sehr schnell tilanne

punk rock 4 ever

Wikipedian mukaan on kaksi Kari Haapalaa: toinen on punk aikakauden laulaja 'Stressi', nykyiselta ammatiltaan 'kylpyhuonekalusteiden maahantuoja', ja toinen gospel-muusikko, jolla ei tekemista punk rockin kanssa.

Molemmissa tapauksissa normaali punk fan vaatisi jo rahat takaisin.

Itsea ei asia kiinnosta muuten kuin historiallisesta nakokulmasta.

'Kylpyhuonekalusteiden maahantuoja' - jeh.

Feck off Kari.

14

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poju piipitä!

      Kyllä säkin toivottavasti joskus huomaat,että jokaisen on jotain elääkseen tehtävä.Mitä siitäkin tulis jos kaikki löis perseet penkkiin ja hakis sopparahat sossusta?Loppuis sorbukset anarkoilta alta aikayksikön.

      • punk rock 4 ever

        SS rulasi kyballa, pyydan anteeksi.


    • XkakeX

      Missäköhän viipyy se Sehr schnell kokoelma CD joka piti jo ilmestyä? 11 levytetyn biisin lisäks siinä pitäisi olla hyvätasoinen live.

      • Bastardous Punkerous

        Sehr Shnell oli helvetin kova ja omaperäinen uuden aallon bändi. Harmi, että jätkät lopettivat ikään kuin ennen kuin SS ehti kunnolla aloittaakaan. Minkälaisia klassikoita olisikaan syntynyt jos se olisi jatkanut.
        Kokoelmaa odotellaan. Toivottavasti se remasteroidaan asiantuntevasti.


      • Sama B B
        Bastardous Punkerous kirjoitti:

        Sehr Shnell oli helvetin kova ja omaperäinen uuden aallon bändi. Harmi, että jätkät lopettivat ikään kuin ennen kuin SS ehti kunnolla aloittaakaan. Minkälaisia klassikoita olisikaan syntynyt jos se olisi jatkanut.
        Kokoelmaa odotellaan. Toivottavasti se remasteroidaan asiantuntevasti.

        Anteeksi nimen kirjoitusvirhe.


      • .............

        Uusimmassa soundissa oli mainos että kyllä se cd vihdoin on sieltä tulossa. Kaikki levytetyt Mik Monto 7" ja kymmenen livebiisiä.


    • schnell!schnell!
      • Bastardous Punkerous

        Kiitos tiedosta. Ja nyt kauppaan. JA KAIKKI MUUT KANSSA. MYÖS TE NYKYPUNKIT.


      • olin siella

        Olin joskus siella koiton talolla SS: aa katsomassa, laittakaa ihmeessa tuo youtubeen.


      • kaleeriorja
        olin siella kirjoitti:

        Olin joskus siella koiton talolla SS: aa katsomassa, laittakaa ihmeessa tuo youtubeen.

        Hyvä levy! Livebiisitkin yllättävän hyvätasoisia. Ei tällä CDllä ole hintaa kuin 11-12€ riippuen kaupasta joten ostamaan vaan!


      • Mongoloidi
        kaleeriorja kirjoitti:

        Hyvä levy! Livebiisitkin yllättävän hyvätasoisia. Ei tällä CDllä ole hintaa kuin 11-12€ riippuen kaupasta joten ostamaan vaan!

        Siispä kipitän kauppaan heti ostamaan tään klassikon!


      • setä62
        Mongoloidi kirjoitti:

        Siispä kipitän kauppaan heti ostamaan tään klassikon!

        Tilaus lähti juuri. Onhan nuo kaikki biisit jo itsellä joko vinyylinä tai kasetilla, mutta kyllä tämä levy kuuluu ehdottomasti jokaiseen suomalaistalouteen.

        Muistan Help-lehden singlearvion Orja-kappaleesta; "riittoisaa naamaria ja pitävää pokkaa tarvitaan, että viitsii tehdä näin räävitöntä musaa".

        En oikein osaa selittää mikä tässä bändissä viehätti. Kappaleet olivat jotenkin sopivan kulmikkaita, niitä oli helppo soittaa itsekin. Stressin ääni oli mukavan vittumainen. Sanoituksetkin erottuivat perinteisistä punk-kliseistä.


      • punkroy was here
        setä62 kirjoitti:

        Tilaus lähti juuri. Onhan nuo kaikki biisit jo itsellä joko vinyylinä tai kasetilla, mutta kyllä tämä levy kuuluu ehdottomasti jokaiseen suomalaistalouteen.

        Muistan Help-lehden singlearvion Orja-kappaleesta; "riittoisaa naamaria ja pitävää pokkaa tarvitaan, että viitsii tehdä näin räävitöntä musaa".

        En oikein osaa selittää mikä tässä bändissä viehätti. Kappaleet olivat jotenkin sopivan kulmikkaita, niitä oli helppo soittaa itsekin. Stressin ääni oli mukavan vittumainen. Sanoituksetkin erottuivat perinteisistä punk-kliseistä.

        Tämä oli just sitä mistä punkissa ja uudessa aallossa oli alunperin kyse. Tehtiin omaperäistä musiikkia. Hyviä biisejä. Ei matkittu muita. Myöskään pukeutuminen ei ollut vielä muuttunut kliseiseksi, kun ei ollut mahdollista ostaa uutta punkpaitaa tai anarkiasäärystimiä. Vaatteet muokattiin itse. Nykyään kukaan ei edes tiedä mitä sana anarkia oikeasti tarkoittaa. Se vaan kuuluu punkmuotiin. Alunperin yritettiin erottua muista ja pukeutua eri tavalla kuin muut korostamalla persoonallisia piirteitä. Punkit oli avarakatseisia ja hyväksyivät erilaisuuden, pyrkien olemaan itsekin omintakeisia ja omavaraisia vaatetuksen suhteen. Ja muutakin kapinamusiikkia kuunneltiin esim. reggaeta. Sitten punkista tuli muotia, ja kaikkein vähiten avarakatseisia ihmisiä ovat nykyajan punkkarit. Itse asiassa punkit ovat kaikkein pahimpia tiukkapipoja. Itse olen ollut mukana punkjutuissa vuodesta 76. Joten tiedän mistä puhun. Punk on silti yhä parhaimmillaan hienoa musiikkia. Huonoimmillaan täyttä paskaa. Todellakin hyvä musa on hyvää, paska paskaa. Oli se sitten punkia tai mitä tahansa muuta. UGH! Punk hautaan asti!


      • setä62
        punkroy was here kirjoitti:

        Tämä oli just sitä mistä punkissa ja uudessa aallossa oli alunperin kyse. Tehtiin omaperäistä musiikkia. Hyviä biisejä. Ei matkittu muita. Myöskään pukeutuminen ei ollut vielä muuttunut kliseiseksi, kun ei ollut mahdollista ostaa uutta punkpaitaa tai anarkiasäärystimiä. Vaatteet muokattiin itse. Nykyään kukaan ei edes tiedä mitä sana anarkia oikeasti tarkoittaa. Se vaan kuuluu punkmuotiin. Alunperin yritettiin erottua muista ja pukeutua eri tavalla kuin muut korostamalla persoonallisia piirteitä. Punkit oli avarakatseisia ja hyväksyivät erilaisuuden, pyrkien olemaan itsekin omintakeisia ja omavaraisia vaatetuksen suhteen. Ja muutakin kapinamusiikkia kuunneltiin esim. reggaeta. Sitten punkista tuli muotia, ja kaikkein vähiten avarakatseisia ihmisiä ovat nykyajan punkkarit. Itse asiassa punkit ovat kaikkein pahimpia tiukkapipoja. Itse olen ollut mukana punkjutuissa vuodesta 76. Joten tiedän mistä puhun. Punk on silti yhä parhaimmillaan hienoa musiikkia. Huonoimmillaan täyttä paskaa. Todellakin hyvä musa on hyvää, paska paskaa. Oli se sitten punkia tai mitä tahansa muuta. UGH! Punk hautaan asti!

        Levy tuli pari päivää sitten ja nytkin se soi tuolla taustalla. Itselle ennen kuulumattomia kappaleita levyllä oli Vaihda Vapaalle, Häiriöitä, ja live-osuuden Iltakävely.

        Parasta osaa on tietenkin nuo studiossa tehdyt kappaleet; nyt ne ovat samalla levyllä. Itselle Sehr Schnell tuo mieleen niin paljon muistoja. Tuo Orja oli tosiaan se ensikosketus bändiin. Äänitin sen heti tuoreeltaan jostain 'Härmärokkia'-ohjelmasta tms. No, mainitaan nuoremmille, että -70-luvun lopulla YLEn rinnakkaisohjelma lähetti tiistaisin ja torstaisin klo 16.30 - 17.00 ihan suomalaista rokkia. Yleensä sieltä tuli joko kotimaista punkkia tai rockabillyä. Muu aika olikin sitten pyhitetty Neuvostoliittomielestelylle, noin karrikoiden sanottuna.

        Hyvää levyllä on tietysti nuo singlet studioversioina, kuten todettua. Samoin live-osuudessa saan ekan kerran selvää sanoista tiettyjen biisien osalta. Toisaalta live-osuus on paikoin ihan hemmetinmoista tuubaa. Tahdit sekoaa sun muuta...mutta mikä tärkeintä; tunnelma välittyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe