laivatyö?

Willowisp

Olen suunnitellut hakevani kesätöihin merilaivalle keittiöön. Sain jo aikaisemmin selville, että siihen tarvitaan merimieslääkärintodistus, mutta nyt on tullut mutka matkaan. :/ Kuulin eräältä toiselta henkilöltä, joka myös on hakemassa tämänkaltaista työtä, että tätä varten olisi liityttävä vielä merimiesliittoon(?) sekä ilmottauduttava Helsingin työvoimatoimistoon. Onkohan tämä totta, vai onko kyseessä jokin muu työnhaku? Olisin kiitollinen, jos joku selventäisi mitä kaikkea todella pitäisi tehdä ennen laivatyöhön pääsyä.

4

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä?

soita suoraan laivayhtiöön mihinkä olet hakemassa, ei täältä kannata turhia kysellä! Jos ei pokkaa soittaa ja kysyä laivayhtöltä, ei sinne sitten kannata lähteä töihin! Reilusti vain kyselemään suoraan asiasta laivalta.

Laivayhtiöstä he osaavat sanoa suoraan miten homma etenee! Ja onko kokemusta tältä alalta mille olet laivalle hakemassa? Onko Ruotsin kieli hallussa, jos olet hakemassa Itämeren matkustaja aluksille!

• Willowisp

Pokkaahan minulla juuri riittää vaikka mihin ja näin olen jo yrittänyt tehdäkkin.
        Mutta tämän viestin tarkoituksena olikin tosiaan saada jonkinsortin neuvoja kokeneilta asiaan, kun kerran tämänkaltainen palsta täällä on.

Kysymisestä ei pitäisi koskaan olla haittaa.

• k_eiju
        Willowisp kirjoitti:

Pokkaahan minulla juuri riittää vaikka mihin ja näin olen jo yrittänyt tehdäkkin.
        Mutta tämän viestin tarkoituksena olikin tosiaan saada jonkinsortin neuvoja kokeneilta asiaan, kun kerran tämänkaltainen palsta täällä on.

Kysymisestä ei pitäisi koskaan olla haittaa.

Ainoa mitä tarvitset on lääkärintodistus.. Merimiesliittoon ei tarvitse liittyä, itse olen töissä laivalla tarjoilijana enkä kuulu mihinkään liittoon.. Ainoa on että palkasta menee aina jotain mepamaksuja vaikka et siihen kuulukaan.
        Merimiespassi on toinen mitä saatat tarvita, riipuen siitä mihin olet menossa, mutta sitäkään ei myönnetä ilman työnantajan todistusta..eli sitä ei voi hankki etukäteen..
        On myös turvallisuuuskursseja, mitä jotkut laivat vaatii, mutta niistä kannattaa kyselllä työnantajalat..Usei jos menee kesäksi, maksaa työnantaja sen vaatiman kurssin.. Jos haet määräaikaiseen työsopimukseen ei mielestäni tarvitse olla ilmoittaunut työnhakijaksi työvoinatoimistoon. tähänkin tosin saat täysin oikean vastauksen vai varustamolta mihin olet hakemassa..

• Willowisp
        k_eiju kirjoitti:

Ainoa mitä tarvitset on lääkärintodistus.. Merimiesliittoon ei tarvitse liittyä, itse olen töissä laivalla tarjoilijana enkä kuulu mihinkään liittoon.. Ainoa on että palkasta menee aina jotain mepamaksuja vaikka et siihen kuulukaan.
        Merimiespassi on toinen mitä saatat tarvita, riipuen siitä mihin olet menossa, mutta sitäkään ei myönnetä ilman työnantajan todistusta..eli sitä ei voi hankki etukäteen..
        On myös turvallisuuuskursseja, mitä jotkut laivat vaatii, mutta niistä kannattaa kyselllä työnantajalat..Usei jos menee kesäksi, maksaa työnantaja sen vaatiman kurssin.. Jos haet määräaikaiseen työsopimukseen ei mielestäni tarvitse olla ilmoittaunut työnhakijaksi työvoinatoimistoon. tähänkin tosin saat täysin oikean vastauksen vai varustamolta mihin olet hakemassa..

Kiitos k_eiju.
        Osan noista olinkin jo saanut selville, mutta nyt on ainakin varmistettu. ^^ Tuo merimiespassi ja turvallisuuskurssit olivat niitä suurimman epävarmuuden tuottajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe