Olen kärsinyt rasvaisesta ihosta koko ikäni. Oikeastaan minulla on sekaiho koska muuttuu öljyiseksi jo parin tunnin päästä naaman pesusta mutta silti on pintakuivuutta koska iho välillä lähtee. Mustapäitä on paljon mutta muita finnejä vain välillä. En syö kovin rasvaista ruokaa että ei siitäkään johdu.
Onko kenelläkään tietoa että onko olemassa e-pillereitä mitkä voisivat auttaa tähän ikuisuusongelmaan? Koska varsinaista aknea ei ole niin voiko tälläiseen ongelmaan saada edes saada mitään vai katsotaanko minua pitkään? Voi kuulostaa vähäpätöiseltä mutta sitä tämä ei todellakaan ole koska iho rasvoittuu todella nopeasti ja olen kokeillut niiiin monia eri ihotuotteita ja käynyt jokusen kerran mekaanisessa ihonpuhdistuksessa että kai tämä jostain hormooneista(?) ym on kiinni. Jos saisi vähän talin tuotantoa laskemaan.
Ja olen kyllä ajatellut kysyä tänä samalla kun menen seuraavaksi uusimaan reseptini mutta vielä on pari levyä jäljellä ja ajattelin kysäistä jos jollain olisi kokemuksia:)
E-pillereitä rasvaiselle
4
369
Vastaukset
- onneksi
kun aloitin 18-vuotiaana Harmonet-pillerit. Apu tuli näkyviin pikkuhiljaa noin kolmessa kuukaudessa ja sain ihoni lähes virheettömäksi. Mitään muita muutoksia en tehnyt tavoissani. Eniten apua tunsin saaneeni siitä, kun koko selkäni alueella vuosia kukkineet finnit ja näppylät häipyivät ja niiden alta kuoriutui kaunis iho. Myöhemmin siirryin käyttämään Yasmin-pillereitä ja teho jatkui samana eikä finnit palanneet. Tosi pari kertaa olen pitänyt muutaman tauon pillereiden syömisessä ja iho alkaa palata takaisin entiseen kuosiin eli näppyläiseksi. Ei ole muu auttanut kuin jatkaa pillerisyöntiä ja iho on taas palannut kuntoon. Toivottavasti saat avun iho-ongelmiisi, sillä niiden kanssa eläminen on välillä tosi raskasta!
- anninamarjut
Mulla on lievä akne ja todella rasvainen iho. Ja nyt haluaisin siihen apua. Söin aiemmin siihen antibiootti kuurin ja häivytti näppylät mutta rasvasuus on edelleen. Onko kokemuksia Diane-nova pillereistä koska ajattelin luultavasti hankkia ne. Vaikka kauhistelenkin lihoamista mutta eikö ne pillerit vain lisää ruokahalua ? Harrastan kuitenkin paljon liikuntaaa.
- kun lopetat
Diane Nova pillerit auttaa akneihoon. mutta.. kukaan ei minulle kertonut että kun pillerit lopettaa, tulee akne!enpä silloin 16vuotiaana ajatellut edes niin pitkälle mutta nyt ei ole kivaa.tosin olo on parempi kuin pillereiden aikana.
- auttoikyllä
Käytin joskus vuoden ajan Diane Novia juuri näppylöiden hoitoon (sain jopa Kela-korvauksen, sillä olivat tarkoitettu ihon hoitoon). Toimi kyllä, vaikkei ihan kaikkea poistanutkaan.
Lopettaessani akne ei puhjennut (tosin minulla ei koskaan aknea ole ollut, mutta epäpuhtauksia kyllä ja satunnaisia finnejä), mutta mustapäiden koko kasvoi ja iho muutenkin rasvaisempi.
Lopetin, sillä sain kummallisia kohtauksia pillereistä. Eivät siis sopineet minulle siltä kantilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2925496- 705066
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484166- 513850
- 423493
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088