Suljetut mielisairaalat lopetetaan.

Mielenterveyshoitaja

Nyt vasta suomen päättäjät ovat viisaudessaan lopettamassa suljettuja osastoja.
On se hienoa en enää minäkään joudu kuuntelemaan loputtomia tappouhkauksia.
Olen ollut 3 kertaa 2 vuoden aikana sairaslomalla
yhteensä 3 kuukautta koska osastolla on ollut väkivalta tilanteita ja niissä olen loukkaantunut.
Nyt nämä ihanat psykkoottiset raivohullut tulevat keskuuteenne arvon suomalaiset. Minulla on sentään ollut kasa muiden osastojen miehiä apuna
kun olemme eristäneet raivona olleen skitsofreenikon eriöön, lisäksi olen voinut käyttää apunani Acutarde 100mg sekä Ativan 4mg
piikkiä lihakseen.
Se on auttanut 70 prossan tapauksisssa sillä nukkuis jo virtahepokin olohuoneessa mutta on hulluuksia joihin edes se lääkitys kaksinkertaisena ei tepsi.
Ne melskaa eriössä hulluina aivan raivohulluina harhoissaan ja näkö sekä kuuloharhoissaan.
Jokainen vastaan tuleva ihminen on demoni mikä pitää tappaa.Sotkevat eriön ulosteillaan maalaavat seiniä jne...parhaimmillaan eristyksissä on ollut henkilö yli 2 ja puoli kuukautta täysin raivohulluna heittelee ruuat seinille syö ulosteitaan jne..Ennen kuin lääkitys puri. Ihminen kiitteli jälkeen päin hoidostaan.
Nämä nyt halutaan kaikkien suomalaisten keskelle.
Lasten nuorten naisten ja vanhuksien..
Luoja meitä armahtakoon.Ette tiedä päättäjät minkä pedon päästättä kansan keskuuteen...
Mielenterveyshoitaja 20 vuotta.

40

1553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki ruotsiin?

Mehän ollaan kuuluttu ruotsille 600 vuotta, joten kyllä he pitävät meistä huolta vieläkin....hahaha

• ne eduskunnan kyselytuntia ...

Näin aluksi ja katsotaan miten ne kullan nuput pärjää, eiköhän sen jälkeen pääse uudestaan keskustelemaan.

• rikkaiden

veronalennuksiin nyt koska tietää olevansa oppositiossa kohta. Vaalikauden lähestyessä loppuaan Kokoomus antaa muutaman karkin taviksille ja tyhjäpäisimmät eivät taas muista mitä ne on tehneet koko vaalikauden. Seuraava hallitus joutuu taas muutaman vuoden korjaamaan Kokoomuksen tekoja. Euroopan paras valtionvarainministeri, vittu että edes kehtaavat siitä surkimuksesta painaa tommosta lehtiin.

• tärkeämmät

asiat etusijalla hallituksessa.
      Mamujen on saatava luxusluokan ylläpito valtakunnassa.
      Vieraat ensin.

• Mielenterveyshoitaja

Jos todellakin mielenterveys laki muutetaan täysin hampaattomaksi psykkootisten ja skitsofrenian vaivaamien ihmisten osalta tuloksena on täysi kaaos.
      Jokainen joka olisi osastollani viikon tajuaisi sen. Mikä helvetti tätä mailmaa nyt oikein vaivaa???
      Itse olen tehnyt tätä työtä niin kauan että en enää kohta välitä...
      Tai välitänhän sittenkin kun laitoin tämän pitkään alalla olleen ihmisen valituksen tänne.
      Hulluus on jo johtajissamme. Avohoito=Ei hoitoa
      90 luku toistaa itseään...90 luvun alussa oli sairaalassamme 900 potilaspaikkaa nyt 160 loput siirrettiin avohoitoon..eli katuhoitoon.
      Nyt lopetetaan nämä viimeisetkin.
      Suomessa lopetetaan pikkuhiljaa kaikki sairaanhoito.
      Veroja kyllä joudumme maksamaan entisen lailla..enemmänkin..pitäähän herroille jäädä pelimerkkejä palkkoihinsa sekä EU pippaloihin.

• tekevät vain

ja ainoastaa sellaisia päätöksiä, jotka ovat pelkästään hyväksi meille.

Tuo päätösten hyvyys ei vaan aina aukene meille, koska olemme niin tyhmiä.

