lajissa olet paras?
Missä taiteen
34
568
Vastaukset
- greersg
Sun kanssa pitää olla tarkkana, kun vastailee.
- zisel
minkä niistä lajeista osaat itse parhaiten :D
Sanon aina, että arjensietäminen on vaikea taiteenlaji. Mutta jos pitää valita oikea taiteenlaji, arkkitehtuurissa.
- zisel
mitään taidetta ole.... vai onko? Niin no... meneehän ihmiset ihailee jotain rakennusta siinä missä toiset jotain taulua...
zisel kirjoitti:
mitään taidetta ole.... vai onko? Niin no... meneehän ihmiset ihailee jotain rakennusta siinä missä toiset jotain taulua...
Terävä mimmi, heti hoksasit, vaikka taitaa oudolta kuulostaakin. ;-)
- zisel
Ratikkakuski kirjoitti:
Terävä mimmi, heti hoksasit, vaikka taitaa oudolta kuulostaakin. ;-)
teräväpä hyvinkin, kiitoksia :D
- ...
zisel kirjoitti:
Arkkitehtuuri on myös taidetta.
Tämä on lyijytyö
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/30/8143010478546189604orig.jpg
ja tämä epäonnistunut maalaus samasta...
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/31/8143010478546189738orig.jpg
niskakiharat meni hyvin :)- zisel
sä vedät! :) Kauan oot harrastanut?
zisel kirjoitti:
sä vedät! :) Kauan oot harrastanut?
tässä ensimmäinen yhteisnäyttelyssä ollut työ vuodelta 2000
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/30/8143010478546189724orig.jpg- zisel
runontaja kirjoitti:
tässä ensimmäinen yhteisnäyttelyssä ollut työ vuodelta 2000
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/30/8143010478546189724orig.jpghieno! Mistä sä keksit yhtäkkiä alkaa maalailee? Muuten vaan? No mutta kun on kerran kykyjä niin pitäähän niitä käyttää...
Niin mikä yhteisnäyttely? zisel kirjoitti:
hieno! Mistä sä keksit yhtäkkiä alkaa maalailee? Muuten vaan? No mutta kun on kerran kykyjä niin pitäähän niitä käyttää...
Niin mikä yhteisnäyttely?näyttelä samassa tilassa ja esillelaittajia enemmän kuin yksi.
Sain halvalla aloituspakkauksen.
Sitten otinosaa naapurikunnan kansalaiopiston kilpaan, mistä sai jokainen osallistuja ilmaisen, omavalintaisen kurssin.
Minä otin piiristus- ja maalauskurssin.
Kotona ei voi maalata, koska maalihöyryt imeytyy ruokatarvikkeisiin ja tuuletuskaan ei riitä.- zisel
runontaja kirjoitti:
näyttelä samassa tilassa ja esillelaittajia enemmän kuin yksi.
Sain halvalla aloituspakkauksen.
Sitten otinosaa naapurikunnan kansalaiopiston kilpaan, mistä sai jokainen osallistuja ilmaisen, omavalintaisen kurssin.
Minä otin piiristus- ja maalauskurssin.
Kotona ei voi maalata, koska maalihöyryt imeytyy ruokatarvikkeisiin ja tuuletuskaan ei riitä.noi ideas noihin juttuihin niinkun toi nainen ja vuoret...? Selvinpäin kuitenkin vissiin ne visioit ;D
zisel kirjoitti:
noi ideas noihin juttuihin niinkun toi nainen ja vuoret...? Selvinpäin kuitenkin vissiin ne visioit ;D
Taulun nimi on "Minä muistan sinut", siihen aikaan eräs nuori tyttö kuoli lumihankeen, siitä aihe.
Vuorilla symboolinen tarkoitus.
- manna gryn
ITE.
- Dazu
Opin koulussa kuviksen tunnilla tekemään assosiatiivisia maalauksia, eli sitä sellaista taidetta, mitä vain tekijä voi ymmärtää. :)
Joskus säveltänyt musiikkia, mutta enää en osaa mitään siltä puolelta.- zisel
sun piti rekata nikki mutta näin ei ole käynyt. Mitä tapahtui? :(
- Michiko_
Olen vain keskinkertainen pianisti. Vapaa säestys sujuu, improvisaatio ei. Kuvataiteita harrastin vuosia sitten, maalasin öljyväreillä ja pidin sukulaisten kanssa näyttelyitä. Sitten homma vaan lopahti, ei ollut enää inspiraatiota. Muutama vuosi sitten innostuin kirjoittamaan runoja ja novelleja ja tein niistä pienen kokoelman, jota jakelin kavereille (ja julkaisin niitä s24-Kirjailijanalut-palstalla). Aiheet olivat lähinnä unipäiväkirjasta otettuja. Nykyisin luovuus on jotenkin lamaantunut (masennuksen vuoksi?) ja pysyn musiikin parissa.
