Lemmikit ja parisuhde

Gulak

Täältäkin löytyy varmasti ihmisiä joiden parisuhde on ajautunut enemmän tai vähemmän karille lemmikkieläinten takia. Ja näissä tapauksissa olettaisin, että lemmikki on silloin toisen osapuolen hankkima jo ennen parisuhdetta. Tai sitten parisuhteen aikana ilman yhteistä sopimusta hankittu eläin.

Oma tapaukseni kuuluu ensimmäiseen ryhmään eli tyttöystävälläni oli kaksi kissaa ja koira, jo ennen kuin aloimme seurustella.
Heti aluksi voin todeta että olen erittäin eläinrakas ihminen itsekin, maatalosta kun olen kotoisin. Olen pienestä pojasta lähtien auttanut navetta-askareissa ja ollut tekemisissä kissojen, koirien, kanien ja hevostenkin kanssa.

Tykkään eläimistä todella paljon, mutta nyt kissat ovat alkaneet hiertää parisuhdetta. Kyse ei ole siitä ettei eläimet ole minun. Tykkään ulkoilla tyttöystäväni koiran kanssa, eikä minua haittaa viedä sitä ulos vaikka ulkona olisi huono sää. Kissojenkin kanssa suhteen aluksi leikin usein, mutta nyttemmin se on vähän jäänyt.
Asumme eri osoitteissa, mutta nyt yhteenmuutto lähestyy ja pitäisi selvittää "arvojärjestys" tulevassa perheessä. Arvojärjestys on ehkä hieman huono sana, mutta käytetään nyt sitä kuitenkin.

Koiralla on selvät säännöt: Se ei mene sohvalle, eikä sänkyyn ja pahimpana karvanlähtöaikana sen elintilaa on hieman rajoitettu, mutta koiralla on oma peti jota tarpeen vaatiessa siirretään, että koira saa olla lähellä ihmisiä. Kaksiossa ei nyt kuitenkaan hirvittävästi tilaa ole.

No kissat ovat kuitenkin eri maata. Niillä tasan yksi sääntö: Ne eivät saa raapia huonekaluja tms., ja se mielestäni onkin hyvä sääntö. Ja minun asunnossani niillä ei lisäksi ole mitään asiaa ruoka- tai tiskipöydälle.
Ne ovat kuitenkin tottuneet/totutettu siihen että vähän kun maukuu niin ovi aukeaa, peittoa raotetaan sängyssä, annetaan herkkuja, otetaan ruokapöydässä syliin istumaan, hyssytellään öisin ja haetaan maukumasta takaisin peiton alle. Niille jätetään vaarallisesti hehkulamppu sängyn yläpuollelle lämmittämään, kun joutuu olemaan pitkään poissa. Tai pahimmassa tapauksessa jopa yön yli. Lisäksi niille kelpaa ainoastaan tyttöystäväni vanhemmat hoitajaksi, jotka asuvat yli 300 kilometrin päässä. (No nyt on löytynyt yksi 5 tähden kissahoitola mikä saattaa kelvata.) Eli mihinkään ei pääse yhtä yötä kauemmaksi yhdessä. No tähän todennäköisesti tulee muutos muuton yhteydessä puolen vuoden sisällä. Koiralle sentäs hoitaja kelpaa helpommin.

Yhteisiä öitä kun on vietetty, niin herkkäunisena kissojen ruokakupilla ja hiekkalaatikolla käynnit tyttöystävän yksiössä (ja omassakin asunnossani) johtavat aina heräämiseen, kun ne lähtevät sängystä ja pomppivat taas päältäni takaisin ja maukuvat peiton alle. Ja koska ne on tottuneet nukkumaan leveässä tilavassa sängyssä yhden ihmisen kanssa, niin ne häiriintyvät kun sielä pyörii kaksi aikuista. Lisäksi toinen kissoista (kolli) on niin "herkkä", että sen kuuluukin kuulemma saada olla sängyssä. Mutta kun minä en sitä sänkyyn yöllä ylitseni päästä, niin siitäkös syntyy show: Kissa ravaa kämppää ympäri ja liukastelee lattialla rinkiä, sitten alkaa tyttöystävän hyssyttely ja rauhoittelu ja sitten menee minun hermot ja yöunet. Siksi yhteiset yöt on jääneet aika vähälle viimeaikoina. Ja koska opiskelen ja käyn lisäksi illat töissä, niin ei yhteisiä öitä ole paljon kun viikonloppuisin.