• Keravalais nuori mies

Tappoi 14 v tytön kun ei päässyt hoitoon muistaako kukaan viel nyt se pääs hoitoon ja lupaava koripalloilija tyttö pääsi jonnekkin muualle Nyt päättäjät samaan huoneeseen noiden hullujen kanssa ja ovet lukkoon.

• hoitoa ei kohta

tässä maassa ole siihen ne pyrkii,jos ei ole rahaa niin et saa hoitoa.

• tulleilla

LOISILLA on TÄYSIHOITO.

• pullasuttuva

Kaikki hullut vaan kaduille ja kirveet käteen.
      Kyllä jollain aina jotain ääniä kuuluu...

• aina syyttää

• poliisi voimat

kunnon anarkia sen jälkeen tehdään niitä fiksumpia päätöksiä.

• Tähän ne pyrkii
        poliisi voimat kirjoitti:

kunnon anarkia sen jälkeen tehdään niitä fiksumpia päätöksiä.

Poliisivoimia ollakkin kovaa vauhtia ajamassa alas. Kohta täällä on yksityiset vartiofirmat kuten securitas, iss ym. poliisin tilalla.

Isossa Britanniassa yksityistetään jo koko poliisivoimat, täällä mennään kokoajan tuohon samaan.

• kaduilla kohta

Syyntaakeettomat rulaa kaduilla kohta.
      Ja montakohan senttiä on säästö?
      Vastahan se Keravan hullu tappoi sen tytön.
      Ja metrossa joku piripää kuuli ääniä jotka käski panna kirveen laulaan.
      No vois sijoittaa eduskunnan lehtereille joka istunnon ajaksi.

• tomppak

Moi,olen ollut Tammisaaressa mielisairaalassa töissä.
      2ensimmäistä viikkoa ihmettelin talkkarinhommissa, että mitäs nää täällä tekee, ihan normaaleja ihmisiä.
      Sitten se alkoi, yksi muija sanoi pelanneensa saatanan kanssa kimbleä, toinen pääsi ekaa kertaa ulos 20 vuoteen.
      Yksi kantoi lehtiä kainalossaan ympäri pihaa ja hihitteli, sitten kun pääsi katatoonisten osastolle, niin muuttui käsitys kaikesta hetkessä.
      Nämä on vain pientä pumpulissa mitä oli pihalla aidatulla alueella, mutta kun 18 vuotiaan naisen kanssa ei pystynyt puhumaan mitään järkevää, tuumasin että on hyvä kun on paikkoja missä heitä voi hoitaa.
      Veljeni on skitso myös ja on koettu monen moista.
      Kukaan ei tajua mitä tuo sairaus on ennenkuin sen todella näkee.

• Mielenterveyshoitaja

Sinulla on kokemusta mitä se merkitsee kun ihminen ei enää erota ulkoista mailmaa sisäisestään..se on todella vakava sairaus joka
        tuhoaa ihmisen todella murskaavasti ajan kuluessa. Eivät he ole todellakaan pahoja mutta todella vakavasti sairaita ja useasti vaarallisia itselleen,joskus myös muillekkin riippuen mitä sisäinen harhamailma käskee.
        He tarvitsevat hoitoa ja suojaa kun sairaus on pahimmillaan. Ei kai voida ajatella että hoitoa saa vasta vankimielisairaalassa.Kun on tehty ensin jotain todella hirveätä.
        En usko että suurin osa suomalaisista sitä tahtoisi.

• tomppak
        Mielenterveyshoitaja kirjoitti:

Sinulla on kokemusta mitä se merkitsee kun ihminen ei enää erota ulkoista mailmaa sisäisestään..se on todella vakava sairaus joka
        tuhoaa ihmisen todella murskaavasti ajan kuluessa. Eivät he ole todellakaan pahoja mutta todella vakavasti sairaita ja useasti vaarallisia itselleen,joskus myös muillekkin riippuen mitä sisäinen harhamailma käskee.
        He tarvitsevat hoitoa ja suojaa kun sairaus on pahimmillaan. Ei kai voida ajatella että hoitoa saa vasta vankimielisairaalassa.Kun on tehty ensin jotain todella hirveätä.
        En usko että suurin osa suomalaisista sitä tahtoisi.

Ei hyvältä näytä jos heidät ajetaan kadulle kuin koirat.
        Ihminen ei pysty hillitsemään sairauttaan millään, eikä todellakaan lääkkeet aina auta, veljelläni on useampaan kertaan vaihdettu lääkitys, eikä olla menty kuin pahasti metsään.
        Ehkä sinulle on tuttu tapaus, veljeni ei pysty puhumaan välillä pitkiin aikoihin, eli aika ainut laatuinen siinä mielessä....ainoa maailmassa sanoivat:).
        Hän ei ole vaarallinen, mutta voin hyvin kuvitella hänen oireistaan kuinka se yhtäkkiä muuttaa ihmisen totaalisesti, jopavaaralliseksi.

• Vantaalle ja helsinkiin asu...

Voisiko niitä kävelyttää keskustassa ihmisten seassa ja katsoa mitä ne saa aikaan....

• Just Joo

Etkö tiedä että skitsofreniaa sairastaa 50000 eli heitä on keskuudessamme noin joka sadas.

Alalla työskentelevä saattaa joistain huomata että hoitotarvetta saattaa olla mutta asiaan ei voi puuttua ellei jotain oikeasti tapahdu.

Tosiasia on että sairaalat ovat aina täynnä ja hoitojaksolle ei pääse kovin helposti.

• oisivat täynnä

Pitäsikö nekin lakkauttaa että saadaan säästöä oikein kunnolla vankiloita suljetaan hyvälle näyttää rikollisen silmissä tämä Suomen maa.

• PeteSmart

Kuulostaa provolta.

1.Esim. Acu,100mg ja ativan kuulostaa aika hurjalta koktaililta. Katsoitteko varmasti annokset oikein.

2. Ehkä sinun oli aikakin jäädä eläkkeelle (mikäli ei provo) koska tuolla asenteella olet aiheuttanut potilaille enemmän haittaa kuin hyötyä.

3. TÄYSI PROVO, aika hyvä mutta alalla olleena tunnistan että sinulla on mielenterveyshäiriö.

20v kokemusta, epäilen.

• Mielenterveys hoitaja.

Se on ihan normaali eriöön laitto lääkitys.
        Sinun on turha alkaan vääntämään.
        Jos olet ollut potilas tarkista papereistasi.
        Cisordinol Acutarde on hyvä lääke 50 mg annoksillakin ja Ativania voi antaa 2 mg myös..onhan se pami niin kuin Diapamikin oikeastaan sama lääke. Mutta kun potilas on todella hulluimmillaan ei mikään lääkitys pure..niin voimakas on psyyken vaikutus ihmiseen.

• Tomppak

Nuo annokset eivät ole temmattu tuulesta, ehkä olisi hyvä käydä tutustumassa potilaisiin ja annoksiin mitä heille joutuu antamaan kun ovat olleet vaikkapa 10 vuotta hoidossa.
        Itse olen ollut karate treeneissä, vaikka olin juonut 4 litraa keskaria ja vetänyt 30 10mg pamia parit paukut:)
        On aivan uskomatonta kuinka toleranssi voi kasvaa niin kovasti.
        10 grammaa pilveä oli normaali päivä kun vedin joskus sitä, eli ihan turhaa ihmetellä noita annoksia!

• Mielenterveyshoitaja
        Mielenterveys hoitaja. kirjoitti:

Cisordinol Acutarde on hyvä lääke 50 mg annoksillakin ja Ativania voi antaa 2 mg myös..onhan se pami niin kuin Diapamikin oikeastaan sama lääke. Mutta kun potilas on todella hulluimmillaan ei mikään lääkitys pure..niin voimakas on psyyken vaikutus ihmiseen.

Kaikki lääkitys on lääkärin määräämää.
        Hoitajat voivat antaa potilaille tarvittavaa lääkitystä harkintansa mukaan mutta aina lääkärin määräysten rajoissa.Aina kun potilas eristetään siitä tehdään kaikki tarvittavat dokumenitit jotka menevät lääniin.Eristys on mahdollinen vain jos potilaalla on M1 Lähete. Tai jos potilas on vapaaehtois hoidossa voidaan potilas voinnin huonontuessa "kaapata" eli hän siirtyy tahdon vastaiseen hoitoon ja sen jälkeen häntä koskee mielenterveyslain M 1 kriteerit=Tahdonvastainen hoito.

• PeteSmart
        Mielenterveys hoitaja. kirjoitti:

Joka sairaala laittaa oman koktailin.
        Minä en väännä mitään koska en ole potilas.
        Tietääkseni acutarde/ativan on nykyään kiellossa sekä muutoksia on tulossa muutenkin.
        En ole varma kumpi lääkkeistä kiellettiin.
        Pami on yksilöllistä ja joku potilas voi saada siitä virtaa lisää.

Olet kuitenkin oikeassa. Kun poka on hulluimmillaan niin siinä saa kärsiä.
        Onneksi lanssi ja poliisi toimii nykyään yhteistyössä, tarkoitan jos pokalla on aikaisempaa historiaa.