- zisel
olet monilahjakkuus.. :)
Onko unipäiväkirja sellanen johon kirjotat mitä unta oot nähnyt? Hei toi on tosi hyvä idea! Mä en ole nukkunut koskaan varmaan yhtään yötä etten näkis unia ja yleensä ne on jostain syystä joko outoja, raakoja tai muuten vaan vauhdikkaita. Ja sellasia todentuntusia.
Onko sulla kauan ollut masennus? Kerrotko mistä epäilet että se on tullu? Tsemppiä! (vaikka toi tsemppi ei nyt varmaan auta pätkääkään) - Michiko_
zisel kirjoitti:
olet monilahjakkuus.. :)
Onko unipäiväkirja sellanen johon kirjotat mitä unta oot nähnyt? Hei toi on tosi hyvä idea! Mä en ole nukkunut koskaan varmaan yhtään yötä etten näkis unia ja yleensä ne on jostain syystä joko outoja, raakoja tai muuten vaan vauhdikkaita. Ja sellasia todentuntusia.
Onko sulla kauan ollut masennus? Kerrotko mistä epäilet että se on tullu? Tsemppiä! (vaikka toi tsemppi ei nyt varmaan auta pätkääkään)Sitä siis pidetään joka yö. Unet täytyy kirjoittaa ylös heti herättyään, tai muuten ne unohtuvat. Käsiala muistiinpanoissa on välillä kaameaa...Jotkut uneen liittyvät ilmiöt jäävät erityisesti mieleen, kuten unihalvaukset http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus, valveunet http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni ja selkounet (englanniksi lucid dreaming) http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni
Nämä ovat siis neurologisia oireita ja meidän suvussamme perinnöllisiä. Luonnontieteelliseen maailmankuvaan suuntautuneena otin jo teini-ikäisenä selvää psykiatrian ja neurologian oppikirjoista, mistä on kyse. Masennus on ollut liian kauan ja mielialalääkkeet eivät toimi. Luultavasti minulla on diagnosoimaton ADHD, ja aion lähteä tutkimuksiin. Aspergerin syndroomaa ei ole, neurologi sanoi niin yhden tapaamisen perusteella vuosia sitten, mutta myönsi, että Asperger-piirteitä löytyy. Ensi viikolla minä ja perheeni menemme aiheeseen liittyvään geenitutkimukseen. - zisel
Michiko_ kirjoitti:
Sitä siis pidetään joka yö. Unet täytyy kirjoittaa ylös heti herättyään, tai muuten ne unohtuvat. Käsiala muistiinpanoissa on välillä kaameaa...Jotkut uneen liittyvät ilmiöt jäävät erityisesti mieleen, kuten unihalvaukset http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus, valveunet http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni ja selkounet (englanniksi lucid dreaming) http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni
Nämä ovat siis neurologisia oireita ja meidän suvussamme perinnöllisiä. Luonnontieteelliseen maailmankuvaan suuntautuneena otin jo teini-ikäisenä selvää psykiatrian ja neurologian oppikirjoista, mistä on kyse. Masennus on ollut liian kauan ja mielialalääkkeet eivät toimi. Luultavasti minulla on diagnosoimaton ADHD, ja aion lähteä tutkimuksiin. Aspergerin syndroomaa ei ole, neurologi sanoi niin yhden tapaamisen perusteella vuosia sitten, mutta myönsi, että Asperger-piirteitä löytyy. Ensi viikolla minä ja perheeni menemme aiheeseen liittyvään geenitutkimukseen.linkeistä. Ainoastaan selkouni oli sellanen mistä en tiennyt mikä se on. Ei ole kokemusta mistään noista, onneks ei unihalvauksesta ja valveunista mutta olis kiva kokea selkouni ja tehdä mitä lystää kun tiedostaa olevansa unimaailmassa :)
Mä oon epäillyt jo parisen vuotta että mulla on kans adhd. Ite en tajunnut ajatellakkaan sellasia mutta kun sen "diagnoosin" alko kuulee jo useemmaltakin ihmiseltä vitsillä (tai sen varjossa) niin rupesin tutkii asiaa ja olen melkein varma että mulla on se. En tosin ole tehnyt asian eteen mitään enkä tiedä tulenko tekemäänkään.
Harmi kun sulle ei tehoa enää ne mielialalääkkeet. Mä oon kuullut että jos syö yhtä ja samaa mielialalääkettä tarpeeks kauan niin se menettää tehonsa vaikka saman lääkkeen voimakkuutta nostaiskin. Kysy tosta lääkäriltä pitääkö paikkaansa.