Niille on myös laitettu tuolille, kaapin päälle ja lattialle pesiä peitoista ja vilteistä ja joskus ne nukkuvat myös niissä ihan rauhassa. Ja hyvä niin. Niin se mielestäni pitäisi ollakkin ja saisimme kahdestaan nukkua rauhassa sängyssä. Lisäksi seksin aikana kissoja joutuu vähän väliä hätistelemään sängystä pois.

Minulle on tarjottu yöksi korvatulppia, mutta en periaatteestakaan aio niitä laittaa vaan nukun sitten mieluummin vaikka yksin sohvalla, jos kissojen pitää saada tehdä niinkun ne haluavat. Lisäksi korvatulpat ei estä niitä päälleni hyppimästä. Johonkin se raja on vedettävä. Tällä hetkellä minulta odotetaan niinkuin kuuta nousevaa, että pyytäisin tyttöystävääni asumaan kanssani yhdessä. Sitä itsekkin haluaisin, mutta en niin kauan kun kissat määräävät tahdin.

Tämä kuulostaa nyt aika negatiiviselta kissoja kohtaan, mutta en voi sille mitään. Arvostan suuresti että joku käyttää aikaa ja vaivaa lemmikkiensä hoitamiseen niin paljon kuin tyttöystäväni.
Lupasin jo tavatessani hänet, etten koskaan laita häntä valitsemaan minun ja kissojensa väliltä, enkä niin aiokkaan. Jotain pieniä kompromisseja on tehtykin, mutta ne ei ole tilannetta mitenkään oleellisesti muuttanut. Yhteenmuuttohalut eivät ainakaan kasva tällaisessa tilanteessa.

21

3550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... ihminen elää tavallaan.

Vaikuttaisi siltä, että tekisitte viisaasti jos asuisitte ainakin toistaiseksi molemmat omissa asunnoissanne. Kirjoitat pitkään ja seikkaperäisesti kaikenlaisista kissojen aiheuttamista käytännön ongelmista, mutta jotenkin rivien välistä tuntuu välittyvän, että kyse saattaisi sittenkin olla enemmän valtataistelusta parisuhteessa. Aikalisä yhteistä kotia harkittaessa tuskin olisi ainakaan pahitteeksi.

Omien kokemusteni mukaan yhteiselo kissojen kanssa sujuu mutkattomimmin, jos niiden antaa tehdä pääasiassa oman tahtonsa mukaan, mutta toisaalta pitää itse oman tahtonsa, ei suostu palvelemaan niitä eikä hössötä niiden ympärillä. Kissat haluavat elää omaa elämäänsä ja ymmärtävät, että ihminen haluaa elää omaansa.

Otan esimerkiksi taistelun sänkytilasta: kissa on kissa, sille on luonteenomaista haluta nukkua sängyssä. Tuoleille tms. järjestetyt pesät voivat kiinnostaa kissoja jonkin aikaa, mutta ne katsovat luontaiseksi oikeudekseen palata "oikeaan" pesään, oman "ihmisemonsa" luokse kun katsovat sen sopivaksi. Jos kissan sulkee oven ulkopuolelle, se naukuu ja raapii, ja lopputuloksena on, että kukaan ei nuku.

Meillä kissat ovat saaneet kulkea sänkyyn ja pois halunsa mukaan, ja jos heräänkin niiden pomppiessa yöllä päälläni, nukahdan välittömästi uudelleen. Sinäkin kyllä totut tähän, jos asut vähän aikaa kissojen kanssa! Jos sen sijaan tyttöystäväsi nousee sängystä, noutaa kissat takaisin peiton alle tms, tai mikä pahinta, totuttaa ne yöllisiin ruokatarjoiluihin, on tiedossa loppumaton kierre: taas tuloksena on, että kukaan ei nuku.

