Olen käyttänyt e-pillereitä varmaankin jo 20-vuotta. Ikää minulla on 38v ja lapsia minä en tee.
Minulla on ihana ja kunnollinen mies, joka rakastaa minua ja haluaa minua ja tyydyttää minut.
Mutta, minulla ei ole haluja.
Olenkin sen vuoksi meittimässä, josko vaihtaisi e-pillerit hormonittomaan vaihtoehtoon, kuparikierukkaan.
Vai pitäisi suoraan mennä steririlisaatioon?
Tässä olisi vielä 10-20 vuotta aktiivista ehkäisyaikaa edessä.
Kuparikierukka ja halut
7
958
Vastaukset
- Yksi vain
Jos olet varma ettet lapsia tee kannattaa mennä sterilisaatioon. Kuparikierukalla palaisivat hormonien viemät halut, mutta siitä voi olla monenlaista haittaa. Esimerkiksi nikkeliallerginen ei saa kuparikierukkaa!
- n'attende que
Kuparikierukan ainoat mahdolliset haitat ovat runsaampi kuukautisvuoto ja/tai lisääntyneet kivut kuukautisten aikana. Ehkä muutoinkin saattaa vihloa esim. selkää. Mutta usko huviksesi että se on mitätöntä verrattuna hormoneiden haittoihin. Itse hoidan kivut kipulääkkeellä ja kuukautiskuppia käyttäessä ei vuodon määrällä ole juuri merkitystä.
itse kyllästyin myös hormooni juttuihin.pelkäsin kierukan ottamista koska olin kuullut sen kauheista sivuvaikutuksista.päätin kuitenkin kokeilla ja olen ollut täysin tyytyväinen.sivuvaikutuksia ei ole ollut ja halut on kasvaneet.tiettynä aikana kuusta tuntuu ettei mikään riitä.meillä ollaan ainakin oltu tosi tyytyväisiä.kokeile ihmeessä.ensimmäinen on ilmainen..ainakin täällä ja jos se ei sovi niin ainahan sen voi poistaa.
- s+el´09
On selvää, että Sinun ei ole järkevää maksaa ehkäisystä. Kun olet ilmeisen varma tuosta lapsiasiasta.
Teeppä huviksesi laskelma siitä, mitä ehkäisysi tulisi maksamaan esim. seuraavat 10 vuotta nykyisellä pillerimerkillä. Varmaan keksit tuolle summalle parempaakin käyttöä? Sterilisaatio on ilmainen julkisella puolella, ja homma on sillä selvä loppuiäksesi. Eikä taatusti ole sivuvaikutuksia! - Ehkäisy-ja-halut
Kiitos teille kaikille vastanneille!
Jos tosiaan sterilisaatio on ilmainen julkisella puolella - niin mitäs tässä enää odotellaan!
Eikä se haittaa, vaikka vähän pitäisi odotellakin.
Olisi todella ihanaa, jos halut palaisivat / kasvaisivat nykyisestä - sitä minä ja mieskin varmaan :-) odottaa.- ilmainenkaan
se sterilisaatio ole, julkisellakaan. Tosin edullinen vaan ei ilmainen
- tuolla kirjoittanut
ilmainenkaan kirjoitti:
se sterilisaatio ole, julkisellakaan. Tosin edullinen vaan ei ilmainen
että ensim. kierukka olisi ilmainen. No, joissain kunnissa VOI olla, vaan suurimmassa osassa EI ole. Mutta edullinenhan se on muutoinkin, hinnat vaikkapa täältä:
http://www.yliopistonapteekki.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252048
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221420Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111069Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101017- 87928
- 80809
- 17787
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671