Olen miettinyt sitä, miksi en pidä seksistä edes ajatuksen tasolla. En varmaankaan ole aito a-seksuaali, koska masturboin, mutta jotain sinnepäin kylläkin. Seksi ei vaan kiinnosta ja ahdistun siitä, miten seksi- ja ulkonäkökeskeistä aikuisten seurustelu on ja siihen liittyy kauheasti muitakin asioita joita en käsitä enkä ymmärrä.
Minulla ei ole koskaan ollut seurustelukumppania, ja olen miettinyt, että parasta mistä olen jäänyt paitsi on ollut ne ala- tai yläasteen seurustelujutut. Sellaiset söpöt ja viattomat. Minä haluan seurustella niin kuin varhaisteini; siten, että on aidosti ihan hirveän ihastunut toiseen, ja siten, että seurustelu on suukottelua ja kivaa yhdessäoloa ja vaikka seksi saattaa tulla jossain vaiheessa kuvioihin, se ei missään nimessä ole suhteen pääasia eikä kukaan oleta että sitä tapahtuisi ainakaan heti.
Aikuisten seurustelu on tästä vastakohta. Aikuisten parisuhdemaailma on kylmä; etsimällä etsitään naisia ja miehiä jotka voisivat olla mahdollisia kumppaneita. Miehet ja naiset näkevät toisensa vain jonakin, joka on tai ei ole tarpeeksi hyvännäköinen seurustelusuhteeseen ja siinä kaikki, ei ihastumisen tunnetta, et ole toiselle joku erityinen jota hän on ajatellut ja katsellut salaa jo pitkään, olet vain joku joka 'kelpaa' johonkin väkinäiseen.
Aikuisilla kaikki myös keskittyy seksiin. Sekä naiset että miehet ovat sen perässä, suhteen isoimmat mahdolliset ongelmat ovat seksiongelmia, riittävä syy jättää toinen on se ettei toinen enää kiihota, nainen/mies on omituinen ja pihtari jos ei anna heti tapailun alussa tai vähintään samana iltana kun vaihdetaan ensimmäisiä yhteisiä suudelmia...
Minua tälläinen ahdistaa enkä muutenkaan ymmärrä yhtään aikuisten parisuhdekuvioita. Kai olen tässä mielessä henkisesti alaikäinen, ihastun sillä tavalla kuin nuoret ihastuvat, sillä tavalla että ei voi ajatella kuin sitä yhtä tiettyä eikä tulisi mieleenkään valittaa siitä, ettei saa huomioota naisilta yleensä, vaan jos jokin surettaa, niin se on se ettei saa huomiota siltä yhdeltä tietyltä. Eikä voisi kuvitellakaan kaipaavansa parisuhdetta sillä tavalla, että 'olisi nyt edes joku'. Itse en halua olla se 'edes joku' kumppanilleni, enkä hakua 'edes jonkun' kanssa seurustellakaan, koska silloin suhteesta jää puuttumaan se jokin tosi olennainen asia, se mikä tekee nuorten suhteista niin ainutlaatuisia ja ihania.
Epäilen seksikielteisyyteni johtuvan siitä, että en ole saanut käydä läpi sitä seksitöntä vaihetta rakkauselämään kasvamisessani. Tarvitsisin sellaisen ennen kuin voisin ehkä suhtautua seksiin myönteisemmin, mutta aikuisten seurustelumaailma (markkinoiksikin näitä kutsutaan, mikä korostaa mukavasti asioiden kylmää sävyä) on todella hankala paikka löytää tälläistä. Varsinkin kun en usko etsimiseen, vaan siihen itsetuhoiseen ajatusmalliin että ihastuminen tapahtuu ensin, itsestään, ja sitten keskitytään siihen yhteen ihmiseen kerrallaan, eikä niin että kahlataan läpi niitä markkinoita etsien mitä tahansa tavaraa.
En kuitenkaan aio katkeroitua, vaan keksiä elämääni mielekästä sisältöä sinkkuna. Harmittaa vaan se ettei edes ensisuudelmaa ole saanut eikä tule saamaankaan.
Mistä olen jäänyt paitsi
10
737
Vastaukset
- ~Vanilla~
Oikeasti, minä olisin voinut kirjoittaa tuon tekstin, ihan sanasta sanaan, paitsi että olen nainen... Ajattelen ihan samalla tavalla. Sinulla on vielä toivoa, koska uskon, että moni tyttö pitää tuollaisesta ajattelusta, mutta mun kohdalla se on mahdotonta, miehet on niin kylmiä ja raadollisia.
