Kostaa vai Ei kostaa?

katkeroitunutamma

Tarina on pitkä ja matkaan mahtuu erikseen ja yhdessä kuljettua tietä reilut 10 vuotta. Viime kesänä kuitenkin sain selville (kiitos rakkaan googlen), että mies onkin ollut naimisissa viimeiset vuodet. Selittelyn jälkeen sitä naivisti vielä jaksoi uskoa joihinkin epämääräisiin selittelyihin ja anteeksiantoon ja ystävyyteen.

Uusia totuuksia vain tuntuu löytyvän jatkuvasti. Miehen mukaan tapasivat vuonna 2006 ja häitä vietetiin pari kuukautta myöhemmin. Miehestä vain löytyy netistä kuva sormuskin kädestä ennen kyseistä vuotta ja eksyin (kaivamalla kaivoin) esille vaimon nettipäiväkirjan, jossa vaimo puhuu jo vuonna 2004 sulhasestaan. Pieniä faktoja, mutta kiehun taas kuukausien jälkeen pyhää vihaa ja kostoa.

Kostossa valitettavasti välikäteen joutuu kyseinen vaimoke, jonka kuva miehestä on tekstien perusteella yhtä puhdas kuin itsestänikin aikaisemmin. Vaimoke ei tiedä miehen jättöaikeista eikä mitään muutakaan miehen seikkailuista ja pitkin eurooppaa sängyssä peuhaamisesta. Olihan siellä pilvilinnoissa itsestänikin hauskaa, niin kauan kuin sitä kesti ja alas tultiinkin rytinällä.

Itse en usko varsinaisesti kostoon, mutta jos itse olisin kyseinen vaimoke tahtoisin tietää totuuden. Tietenkin asetelmassa tulee vastaan miehen versio ja omani ja miehelläkään ei pitäisi siinä tapauksessa olla mitään pelättävää. Miehen selitykset kun kokemuksesta tuntuvat uppoavan helposti. Sitäpaitsi haluan miehen kärsivän edes hetken... tällä hetkellä miehellä kun asenne, että minun pitäisi hyväksyä faktat, iloita hänen puolestaan ja olla valmis harrastamaan seksiä muodossa kuin muodossa aina tilaisuuden tullen. Minulla ei myöskään pitäisi olla asiassa mitään ongelmaa, koska minähän tiedän faktat ja kyseessä on oma ongelmani, ei miehen.

Kyseessä on tietenkin vain yksi mies, mutta hieman vaikeaa tulla vuosien avioliittopuheiden, kolmen lapsen ja perunamaan jälkeen takaisin maanpinnalle, vain koska mies niin haluaa.

Kuinka väärin siis miehen elämän tuhoaminen on? Vaimokkeen hyvin väärin, tiedän, mutta kuuluisiko minun "toisena" naisena hiljaa lieta paikalta ja toivottaa parille onnea... samalla kun itse menetin elämästäni vuosia, jätin miehen takia täydellisen ex:ni ja olin muuttamassa ulkomaille... juuh, olen niin pirun katkera. Vielä enemmän ottaa pattiin kun katsoo nykyistä tilannettani ja miettii sitä käännekohtaa...

Eli kostaako vaiko eikö? :)

13

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinuna

kostaisin, ehdottomasti.

• Kosto on suloinen

Siis miten toi kuvio voi olla totta,huhhuh,miehet ne pystyy!!Jos minä olisin se vaimo haluaisin ehdottomasti tietää petollisesta aviomiehestä!!!Avaa nyt hyvä nainen suusi itsesi ja vaimonkin takia.Mies on pelkkä KUPLA!!!

• Ds.

Voiko sen naisen nettipäiväkirjaan jättää kommentteja tai onko sillä sähköpostiosoite näkyvillä siellä? Paljastaminen hänelle olisi ensimmäinen askel. Kummatkinhan te tässä uhreja olette. Voit myös ottaa miehen kuvan/kuvat itsellesi talteen ja vaikka alkaa levittämään jonnekin. Tussilla kirjoitat kuvaan PETTÄJÄ ja viet vaikka jonkun isomman lähikaupan ilmoitustaululle...heh. Voit myös yrittää etsiä sen naisen käsiisi ja selittää asian hänelle.

• eräsN1

No melko tyhmä olet, kun olet *täydellisen* miehen mennyt jättämään. Vai nyt vastako tajusti exäsi *täydellisyyden*, kun karautit piilosuhteessa kivikkoon? No älä sure, harjoitus tekee mestarin.

