Avoliitosta eronnut EI ole sinkku???

ex-avovaimo

Tuossa jossain aiemmassa keskustelussa joku väitti, että avoliitosta eronnut ei ole sinkku.

Itse olen sitä mieltä että "eronnut" tarkoittaa nimenomaan naimisissa olleita, ja me avoliittoa kokeilleet mutta siitä eronneet olemme sinkkuja. Ja koska en halua miestä joka on jo kokeillut avioliittoa ja eronnut siitä, niin etsin myös profiilissani vain sinkkuja.

Mitä mieltä muut olette, tarkoittaako "eronnut" vain avioliitossa olleita vai lasketteko myös avoeron kokeneet eronneiksi?

29

1684

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zäpädäm

Ai nyt jo eronneetkin miehet ovat sekundaa?

Varo myös vasenkätisiä!

• eronnut2006

Kai nuo nimitykset on ihan yksi lysti. "Eronnut" kuulostaa vain jotenkin paremmalta kuin "sinkku". Siitä saa heti sellaisen mielikuvan, että on kokeillut edes jotain... Miksi et halua halua "avioliittoa kokeillutta"? Voisiko olla joku, joka ei haluaisi "avoliittoa kokeillutta"?

Miksi muuten avasit uuden keskustelun samasta aiheesta. Siinä olemassaolevassa oli varmaan jo mielipiteitä tästä sinänsä tarpeettomasta aiheesta...

• on parempi

että on "kokeillut" edes jotain kuin ollut sinkku?

Mitä se millään kokeilemisella paranee tai muuttaa mitään siitä tulevasta mahdollisesta suhteesta?

Itse olisin enemmän varovainen niiden kanssa joilla on takana monta "kokeilua" eli eivät osaa asettua aloilleen eivätkä valita kumppania.

• 36,m

No, ei varmaan halua eronnutta siksi, että eronnut on jo valintansa tehnyt ja valansa vannonut. Se terapeutin rooli ja laastarisuhteeseen pääseminen ei ole hääviä. Eronneella on usein traumoja edellisistä suhteista, josta myös uusi kumppani saa yleensä kuulla osansa, halusi tai ei.

Nykyisin suhde solmitaan joko liian kevein perustein tai sitten erotaan liian helposti, kun suhteen alkuhuuma on hiipunut. Avioliiton merkitys on kokenut inflaation. Sääli...

• Sinkkumies 30+

No, itse niputan avoliitossa eläneet täysin samaan kategoriaan avioliitossa eläneen ja siitä eronneen kanssa. Ero on vain siinä, että avoliitossa elänyt on ollut kyvyton viemään suhteen loppuun asti, koska sen suhteen virallistaminen "kahlitsee" niin, että oikein heikottaa...

Kummassakin tapauksessa kyseessä on eronnut nainen.

• molemmat.

ainut ero on että avioliitto on virallisempi joten merkitään "eronnut". Nykyaikana ei taida olla väliä.

• asian laita on näin.

Jos samassa luettelossa on sekä "eronnut" että "sinkku" ja vain toisen voi valita. Silloin eronnut tarkoittaa henkilöä joka on ollut naimisissa mutta on eronnut (nyt vapaa=sinkku) ja sinkku ei ole vielä ollut koskaan naimisissa.

• kuulkostaa hyvältä ?

Kyllä eronnut on ja pysyy eronneena kunnes toisin todistetaan. Mutta nykyisin on tapana vääntää kaikki määritelmät suoriksi, jotta tilanne saadaan näyttämään omalta kannalta paremmalta. On sinkkuäitiä ja muuta diipadaapaa...

• se on...
        kuulkostaa hyvältä ? kirjoitti:

Kyllä eronnut on ja pysyy eronneena kunnes toisin todistetaan. Mutta nykyisin on tapana vääntää kaikki määritelmät suoriksi, jotta tilanne saadaan näyttämään omalta kannalta paremmalta. On sinkkuäitiä ja muuta diipadaapaa...

Kun on eronnut, niin on eronnut, ihan sama avio- vai avoliitostako. Sitäpaitsi, onko äiti jolla on lapsia sinkku? Eikös sinkku alunperin tarkoita sitä, että elää yksin, ilman lapsia, ilman entistä miestä? En tiedä, mut tuo sinkkuäiti on kaikista pahin. Itse olen eronnut avoliitosta ja minulla on lapsia. Jos joku kysyy siviilisäätyäni, sanon että on minulla lapsia. Päätelköön vastapuoli sen miten haluaa. Mikähän nimitys minulle sitten olisi sopivin, joka kuulostaisi hyvältä? On ihmisillä pienet murheet.

• tarkoittaa

yhtä ainoaa, olen eronnut ja siis sinkku.

• ...

Avioliitosta eronnut on eronnut.
      Avoliitosta "eronnut" on sinkku.

Avoliitossa elävä on sinkku jolla on kämppäkaveri/petikaveri. Kämppäkaveruus ei toistaiseksi mitään siviilisäädyn muutosta aikaansaa. ;-)

Eronnut tarkoittaa siviilisäädystä "avioliitto" tai "rekisteröity parisuhde" eronnutta henkilöä.