- että moni
mies ajattelee alunperin noin mutta naiset opettavat heille mikä heidän paikkansa on: olla kylmiä ja raadollisia.
- ~Vanilla~
että moni kirjoitti:
mies ajattelee alunperin noin mutta naiset opettavat heille mikä heidän paikkansa on: olla kylmiä ja raadollisia.
että miehillä se yksi pikku elin on numero yksi ja muut, myös toiset ihmiset jää sen halujen jalkoihin. Se, että miesten seksintarve on heidän päällimmäinen ominaisuutensa, tekee heistä itsekkäitä ja raadollisia.
- miten on...
~Vanilla~ kirjoitti:
että miehillä se yksi pikku elin on numero yksi ja muut, myös toiset ihmiset jää sen halujen jalkoihin. Se, että miesten seksintarve on heidän päällimmäinen ominaisuutensa, tekee heistä itsekkäitä ja raadollisia.
miksi sitten nämä herkät ja hienotunteiset miehet jäävät naisten kanssa aina viimeisiksi?
Ensin tulee se kova panomies ja korjaa potin - mitä siitä sitten palautuu kiertoon 10-20 vuoden kuluttua, saattaa olla sitten viimein sen hienotunteisenkin miehen ulottuvilla.
Yksinkertaisesti: miehelle hienotunteisuus on sama kuin muuttaisi erakoksi Himalajan huipulle, sekin olisi tosin varmempi tapa hankkiutua parisuhteeseen kuin hienotunteisen luonteen omaaminen. - ~Vanilla~
miten on... kirjoitti:
miksi sitten nämä herkät ja hienotunteiset miehet jäävät naisten kanssa aina viimeisiksi?
Ensin tulee se kova panomies ja korjaa potin - mitä siitä sitten palautuu kiertoon 10-20 vuoden kuluttua, saattaa olla sitten viimein sen hienotunteisenkin miehen ulottuvilla.
Yksinkertaisesti: miehelle hienotunteisuus on sama kuin muuttaisi erakoksi Himalajan huipulle, sekin olisi tosin varmempi tapa hankkiutua parisuhteeseen kuin hienotunteisen luonteen omaaminen.mitä tarkoitat hienotunteisuudella, mutta pelimiesten viehätys kai on siinä, että ne tietää, mitä naiset haluaa. Ne siis esimerkiksi puhuu tunteistaan ja vaikka se on valehtelua, niin se voittaa sen, että ei ole tunteita eikä puhu niistä. Ja toimii niinkin, että jos mies ei koskaan ilmaise kiinnostusta, niin miten se nainen voisi tietää, että sitä edes on.
- mies24v.
~Vanilla~ kirjoitti:
mitä tarkoitat hienotunteisuudella, mutta pelimiesten viehätys kai on siinä, että ne tietää, mitä naiset haluaa. Ne siis esimerkiksi puhuu tunteistaan ja vaikka se on valehtelua, niin se voittaa sen, että ei ole tunteita eikä puhu niistä. Ja toimii niinkin, että jos mies ei koskaan ilmaise kiinnostusta, niin miten se nainen voisi tietää, että sitä edes on.
Kyllä herkkä ja ujokin mies ilmaisee kiinnostustaan! Ei vaan niin eksplisiittisesti kuin välinpitämätön mies jolla ei ole todellisia tunteita pelissä tai rohkea mies, joka koettaa laittaa itsensä likoon peloista huolimatta.
Ujon kiinnostuksen merkkejä:
-salaa vilkuilu usein, josta kuitenkin jää kiinni, joten huomaat kyllä
-hermostuneisuus kun ihastuksen kohde juttelee jostain ihan tavallisesta (johtuen paineista koettaa vaikuttaa hyvältä). tähän EI lasketa hermostuneisuutta kun juttelee kiinnostusta vihjaillen, sillä se voi hermostuttaa, tuli sitten keneltä naiselta tahansa
-kohtuulliselle lähietäisyydelle hakeutuminen kun mahdollista
-huomion kiinnittäminen sinuun aina kun sinulla on sanottavaa yms, riippumatta siitä kiinnostaako aihe sinänsä tätä ujoa
Henkkoht sanoisin, että on ihan kohtuullista odottaa, että ujokin mies rohkaistuu ja uskaltaa ylittää joitain kynnyksiä, mutta sanoisinpa myös, että on kohtuullista tulla vastaan ja rohkaista, jotta nuo kynnykset eivät kävisi liian suuriksi.