Ei se kostamininen tuo petturimiestä takaisin, joten se siitä.

• ....

Tuntuu tosi pahalta jokatapauksessa puolestasi että mies vei aikaasi noin paljon. Törkeää, järkyttävääkin. Jos mies olisi ollut edes rehellinen koko ajan... mutta ei. Olisit silloin ehtinyt muita tapailla edes. Missä maassa mies asuu? Entä sinä? Milloin näitte aina?

• katkeroitunutamma

Tarkennuksena... mies asuu Keski-Euroopassa, kuten itsekin... kyseessä on kuitenkin kaksi eri vierekkäistä maata. Asuimme samassa maassa vielä muutama vuosi sitten ja nykyisin Välissä on ajettava automatka. En ole käynyt miehen asunnossa ikuisuuteen, nyt vaimoke kunnostaa omien sanojensa mukaan kovasti asuttavaksi kuolleiden sukulaisten vanhaa taloa, miehen versiossa asunto menee vuokrattavaksi. Jollekulle taas mitä ex:ääni tulee, suhde oli tuore tulevaisuuttahan kukaan ei osannut siinä vaiheessa ennustaa ja tämä mies lupaili kuunkin taivaalta. Siis tyhmyydestähän sakoitetaan, mutta pieneen mieleenikään ei olisi tullut, että tällä miehellä oli kuvioissa vaimo itseni lisäksi. Miehen päivä kun meni ei tavatessa netissä ja puhelimessa pyörimiseen 24/7.

On se vain mukava kelata asioita pienessä päässä, kuinka elämän tarkoituksen löytämisen jälkeen mies on niin hukassa itsensä kanssa ja seuraavaksi hän onkin tavannut jonkun kivan naisen, vaikka pari tuntia sitten vannoi rakkautta ja sitä perunamaata ;) Viime vuosi oli yhtä tuskaa ja itse ajattelin ettei miestä voi valinnoistansa syyttää, kunnes sitten kaivoin esiin sen vaimokkeen kesällä, johon mies totesi, että hänellä oli huono hetki elämässä, mutta heistä tuli niin vahvoja vaimokkeen kanssa ja itki itkemistään, että on kohdellut minua niin ja niin huonosti.

Itse vaihdoin maisemaa, jossa vaiheessa miehelle iski paniikki ja tekstiviestejä tuli parin kuukauden aikana 1000 kappaletta, joissa vannotaan sitä ikuista rakkautta ja kuinka hän ajattelee minua ja mitäpä vielä. Sitten mies päätti ettei moisia sovi sanoa ja minun pitäisi hyväksyä asiat kuinka ne ovat eivätkä kuinka haluaisin niiden olevan.

Nykytilanteessa miehen mukaan minulla ei ole oikeutta pistää ahdistustani hänen piikkiinsä. Hän kun aina vain tehnyt parhaansa ollaakseen mahdollisiman hyvä ystävä minulle ja siitä kiitoksena hän joutuu sitten kuuntelemaan kerran kuukaudessa kuinka elämäni on yhtä helvettiä hänen takiaan. Jos kuulema en pysty aikuiseen ystävyyssuhteeseen ilman syyllistämistä, hänellä ei riitä siihen intressejä.

Minusta on aina mukava kuulla ja lukea, kuinka mies kiristää minua "ystävyydellämme"... minulla kun tässäkään asiassa ei ole mitään menetettävää. Mies kuitenkin näyttää luottavan sokeasti, että minua saa kohdella riepuna ilman seuraumuksia. Itse en kiritykseen alistu, mitäpä voitettavaa minulla siinä olisi... tämä "ystävyyssuhde"? :P Eli siinä vaiheessa jos ja kun repeän ja ratkean teen sen ilman varoitusta, vaikka mies joskus ikuisuus sitten totesi, ettei hän antaisi minun yrittää rikkoa avioliittoaan. Kuuluuko siihen kysyä lupakin? :P Vaimo varmasti olisi innoissaan niistä kuvistakin joissa mies hyppelee sukkanauhoissa, stringeissä ja korkokengissä. Olisi se vaan niin mukavaa olla pirun ilkeä ;)

Vaimokkeen sähköpostiosoite on tiedossa. Kiitos googlen :) Vaimoke vain ikävä kyllä on pirun symppis tekstien ja kuvien perusteella. Pahaa tekee siis hänenkin puolestaan.

Jännä juttu rakkaudesta ja alun shokista tuntuu jäljelle jääneen pelkkä halveksunta ja puhdas viha niin ja se kostonhimo. Mies totesi pikkuhiljaa olevansa valmis lastentekoonkin, joten eiköhän aikakin välirikolle olisi oikea. Samassa menisi sekä vaimo, että "paras ystävä", joka muutti uuteen asuntoon tällä viikolla (osoite ei ole miehen tiedossa), sähköpostiosoitteen saa aina suljettua ja uuden puhelinnumeronkin hankkiminen pitäisi olla nopeaa.

Suunnitelma on siis valmiina ;) Ainoastaan mietin, että voiko tätä mahdollisesti joskus katua? Jääkö minulle vastuu parin ihmisen elämän pilaamisesta vai pääsenkö vihdoinkin pitkästä aikaa kunnon lomalle :)

• TyttöRuskeaSilmäinen
        katkeroitunutamma kirjoitti:

Tarkennuksena... mies asuu Keski-Euroopassa, kuten itsekin... kyseessä on kuitenkin kaksi eri vierekkäistä maata. Asuimme samassa maassa vielä muutama vuosi sitten ja nykyisin Välissä on ajettava automatka. En ole käynyt miehen asunnossa ikuisuuteen, nyt vaimoke kunnostaa omien sanojensa mukaan kovasti asuttavaksi kuolleiden sukulaisten vanhaa taloa, miehen versiossa asunto menee vuokrattavaksi. Jollekulle taas mitä ex:ääni tulee, suhde oli tuore tulevaisuuttahan kukaan ei osannut siinä vaiheessa ennustaa ja tämä mies lupaili kuunkin taivaalta. Siis tyhmyydestähän sakoitetaan, mutta pieneen mieleenikään ei olisi tullut, että tällä miehellä oli kuvioissa vaimo itseni lisäksi. Miehen päivä kun meni ei tavatessa netissä ja puhelimessa pyörimiseen 24/7.

On se vain mukava kelata asioita pienessä päässä, kuinka elämän tarkoituksen löytämisen jälkeen mies on niin hukassa itsensä kanssa ja seuraavaksi hän onkin tavannut jonkun kivan naisen, vaikka pari tuntia sitten vannoi rakkautta ja sitä perunamaata ;) Viime vuosi oli yhtä tuskaa ja itse ajattelin ettei miestä voi valinnoistansa syyttää, kunnes sitten kaivoin esiin sen vaimokkeen kesällä, johon mies totesi, että hänellä oli huono hetki elämässä, mutta heistä tuli niin vahvoja vaimokkeen kanssa ja itki itkemistään, että on kohdellut minua niin ja niin huonosti.

Itse vaihdoin maisemaa, jossa vaiheessa miehelle iski paniikki ja tekstiviestejä tuli parin kuukauden aikana 1000 kappaletta, joissa vannotaan sitä ikuista rakkautta ja kuinka hän ajattelee minua ja mitäpä vielä. Sitten mies päätti ettei moisia sovi sanoa ja minun pitäisi hyväksyä asiat kuinka ne ovat eivätkä kuinka haluaisin niiden olevan.

Nykytilanteessa miehen mukaan minulla ei ole oikeutta pistää ahdistustani hänen piikkiinsä. Hän kun aina vain tehnyt parhaansa ollaakseen mahdollisiman hyvä ystävä minulle ja siitä kiitoksena hän joutuu sitten kuuntelemaan kerran kuukaudessa kuinka elämäni on yhtä helvettiä hänen takiaan. Jos kuulema en pysty aikuiseen ystävyyssuhteeseen ilman syyllistämistä, hänellä ei riitä siihen intressejä.

Minusta on aina mukava kuulla ja lukea, kuinka mies kiristää minua "ystävyydellämme"... minulla kun tässäkään asiassa ei ole mitään menetettävää. Mies kuitenkin näyttää luottavan sokeasti, että minua saa kohdella riepuna ilman seuraumuksia. Itse en kiritykseen alistu, mitäpä voitettavaa minulla siinä olisi... tämä "ystävyyssuhde"? :P Eli siinä vaiheessa jos ja kun repeän ja ratkean teen sen ilman varoitusta, vaikka mies joskus ikuisuus sitten totesi, ettei hän antaisi minun yrittää rikkoa avioliittoaan. Kuuluuko siihen kysyä lupakin? :P Vaimo varmasti olisi innoissaan niistä kuvistakin joissa mies hyppelee sukkanauhoissa, stringeissä ja korkokengissä. Olisi se vaan niin mukavaa olla pirun ilkeä ;)

Vaimokkeen sähköpostiosoite on tiedossa. Kiitos googlen :) Vaimoke vain ikävä kyllä on pirun symppis tekstien ja kuvien perusteella. Pahaa tekee siis hänenkin puolestaan.