Luulen/luulin provoksi koska yleensä hoitajat eivät kirjoita mm-palstalle.

• PeteSmart

Kaikki lääkitys on lääkärin määräämää.
        Hoitajat voivat antaa potilaille tarvittavaa lääkitystä harkintansa mukaan mutta aina lääkärin määräysten rajoissa.Aina kun potilas eristetään siitä tehdään kaikki tarvittavat dokumenitit jotka menevät lääniin.Eristys on mahdollinen vain jos potilaalla on M1 Lähete. Tai jos potilas on vapaaehtois hoidossa voidaan potilas voinnin huonontuessa "kaapata" eli hän siirtyy tahdon vastaiseen hoitoon ja sen jälkeen häntä koskee mielenterveyslain M 1 kriteerit=Tahdonvastainen hoito.

Enkä ole varma onko ne positiivisia.
        Kroonikot ehkä kärsii pahiten.

Tietääkseni m1:stä kiristetään myös ja paperistota lisääntyy.

• Mielenterveyshoitaja
        PeteSmart kirjoitti:

Tietääkseni acutarde/ativan on nykyään kiellossa sekä muutoksia on tulossa muutenkin.

Onneksi lanssi ja poliisi toimii nykyään yhteistyössä, tarkoitan jos pokalla on aikaisempaa historiaa.

Kumpikaan ei ole kiellossa mutta Ativanin saatavuudessa on ollut isoja vaikeuksia.
        Syytä ei ole kerrottu miksi mutta ampulleja on todella
        säästelty tosi tarvetta varten.Mieluummin vaikka Diapam per oral mixtuura.

• PeteSmart

Kumpikaan ei ole kiellossa mutta Ativanin saatavuudessa on ollut isoja vaikeuksia.
        Syytä ei ole kerrottu miksi mutta ampulleja on todella
        säästelty tosi tarvetta varten.Mieluummin vaikka Diapam per oral mixtuura.

vajetta usemalla sairaalla?
        En käsitä miten d,oral,mix yhtään auttaisi.
        Olen ollut duunissa sairaalassa ja pamit todellakin laittaa niille vaan virtaa lisää.

Sorry että erehdyin.

• Mielenterveyshoitaja.
        PeteSmart kirjoitti:

Tahdoin vain jonkun alustan jossa on paljon lukijoita.Minua huolestuttaa todella nämä suunnitelmat suljettujen osastojen lakkauttamisista.
        Kyse on lasten ,nuorten vanhusten ja kaikkien läheistemme turvallisuudesta.
        Myös potilaiden turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.
        Suunitelmat näyttävät nyt siltä että todella sairaita potilaita aletaan hoitamaan vasta vankimielisairaaloissa.Hekin ovat silloin syyttömiä koska yhteiskunta ei reagoinut aikaisemmin heidän sairauteensa.Mihin tämän yhteis kunnan moraali ja arvot on kadonneet?

• Mielenterveyshoitaja.
        PeteSmart kirjoitti:

vajetta usemalla sairaalla?
        En käsitä miten d,oral,mix yhtään auttaisi.
        Olen ollut duunissa sairaalassa ja pamit todellakin laittaa niille vaan virtaa lisää.

Sorry että erehdyin.

Joskus kun masennus hoidetaan voi se johtaa heillä suisidiin.Se on psykiatrian todeksi toteama asia siksi tarvitaan intensiivistä terapiaa lääkehoidon lisäksi monellakin potilaalla.Psyyke on kerroksia kerroksien perään.
        Olisipa aikaa keskittyä joskus oikein kunnolla potilaaseen...mutta heitä on liikaa ja aikaa liian vähän.

• PeteSmart
        Tomppak kirjoitti:

Nuo annokset eivät ole temmattu tuulesta, ehkä olisi hyvä käydä tutustumassa potilaisiin ja annoksiin mitä heille joutuu antamaan kun ovat olleet vaikkapa 10 vuotta hoidossa.
        Itse olen ollut karate treeneissä, vaikka olin juonut 4 litraa keskaria ja vetänyt 30 10mg pamia parit paukut:)
        On aivan uskomatonta kuinka toleranssi voi kasvaa niin kovasti.
        10 grammaa pilveä oli normaali päivä kun vedin joskus sitä, eli ihan turhaa ihmetellä noita annoksia!

Pikkasen eri juttu tuo joku keskari, pami tai paukut.

