Olen laihduttanut 10kg syömällä 400-800kcal päivässä ja nyt on sitten aineenvaihdunta päin honkia,en nimittäin enää voi syödä paljon mitään sillä lihon.
Esim eilen tuli syötyä lasangea n 250g ja tänään vaaka näytti 400g enemmän kun eilen.
Mitäköhän tässä vois nyt tehä,että paino laskisi edelleen.Ruokaan en kohta uskalla koskea ollenkaan kun tuntuu,että pelkästä ajatuksestakin lihon muodottomaksi.
Onko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä aineenvaihdunnan kiihdyttämiseksi ilman,että pitäisi syödä enemmän?
En uskalla kohta enää syödä
13
1468
Vastaukset
- vaan näin
Syö ainakin vähintään 1200kcal päivässä, jos liikut paljon niin enemmän.
Hitaasti mutta varmasti, niin itse onnistuin.
Ei tuo lasgnemäärä ketään lihota jos et ole syönyt muuta ruokaa kovin kauheasti.
Jos olet syömishäiriöinen tai anorektikko niin tämä ei ole sinulle.- Pakkomielle.
Muuta en siis kokopäivänä syönyt ja kuikas vaan kävikään.
1200kcal päivässä on ihan liikaa ku olen tottunut jo syömään todella vähän(vatsalaukkuun ei enää mahu paljoa) niin en näe syytä ruveta "mässäilemään". - aivan sama
Pakkomielle. kirjoitti:
1200kcal päivässä on ihan liikaa ku olen tottunut jo syömään todella vähän(vatsalaukkuun ei enää mahu paljoa) niin en näe syytä ruveta "mässäilemään".ongelma joskus.. söin tosi pieniä kalorimääriä ja sit kun jonain päivinä söin enemmän niin näky heti vaakassa ja näky turvotuksena. siihen autto sellanen et alko ihan pikkuhiljaa lisäilemään kalorimääriä ja sit kun pysty syömään jo ihan kohtuullisia määriä painon nousematta (mulla nyt nousi ehkä kilon), niin pidin pari viikkoa painoa siinä lukemassa että paino ns. normalisoitu ja sit jatkoin laihduttamista taas ja alko taas tippumaan hyvään tahtiin.
- turha yrittää
Pakkomielle. kirjoitti:
1200kcal päivässä on ihan liikaa ku olen tottunut jo syömään todella vähän(vatsalaukkuun ei enää mahu paljoa) niin en näe syytä ruveta "mässäilemään".Ihmisen paino heittelee jopa kilon tai kiloja pelkästään sen mukaan, miten on suoli toiminut, kuinka paljon syöty ruoka on sitonut nestettä, naisella se mikä vaihe kuukautiskierrosta on menossa jne. Muutama sata grammaa sinne tai tänne on yksi lysti. Syödyn ruuan painon vertaaminen painokehitykseen on merkki syömishäiriöstä.
Sinulla ei pitäisi olla mitään asiaa tälle palstalle, eikä kenenkään pitäisi neuvoa sinua laihdutuksessa. Ota yhteyttä kouluterkkariin tai muuhun ja kerro että sinulla on pakkomielle laihtumisesta ja että laihdutat epäterveellisin keinoin.
- manteli-
Mikä on ikäsi, pituutesi ja painosi?
Toivon todella että et ole kasvava nuori -koska silloin voi olla että aineenvaihdunnan lisäksi olet vaurioittanut muutakin kehossasi.
Otapa nyt järki käteen. Kukaan ei elä eikä voi hyvin tuollaisella alle kalorimäärällä jonka mainitsit. Hae apua lääkäriltäsi. Voit tarvita sekä ravintoterapeutin että psykologin apua. - Maailmanpahentaja
Yritähän nyt ajatella edes jonkin verran loogisesti: jos syöt jotakin ruokaa 250g, niin syödyn ruuan paino EI lähes tuplaannu itsestään elimistössä 400 grammaan.
Itselläni oli teininä anoreksia kehittymässä samalla tavalla kuin sinulla. Siihen puututtiin onneksi tuolloin alkuvaiheissa, eikä homma päässyt eskaloitumaan. Hae apua- oikeasti.- että nuo vaa'at
eivät välttämättä ole täysin varmoja näissä 200g sinne tai tännepäin.