• kbb

...entäs jos on joskus ollut avioliitossa ja sitten eronnut ja sen jälkeen asunut avoliitossa ja sittemmin lähtenyt siitäkin kävelemään, niin mikä sitä sitten loppupeleissä on? Hautaan astikko olen eronnut nainen?Vai olenko minä nyt sinkku?

• ... asioista oikeilla nimillä
        kbb kirjoitti:

...entäs jos on joskus ollut avioliitossa ja sitten eronnut ja sen jälkeen asunut avoliitossa ja sittemmin lähtenyt siitäkin kävelemään, niin mikä sitä sitten loppupeleissä on? Hautaan astikko olen eronnut nainen?Vai olenko minä nyt sinkku?

> Vai olenko minä nyt sinkku?

Et, suhteeseen kykenemätön tuuliviiri.

• ...
        kbb kirjoitti:

Kuten jo aiemmin totesin ei sillä avoliitollasi ole tähän asiaan mitään tekemistä. Eronneena pysyt kunnes mahdollisesti solmit uuden avioliiton.

Siis vaihtoehdothan on: naimaton (=ei koskaan ollut naimisissa), avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa, eronnut (avioliitosta tai rekisteröidystä parisuhteesta) ja leski (aviopuolison tai rekisteröidyn parisuhteen puolison kuoeman päätettyä ko. liiton).

Sinkkua ei oikein tuossa ole....
        Lainasana jonka merkitys ei olikein ole vielä vakintunut.
        Avoliittoakaan ei tuossa ole...
        Avopuolison synonyymiejä: kämppä- ja/tai petikaveri ja/tai vakipano...
        Vanhassa kielessä avopari = susipari ;-)

• kbb
        ... kirjoitti:

Kuten jo aiemmin totesin ei sillä avoliitollasi ole tähän asiaan mitään tekemistä. Eronneena pysyt kunnes mahdollisesti solmit uuden avioliiton.

Siis vaihtoehdothan on: naimaton (=ei koskaan ollut naimisissa), avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa, eronnut (avioliitosta tai rekisteröidystä parisuhteesta) ja leski (aviopuolison tai rekisteröidyn parisuhteen puolison kuoeman päätettyä ko. liiton).

Ei tässä voi muuta kun nauraa. Ei se oo mikään ihme et kukaan ei tapaa tuolla netissä ketään kun kaikilla on täysin eri käsitys siitä, että kuka on sinkku,kuka eronnut ja blaa,blaa,blaa. Pahimmassa tapauksessa syytetään vielä toisia valehtelusta kun käsitykset ovat niin erillaisia. Joku tuolla jo ehdotti että minä olen tuuliviiri. Olkoon se sitten jatkossa minun "tittelini". Eronnut niin avioliitosta kuin avoliitostakin(jopa 2krtaa) sinkku tuuliviiri, jolla lapsia. Ei vakipanoja.Minusta tulee sitten leski kun ex-mies kuolee,vai tuleeko, sillä nyt olen virallisesti eronnut, en sinkku...hahhahhaa!

• ...
        kbb kirjoitti:

Ei tässä voi muuta kun nauraa. Ei se oo mikään ihme et kukaan ei tapaa tuolla netissä ketään kun kaikilla on täysin eri käsitys siitä, että kuka on sinkku,kuka eronnut ja blaa,blaa,blaa. Pahimmassa tapauksessa syytetään vielä toisia valehtelusta kun käsitykset ovat niin erillaisia. Joku tuolla jo ehdotti että minä olen tuuliviiri. Olkoon se sitten jatkossa minun "tittelini". Eronnut niin avioliitosta kuin avoliitostakin(jopa 2krtaa) sinkku tuuliviiri, jolla lapsia. Ei vakipanoja.Minusta tulee sitten leski kun ex-mies kuolee,vai tuleeko, sillä nyt olen virallisesti eronnut, en sinkku...hahhahhaa!

Ehei, ei sinusta leskeä tule ellei avioliittosi pääty puolisosi kuolemaan. Jos exäsi kuolee, olet edelleen "vain" eronnut.

• ///
        ... kirjoitti:

Jos tuota alkuperäistä englanninkielistä versiota katsotaan, niin myös avoliitosta eronnut ja lapseton sopii kategoriaan - ainakin teoriassa. Se on sitten eri juttu mikä ko. ilmauksen yleinen käyttötapa on nykyään suomenkielessä...Avioliitosta eronnut on sen sijaan paikallisella murteella "divorced".

• kbb
        ... kirjoitti:

Ehei, ei sinusta leskeä tule ellei avioliittosi pääty puolisosi kuolemaan. Jos exäsi kuolee, olet edelleen "vain" eronnut.

...pelleilin tuon leskeyden kanssa;-)Mun mielestä se vain on hieman omituista että olen loppuelämäni "eronnut", ellen solmi uutta avoliittoa tai avioliittoa,kun siitä kuitenkin on jo aikaa, kun naimisissa olin ja välissä olen asunut avoliitossa.

Olen itse sitä mieltä että olen sinkku nyt, vaikka niitä lapsia on.

