Tyhmä(kö) autoa ostamassa?

Tyhmeliini1985

Mites toimitaan tälläisessa tilanteessa? Olen menossa viikonloppuna ostamaan autoa, joka on poistettu liikenteestä. Eli voinko omaksi saatuani ajella sillä vain kotio ja tehdä siitä normaalisti ilmoituksen heti maanantaina vai ihan jotain muuta? mitä? Ajo matkaa tulee yli 200km eli pikku siirtymästä ei ole kyse. Auto on siis ihan kilvissä ja katsastuskin voimassa.

8

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajaa autolla jos se on liikenteessäpoistossa(pienin maksu minkä saat jos poliisi pysäyttää on 1000€:a). Elikkä myyjän on käytävä ottamassa se takaisin liikennekäyttöön tai jos olet varma auton ostosta, hanki valmiiksi ns.siirtokilvet(tarrat) katsastuskonttorilta(niitä hakiessa tarvitset joitain tietoja autosta) ja käyt sitten itse arkipäivävänä rekisteröimässä auton.

• jos meinaa myydä

Pyydä myyjää hoitamaan asia niin, että myy sinulle AJOKUNTOISEN JA -LUPAISEN AUTON, ennen kuin lähdet autoa ostamaan.

Haisee ihan selvästi vilunki koko jutussa...

• käytäntö

Ei myyjän kannata jokasen auton kattelija tai kyselijän takia käydä laittamassa autoa liikenteeseen. 90% ostajista on vaan kattelemassa ja kyselemässä lämpimikseen. Jos ostaja on niin varma että ostaa auton, niin hakekoon siirtotarrat valmiiksi tai traileri mukaan.

Vilungin haistelija ei ilmeisesti ole myynyt käytettyjä autoja yksityiselle nykyisen seisontakäytännön aikana.

• samaa mieltä
        käytäntö kirjoitti:

Ei myyjän kannata jokasen auton kattelija tai kyselijän takia käydä laittamassa autoa liikenteeseen. 90% ostajista on vaan kattelemassa ja kyselemässä lämpimikseen. Jos ostaja on niin varma että ostaa auton, niin hakekoon siirtotarrat valmiiksi tai traileri mukaan.

Vilungin haistelija ei ilmeisesti ole myynyt käytettyjä autoja yksityiselle nykyisen seisontakäytännön aikana.

Jos kuvittelisin että olen myymässä autoa joka tilapäisesti poistettu liikenteestä, en sitä yhden ostajakandidaatin vuoksi liikenteeseen laittaisi. Tapaaminen on hoidettava konttorin aukioloaikana jolloin sen voi ostaja käydä sitten tekemässä.
        Täytyy tietysti muistaa että harkintaa tässä voi käyttää myös. Mutta tällä tietoa en sitä tekisi.

• (juttu)

jos kilpiä ei ole palautettu ja katsastus on voimassa niin silloinhan siitä on vaan katkaistu vakuutus se voidaan aktivoida soittamalla vakuutuyhtiöön, tämän jälkeen auto on liikenne kelpoinen.

• pakko..

..olla tietäjää vaikka on pihalla kuin lintulauta? Kaltaistesi urpojen kanssa ei kukaan jaksa, ei edes vaimosi eikä koirasi.

• ÄLYKOMR 201
        pakko.. kirjoitti:

..olla tietäjää vaikka on pihalla kuin lintulauta? Kaltaistesi urpojen kanssa ei kukaan jaksa, ei edes vaimosi eikä koirasi.

Ennen ku käytät sitä äitis ostamaa tietokonetta niin kysy kasvatusneuvolasta milloin sun pitää vaihtaa itsellesi aluset!!!!!!!!

• tämän ´´

ongelman? Tuliko kaupat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe