molemmissa korvissa näköjään nyt sitten korvatulehdus... Miten VOI OLLA että aikuiselle ihmiselle tulee vielä joku korvatulehdus????? Ei helvetti!! >:((
Mulla on
39
605
Vastaukset
tulekaan korvatulehdusta ;D
- zisel
näköjään kun molemmat korvat on niin kipeet ettei meinaa pystyä nielasee.
- disadora
Mullakin on ollut korvatulehdus aikuisena, tosin vain kerran. Siinä samalla vielä poskiontelontulehdus ja sitä en millään haluais uudelleen päällekkäin kokea. Poskiontelo on uusiutunut muutaman kerran mut korvatulehdus ei.Kai olet hakenut antibiootit jo? Pahaksi menee kipu muuten.
- zisel
tässä ole kerenny tekeekkään kuin syömään antibiootteja millon mihinkä... Silti vaan tulee kaikki vilustumis-taudit vuorotellen päälle. Tosin se antibioottikuuri olis varmaan hyvä syödä loppuun asti... :-/ Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis >:(
- En.kerro
zisel kirjoitti:
tässä ole kerenny tekeekkään kuin syömään antibiootteja millon mihinkä... Silti vaan tulee kaikki vilustumis-taudit vuorotellen päälle. Tosin se antibioottikuuri olis varmaan hyvä syödä loppuun asti... :-/ Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis >:(
aina syödä loppuun... ai ai :)
- En.kerro
elämäni ensimmäisen ja (ainakin toistaiseksi) ainoan korvatulehduksen n. 20-vuotiaana. Se kipu oli jotain ihan kauheaa...
Eiköhän ne siun korvat siitä parane :)- zisel
nopeesti paranee... Harmi vaan että korvatulehdus ei (tietääkseni) mene ohi niinkuin joku flunssa ihan itsekseen vaan siihen on pakko hakee lääkkeet. *huoh*.... ei jaksais....
- En.kerro
zisel kirjoitti:
nopeesti paranee... Harmi vaan että korvatulehdus ei (tietääkseni) mene ohi niinkuin joku flunssa ihan itsekseen vaan siihen on pakko hakee lääkkeet. *huoh*.... ei jaksais....
se mene jos ihan kunnon tulehduksen onnistuu saamaan. Tosin yksi tuttu ottaa vaan aina kipulääkettä kun korvia alkaa särkemään ja se menee sillä ohi. Mutta kannattaa käydä lääkärissä, niin tutkailee korvat. Ei ne lapsillekaan pieneen korvien punoitukseen enää anna antibioottikuuria.
- zisel
En.kerro kirjoitti:
se mene jos ihan kunnon tulehduksen onnistuu saamaan. Tosin yksi tuttu ottaa vaan aina kipulääkettä kun korvia alkaa särkemään ja se menee sillä ohi. Mutta kannattaa käydä lääkärissä, niin tutkailee korvat. Ei ne lapsillekaan pieneen korvien punoitukseen enää anna antibioottikuuria.
kauppareissulla käydä myös apteekissa hakee ensiavuks jotain panadolia tms.
- En.kerro
zisel kirjoitti:
kauppareissulla käydä myös apteekissa hakee ensiavuks jotain panadolia tms.
Mutta kannattaa käydä tarkistuttamassa ne korvatkin jos pahaksi äityy :)
voi olla, itse lopetin pullan siis korvapuustien päivittäisen mussuttamisen teen kanssa ja korvasäryt loppui.
- zisel
pullat liittyy korvasärkyyn?
zisel kirjoitti:
pullat liittyy korvasärkyyn?
koska muuta tapaani en muuttanut, ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ruokavaliosta poisjätetyt korvapuustit.
- En.kerro
Oisit vaihtanu vaan pullalajia :D
- En.kerro
runontaja kirjoitti:
mikään pullalaji ei voi korvata.
ainakaan hyvin leivottuja korvapuusteja. Nam :P
- zisel
runontaja kirjoitti:
koska muuta tapaani en muuttanut, ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ruokavaliosta poisjätetyt korvapuustit.
pitää alkaa syömään niitä koska en niitä ikinä syö jos se toimis mulla sitten näin päin...
zisel kirjoitti:
pitää alkaa syömään niitä koska en niitä ikinä syö jos se toimis mulla sitten näin päin...
ikinä tietää :D
- voi olla....
mahdollista, että nuken pää saa korvatulehduksen.