Jos juot desin vettä niin vaaka saattaa näyttää painon nousua sen kaksisataa grammaa.
Kaipa se aloittaja muistaa juoda vettä päivittäin mieluiten yli litran. Jos juo kevytlimuja ja kevyt sitä ja tätä niin onko ihme jos painot junnaa. - Pakkomielle.
että nuo vaa'at kirjoitti:
eivät välttämättä ole täysin varmoja näissä 200g sinne tai tännepäin.
Jos juot desin vettä niin vaaka saattaa näyttää painon nousua sen kaksisataa grammaa.
Kaipa se aloittaja muistaa juoda vettä päivittäin mieluiten yli litran. Jos juo kevytlimuja ja kevyt sitä ja tätä niin onko ihme jos painot junnaa.En tietenkään juo mitään limuja tai syö karkkeja tai yleensäkkään mitään missä on sokeria/suolaa tai paljon hiilareita.
Syömisenikin syön ennen kello 17.00,että mahalaukku kerkeää sulattamaan ruuan ennen aamupunnintaa.Ihanne on,että ennen nukkumaan menoa on nälkä ja maha murisee,sillon tiedän,että mahalaukku on täysin tyhjä.
Ps:Joku kyseli ikääni joka on 25v pituutta 167cm ja painoa 73.Ravintoterapeutille en pääse,koska jonot ovat niin pitkät ja en ole "akuutti"tapaus.Lääkärissäkään eivät ottaneet oikeen kantaa sillä painoa on viellä noin paljon. - Itse olen samanpainoinen
Pakkomielle. kirjoitti:
En tietenkään juo mitään limuja tai syö karkkeja tai yleensäkkään mitään missä on sokeria/suolaa tai paljon hiilareita.
Syömisenikin syön ennen kello 17.00,että mahalaukku kerkeää sulattamaan ruuan ennen aamupunnintaa.Ihanne on,että ennen nukkumaan menoa on nälkä ja maha murisee,sillon tiedän,että mahalaukku on täysin tyhjä.
Ps:Joku kyseli ikääni joka on 25v pituutta 167cm ja painoa 73.Ravintoterapeutille en pääse,koska jonot ovat niin pitkät ja en ole "akuutti"tapaus.Lääkärissäkään eivät ottaneet oikeen kantaa sillä painoa on viellä noin paljon.Ja laihdutan myös vähäkalorisella dieetillä, maksimissaan 1100 kcal/päivä. Hyvin on mennyt. Elä huolestu, tuo "painonnousu" voi johtua myös hormonivaihteluista, eli siitä missä vaiheessa kuukautiskierto tms. Myös nestetasapainovaihtelut selittää tuollaisen "painonnousun". Eikä yksi "repsahdus" haittaa, kun et ota tavaksi. Minäkin repsahdin eilen, mutta nyt entistä ehdompana taas laihdutan. :)
Tavoitteena -7kg maaliskuuhun mennessä, nyt on tippunut 1,5-2kg.
Ja tuo sun painosi ei todellakaan ole huolestuttava, kun se on vain lievää ylipainoa, pari kiloa pois, niin olet jo normaali painoindeksin mukaan. Montako kiloa tahdot tuosta pois? - Pakkomielle.
Itse olen samanpainoinen kirjoitti:
Ja laihdutan myös vähäkalorisella dieetillä, maksimissaan 1100 kcal/päivä. Hyvin on mennyt. Elä huolestu, tuo "painonnousu" voi johtua myös hormonivaihteluista, eli siitä missä vaiheessa kuukautiskierto tms. Myös nestetasapainovaihtelut selittää tuollaisen "painonnousun". Eikä yksi "repsahdus" haittaa, kun et ota tavaksi. Minäkin repsahdin eilen, mutta nyt entistä ehdompana taas laihdutan. :)
Tavoitteena -7kg maaliskuuhun mennessä, nyt on tippunut 1,5-2kg.
Ja tuo sun painosi ei todellakaan ole huolestuttava, kun se on vain lievää ylipainoa, pari kiloa pois, niin olet jo normaali painoindeksin mukaan. Montako kiloa tahdot tuosta pois?olisi jos -20kg sais viellä pois.
- edellinen kommentoija...
Pakkomielle. kirjoitti:
olisi jos -20kg sais viellä pois.
ET todellakaan laihduta 20kg tai näytät nälkiintyneeltä afrikkalaiselta!! Etkö halua sinulle jäävän kuin luuta ja nahkaa? itselläni tosiaan sama painoindeksi kuin sulla ja en tosiaankaan tollasta määrää meinaa laihduttaa...
Ajatuksena mulla oli 10kg ja se on mun mielestä vielä realistista, sit siihen lihas-ja kuntotreeniä, niin olen tosi kaunis ja timmi myös vartaloltani! :)
- ikävätotuus
Kyselit avausviestissäsi, onko mitään keinoa kiihdyttää aineenvaihduntaa ilman että syö enemmän. Vastaus tähän on selkeä "ei".
Mittojesi puolesta et vielä ole alipainoinen, mutta eipä sitä ylipainoakaan liiemmin ole. Jos ilmoittamasi päivittäiset ruokamäärät pitävät paikkansa (enkä ollenkaan epäile etteikö pitäisi), olet kyllä onnistunut sekoittamaan kehosi energia-aineenvaihdunnan pahemman kerran. Kehosi on jatkuvalla "säästöliekillä". Ikävä totuus on myös, ettei tämän ongelman korjaamiseen erikoistuneita ammattilaisia taida Suomesta vielä löytyä.
Jos jatkat nykyisen mallin mukaista syömistä, eli kituuttelet alle 1000 kalorilla päivässä mutta "repsahdat" säännöllisin väliajoin, ei "ylimääräiset" rasvat liiku mihinkään - mutta toisaalta "repsahdukset" juuri ja juuri auttavat kehoasi selviytymään sairastumatta pahasti. On myös erittäin todennäköistä, ettei elimistösi saa riittävästi välttämättömiä vitamiineja, hivenaineita ja mineraaleja yms.
On kai sanomattakin selvää, ettei edellä kuvattu systeemi pelaa pitkän päälle, sen avulla et pääse haluamiisi tavoitteisiin ikinä, ja alat lisäksi ennen pitkää voida todella huonosti (mikä myös yleensä näkyy ulkoisesta olemuksesta).
En ole alan asiantuntija, mutta ainoa keino päästä asiassa järkevällä tavalla eteenpäin (ja saada timmi, voimakas ja terve kroppa) on pakottaa itsensä syömään reilusti kunnon ruokaa, ja harrastaa liikuntaa. (Ja HUOM! alle 1000 kalorilla päivässä ei sinunkokoisen ihmisen pidä liikkua metriäkään ellei halua todella ikäviä terveysongelmia!) Kunnon ruoalla tarkoitetaan reiluja annoksia proteiinia (liha, kana, kala, maitotuotteet) - ilman proteiinia menetät lihaskudosta ja olet ikuisesti "laiha läski", paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä hitaita hiilihydraatteja (tumma riisi, pasta, täysjyväviljatuotteet). Liikunta (sekä aerobinen että lihasvoimatreeni) astuu kuvaan vasta kun olet oppinut taas syömään normaalisti.
Kun alat syömään taas järkevästi paino nousee aluksi pari kiloa, mutta pikkuhiljaa elimistösi toivon mukaan palaa ns normaalin päiväjärjestykseen ja energia-aineenvaihduntasi tehostuu. Sen jälkeen voit halutessasi pyrkiä vähentämään rasvakudosta (ja toivonmukaan lisäämään lihaskudosta terveen ja esteettisesti parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi) ilman että tarvitsisi kituutella nälkiintymisen partaalla.- Pakkomielle.
Tottahan tuo on mitä kirjoitit,mutta kun se on vaan niin pirunvaikeeta enää syödä normaalisti sillä lihomisen pelko on suunnaton ja elimistö on jo tottunut näin vähäiseen kalorien saantiin,että nälkäkin lähtee jo muutamasta leivän puraisusta.
Ärsyttää kun itsekkin tietää,että tällä menolla mulla menee ikuisuus päästä tavoitteeseeni kun syömällä enemmän se kävisi huomattavasti nopeammin.
Joku vaan pistää vastaan kun en vaan yksinkertaisesti pysty syömään sillä pelkään että lihon takaisin sen mitä olen tähän asti työllä ja tuskalla laihtunut.1 kilokin painoa lisää tuntuu hirveältä ajatukselta ja luultavasti johtaisi vaan siihen,että olisin niin kauan syömättä,että sekin kilo sulaisi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746