onko hyvä

määrä?

Mulla on vähän hämärtynyt käsitys siitä et mikä on sopiva määrä liikuntaa kun täälläkin ihmiset kehottaa toisia liikkumaan TODELLA paljon ja monta kertaa viikossa ja sellaisia määriä et ite en kyl jaksais.. muutenkin tota väsymystä on päivittäin. mut joo, oon suunnitellu tälläsen treeniohjelman itelleni ja on todellakin maksimi tällä hetkellä mitä jaksaisin noudattaa:

ma, ke, pe: 20 min kävelylenkki, 10 min lihaskunto

ti: kuntosali 1 h

to: kävelylenkki 6km (n. 1h)

oikeesti en jaksa enempää mut ajattelin totaa vähän latinotanssia (dvd:ltä) mukaan tohon ohjelmaan JOS jaksan ees about noudattaa tota kuukauden ajan.

mut mitä mieltä ootte, onko tarpeeks liikuntaa? kiloklubin mukaan kuluttaa viikossa n. 1200 kcal.

3

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alku jos olet

reippaasti ylipainoinen tai liikunta on aiemmin ollut hyvin vähäistä.

Nuo kävelyn minuuttimäärät. Koita kävellä mahdollisimman nopeasti niin, että syke kohoaa ja tulee hikeä pintaan. Kevyt käpöttely ei ole niin tehokasta.

Tuolla liikunnalla ei käytännössä ole kauheasti laihduttavaa vaikutusta yksinään. Joudut myös vähentämään syömistä.
      Tarkoitan vain sitä, että moni syö huomaamattaan kahden ihmisen edestä ruokaa.

Itseltäni on lähtenyt kahden kilon viikkovauhdilla painoa pois siirryttyäni vhh ruokavalioon. Olen jopa joutunut lisäämään rasvan käyttöä saadakseni riittävästi kaloreita.
      Tämä vain noin taustatietona, ei palopuheena!

Tsemppiä vaan ja sitkeyttä!

• vastauksesta

Ylipainoa ei enää kauheasti ole, mutta liikunta on kyllä todellakin ollut hyvin vähäistä. Laihdutusta on takana n. 20 kg verran ja olen nyt normaalipainon ylärajoilla eli ruokavaliota on tullut muutettua jo parempaan suuntaan (yhden herkkupäivän pidän silti viikossa).

Liikuntaa haluan lisätä, koska haluan siitäkin osan elämäntapaa ja parempi aloittaa tälleen hiljalleen kun ei oo paljon tullut aiemmin liikuttua. :) Siitä sitten tarkoitus lisäillä pikkuhiljaa kun on ensin tottunut tohonkin määrään.

Kiinnostaisi tietää tosta vhh:sta että mitkä siinä on about suositeltavat proteiinien ja rasvojen ja hiilihydraattien osuudet päivässä? Oon muutaman kerran syönyt sellasen päivällisen että purkki tonnikalaa, 100-200g raejuustoa ja kananmuna (luulisin että ainakin paljon proteiineja?) ja oli kyllä niin täyttävä että ei tarvinnut muuta sinä päivänä enää syödä. :)

• vastauksesta kirjoitti:

Ylipainoa ei enää kauheasti ole, mutta liikunta on kyllä todellakin ollut hyvin vähäistä. Laihdutusta on takana n. 20 kg verran ja olen nyt normaalipainon ylärajoilla eli ruokavaliota on tullut muutettua jo parempaan suuntaan (yhden herkkupäivän pidän silti viikossa).

Liikuntaa haluan lisätä, koska haluan siitäkin osan elämäntapaa ja parempi aloittaa tälleen hiljalleen kun ei oo paljon tullut aiemmin liikuttua. :) Siitä sitten tarkoitus lisäillä pikkuhiljaa kun on ensin tottunut tohonkin määrään.

Kiinnostaisi tietää tosta vhh:sta että mitkä siinä on about suositeltavat proteiinien ja rasvojen ja hiilihydraattien osuudet päivässä? Oon muutaman kerran syönyt sellasen päivällisen että purkki tonnikalaa, 100-200g raejuustoa ja kananmuna (luulisin että ainakin paljon proteiineja?) ja oli kyllä niin täyttävä että ei tarvinnut muuta sinä päivänä enää syödä. :)

Eli kasvirasvasta noin 50%, proteiinista 30% ja hiilihydraatista 20%. Toiminut mulla hyvin.

Liikunnan merkitys painonhallinnassa on yleensä pieni(mulla tosin suuri kun menee viikossa yli 6000 kCal liikuntaan) mutta olisi hyvä liikkua ylipäätänsä terveyden vuoksi. Laihduttajalle lisäksi merkitystä siinä, että lihasmassaa ei lähde liikaa laihdutuksen yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe