Olisin kysellyt muiden kokemuksia kaloreiden laskemisesta että miten laskette ne ? merkaatteko ne päivän aikana johonkin vihkoseen vai? olen yrittänyt seurata omiani netissä kalorilaskurin avulla mutta se tuntuu melko hitaalta ja aikaa vievältä vai tottuuko siihenkin?
apua kaloreiden laskemisessa
5
463
Vastaukset
- yksi monista
vanhaan kunnon ruutuvihkoon. Se kulkee aina mukana ja saa heti laitettua kalorit ylös. Laskimena käytän kännykkää. Vaatii ehkä vähän enemmän vaivaa kuin joku valmis ohjelma netissä, mut sopii mulle paremmin.
- netin
kalorilaskurit antaa ihan vääriä kalorimääriä, ja vielä yleensä niin päin että kaloreita olis muka tosi vähän. Eipä siinä sitten laihdu...
Ainut varma keino on talousvaaka, taskulaskin ja vihko.
Paketin kyljestä tai elintarviketaulukosta katsot kalorimäärän ja punnaat sen minkä syöt, esim. jos banaani painaa 80 g ja sisältää 84kcal/100 g,
0,8x84=67,2.
Aika paljonhan sitä syö samoja juttuja, niin ei tarvi joka kerta punnata ja laskea. Ja salaattia ei kannata edes laskea, siinä on niin vähän energiaa. Ja ajan myötä oppii arvioimaan paljonko ruoka-annoksessa kaloreita, jos annos koostuu kasviksista ja salaatista pääosin, ei ole paljon...- maria 2
mutta entäs jos teen itse jotain ruokaa miten voin selvittää sen miten paljon siinä on kaloreita? esimerkiksi syön usein riisiä ja kasviksia ja itämaista ruokaa ?
- auta muu
maria 2 kirjoitti:
mutta entäs jos teen itse jotain ruokaa miten voin selvittää sen miten paljon siinä on kaloreita? esimerkiksi syön usein riisiä ja kasviksia ja itämaista ruokaa ?
kuin punnita kaikki ainekset ja laskea. Ei nyt niin tarkaan että joku öljy loraus, koska pitäähän sitä rasvaakin saada, eikä se öljytilkka sitä dieettiä kaada. Mutta pääpiirteittäin, riisit, lihat, kasvikset, tomaattimurska jne, ja sitten lasket ne yhteen.
Kannattaa jakaa ruoka valmiiksi annoksiksi rasioihin. Eli jos teet isomman määrän ja siitä tulee vaikka 4 annosta, jaat kalorit neljällä.
Ja kannattaa säilyttää laskutoimitukset, niin on tiedot valmiina seuraavaa kertaa varten.
Joskus olen laskenut mm. pannukakkupalan kalorit, ai hurja että onkin tuhtia evästä :)
- Kilo Calori
Itse olen tehnyt koneelle excel -taulukon, jossa kone laskee puolestani kalorit. Muutama ilta meni taulukon värkkäämisessä, mutta tosi näppärä kun on valmis. Toiseen taulukkoon olen kerännyt yleisesti syömistäni ruoista ravintoarvoja ja kaloritietoja, joten sieltä saan suoraan copy-pastella tiedot laskutaulukkoon. Taulukon sivuun on myös helppo laittaa lisäjuttuja, esim. minulla on kohta "jäljellä 1500 kcal:sta" josta jokainen lisäämäni ruoka automaattisesti vähenee, jolloin tiedän paljonko vielä saan syödä. Voi kuulostaa monimutkaiselta (hankala selittää sanallisesti taulukkoni toimintaa), mutta sitä se ei käytännössä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483592Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163555Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983341Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793154Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362949Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582438- 502215
- 962105
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141979Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181959