Mulla on Creative Zen 4 Gt ollut reilun viikon. Pitäisi kuulemma olla 25h soittoaikaa, mutta mulla ei kyllä ole lähellekään. Olen soittanut sitä n. 4-5 h ja akkupalkki alkaa kohta näyttää valkoista. On varmaan milli jäljellä eli loppuu just.
Kun latasin vehkeen eka kertaa, ohjeissa oli että lataus kestää n. 4 h. Mulla meni vajaat 3h, kun soittimen palkki oli muuttunut vihreäksi ja siinä oli plugin merkki päällä. Eli sen pitäisi siis sillon olla täyteen ladattu, vai ?
Olisiko pitänyt sen antaa ladata siitä huolimatta eka kerta vähintään sen 4h, eli teinkö virheen ja siksi akku alkaa jo loppua vai onko akussa jotain vikaa ? Olen ymmärtänyt että soittimia ei pitäisi yliladata, koska nykyään käytettävät akut eivät pidä siitä ja siksi lopetin latauksen, kun soitin ilmoitti olevansa täyteeen ladattu.
Todellinen soittoaika
5
416
Vastaukset
- sitten alkaa olla täynnä
Litium-akuissa on sisäänrakennettu latauspiiri joka pitää huolen siitä ettei akkuja voi ladata liikaa. Noissa ei ole myöskään muistiongelmaa joten akkuja ei tarvitse syväpurkaa ennen uutta latausta.
Tämäkin akkutyyppi saavuttaa täyden kapasiteettinsa vasta sitten kun se on ladattu muutaman kerran täyteen joten käytäpä creatiinista puolen tusinaa kertaa akku melkein tyhjäksi ja lataa se täyteen niin täysi kapasiteetti alkaa löytyä.
En kyllä usko että tuossakaan soittimessa päästään lähellekään luvattua 25h soittoaikaa. Nyrkkisääntönä voisi pitää sitä että 128-256kbps mp3:lla tai AAC:lla pääsee normaalikäytössä puoleen luvatusta toistoajasta soittimen merkistä riippumatta.
Jos katsot pienellä painettua pränttiä niin selviää että se on kuitenkin mitattu jollain 48kbps wma-biisillä, volymi lähes nollassa eikä soittimen hantaakeihin ole koskettu toiston aikana ja niin päin pois. - ghshgh
Oletko pitänyt soitintasi ns. lukitustilassa (tjsp) sitä käyttäessäsi? Siis se virtakytkin siinä sivussa laitetaan yläasentoon, niin että musikki soi ja näyttö on pimeänä.
Akku ei montaa tuntia kestä, jos soitinta räplää. Täytyypä testata kauanko kestää tuossa virransäästötilassa. Veikkaan, että puoli vuorokautta. - Creative ???
... neuvoista. En tajua tällaisistä teknisistä jutuista mitään, joten hyvä että sain vastauksia. Joo, tottakai sitä on tullut räplättyä nyt tavallista enemmän, kun se on uusi lelu. Ihmetyttää vaan kun soittoaika on niin lyhyt luvattuun verrattuna, mutta pitää nyt latailla sitä muutaman kerran ja katsoa, jos se vakka siitä sitten pitenee. Muuten toimii kyllä hyvin ja ääni on hieno.
- ghshgh
No niin. Laitoin eilen illalla klo 21 soittimen soimaan virransäästötilaan ja soitin lauloi 19.5 tuntia. Muutaman 'räpläyksen' toki tein, mutta pääasiassa soitin soi itsekseen hiljaa kytkettynä stereoihin. Kyllä tuo valmistajan antama käyttöaika akulle voi liki pitää paikkansa, jos kuunnellaan säästötilassa ja minimivolumella. Käytäntöhän on sitten ihan jotain muuta.
- Creative ???
ghshgh kirjoitti:
No niin. Laitoin eilen illalla klo 21 soittimen soimaan virransäästötilaan ja soitin lauloi 19.5 tuntia. Muutaman 'räpläyksen' toki tein, mutta pääasiassa soitin soi itsekseen hiljaa kytkettynä stereoihin. Kyllä tuo valmistajan antama käyttöaika akulle voi liki pitää paikkansa, jos kuunnellaan säästötilassa ja minimivolumella. Käytäntöhän on sitten ihan jotain muuta.
Mä laskin että mun akku kesti noin vajaat viisi tuntia ja siihen kyllä sisältyi räpläämistä jonkin verran... eikä mitään soittamista minivoluumilla tai virransäästötilassa. Tänään sitten olen juuri loudannut sinne vähän lisää musaa ja ladannut akun täyteen. Vei noin vähän päälle 2 h. Saa nähdä miten kauan kestää jos räplään vähän vähemmän ;) Mutta kyllä toi viisi tuntia aika vähältä tuntuu luvatun 25h rinnalla silti. Kllä sen verran räpläämistä pitää sietää ilman että soittoaika lyhenee 80% ...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724274Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003720Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363409- 512980
- 402468
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182409Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222162- 231816
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141607Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331592