Lisäksi jopa arvelen, että tällainen varovainen tutustuminen, jossa KUMPIKIN osapuoli tulee toista vastaan, olisi varmasti terveempää kuin sellainen, jossa vain toinen on aktiivinen. Ehkä jopa tervein tutustumisen ja lähentymisen muoto. Siksi tunnen välillä jopa voimakasta inhoa niitä kohtaan, jotka haluavat olla passiivisia ja mahdollisimman pitkään olla laittamatta itseään likoon. Etenkin mikäli he pilalle hemmotellun kaksinaismoralistisesti ilmaisevat omaa pettymystään ja aggressioitaan tavallisten ihmisten tavallista aktiivisuutta kohtaan, joka ei ole heille riittävää. Tunnen siis näin myös miehiä kohtaan (yleistä täällä), mutta normaalisti useammin kuitenkin pelkurinaisia kohtaan. - tämä ristiriita..
~Vanilla~ kirjoitti:
mitä tarkoitat hienotunteisuudella, mutta pelimiesten viehätys kai on siinä, että ne tietää, mitä naiset haluaa. Ne siis esimerkiksi puhuu tunteistaan ja vaikka se on valehtelua, niin se voittaa sen, että ei ole tunteita eikä puhu niistä. Ja toimii niinkin, että jos mies ei koskaan ilmaise kiinnostusta, niin miten se nainen voisi tietää, että sitä edes on.
Monet naiset väittävät pitävänsä hienotunteisista miehistä, mutta todellisuudessa he jäävät AINA yksin nössöilemään.
- ---ikisinkku-m---
~Vanilla~ kirjoitti:
Väitätkö siis, että esim. minun elämääni ohjaa kalu ja seksihalut, vaikka ikä alkaa jo lähestyä kolmeakymppiä ja en ole ollut missään epäformaalissa kanssakäymisessä naisten kanssa(?).
Kyllä tässä maailmassa on paljonkin miehiä, joiden ainut elämäntehtävä ei ole löytää sitä seuraavaa koloa mihin upottaa vehkeensä, mutta nämä miehet elävät usein koko elämänsä yksin, joko oman valinnan seurauksena tai vasten tahtoaan.
Olen hyvin pitkälle samoilla linjolla ap. kirjoittajan kanssa. Mielestäni nykyinen pariutumiskulttuuri on täysin sairas ja perustuu 100% pinnalliseen arvomaailmaan.
Itse en ylipäätänsä luota naisiin, joten pelkkä ajatuskin pariutumisesta on käytännössä mahdoton. En ole kiinnostunut pelkästä seksistä, koska masturbointi on paljon vaivattomampaa ja myös fiksumpaa. Parisuhde taas vaatisi luottamuksen, mutta aika harva ihminen tuntuu nykyään olevan aidosti luottamuksen arvoinen. Minua ei kiinnosta mitkään leikkisuhteet, vaan haluaisin, että naisen kanssa voisi suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja vetää yhteistä köyttä samaan suuntaan. Ylipäätänsä haluaisin parisuhteesta jotain konkreettista lisäarvoa elämääni, mitä siis pelkät nykyajan "pelisuhteet" ei tarjoa.
On tietysti myös mahdollista, että en edes olisi riittävän hot, herättääkseni kiinnostusta sopivissa naisissa. Tämä jää kuitenkin testaamatta, koska realistina ymmärrän, että todennäköisyys tavata elämän aikana edes yksi fiksu ja täysijärkinen nainen on lähes nolla.
- Peräkammarinboika 25-veee
...seksiä nyt heti kauniilta naisilta. Itse olen saanut käteenvedon huoralta, mutta en sitä ensisuudelmaa, koska enhän mä huoraa pussaa. Tyttöystävää minullakaan ei ole koskaan ollut.
- suuntautuminen
Seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu ainoastaan itseen.
Normaalisti tämä on yleisintä ja ohimenevää lähinnä lapsilla, mutta kai aikuisetkin voivat olla autoseksuaaleja (siinä missä homoja tai pedofiileja yms).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422187
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088