Ahdistus ei katoa, ero harkinnassa!

tyär..

Aloimme seurustella mieheni kanssa lähes kaksi vuotta sitten. Siitä puoli vuotta eteenpäin ja mies toi tavaransa minun luo. Nyt olen todella vaikeassa tilanteessa, enkä tiedä miten toimia.

Minua on alkanut ahdistaa miehen läsnäolo. Tuntuu, että tarvisin uuden oman asunnon, jossa saan olla ihan yksin ja rauhassa tai sitten paljon omaa tilaa ja yksinäisyyttä.

Ongelma on se, että haluaisin yhä seurustella hänen kanssaan, mutta suuresta ahdistuksesta johtuneena olen kadottanut tunteitani häneen. Pidän miehestä kovasti, ja jos saisin hyvän olon jotenkin takaisin voisin jatkaa yhdessä oloa.

Olen ehdottanut miehelle, että lähtisin mökille muutamaksi viikoksi yksin rauhoittumaan, mutta hän ei hyväksy sitä. Myöskään minulle oma uusi asunto ei tule kuuloonkaan. Mies sanoo, että jos lähden, hän ei koskaan enää halua edes nähdä minua. Hän myös sanoo, että ei halua olla muiden kuin vain minun kanssa.

Hän kiristää minua, tiedän, mutta en halua hänestä luopua, tarvin vain omaa tilaa, onko se täysin mahdotonta??

7

1647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tuntuu

siltä että tukehtuu jos ei pian pääse pois näistä ympyröistä.
      Se on se toinen ihminen joka ahdistaa ja koska kaverisi kiristää sinua pysymään kanssaan niin vielä enemmän ahdistaa.
      Minä en jaksa aina katsella miestä edes saman pöydän ääressä vaan syön tai juon kahvin eri aikaan.
      Liika yhdessä oleminen alkaa ahdistamaan ja jos sitä rakkautta vain kuvittelee olevan mutta sitä ei tosissaan enää olekaan tarpeeksi.
      Yritä päästä jonnekin yksin selvittämään tunteitasi.

• tuossa muka on???

Kyllä kummallakin osapuolella saa olla ehtoja seurustelulle. Itse olen myös sitä mieltä, että jos ahdistus on niin suurta että pitää muuttaa erilleen, suhteella ei ole enää minkäänlaisia edellytyksiä jatkumiselle -> kamat vain eroon

Jos se nyt muuttaa pois ja sitten tuleekin takaisin, mikä määrää ettei sama ahdistus tule joskus myöhemmin uudelleen? Onpa kivaa olla suhteessa jossa toinen saattaa milloin tahansa ahdistua ja lähteä omilleen.

Ei, tällainen suhde ei ole minulle. Joko ollaan yhdessä kunnolla tai ei olle, ei soudeta ja huovata edestakaisin.

• kauhean hyvä
        tuossa muka on??? kirjoitti:

Kyllä kummallakin osapuolella saa olla ehtoja seurustelulle. Itse olen myös sitä mieltä, että jos ahdistus on niin suurta että pitää muuttaa erilleen, suhteella ei ole enää minkäänlaisia edellytyksiä jatkumiselle -> kamat vain eroon

Jos se nyt muuttaa pois ja sitten tuleekin takaisin, mikä määrää ettei sama ahdistus tule joskus myöhemmin uudelleen? Onpa kivaa olla suhteessa jossa toinen saattaa milloin tahansa ahdistua ja lähteä omilleen.

Ei, tällainen suhde ei ole minulle. Joko ollaan yhdessä kunnolla tai ei olle, ei soudeta ja huovata edestakaisin.

suomenkielen ymmärtämisen taito eli tasan tarkkaan 0.
        Jos et tuon paremmin ymmärrä kirjoitettua tekstiä niin mitäpä täällä horiset omiasi?!!!

• quantoo

Jos mies ei tule yhtään vastaan asiassa niin joko hän ei piittaa sinun tunteistasi tai sitten riippuu sinussa kiinni. Kumpi? Olipa syy kumpi tahansa niin jos ei tilanne puhumalla selviä niin ei teillä kyllä kovin pitkä yhteinen tulevaisuus ole edessänne. Aika varmaa on että ei tuo ajan kanssa tuosta mihinkään ratkea vaan jos jäät niin ahdistut vain enemmän. Ehkä kannattaisi tehdä tämä selväksi myös hänelle eli että ei jää siihen luuloon että kiristyksellä mitään tulee saavuttamaan.

• syytetään muita..

vaikka "paha olo" on tasan tarkkaan oman henkisen kehittymättömyyden syytä. Pellolle kasvamaan......

• täältä

miehesi ei hyväksy sitä että lähdet muutamaksi viikoksi pois joten ehkä se merkitsee sitä että hän pelkää? ja sinun täytyy ymmärtää se.

mutta niin on myös miehesi ymmärrettävä että jokainen tarvitsee suhteessaan omaa aikaa.

ehdota että jos lähtisit aluksi vaikka vain viikonlopuksi sinne mökille? se että sanot heti alkuun että lähdet pois kahdeksiviikoksi tai että muuttaisit jopa omaan asuntoon säikäyttää varmasti.

yritä olla miestäsi kohtaan ymmärtäväinen, mutta vaadi sitä samaa myös mieheltäsi. keskusteltaa rauhallisesti, ja etsikää vaihtoehto joka sopii teille molemmille.

"...Ongelma on se, että haluaisin yhä seurustella hänen kanssaan..."

"...Hän myös sanoo, että ei halua olla muiden kuin vain minun kanssa..."

teillä on tunteita toisianne kohtaan. jos suhde on muuten hyvällä pohjalla ja teillä on tunteita toisianne kohtaan, miksi lopettaa suhde heti siihen jos tulee isompiakin alamäkiä? suhteen eteen on tehtävä töitä ja parisuhteessakin pitää osata tehdä kompromisseja puolin ja toisin.

ja te olette suhteessanne vasta alkumatkassa, kaksi vuotta on todella lyhyt aika seurusteluun.

onnea jatkossa, toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun :)

• älyvapaax

sinulla on vain yksi elämä ja se sinun täytyy itse elää...jos muilta alat kysellä että mitä voit tehdä,niin ne omat jutut jää!Jos kumppanisi todella rakastaa sinua,hänen täytyy myös ymmärtää sinun tunteitasi...repäise itsesi välillä irti LUPAA kysymättä,kun tarvit omaa tilaa.Jos ero tulee niin anti mennä sen kaverin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      64
      4431
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      97
      3678
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3321
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      18
      1879
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1129
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      82
      819
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      803
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      105
      797
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      764
    Aihe