Vanha kansanparannuskeino: tunge elaskat korviin- zisel
voisit tunkee elaskat perseesees.
- että se
on mahdollisimman kivulias!
- Michiko_
Miksi kukaan ihminen toivoo toisen sairastuvan? Sadisti?
- zisel
sellasta mulle toivot? :(
- että...
zisel kirjoitti:
sellasta mulle toivot? :(
paha saa aina palkkansa!
- Dazu
lämmintä syliä lääkkeeksi. :) Juu, ne on huippuja, mutta aika ihme, että lääkäri suostui tutkimaan... taisit tehdä häneen positiivisen vaikutuksen.
- zisel
lämmintä SYLIÄ!! ;D
Nyt vastaa perkele kun kysyin jo aiemmin muttet vastannu: mikset sä rekannut tota nikkiäs vaikka lupasit??? Hmph... - Dazu
zisel kirjoitti:
lämmintä SYLIÄ!! ;D
Nyt vastaa perkele kun kysyin jo aiemmin muttet vastannu: mikset sä rekannut tota nikkiäs vaikka lupasit??? Hmph...kysymystäsi, täytyy rekata se tässä ihan pikapuoliin. En oo ehtinyt nyt tässä viimeisen parin päivän aikana. Mun ei pitänyt sitä aluks rekata, mutta onhan toi ihan ok nikki.
Taidan käydä syömässä kaupungilla. :) - zisel
Dazu kirjoitti:
kysymystäsi, täytyy rekata se tässä ihan pikapuoliin. En oo ehtinyt nyt tässä viimeisen parin päivän aikana. Mun ei pitänyt sitä aluks rekata, mutta onhan toi ihan ok nikki.
Taidan käydä syömässä kaupungilla. :)no meeppäs syömään :)
- rusalkaa
Mulla kans ahtaat korvakäytävät...kuulemma tyypillinen 'uimarin korva'. Ihan on ollut aikuisena niin kova korvatulehdus, että täyrykalvo puhkesi omia aikojaan.
*älä sitten anna terveyskeskuksen naislääkärin putsata korvakäytävää paineilmalla, kuten minulle 'avuliaasti' tupauunopaikkaknnalla toiminut lääkäri teki...joku kosto jostain'
prkle- zisel
sitten kävi?? :O
- rusalkaa
Mulla on viikon uhkaillut flunssa...kurkku karheana. Heti pitää toimia estohoitona: Eteeristä vuorimäntyöljyä, tai mäntyä, jalkoihin. Sitten olen laittanut appelsiinia ja piparminttua, kun ne tuoksuu niin hyvältä.
Jalat niin kuumaan veteen kuin mahdollista...pidetään siel kunnes vesi jäähtyy jonkin verran...5min...10min...15min. Kuivataan jalat.
Sitte voidellaa ja öljytää. Villasukat jalkaan.
*Olen voidellut itteni kokonaan, paitsi mäntyä vaan jalkoihin kun justiisa SE öljy ei niin miellyttävn hajuista mun nenälle* - zisel
rusalkaa kirjoitti:
Mulla on viikon uhkaillut flunssa...kurkku karheana. Heti pitää toimia estohoitona: Eteeristä vuorimäntyöljyä, tai mäntyä, jalkoihin. Sitten olen laittanut appelsiinia ja piparminttua, kun ne tuoksuu niin hyvältä.
Jalat niin kuumaan veteen kuin mahdollista...pidetään siel kunnes vesi jäähtyy jonkin verran...5min...10min...15min. Kuivataan jalat.
Sitte voidellaa ja öljytää. Villasukat jalkaan.
*Olen voidellut itteni kokonaan, paitsi mäntyä vaan jalkoihin kun justiisa SE öljy ei niin miellyttävn hajuista mun nenälle*wicca se sinä oot? :D
- rusalkaa
zisel kirjoitti:
sitten kävi?? :O
sen lääkärin sohimisesta korvaan mitään hyötyä ollut...muka puhdisti. Mun mielestä se ilma työntää kaiken vaan syvemmälle. Idea oli vissiin tuottaa lisää kipua korvaan.