Jännä juttu rakkaudesta ja alun shokista tuntuu jäljelle jääneen pelkkä halveksunta ja puhdas viha niin ja se kostonhimo. Mies totesi pikkuhiljaa olevansa valmis lastentekoonkin, joten eiköhän aikakin välirikolle olisi oikea. Samassa menisi sekä vaimo, että "paras ystävä", joka muutti uuteen asuntoon tällä viikolla (osoite ei ole miehen tiedossa), sähköpostiosoitteen saa aina suljettua ja uuden puhelinnumeronkin hankkiminen pitäisi olla nopeaa.

Suunnitelma on siis valmiina ;) Ainoastaan mietin, että voiko tätä mahdollisesti joskus katua? Jääkö minulle vastuu parin ihmisen elämän pilaamisesta vai pääsenkö vihdoinkin pitkästä aikaa kunnon lomalle :)

Uskon edelleen siihen, että kosto kyllä tapahtuu tavalla tai toisella. Sinun ei tarvitse tehdä mitään, kyllä mies joskus tulee kärsimään. Ja sinun ei tarvitse edes toivottaa onnea suhteelle tai sääliä vaimoketta. Jatka elämää. Kaikki hoituu aikanaan, niin uskon. En itse kuluttaisi aikaa tuollaiseen ihmiseen, kunnioitan sentään itsenäni ja niin varmaan teet sinäkin. Voin toivottaa onnea.

• ....
        TyttöRuskeaSilmäinen kirjoitti:

Uskon edelleen siihen, että kosto kyllä tapahtuu tavalla tai toisella. Sinun ei tarvitse tehdä mitään, kyllä mies joskus tulee kärsimään. Ja sinun ei tarvitse edes toivottaa onnea suhteelle tai sääliä vaimoketta. Jatka elämää. Kaikki hoituu aikanaan, niin uskon. En itse kuluttaisi aikaa tuollaiseen ihmiseen, kunnioitan sentään itsenäni ja niin varmaan teet sinäkin. Voin toivottaa onnea.

Minäkin olen sitä mieltä että karma tulee itsestään, ei tarvitse tehdä mitään.

• ....
        .... kirjoitti:

Minäkin olen sitä mieltä että karma tulee itsestään, ei tarvitse tehdä mitään.

Toisaalta mietin että mitä jos nainen ehtii tehdä lapsia ja huomaa mitä mies voi olla. Itselläni ei olisi mitään tietoja vastaan, mutta tuon naisen puolesta en osaa ajatella mitä haluaisi.

• kostomielessä, mutta

mieti omalle kohdallesi, haluaisitko naisena elää pilvilinnoissa, vai tietää itse, jos olisit nykyisen naisen asemassa.
      Sitten on myöhäistä kun on liuta lapsia. Sinua saattaa kaduttaa myöhemmin kun et kertonut naiselle.
      Minä haluaisin tietää, koska en missään tapauksessa haluaisi miestä joka pettää minua.
      Sika on aina sika.
      Naisen pitäisi itse saada päättää haluaako sian, siis kaikkien tietojen kera.
      Jollet kerro, kostat tavallaan naiselle.

• jos et

"kosta" eli kerro, eli tee mikä on oikein.

• StippaS

Asiahan on monimutkaisuudessaan vailla vertaa!

Kenties asiaa voisi lähteä edes jotenkin pohtimaan sitä kautta, jotta miehen mahdollisella vaimolla on tietenkin oikeus tietää mitä kyseinen auervaara touhuaa. Ei ketään saa noin julmalla tavalla käyttää hyväkseen, koska siinähän mies vie petollisella tavalla sekä vaimokkeen että sinun oikeuden elämään ja aitoon rakkauteen.

Tähän nyt voisi suoltaa kilometritolkulla tekstiä siitä mitenkä kiva olisi hirttää moinen miehen irvikuva munistaan vaan se kun ei tilannetta ratkaise. Jotenkin se pitäisi ratkaista järkevästi, koska miehen tulisi ottaa vastuu teoistaan ja kurkata peiliin..?

• eräs nainen

Kertoisin vaimolle totuuden, jos olisin sinä. Onko se kosto jos kerrot totuuden? Minun mielestäni ei, hänellä on oikeus tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4980
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1089
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      897
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      832
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe