia istumaan lähikuppilassa ja veri veti sinne hällä kokolailla.
Soitteli mulle usein tai laitteli niitä ihme viestejä ..menee myöhään, tuu hakeen.. tms. Mulla meni ihan hermot sen kanssa. Kait se oli jonkin sortin alkoholisti. Pelasi muuten myös, niissä piireissä usein otetaan.
Oon sitä mieltä, että kaverilla oli ihan erilainen käsitys, et miten eletään. Musta tuntu, et elämä menee hukkaan seuratessa sen toilailuja. Vaikka olihan meillä siis mukavaakin aina välillä; harrastettiin urheilua yhdessä ja tehtiin hyvää ruokaa tms. Mut ei ollu kyl mulle sopiva pitkässä juoksussa.
Kannattaa miettiä, mitä elämältään haluaa ja mitä toiselta saa. Ihmisillä voi oikeesti olla erilaisia käsityksiä, miten haluaa elää. Huonossa suhteessa ei kannata olla.
Toinen pointti on se, toimivassa suhteessa molemmilla on omia menoja, joihin pitää saada mennä hyvällä omallatunnolla. Jokainen pariskunta määrittää yhdessä, mikä on sopiva määrä. Pitää osata tehdä kompromisseja (molempien!), sitä se yhdessäolo on.
Heitin kaverin pellolle.
- relaa vähän
OK, nyt tulee laveampi kuva tilanteestanne. Aloituksestasi henkii vahvasti se, että SINÄ määräät, ja SINUN pillisi mukana pitäisi koko parisuhteen toimia. Ja kaikki asiat on kysyttävä sinulta, eli sinä annat luvan. Olla vaikka 2 h baarissa. Tai 1.5 h kuntosalilla, ja sitten kipin kapin suorinta tietä kotiin. 5 minuutin myöhästymisetä seuraa vakava sanktio ja puhuttelu, ja sinun kiukutteluasi puoli päivää päälle (osa rangaistusta). Tähän sanoin, että relaa vähän ja että olet kontrollifriikki.
Nyt kun olen lukenut lisää kommnetttejasi, sanoisin, että SINÄ saatat olla valmis perheenperustamiseen (remontoitu omistusasunto, lapsi toiveissa 2 v kuluessa, avioliitto), MUTTA miehesi ei selvästikään ole. Hän ei ole vielä aikuistunut. Sinä olet nyt ottamassa äidin roolia - holhoat, huollat, katsot perään, valvot, olet huolissasi, sinulle pitää tehdä tiliä ja synninpäästöä.
LOPETA HETI. Tuosta ei tule kuin suurempia sydänsuruja.
Näkisin, omasta näkökulmastani, että viina on suurin ongelmanne, eli miehesi selkeästi juo liikaa ja siitä näyttää seuraavan tuo "unohdus" tulla kotiin. Tai "unohdus" edes mainita, että sitä viinaa pitäisi päästä tänäänkin saamaan, ja "hän karkaa" eli "ei muista" kertoa sinulle. Viina vie nyt eniten. Ja se on todella paha peikko!
Puhuminen ei auta. Sen olet jo huomannut. Eli jontunee tuosta, että suhteenne on lipsahtanut siihen, että sinä olet äiti ja toinen on lapsi (huollettava, valvottava, tilivelvollinen). En väitä että SINÄ olisit suhteen tuohon tahallasi tai tietoisesti ajanut - osasyy on on miehen, ja se on kehkeytynyt tuollaiseksi. Siihen pitää laittaa heti stoppi. Et selvästikää, kuten joku joku jo huomautti, mm. luota mieheesi yhtään - eli selkeää sitä asetelmaa, että hän on sinulle "alamainen" eli sinä olet vastuussaoleva "eli äiti", joka valvoo ja seuraa - kun toinen " ei pärjää" ja "ei ole kykenevä" ja "ei osaa".
Jotain hyvin radikaalia sinun pitää tehdä.
Ero? Edes hetkeksi aikaa. Erätauko, ja sanot, että mietit suhdettanne. Että tyylin on muututtava - toi viina, karkailu ja SINUN KONTROLLIFRIIKKIYS (äiditys). Ne kaikki on osa ongelmaa ja sen eri puolta.
Tai menette parisuhdeterapiaan. No tännekin on molempien haluttava ,tai tämäkin on ihan turhaa. Kuten se teidän puhuminen nyt.
Mutta älä herrajumala tee lapsia tuohon! Jos jatkatte noi, niin ero on muutaman vuoden päästä edessä välttämättä. Tuo tie ei tuotta onnea - oireilet jo nyt ja miehesi oireilee "karkailemalla" sinulta.
ÄLÄ TEE LAPSIA tuohon!- Fisutnainen
..tekemässäkään lapsia vielä lähiaikoina, ajatus olikin että itse ehkä parin vuoden päästä/sisällä haluaisin alkaa perustaa perhettä ja jos tämä tällaisena jatkuu niin tulisin olemaan yksin lapsen kanssa. Tarkoitin lähinnä että ehkä kahden vuoden päästä huomaankin että perhettä ei hänen kanssaan kannata perustaa ja nämä vuodet ovat "menneet hukkaan"..
- tyttttttönen
Fisutnainen kirjoitti:
..tekemässäkään lapsia vielä lähiaikoina, ajatus olikin että itse ehkä parin vuoden päästä/sisällä haluaisin alkaa perustaa perhettä ja jos tämä tällaisena jatkuu niin tulisin olemaan yksin lapsen kanssa. Tarkoitin lähinnä että ehkä kahden vuoden päästä huomaankin että perhettä ei hänen kanssaan kannata perustaa ja nämä vuodet ovat "menneet hukkaan"..
