eli olen syönyt jo vuosia pillereitä.ja vuosittain olen käynyt tarkastuksissa sielä mitataan myös verenpaine.joka kerta verenpaineeni on mittaustilanteessa liian korkealla.kotona kun mittaan niin ihan normaalit.kysyivätkin että jännitänkö tilannetta kun mittaus tehdään.sanoin että en ainakaan tietoisesti.voisiko se olla jännitystä?vai voiko pillerit nostaa verenpaineen?hävettää... ...
korkealla verenpaine
3
261
Vastaukset
- on.....
Sulla on sama kuin mulla, eli ns. valkotakkiverenpaine.
Aina ku pitää käydä jossain mittuuttamassa, paineet on koholla,vaikka omasta mielestäsi et edes jännitä. Jos sulla on pulssi vähääkään normaalia nopeampi, se vaikuttaa myös verenpaineeseen.
Mulla oli samaa, kunnes suosittelivat, että tehdään verenpaineen vuorokausimittaus. Siinä pidin 24 tunti käsivarressa mansettia, ja vyötäröllä pientä rekisteröimislaitetta.
Päivällä kone mittas paineet vartin välein, ja yöllä puolen tunnin välein.
Ja kappas, paineet oli ihan normaalit. Eli mulla ainakin nousee aina jos tiedän että pitää mittauttaa, sillä ajattelen alitajuisesti, että jos se onkin kohollaan.
Vatutti loikkia joka viikko pari kertaa neuvolaan mittuuttamaan verenpainetta, ja aina se muka oli kohollaan, paitsi sen yhden kerran kun sen mittasi eräs tosi mukava ihminen, joka on kouluni entinen terveydenhoitaja.
Jos haluat varmuuden, niin pyydä sitä vuorokausimittausta. - tuo puuha
Kuulostaapa tutulta. Ei sitä tarvitse tietoisesti jännittää, elimistö reagoi ihan itsestään nostamalla sykettä ja kohottamalla paineet. Ikinä en ole saanut normaaleja lukemia lääkärillä/terkkarilla. Kotona helposti. Ei siinä mitään hävettävää ole. Tuo on aika tavallista.
- Jungle Drum
Tosin itse kyllä tiedostan jännitykseni mittausta kohtaan :)
Yleensä lääkäri mittaa paineeni 2 kertaa, toisella kerralla ne on jo normaalit kun on vähän saanut rauhoittua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770