Kissat eivät loukkaannu siitä jos niitä unissaan potkiskelee sängyssä, ne kyllä siirtyvät itse jos tuntevat olonsa epämukavaksi. Meillä kissoja ei erikseen ajettu pois edes seksin aikana, joskus ne saattoivat lepäillä peiton kulmalla kaikessa rauhassa vieressään harjoitetuista aktiviteeteista välittämättä, toisinaan taas hyppäsivät pois, kun katsoivat menon yltyvän liian vauhdikkaaksi.

Kissamme muuten olivat peräisin mieheni aikaisemmasta avioliitosta, itse tavallaan olin tulokas laumassa (toki minulla oli paljon kokemusta kissoista ennestään). En siis teidän tapaustanne ajatellessani erityisesti asetu tyttöystäväsi asemaan tai tunne mitään halua puolustella häntä.

• Asiat on miten on

Niin, sanot itsekin, ettet laita häntä valitsemaan: ja laitat kuitenkin. Ei eläinten tavat muutu tuosta vaan, ihmisistä puhumattakaan! On selvääkin selvempää, että joko kestät ja muutat yhteen tai sitten et kestä, etkä muuta.

On ihan turhaa tapella asiasta, mikä on noinkin selvä. Se on totta, että varmasti ärsyttää, ja moni voi olla montaakin mieltä, kuuluuko lemmikkejä lelliä ihan noin paljoa, mutta tosiasia on se, että se on homman nimi ja näin se on.

Haluaisit muuttaa yhteen "jos..." No, kuule: sitä se elämä on. Jos tyttöystäväsi mielestä asiassa ei ole mitään sen kummempaa, niin et sä häntä pakottaakaan voi, vai mitä sä itse luulet?

Mäkin ostaisin huvilan, jos mulla ois miljoona, asuisin ulkomailla, jos mulla ei ois koiraa, oisin vielä avoliitossa, jos mies ois ollu mulle sopiva, ja sitä rataa. Se vaan ei mene niin. Jos te muutatte yhteen, tuo on kohtelu mitä sä saat ja minkä sä tiedät. Joko hyväksy se, tai sitten älä muuta yhteen. Ja voi olla, ettei asiaan tue koskaan muutosta.

Onneksi seurustella voi ilman yhteenmuuttoakin ja asioista on aikaa neuvotella, miten ne hoidetaan. Ja suosittelenkin hoitamaan, ennen yhteenmuuttoa. Teillä on todella isoja näkemyseroja, ettekä tule pysymään yhdessä, jos muutatte yhteen ilman että olette selvittäneet asian. Sinulla tulee menemään hermo lopullisesti näihin eläimiin ja tyttöystävälläsi menee sitten hermo sinuun ja sinulla häneen ja sitä rataa.

Voi olla, että voipi odotukset kestää aika kauan.

• Selkeä

vastaus!Jos eläin menee ihmisen edelle....huhhuh mä lähtisin!Olen nimittäin aika paljon"arvokkaampi"!Suhde ei ole kypsä jos noin käy!

• Ali Mau

Mun mielstä tässä tehdään vähän kärpäsestä härkästä. Kuinka paljon ne kissat nyt ihan oikeaa häiriötä aiheuttaa..
        Itse nukumme, avopuolisoni ja minä 160 cm leveässä sängyssä 3:n kissan kanssa ja hyvin on mahduttu.
        Lemmikeitten hoitoon liittyy mielestäni jotain samaa kuin muuhunkin perheen hommaamiseen & ylläpitoon - pitää olla okei rajojakin, mutta myös omaa joustoa.. niin ja kissat on lemmikkeinä oma juttunsa, ne ovat hiukka boheemeja otuksia..kuten minäkin. Ihmisillä on eri luonnetyyppejä ja jotenkin olen huomannut, että monet ihmiset kyllä jakaantuvat kissa tai koira-leireihin.
        Kissathan olivat tyttöystäväsi, joten herää kysymys/miete - tuskin olet harkinnut aikaisemmin itsellesi lemmikiksi kissaa tai omistanut sellaista..Rivien välistä on jotenkin aistittavissa kuitenkin pientä kissavastaisuutta tai siis sitä, että kissat ovat tyttöystäsi pikku lemmikkejä, et koe niitä omiksi lemmikeiksesi..vaikka pikku mussukat ovat ehkä hiukka hemmoteltuja, anna niille mahdollisuus.
        On kiva lukea, että edes joskus kissatkin saavat hyvää hoitoa & rakkautta, tämä meni tyttöystävällesi. Älä ainakaan pistä tyttöystävääsi valitsemaan itsesi & kissojen väliltä, menee vähän yli jos sulla ei ole mitään allergioita..
        Mulla on pitkä historia kaiken lajisista nelijalkaista lemmikeistä ja joskus sille ei voi vaan mitään, että yöllä niiden takia herää, samahan se on muksujenkin kanssa. En siis suosittele sua myöskään hankkimaan muksuja heilasi kanssa..sitten vasta saatkin hyvällä tuurilla valvoa oekein olan takaa..kissoja voi tietysti yrittää vähän tapakouluttaa, mutta ei niistä kyllä koiraa saa, ja sähän pidit selkeästi ainakin enemmän koirista..

• Lapset ja kissat?
        Ali Mau kirjoitti:

Mun mielstä tässä tehdään vähän kärpäsestä härkästä. Kuinka paljon ne kissat nyt ihan oikeaa häiriötä aiheuttaa..
        Itse nukumme, avopuolisoni ja minä 160 cm leveässä sängyssä 3:n kissan kanssa ja hyvin on mahduttu.
        Lemmikeitten hoitoon liittyy mielestäni jotain samaa kuin muuhunkin perheen hommaamiseen & ylläpitoon - pitää olla okei rajojakin, mutta myös omaa joustoa.. niin ja kissat on lemmikkeinä oma juttunsa, ne ovat hiukka boheemeja otuksia..kuten minäkin. Ihmisillä on eri luonnetyyppejä ja jotenkin olen huomannut, että monet ihmiset kyllä jakaantuvat kissa tai koira-leireihin.
        Kissathan olivat tyttöystäväsi, joten herää kysymys/miete - tuskin olet harkinnut aikaisemmin itsellesi lemmikiksi kissaa tai omistanut sellaista..Rivien välistä on jotenkin aistittavissa kuitenkin pientä kissavastaisuutta tai siis sitä, että kissat ovat tyttöystäsi pikku lemmikkejä, et koe niitä omiksi lemmikeiksesi..vaikka pikku mussukat ovat ehkä hiukka hemmoteltuja, anna niille mahdollisuus.
        On kiva lukea, että edes joskus kissatkin saavat hyvää hoitoa & rakkautta, tämä meni tyttöystävällesi. Älä ainakaan pistä tyttöystävääsi valitsemaan itsesi & kissojen väliltä, menee vähän yli jos sulla ei ole mitään allergioita..
        Mulla on pitkä historia kaiken lajisista nelijalkaista lemmikeistä ja joskus sille ei voi vaan mitään, että yöllä niiden takia herää, samahan se on muksujenkin kanssa. En siis suosittele sua myöskään hankkimaan muksuja heilasi kanssa..sitten vasta saatkin hyvällä tuurilla valvoa oekein olan takaa..kissoja voi tietysti yrittää vähän tapakouluttaa, mutta ei niistä kyllä koiraa saa, ja sähän pidit selkeästi ainakin enemmän koirista..

sama asia?Taidat olla ihan tosissaai?

• epäillä toisen
        Lapset ja kissat? kirjoitti:

sama asia?Taidat olla ihan tosissaai?

mieleipidettä kissoista ja lapsista?
        Itsellä 2 kissaani ovat kuin lapsia minulle. Lapsia en saa niin nämä kissat korvaavat minulle sen. Ne ovat minun lapsia ja piste.

Joo älä missään nimessä laita tyttöystääsi valitsemaan sinun ja kissojen väliltä. On ymmärrettävää että pienessä yksiössä ei voi kauheasti rajoittaa kissojen tekemisiä ja menemisiä. Kun kissat ovat itsepäisiä ja tekevät mitä tahtovat.

Meillä on mieheni kanssa ollut ihan sama ongelma. Minä palvon kissojani ja mieheni,no tykkää niistä,mutta ei sen enempää. Hän ei voinut ymmärtää että kissani nukkuvat samassa sängyssä yöllä kanssani. Hän koki sen itseltään pois. Samoin huomioni kissoihin,tuntui hänestä että se on pois häneltä. Hän ei ymmärtänyt että kissat hyppivät tiskipöydällä. No,kämppä on niin pieni että oli ihan mahdotonta kieltää kissoja menemästä paikkoihin. Ja ennen kaikkea minullek issojenhyvinvointi on tärkeää. Olen ne ottanut ja pidän niistä huolen. Ne ovat riippuvaisia minun hoidostani.

Sinun pitäisi olla ylpeä tyttöystävästäsi että hoitaa lemmikkinsä hyvin ja pitää niistä huolta. Muista että asunto on hänen ja niin kauan kuin hän siellä asuu,hän päättää miten elää kissojen kanssa.

Kunyhteen muutatte puhutte asiat halki. Mutta näen että teillä itseasiassa on moneen sun kirjoittamaasi "ongelmaan" ratkaisut. Isommassa asunnossaon aina helpompi olla eläimien kanssa. ja helpompi asettaa rajat siellä

• Fisutt

Ihan samaa mieltä olen kanssasi, eläimet on todellakin eläimiä ja ne elävät juuri niin kuin ne opetetaan. Eikä eläinten paikka todellakaan ole pöydillä eikä sängyssä, koiralla ei ole asiaa sohvallekaan.. Rajat on rakkautta! (pätee sekä eläimiin, että lapsiin ;)

• random_N

Minusta ei olisi elämään noin käyttäytyvien elikoiden kanssa ja olisin jo lopettanut suhteen jos olisin sinä. Jos et halua olla ikuisesti vain tapailusuhteessa niin pillit pussiin ja uuden ihmisen hakuun.

Kissat on opetettu sellaisiksi, että ne rasittaisivat 99 % ihmisistä. Naisesi kannattaa suunnata sinne prosenttiin ja toivoa että siellä on joku vapaa heteromies.

Sinulla taas pitää olla todellinen Murphyn kirous jos samanlaiseen tilanteeseen joudut uuden kumppanin kanssa.

Tsemppiä!

• Heipodei vaan ...

Siis nyt hei ihan oikeasti... Mitä h*lvettiä?? NE ON KISSOJA! Itselläni on kolme ISOA koiraa (bullmastiffeja) ja kaksi kissaa. Puolisoni on eläinrakas, käymme usein kävelyillä ja hän paijailee koiria ja kissoja usein, MUTTA pelisäännöt on eläimille selvät; makuuhuoneeseen EI tulla, koska haluan itsekin uni/seksirauhan, pöydille ei kiipeillä varsinkaan jos ihminen on syömässä niin kissa kyllä saa mennä muualle pallejaan nuolemaan kun keskelle ruokapöytää... YÖLLÄ EI hyssytellä koiria eikä kissoja eikä yli 1 vuotiaita lapsia. YÖLLÄ NUKUTAAN ja on hiljaista. Vessan ovi on kiinni ettei kissat rapistele hiekkalaatikolla jne jne jne. Voit ihan oikeasti miettiä kahdesti onko tyttöystäväsi tervepäinen. Jos touhu tuollaista mitä kerroit niin itse nostaisin kytkintä. Siis tietenkään en itse vaihtaisi eläimiäni poikaystävään, eikä siis sinunkaan kannata uhkailla, vaan oikeasti keskutella voiko esim. makkarin oven laittaa yöksi kiinni ja opettaa kissat ettei ne tule sinne öisin? Jos tuo ei sovi eikä teillä ole edes seksirauhaa ( siis KUKA NUSSII kun kissat häärää siinä mukana touhussa, hyi v*ttu) niin ihan oikeasti lähde menemään... Sinun kaltaisille ymmärtäväisille, verbaalisesti lahjakkaille ja vastuuntuntoisille miehille löytyy ottajia jonoksi asti!!

• ............

musta sä olet enemmän päästäs sekasi ku kirjoittajan tyttöystävä.

miksi se on niin kauhean väärin että jotkut VIISAAT ihmiset haluavat keskittyä pitämään rakkaista lemmikeistään HYVÄÄ huolta, kun taas ylipuolet (varmasti sinäkin!!!) eivät osaa arvostaa lemmikkejään lainkaan saatikka pitää hyvää huolta.

minusta hänen tyttöystävänsä kaiken lisäksi SELVÄSTI on hyvää äitiainesta. minä ainakin ottaisin itselleni vaimokseni ja lemmikit myös mukana, nams

• Tärkeysjärjestys!
        ............ kirjoitti:

musta sä olet enemmän päästäs sekasi ku kirjoittajan tyttöystävä.

miksi se on niin kauhean väärin että jotkut VIISAAT ihmiset haluavat keskittyä pitämään rakkaista lemmikeistään HYVÄÄ huolta, kun taas ylipuolet (varmasti sinäkin!!!) eivät osaa arvostaa lemmikkejään lainkaan saatikka pitää hyvää huolta.

minusta hänen tyttöystävänsä kaiken lisäksi SELVÄSTI on hyvää äitiainesta. minä ainakin ottaisin itselleni vaimokseni ja lemmikit myös mukana, nams

sekottaa huolenpitoa ja sairaanloista huolenpitoa. Kyllä siinä aviomieskin jää kakkoseksi, kun oikein hoivavietti jyllää (oli sitten kyseessä kissa tai ihka oikea lapsi). Joku raja sillä hoivaamisellakin on, liika on liikaa. Tietty jos haluaa ajaa puolison pois elämästään, niin ok. Ja mitä viisauteen tulee, ei se paljoa vaadi, että osaa kissan ruokkia ja perushoitaa.

• lödsfmdöslmfsöl
        Tärkeysjärjestys! kirjoitti:

sekottaa huolenpitoa ja sairaanloista huolenpitoa. Kyllä siinä aviomieskin jää kakkoseksi, kun oikein hoivavietti jyllää (oli sitten kyseessä kissa tai ihka oikea lapsi). Joku raja sillä hoivaamisellakin on, liika on liikaa. Tietty jos haluaa ajaa puolison pois elämästään, niin ok. Ja mitä viisauteen tulee, ei se paljoa vaadi, että osaa kissan ruokkia ja perushoitaa.

ihminen todella osaa kissan hoitaa. sitä aina luullaan että lemmikin hoito on vain pelkästään että ruoka annetaan ja välillä muistetaan leikkiä sen kanssa tietenkin madotus ja tälläiset. se on paljon PALJON muuta.

ja mikä sinä olet päättämään mikä on oikea tärkeysjärjestys? jos maailma olisi täynnä tuon tyttöystävän kaltaisia ihmisiä, olisi tämä paikka paljon parempi.

• Sinä!
        lödsfmdöslmfsöl kirjoitti:

ihminen todella osaa kissan hoitaa. sitä aina luullaan että lemmikin hoito on vain pelkästään että ruoka annetaan ja välillä muistetaan leikkiä sen kanssa tietenkin madotus ja tälläiset. se on paljon PALJON muuta.

ja mikä sinä olet päättämään mikä on oikea tärkeysjärjestys? jos maailma olisi täynnä tuon tyttöystävän kaltaisia ihmisiä, olisi tämä paikka paljon parempi.

niiden eläimiesi kanssa!Eipä ihme että tässä maassa on niin paljon parisuhdeongelmia kun ei ton enempää järki päätä pakota!

• voit itse

valita. Tyttöystäväsi ja hänen lemmikkinsä on paketti, jonka joko otat tai sitten et, valinta on sinun. Jos paketti ei miellytä, vaihda tyttöystävä sellaiseen, jolla ei ole lemmikkejä. Yksinkertaista, eikö totta?

• yksinkertaista

yksinkertaiselle ihmiselle! pitää se tyttö saada tajuamaann mikä on tärkeintä.

• kissaihminen .