• käsitteet hukassa
        kbb kirjoitti:

Kyllä edellisen kirjoittajan antamat määritelmät ovat yleisiä, ja käytössä vakiintuneita. Se on sinun ongelmasi, jos et näitä asioita tiedä. Omasta tietämättömyydestä on paha syyttää muita...

• kbb
        käsitteet hukassa kirjoitti:

Kyllä edellisen kirjoittajan antamat määritelmät ovat yleisiä, ja käytössä vakiintuneita. Se on sinun ongelmasi, jos et näitä asioita tiedä. Omasta tietämättömyydestä on paha syyttää muita...

...syytin ja mistä??? Eikä mun tietämättömyys ole mulle mikään ongelma sillä onhan tälle luupäälle nyt sitten asia selitetty, eikä tämä luupää aio vieläkään rastittaa tuota "eronnutta" profiilissaan, sillä sitähän ei kukaan muu minulle sanele, että mikä minä olen. Sen päätän minä itse.. Terveisin sinkku, jolla lapsia;-)

• ...
        kbb kirjoitti:

...pelleilin tuon leskeyden kanssa;-)Mun mielestä se vain on hieman omituista että olen loppuelämäni "eronnut", ellen solmi uutta avoliittoa tai avioliittoa,kun siitä kuitenkin on jo aikaa, kun naimisissa olin ja välissä olen asunut avoliitossa.

Olen itse sitä mieltä että olen sinkku nyt, vaikka niitä lapsia on.

Vaikka "solmisitkin avoliiton" niin olet edelleen eronnut. Se "avoliitto" ei vaikuta mitään siihen siviilisäätyysi.

Jos olet kerran eronnut niin vaihtoehtoinasi on siviilisäädyksi vain eronnut tai sitten menet uudelleen naimisiin jolloin olet avioliitossa. Tästä uudesta avioliitosta voit tietenkin jäädä leskeksi mutta tuossa ne vaihtoehtosi ovat.

Sinkku-sanalla ei ole vakiintunutta merkitystä suomen kielessä. Jotkut käyttävät sitä synonyyminä naimattomalle (=henkilö joka ei koskaan ole ollut avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa), jotkut taas tarkoittamaan henkilöä joka ei sillä hetkellä ole minkäänlaisessa parisuhteessa. "Sinkku" ei ole siviilisääty.

• vaikea kysymys

• kriteeri se on

Naurettavaa teeskentelyä.

Laittakaa deittipalstoille myös: neitsyt/nainut

Saat sitten seurata kuka on vällyjen alla puuhastellut ja kuka ei.

• Eronnut sinkku, eronnut sat...

Mitä ihmettä tarkoitat ylipäätään????

Jos ihminen on vapaa..Eikö se ole pääasia!!??

• mun mielestä

avoliitosta eronnut on eronnut.

Sinkku on sellainen, joka on asunut äitinsä kanssa tai yksistään. Mutta ei kumppanin kanssa.

Se on jotenkin hassua, kun ihmiset, joilla on jo lapsiakin, laittavat siviilisäädykseen: Sinkku.
      Ymmärrän sen silloin, jos ei olla asuttu yhdessä lainkaan, vaan on ollut vahinkoraskaus, silloin vanhemmat voivat olla sinkkuja.

Itse haen nimenomaan eronnutta miestä. Ihan sama onko ollut avio- vai avoliitossa. Pääasia ettei ole mikään peräkammarin poika.

• jokainen itse

Itse olen nuoruusvuosina ollut avoliitossa vuoden, erosta on 16 vuotta. En todellakaan koe olevani eronnut vaan sinkku. Jos jonkun mielestä olen eronnut niin se on hänen mielipiteensä. Moni voi kokea olevansa eronnut jos on vuosi sitten eronnut 15-vuotisesta avoliitosta, hänellä on oikeus määritellä olevansa eronnut. Onko tämä joku kynnyskysymys jollekin?

• on sinkku

oli vaikka sitten ollutkin kaksineläjä jossain muodossa ennen sitä.

• vaan eronnut.
        on sinkku kirjoitti:

oli vaikka sitten ollutkin kaksineläjä jossain muodossa ennen sitä.

Paitsi jos asuinkummapi on ollut oma äiti, sisko, veli yms.

Mutta jos on asunut parisuhteessa samassa osoitteessa kirjoilla, mutta ei enää, niin on eronnut.

Sinkku on henkilö, joka ei ole koskaan asunut avio- eikä avoliitossa. (=jos jo iäkkäämpi, niin vanhapoika, vanhapiika, tai peräkammarinpoika)

Itse olen eronnut avioliitosta, joten minusta ei ikinä voi enää tulla sinkkua. Olen eronnut, niin kauan, kunnes menen uuteen littoon.

• R-eronnut sinkku

Ajattele että itsekkin voit olla nuori ja eronnut sekä yh-äiti. Ja miehet luokittelee sinut käytetyksi, vaikka etsit vain elämänkumppania.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      65
      4444
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      102
      3717
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3331
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1896
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1129
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      89
      873
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      841
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      105
      817
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      774
    Aihe