• PeteSmart
        Mielenterveyshoitaja. kirjoitti:

Joskus kun masennus hoidetaan voi se johtaa heillä suisidiin.Se on psykiatrian todeksi toteama asia siksi tarvitaan intensiivistä terapiaa lääkehoidon lisäksi monellakin potilaalla.Psyyke on kerroksia kerroksien perään.
        Olisipa aikaa keskittyä joskus oikein kunnolla potilaaseen...mutta heitä on liikaa ja aikaa liian vähän.

Tietysti tiedät että "perus-suicide" tapaukset ovat näytösluonteisia. (tietysti tiesit anteeksi kysymys).

Kun se hemmetin lääkitys jää näillä ottamatta!
        Puhun siis kaksisuuntaisesta ja silloin itsemurhariski on erittäin suuri. Mikäli avohoitoon laitetaan olen sitä mieltä että lääke otetaan kuin vieroituksessa. Tulee vaan tuo kustannuskysymys taas vastaan.

Jostain syystä aikaa ja potilaita on aina liian paljon.

• PeteSmart
        Mielenterveyshoitaja. kirjoitti:

Tahdoin vain jonkun alustan jossa on paljon lukijoita.Minua huolestuttaa todella nämä suunnitelmat suljettujen osastojen lakkauttamisista.
        Kyse on lasten ,nuorten vanhusten ja kaikkien läheistemme turvallisuudesta.
        Myös potilaiden turvallisuudesta ja tulevaisuudesta.
        Suunitelmat näyttävät nyt siltä että todella sairaita potilaita aletaan hoitamaan vasta vankimielisairaaloissa.Hekin ovat silloin syyttömiä koska yhteiskunta ei reagoinut aikaisemmin heidän sairauteensa.Mihin tämän yhteis kunnan moraali ja arvot on kadonneet?

Niitä ei voi sulkea.

• Tomppak
        PeteSmart kirjoitti:

Pikkasen eri juttu tuo joku keskari, pami tai paukut.

Totta, eri lääkkeet on eri asia, mutta joka tapauksessa toleranssi on sellainen, mikä voi kasvaa hirvittävästi!
        En kyllä tiedä kyseisten lääkkeiden ominaisuuksista joten ehkä parempi ollakkin hiljaa:)

• hätä päivää

Ei meillä ole hätäpäivää eikä kuura aamua!
      Otetaan me vaan kiltisti lääkkeeme!

Terv. Abdullah Nieminen

• Rohkeita ihmisiä

Jotka uskaltavat avautua nää sisäänpäin kääntyneet luteet varmaan tuonkin laki ehdotuksen ovat saaneet aikaiseksi ja lupaamalla suuret säästöt on tuo paska laki menemässä läpi

• Saatanan idiootti, itepähän olet työsi valinnut,ja sävy millä puhut potilaista,osoittaa selvästi,että itse olisit tarvinnut ja tarvitset mielisairaalahoitoa. Vahinko etteivät onnistuneet tappamaan sinua vitun natsi.

• iso d

mielisairaalat, vanhainkodit, sairaalat, terveyskeskukset, paloasemat, jne...

MIETTIKÄÄPÄ NYT, MITÄ KAIKKEA VOIMME SULKEA SÄÄSTÖJEN TAKIA!!!

tai ei sulkea, eliitille täytyy jäädä pieni yksityissektori tuottamaan kyseiset palvelut...

• Eikö tainnutusase...

alkaisi olla paikallaan tuollaisessa työssä?
      Tai sänkyyn sitominen ja sähköshokkeja päähän?

JOKO OLET KUNNOLLA, SAATANAN SKITSO >:(

• andy87

Tiedän kyseisiä henkilöitä jotka ovat olleet aivan terveitä ja lääkäreillä on niin paljon sanavaltaa ,että potilasta ei kunnellla. Sairauksia on eri asteisia. jOs lääkäri on todennut jotakin vaikka olisi väärässä niin lääkärihän ei voi olla väärässä eihän... Minun mielipiteeni on vankimielsisairaalat pysyy ,mutta suljetut osastot poistettaisiin ja on olemassa ihmisoikeuslaki joka sanoo ,että ihmiet saisivat kulkea vapaana jos ei ole vaaraksi muille. ja yhteiskunta säästää paljon rahaa kuin suljetut osastot lakkautettaisiin, kuitenkin vosi olla pari suljettua osastoa niille jotka todella tarvitsevat niitä. Jos joku sekoilee niin virkavalta on olemassa sitä varten oli henkilö psyykkisesti sairas humaltuneena tai muuten sekasisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      4002
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1471
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe