Lyhyt avioliitto ja otin avioeron erinäisten asioiden takia ja se taisi käydä miehen kunnialle.
Mies vaatii nyt minulta 3000e jotka ovat ilmeisesti vuokria.Asuin siis miehen nimissä olevassa vuokrakämpässä enkä 0 tuloilla tietenkään kyennyt osallistumaan asumismenoihin.
Minulla on säästöjä jonkun verran,mutta niitä ei ns saa ulos.Mies tiesi säästöistä eli haiskahtaa ihan rahastukselle eikö ?
Avioliiton aikana siirsin sille 800e sieltä rahastosta ja se oli laina.300 e olen saanut takaisin,mutta loppuja tuskin tulen ikinä saamaan.
Samoin miehelle jäi jotakin mun omaisuutta ja mulle taas vastaavasti jotakin hänen roinaansa.
Eikö se ole hyvä niin,että koska ei tule sitä 500 e maksamaan niin en myöskään minä hänen rojujaan palauta ja mitään perusteitahan tuolle 3000e sillä ei ole vai onko vaimo joku vuokralainen ? Voiko viedä asian esim oikeuteen tms ?
Avioehtosopimus meillä oli missä sanotaan selvästi,että kaikkeen ennen avioliittoa ja sen aikana olevaan ja tulevaan omaisuuteen ei toisella ole mitään asiaa.Jessus,että oli vaikea saada mies kirjoittaman se silloin.
Mä olin ja olen edelleenkin se ns rikkaampi osapuoli.
Mitä siis ehdotatte,että tässä voisi tehdä ?
Mies keksi vaatia 3000 euroa
15
1623
Vastaukset
- koko >>>>
ukko. Ei voi periä sinulta mitään. Älä edes kuuntele hänen vinkumistaan. Älä jää jankuttamaan eipäs-juupas akselilla, ilmoita vain asian olevan poissa päiväjärjestyksestä ja sillä selvä.
- Sinkkunainen 40+
On monia tapoja tehdä avioero ja puida sitä, tuossa yksi esimerkki. Unohda koko asia.
- miehesi sekaisin!
Sano miehellesi että painuu helvettiin ! olen itse mies, ja olen törmännyt vastaaviin tapauksiin omassa elämässäni. Mies piti sinua, anteeksi vain,sellaisena varmana panona. Tunnen miehiä, jotka omistavat ylimääräisiä asuntoja ja majoittavat niihin tyttöystäviään. Minullekin on tarjottu yösijaa tyyliin "mene sinne vaan yöksi, saat sielttä P....uakin. Kannattaisikohan sinun sisko etsiä mies joka TODELLA ARVOSTAA sinua ihmisenä?
- palautat hänelle ne
roinat mitkä ovat hänen, ja sitten unohdat sujuvasti koko ukon. Hänen tavaroidensa pitäminen itselläsi on vain jatkuva muistutus siitä miehestä ja päättyneestä liitosta, ei kannata pitää niistä kiinni. Rahaa sinulla ei ole mitään syytä hänelle antaa, eikä myöskään mitään syytä muistella sitä lainaa minkä hänelle annoit kun tiedät itsekin ettet tule niitä rahoja takaisin saamaan. Unohda ex, siirry eteenpäin.
- pääse karkuun
Ensimmäiseksi osaanottoni ja onnitteluni. Nait itsellesi mieheksi mäntin, mutta ymmärsit sitten karistaa hänet helmoistasi. Hyvä niin :-)
Jos olitte aviossa niin valitettavasti omaisuutenne oli yhteistä, säästötkin, ellei avioehtoa ollut? Näin osituksessa kaikki läjään ja puoliksi, valitan.
Ihan toinen asia on, että pitääkö omasta erehdyksestä ja toisen "henkisestä kehittymättömydestä", joutua maksamaan turhan kovaa hintaa.
Taitaa se kuitenkin olla laillista, mutta vaan ei oikeudenmukaista...- hönttis
ja minä sen myös maksoin.Ja myönnän,että olin hölmö,kun suostuinkoko avioliittoon-hänen painostuksestaan ja pian sen jälkeen alkoikin mennä ns päin persettä.
Enkä mä sen viimesimpään viestiin mitään vastannut:haukkui mut lyttyyn ja kehui miten hän saaihan kenet vaan-teki mieleni laittaa,että ehkä saa,mutta se pitäminen onkin sitten eri asia....
- sinulla?
En oikein voisi kuvitella, että mieheni elättäisi minut ja pitäisin omat säästöni osallistumatta asumiskuluihin. Ihme, että ette sopineet asioista aiemmin. En minäkään kyllä jälkikäteen suostuisi maksamaan, mutta vähän kummalliselta kuulostaa koko teidän rahankäyttönne.
- hönttis
Ne rahat ovat lasteni rahoja ja rahastossa joita minä sinne olen sinne säästänyt 10v ja tämän miehen kanssa olin 1v kaikkineen eli meinaatko oikeasti,että olisi pitänyt sieltä nostella rahaa asumis ym kuluihin ? Kai nyt ihmisillä säästöjä saa olla.
Ja mä olin työtön enkä ollut oikeutettu saamaan mistään mitään rahaa eli siksi 0 tulot.
Ja mitä tohon 800e tulee niin miehen oli tarkoitus ostaa sillä meidän kotiin huonekaluja ja tuo oli mun osuus siitä.Ei sitten ostanutkaan vaan laittoi- niin en tiedä mihin.Luuletko,että luotin tuon jälkeen siihen ? - voi olla, mutta
hönttis kirjoitti:
Ne rahat ovat lasteni rahoja ja rahastossa joita minä sinne olen sinne säästänyt 10v ja tämän miehen kanssa olin 1v kaikkineen eli meinaatko oikeasti,että olisi pitänyt sieltä nostella rahaa asumis ym kuluihin ? Kai nyt ihmisillä säästöjä saa olla.
Ja mä olin työtön enkä ollut oikeutettu saamaan mistään mitään rahaa eli siksi 0 tulot.
Ja mitä tohon 800e tulee niin miehen oli tarkoitus ostaa sillä meidän kotiin huonekaluja ja tuo oli mun osuus siitä.Ei sitten ostanutkaan vaan laittoi- niin en tiedä mihin.Luuletko,että luotin tuon jälkeen siihen ?Olen vähän pihalla sinun ajatuksenkulustasi. Olen nainen, mutta jotenkin en voisi kuvitella, että mieheni kuuluisi minut elättää. Jos olet ollut vuoden saamatta minkäänlaisia korvauksia, niin miksi miehen pitäisi sinut varsinkaan lyhyessä avioliitossa elättää ja maksella asumiskulusi? Täällä asiaa on tietysti vaikeaa kommentoida kun kukaan ei tiedä kuin vähän tilanteesta, mutta kai oli jonkinlainen sopimus asiasta ennen kun muutitte yhteen? Jotenkin ei oikein vaikuta aikuisten ihmisten toiminnalta ruveta pyytelemään tai makselemaan keskinäisiä vuokria jälkikäteen.
- hönttis minäkin..
Sinulla on nolla tulot ja olet se "rikkaampi" osapuoli ja et maksanut osuuttasi vuokrasta, vaan lainasit miehellesi 800e, jonka hänen tulisi nyt maksaa takasin??? Mutta sinun ei aviopuolisona tarvitse maksaa asumisesta mitään.
- Samoin
Näin se valitettavasti menee. Nämä on niita jotka on vain hyväksyttävä ellet voi todistaa toisin että olet osallistunut yhteisiin "hankintoihin" omalta osaltasi. Valitettavasti.......
- maksaa miehelle
mitään helvetin "vuokria", aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisilleen! eikä mitenkäänpäin voi vaatia-varsinkaan jälkikäteen mitään "vuokria"!! ja säästöt mitkä ovat aloittajan, ovat hänen kun kerran avioehto on tehty! aloittaja voisi halutessaan ehdottaa vaihtokauppaa miehen tavaroista omiinsa jos näin oli käynyt.
toisaalta pääsit mäntistä eroon, saavutus sekin, loppu on vain materiaa joka on korvattavissa :) tsemppi jatkoon! - Tässä...!
maksaa miehelle kirjoitti:
mitään helvetin "vuokria", aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisilleen! eikä mitenkäänpäin voi vaatia-varsinkaan jälkikäteen mitään "vuokria"!! ja säästöt mitkä ovat aloittajan, ovat hänen kun kerran avioehto on tehty! aloittaja voisi halutessaan ehdottaa vaihtokauppaa miehen tavaroista omiinsa jos näin oli käynyt.
toisaalta pääsit mäntistä eroon, saavutus sekin, loppu on vain materiaa joka on korvattavissa :) tsemppi jatkoon!Taas huomaa että ketä on mäntti!! kyllä toi on tosiaan vittumaista jos olet vielä saattanut uskotella miehelleskin että ei ole tuloja eikä rahaa, niin saanut asua siivellä.
Ihan oikein on että vaatii ja kannattais vielä palauttaa ne ukkos kamatkin!!
Kaikenlaisia sitä onkin??
Rahaliikenne ei kait ole tarpeellista.
Palauta ex puolison henkkohtaiset tavarat ja hae omasi pois häneltä. Koita pysyä hyvissä puheväleissä jos mahdollista. Sano hänelle että hän oli tähän mennessä paras rakastajasi (exät on yleensä aina olleet parempia kaikessa).(;=)))- hönttis
Nyt on vaatimus noussut jo 5000 euroon :) Pakko oli vaihtaa puhnumero,kun en jaksanut niitä sen viestejä enää.Toivottavasti ei ala piinaamaan meilitse....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820