- vänkyrä-nainen
Aikoinaan tekemäni koira jopa on monen ihmisen toimesta koiraksi tunnistettu. Koulussa tehtiin sit jotain kukkaruukkujakin. Niistäkin tuli musta ihan hienoja.
Mun lapsikin osaa piirtää paremmat tikku-ukot kuin minä, joten sillä saralla en oo oikein menestynyt.:)
Sen sijaan maalauksessa ainakin laveeraus onnistuu. Taustoista tuli aina hienoja. :)- zisel
oot varmaan matikassa hyvä? :)
- vänkyrä-nainen
zisel kirjoitti:
oot varmaan matikassa hyvä? :)
Mut miten toi liittyy mihinkään?
- zisel
vänkyrä-nainen kirjoitti:
Mut miten toi liittyy mihinkään?
sellaset ihmiset jotka on useemmassa taiteen lajissa hyviä, on huonoja matikassa ja sitten taas ne jotka ei taiteista osaa oikeestaan mistään mitään niin on hyviä matikassa.
Sanotaan myös että sellanen joka on matikassa hyvä niin on huono kielissä ja se joka on hyvä kielissä on huono matikassa. Tosin tiedän montakin ihmistä jotka osaa sekä matikkaa että kieliä mutta toi taide-matikka juttu pitää useemmin paikkaansa. - vänkyrä-nainen
zisel kirjoitti:
sellaset ihmiset jotka on useemmassa taiteen lajissa hyviä, on huonoja matikassa ja sitten taas ne jotka ei taiteista osaa oikeestaan mistään mitään niin on hyviä matikassa.
Sanotaan myös että sellanen joka on matikassa hyvä niin on huono kielissä ja se joka on hyvä kielissä on huono matikassa. Tosin tiedän montakin ihmistä jotka osaa sekä matikkaa että kieliä mutta toi taide-matikka juttu pitää useemmin paikkaansa.mutta kielistä pärjännyt vain ruotsissa.
Englanti on mulle ihan hepreaa. Voi silti johtua huonoista opettajistakin...Tai sit se on vaan mun tyhmyydestä kiinni, etten oo oppinut. - vänkyrä-nainen
mutta kielistä pärjännyt vain ruotsissa.
Englanti on mulle ihan hepreaa. Voi silti johtua huonoista opettajistakin...Tai sit se on vaan mun tyhmyydestä kiinni, etten oo oppinut.on sujunut hyvin aina, osaan kirjoittaa englanniksi ja ymmärrän lukemaani mutta en ymmärrä puhetta, enkä osaa itse puhua sitä ja se kai just se tärkein taito olisikin.
- zisel
on sujunut hyvin aina, osaan kirjoittaa englanniksi ja ymmärrän lukemaani mutta en ymmärrä puhetta, enkä osaa itse puhua sitä ja se kai just se tärkein taito olisikin.
elävä esimerkki ihmisten stereotypioista tässä asiassa :)
- Michiko_
zisel kirjoitti:
Sanotaan myös että sellanen joka on matikassa hyvä niin on huono kielissä ja se joka on hyvä kielissä on huono matikassa. Tosin tiedän montakin ihmistä jotka osaa sekä matikkaa että kieliä mutta toi taide-matikka juttu pitää useemmin paikkaansa.Väitetään, että viulistit olisivat hyviä matematiikassa. Toiseen siskoistani se pätee, toiseen ei ;-)
- zisel
Michiko_ kirjoitti:
Väitetään, että viulistit olisivat hyviä matematiikassa. Toiseen siskoistani se pätee, toiseen ei ;-)
ole kyllä kuullut... Linda Lampenius esimerkiks vaikuttaa olevan matemaattisesti hyvinkin lahjakas XD
- KoppavaHoro
lyriikka ja sadut ovat omasta mielestäni mun alaani.
- vänkyrä-nainen
ajattelin että tässä haetaan jotain käsillä tekemistä...:)
- KoppavaHoro
ajattelin että tässä haetaan jotain käsillä tekemistä...:)
ei tullut edes mieleen! Kappas vain kuinka rajoittunut olen...
- vänkyrä-nainen
KoppavaHoro kirjoitti:
ei tullut edes mieleen! Kappas vain kuinka rajoittunut olen...
otsikot ja kirjoitukset ja niissä oli yhtä musiikkipainotteista vastausta lukuunottamatta kaikki jotain kuvataiteisiin tms. liittyvää. Siksi varmaan kaivoin omankin pienen taiteilijan sisältäni ja mietin, mitä se osaa tehdä.:)
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804802Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983055Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351077Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861039Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774