Mä olin sikamaisen mustasukkainen ravihevosille - eikä ne edes olleet meidän sängyssä. Joten ymmärrän sua oikein hyvin. :-)))))))))))))))

• .........................

jos minun suhteessani mies valittaisi lemmikeistä, hän lentäisi ulos talosta.

jos lemmikkejä hankitaan talouteen niiden pitäisi olla samassa arvojärjestyksessä ihmisten kanssa, jos ei korkeammalla! lemmikit kun sattumoisin ovat sata kertaa viisaampia kuin ihmiset ja ainakin minulle paljon läheisempiä kuin yksikään ihminen.

se joka sulkee kissansa yöksi muista huoneista tulisi luopua lemmikeistään ja keskittyä pelkästään vain kouluttamaan niitä ihmisiä. ihmiset enemmän koulutusta tarvitsevat kuin eläimet. suorastaan säälin niitä kissoja ja koiria joille asetetaan kauheat säännöt kotiin. tietenkin tietyt normaalit säännöt pitää olla, mutta että kissa ei saa kulkea sitten enää vapaana kotona niin se menee jo ylitse.

• Heppa*

lääkitys kohdallaa....?

• niitä elukoita

kun ne paskoo sun sänkyyn.

• mukaan,

ainahan niitä "onnettomuuksia" sattuu. Sanot että luulit rusakoiksi. Tai sit otat itelles semmosen muijan jolla on vaan yks mirri ja sekin kiinni jalkovälissä.

• oikein?

Yksi kissojen kanssa elämisen ongelma sinulla oli se, että ne liikkuvat ylitsesi pois sängystä ja myöhemmin likkaystävä kömpii ylitsesi hakemaan ne takaisin tai ruokkimaan.
      No miksi ihmeessä ette nuku toisinpäin?! Miksei likka voi nukkua reunalla, pääsee helposti ylös jos on tarve ja kissatkin pysyy mukavammin välissä. Saat itse nukkua.
      Toiseksi, kissojen yöllisen ruokkimisen voi jättää pois. Vaikka kuivamuonaa kuppeihin illalla yön varalle, jos niille nälkä tulee. Näin kissoja tunteneena voin sanoa että kissoilla ei välttämättä ole edes nälkä, ovat vain tottuneet siihen tapaan tai ne ruokitaan väärin ajoin, jolloin niille tulee nälkä öisin. Tottakai kissojen kuuluu tepastella öisin.

Itsellä ja avomiehelläni on kolme kissaa, tarkoitus oli hommata ensin yksi, sitten niitä kavereita tuli. Koska olen kissojen kanssa ollut pienestä asti tekemisissä ja muitakin lemmikkejä on (hiiriä ja lintuja) teimme heti selväksi pari asiaa; kissat eivät kiipeä kirjahyllyyn (lintujen häkki päällä) eivätkä tiskipöydälle eivätkä ole ruokapöydällä kun ihmiset ovat syömässä!
      Kissat ovat suhtkoht vapaita ja itsenäisiä otuksia ja jos ne ovat pienestä asti tottuneet siihen mihin tyttöystäväsi on ne totuttanut, niin muutosta on turha odottaa heti. Varsinkin kun tyttöystäväsi on varmasti vaikeaa muuttaa tapojaan. Tarvitaan joustoa. Veljelläni kävi kyseisellä tavalla, hänen vaimonsa veti kissahössötyksen niin pitkälle että veljeni alkoi vihaamaan koko kissaa ja ei sitä helli, siirtää syrjään jne ja kissa on oppinut välttämään veljeäni. kissa väistää häntä kun tietää ettei tuo tykkää, mutta voi taas osoittaa mieltään kusemalla sänkyyn. Tällaiseen kissa-ihminen sotaan ei kannata ajautua, puhumattakaan miten se kiristäisi parisuhdettasi..
      Keksikää toisia tapoja toteuttaa asiat, esim tuo nukkumapaikkojen vaihto ja ruokinnan muuttaminen. Kissoille omaa puuhaa, leluja ja kiipeilypuita etteivät mau´u sitä huomiota ja tekemisen puutettaan..
      Toivottavasti kaikki järjestyy jos haluat jatkaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2464
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      31
      2104
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      82
      1703
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      307
      1588
    5. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      18
      1376
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      141
      1319
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      70
      1137
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1018
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1003
    10. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      1000
    Aihe