Miten ansiopäiväraha hakemusten käsittely voi kestää niin kauan.
Eikö työttömyyskassat ole osanneet varautua?
Kesällä kupla rupesi puhkeamaan ja nyt vuoden vaihteessa on joka konepaja irtisanonut tai lomauttanut väkeään.
Eihän se hakemusten käsittely niin hidasta hommaa voi olla ja jos onkin niin lisätkää käsittelijöitä.
On aika kohtuutonta odottaa kolmeakin kuukautta korvauksia.
Aletaan tekemään maksujenkin kanssa että maksetaan kun jaksetaan ja ehditään.
Liiton maksut on ollut vähän liian itsestään selvyys, nyt kun liitolta tarvittaisiin otetta niin ei sitä näytä löytyvän.
Ansiopäiväraha käsittelyn hitaus
6
1330
Vastaukset
- Nimimerkki
Miten ne työttömyyskassat olisivat voineet varautua nykytilanteeseen muuta yhteiskuntaa paremmin? Ja jos kerran ajan merkit olivat jo kesällä ilmassa olisi ollut puoli vuotta kasvattaa säästöjä näitä huonoja päiviä varten, ei tarvitsisi kituuttaa sillä viimeisellä tilillä kuukausikaupalla.
- ap:n kanssa
samaa mieltä alkuperäisen kanssa. Ei kaikilla ole isoja tilejä mistä säästää tai puolison rahapussi käytössä.
Ennen töissä ollessakin palkka meni korkeaan vuokraan, ruokaan seutulippuun ei siinä jää paljoa säästöön.
- mikä kestää
YTK maksaa kolmessa viikossa,joten siltä osin ei huolta.
metalliliitto tosin venyttää ja vanuttaa asiaa puoli vuotta. - Nimetön
kyllähän tuo on melko hidasta hommaa. itse jäin helmikuun alusta pakkolomalle rahat melkein loppu asunto piti sanoa irti toiselta paikka kunnalta. ja muuttaa takaisin vanhemmille toistaiseksi.Auto pitäisi joka kk:si lyhentää. Soitin viikolla liittoon ja arvioivat että menee 3 viikkoa ennen kuin minun hakemusta edes ruetaan käsittelemään. Kaverilla oli mennyt 6 viikkoa rahojen tuloon.
- metallimies
Metallissa on tällä hetkellä 11vko käsittely aika ja tilanne pahenee edelleen kun käsittelijöiden kesälomat alkaa syksyyn mennessä voi hyvinkin joutua odottelemaan 13vko tieto on metallin kassan johtajalta
- ei välitä
metallimies kirjoitti:
Metallissa on tällä hetkellä 11vko käsittely aika ja tilanne pahenee edelleen kun käsittelijöiden kesälomat alkaa syksyyn mennessä voi hyvinkin joutua odottelemaan 13vko tieto on metallin kassan johtajalta
Toimihenkilöunionissa olen jo odottanut 14 viikkoa.
Eikä aavistustakaan koska tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708