En katsonut tätä vastaustasi aikaisemmin. Jos haluat perustaa perheen/naimisiin tulevaisuudessa, nosta kissa pöydälle, ja puhu asiasta. Minun kohdallani suhde josta jäljempänä kerron, päättyi siihen, että tosiaan monen vuoden suhteen jälkeenkään mies ei koskaan ollut halukas avioliittoon/ kerran puhuttiin lasten hankinnasta ja mies meni paniikkiin. Enää emme ole yhdessä, koska tein päätöksen etten jää odottelemaan enää yhtään enempää. Tämän päätöksen ja lähtöni jälkeen exäni on muuttanut mielipiteitään aika radikaalistikin kyseisistä asioista. Joten, kehotan sinua keskustelemaan kyseisistä asioista avoimesti!!!! En tarkoita painostamista, vaan puhumista. Ja jos tulevaisuus ei näytä samanlaiselta kummankin silmin, eli siis toinen ei esim. halua koskaan naimisiin tai lapsia, kannattaa erota, ja etsiä itselle sellainen kumppani jolla on samanlaiset tavoitteet.
- nähty on
Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja (en kyllä lukenut edes kaikkia viestejä, mutta mielestäni tarpeeksi ollakseni tätä mieltä), eli ongelma tässä on alkoholin käyttö. Minun mieheni joka on uskollinen mies ollut aina, ei KOSKAAN tule baarista kotiin sen parin jälkeen, mitä on luvannut. AINA menee pilkkuun. En pelkää että pettää, ei vaan osaa lopettaa juomista, kun on mukava juoda kavereiden kanssa.
- en usko.
Tuntuu näin äkkiseltään, ettei mies ole valmis vielä parisuhteeseen. Tai ainakaan sellaiseen parisuhteeseen kuin ap haluaisi.
Näyttäisi siltä, että mies haluaa vielä mennä ja tulla ihan sinkkuna. Ei ole mielestäni puolusteltavissa tuollainen ördäävä käytös muutoin. Eihän hän kunnioita suhdettanne ollenkaan.
Itse en kyllä jaksaisi katsoa moista käytöstä. Etsisin itselleni miehen, joka osaa arvostaa minua ja toiveitani eikä käyttäytyisi kuin sinkku viinanlitkijä.
Sen neuvon annan, että huonossa suhteessa ei kannata jatkaa. En usko, että hän tuosta mihinkään muuttuu tai ainakaan muuttuu sellaiseksi koti-ihmiseksi niinkuin sinä haluaisit. Se, että olet jo ajatellut perheen perustamista, ei ole mikään syy jatkaa ensimmäisen ukon kanssa, joka vähänkin osoittaa kodin rementoimishaluja. Älä tarraudu kiinni, jos ei kerran tunnu hyvältä. - tyttttttönen
et vaadi yhtään liikaa. Miehet vain on tollasia, ja sitten ne ihmettelee, miksi me ämmät ollan tämmösiä :) Häntä pystyyn, itse olin tuossa tilanteessa muutaman vuoden, olin siis mustasukkainen ja mies teki aika monta kertaa "vittumaiset" minulle, tavalla jos toisella. Hän ei kuitenkaan koskaan tehnyt sitä mielestään minua loukaten, toisin sanoen hän ei vain osannut ottaa minun tunteitani huomioon. Mulla on sulle vinkki. Kun miehesi lähtee johonkin, lähde sinäkin tuulettumaan kavereiden kanssa! Tiedän, se on aluksi todella hankalaa, kun itse haluaisi olla kotona oman kullan kainalossa.. Mutta, pikkuhiljaa alat arvostaa tuota omaa aikaa(yksin tai kavereiden seurassa), ja sinullekin tulee parempi ja varmempi olo.
- danzer
Tiedän että kuulostaa vaikealta, mutta lopeta odottaminen ja kysely kotiintulosta. Kokeile ainakin. Meininki voikin yllättäen muuttua, jos et osoita välittäväsi tällaisesta käytöksestä enää.
Jotta pystyt ajattelemaan tulevaisuutta miehen kanssa, haluaisit varmaankin tunnetta siitä, että hän voi myös ulkona käydessään pitää kontrollin itsellään, kantaa vastuunsa itsestään ja samalla suhteestanne? Käyttäytyykö mies muissa asioissa vastuullisesti, vai haahuileeko tekemisissään ja ajatuksissaan ja pitää sitä vain vapaan elämän merkkinä?
Tekstini on ehkä sekava, mutta nousee tunteet pintaan, tiedän mitä on tuijottaa ikkunasta ja miettiä, että josko tämän kerran... Muistankohan nyt ketjusta oikein, että haluaisit hänen osoittavan edes kerran ajattelevan tilannetta, jolloin voisit saada merkin vastuullisuudesta ja voisit alkaa rakentamaan luottamusta?
Vaarana vain on, että tällainen 'parannus' voi tapahtua vain kerran tai pari, ja nämä hyvät hetket oikeuttavat taas välillä luistamaan asiasta=parannukseen vedotaan seuraavan kerran kun asiasta yrittää keskustella...- danzer
taisin vastata hieman edesmenneeseen ketjuun, miten asiat ovat nykyään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864