Nää tulee flunssan jälkitautina, jos on kova ja pitkittynyt flussa. Paranee itekseen. Kipulääkettä vaan..
Hyvä neuvo: 'Huolehdi korvan tuuletuksesta!'
Mä oon miettinyt tota neuvoo vuosia. Totesin, että se tarkottaa sitä, ettei saa päästää nenää tukkoon. Sieltä se tulehdus leviää.
Syö vaan tuoretta valkosipulia ...se leviää takuuvarmasti niin että tulee korvista ulos :D Tää siis ennaltaehkäisevästi. Äläkä myöskään sairastu flunssaan. - rusalkaa
zisel kirjoitti:
wicca se sinä oot? :D
Tekee aina mieli painaa pää syvälle tyynyyn, kun korva tulee kipeeksi. Pitää toimia juuri toiste päin. Ota kipulääkettä ja nuku kipee korva ylös päin
- .-.-.-.
rusalkaa kirjoitti:
sen lääkärin sohimisesta korvaan mitään hyötyä ollut...muka puhdisti. Mun mielestä se ilma työntää kaiken vaan syvemmälle. Idea oli vissiin tuottaa lisää kipua korvaan.
Nää tulee flunssan jälkitautina, jos on kova ja pitkittynyt flussa. Paranee itekseen. Kipulääkettä vaan..
Hyvä neuvo: 'Huolehdi korvan tuuletuksesta!'
Mä oon miettinyt tota neuvoo vuosia. Totesin, että se tarkottaa sitä, ettei saa päästää nenää tukkoon. Sieltä se tulehdus leviää.
Syö vaan tuoretta valkosipulia ...se leviää takuuvarmasti niin että tulee korvista ulos :D Tää siis ennaltaehkäisevästi. Äläkä myöskään sairastu flunssaan.ole puhdistaa, vaan poistaa paine korvasta. Joskus 80-luvulla oli yleinen käytäntö ja sitten alettiin pikku hiljaa siitä luopua. Tutkimukset osoittivat, ettei siitä ole apua, ehkä jopa päinvastoin.
- rusalkaa
.-.-.-. kirjoitti:
ole puhdistaa, vaan poistaa paine korvasta. Joskus 80-luvulla oli yleinen käytäntö ja sitten alettiin pikku hiljaa siitä luopua. Tutkimukset osoittivat, ettei siitä ole apua, ehkä jopa päinvastoin.
Idioottimaista mennä tekemään sellasta!!
- zisel
rusalkaa kirjoitti:
Tekee aina mieli painaa pää syvälle tyynyyn, kun korva tulee kipeeksi. Pitää toimia juuri toiste päin. Ota kipulääkettä ja nuku kipee korva ylös päin
MOLEMMAT korvat kipeenä. Makaanko mä selälläni ja pyörittelen päätäni niin että kumpikin korva on vuorotellen kattoon päin? Aamulla mulla onkin sellanen kalju raita takaraivossa toisesta korvasta toiseen.
- Serpico
Tunsin yhden emännän jolle tuli keuhkoputkentulehdus tai muu juppiflunssa. Tämä neiti junior consultant oli niitä ihmisiä jotka ylpeilevät kiireellä, täydellä kalenterilla ja työpaineilla, mehän tiedämme tällaiset. Sanoin että pitäiskö oikeasti ottaa se sairasloma mikä hälle lain mukaan kuuluu. Mitä vielä. No eihän se sitten parantunut, paheni vain. Sanoin että "no lepää sitten viikonloppuna". Mutta viikonloppuna oli kuulemma pakko mennä risteilylle. Lopputuloksena oli sitten sekä keuhkokuume että korvatulehdus että silmätulehdus. Mutta siinä vaiheessa olin jo luvannut etten sitten sano että "minähän sanoin"
- zisel
just :O Ei ne sitten ihan huvikseen sano että pitää sairastaa rauhassa...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603649- 443605
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062831Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512559Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211539- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251