Ihan mielenkiinnosta vain kysyn. Väkivaltainen exmies jätti perheensä ja muutti uuteen perheeseen. On kuulemma nyt onnellinen ja väkivalta ongelma poistui minun myötäni. Väkivalta oli silmitöntä ja siksi vain mietin, että voiko ihminen muuttua?
Loppuuko väkivalta?
32
2121
Vastaukset
- kbb
...en kyllä usko että se loppuisi kun seinään. Niin kauan kun tämä uusi nainen pönkittää miehen egoa vastarakastuneena ja palvoo maata miehen jalkojen alla, niin aika hiljaista voi olla siellä väkivaltarintamalla. Kyllä se miehen surkea itsetunto sieltä kohottaa päätään heti kun se alkuhuuma loppuu ja arki parisuhteessa alkaa.
Sinä et ollut syypää miehen väkivaltaisuuteen. Älä koskaan usko niin. Voihan se olla että jotain hän on oppinut, eikä lyö uutta naistaan, mutta kyllä se väkivaltainen käytös on luettavissa sitten siellä käytöksessä esim. riidan aikana. Mun mies ainakin lopetti mun muksismisen kun lähdin kerran kävelemään, mutta henkinen väkivalta, tavaroiden heittäminen,alistaminen, estäminen,uhkailu etc. jatkui.Mutta miehen mielestä se ei ollut väkivaltaa, joten mitään ongelmaa ei ollut....
Eli eiköhän se vaadi aikamoista sitoutumista johonkin terapiaan että pystyy käsittelemään sitä huonoa itsetuntoa ja alistamisen tarvetta. Senverran iso vamma ihmisen sielussa, tuollainen väkivaltaisuus. Menisipä exäsi hoitoon, ennenkuin seuraava nainen ottaa turpaa...- kbb
runontaja kirjoitti:
ettei kyseinen mies nähnyt silloinkaan mitään värää, silloin kun muksi sinua.
...näinhän se oli. Ei tainnut reppana edes tietää, mitä niissä neljän promillen humalissa täällä kotona riehui. Ja jos uskalsi kertoa sille seuraavana päivänä, mitä se oli tehnyt, alkoi se raivoaminen ja tavaroiden heitteleminen...se mies oli tavallaan sellainen musta aukko joka tyhjensi koko mun henkisen minäni. Ei mua ollu olemassakaan noiden vuosien aikana. Mutta koomastani heräsin ja sielussani on nyt jälleenrakentamisen suuri työmaa. Rakastan jälleen elämää!
alkutaipaleella meni?
Harvemmin kukaan muuttaa yhteen väkivaltaisen henkilön kanssa.- Neljä nurkkaa yhtä aikaa
meni, kuin hänellä menee nyt uuden kanssa. Sitten niitä riitoja vain alkoi tulemaan erinäisistä asioista ja tässä on lopputulos. Väkivalta oli minun syyni, hänen sairaudet johtuivat minusta, hänen haluttomuus tehdä mitään kotona johtui minusta, eli toisin sanoen kaikki huono johtui minusta. Hän ei koskaan ole viihtynyt paikkakunnalla missä asumme, ei työpaikallaan, ei kodissamme jne. Minä jouduin kuitenkin lasten kanssa lähtemään kodista, missä me viihdyimme. Paskiainen halusi talon pitää ja siellä se on nyt lähes tyhjillään, herra kun asuu uuden akan ja hänen lasten luona. Paikkakunta ja työpaikkakin ovat nyt kuulemma tosi mahtavia, akasta nyt puhumattakaan.
- kusipäältä
Neljä nurkkaa yhtä aikaa kirjoitti:
meni, kuin hänellä menee nyt uuden kanssa. Sitten niitä riitoja vain alkoi tulemaan erinäisistä asioista ja tässä on lopputulos. Väkivalta oli minun syyni, hänen sairaudet johtuivat minusta, hänen haluttomuus tehdä mitään kotona johtui minusta, eli toisin sanoen kaikki huono johtui minusta. Hän ei koskaan ole viihtynyt paikkakunnalla missä asumme, ei työpaikallaan, ei kodissamme jne. Minä jouduin kuitenkin lasten kanssa lähtemään kodista, missä me viihdyimme. Paskiainen halusi talon pitää ja siellä se on nyt lähes tyhjillään, herra kun asuu uuden akan ja hänen lasten luona. Paikkakunta ja työpaikkakin ovat nyt kuulemma tosi mahtavia, akasta nyt puhumattakaan.
Äijä saattaa uskotella itselleen, että enhän minä mikä paha mies ole, kun nyt alkuhuumassa menee näin hyvin. Kun alkuhuuma menee ohi ja arki sekä velvollisuudet astuvat kuvioihin, niin taitaa äijällä alkaa pinna uudelleen kiristymään.
Äijän kusipäisyydestä kertoo sekin, ettei suostu tunnustamaan että on tehnyt mitään väärää. Puhuu paskaa, että oikeanlaisen ihmisen kanssa asiat ovat toisin. Tuossa uudessa liitossakin tulee jossain vaiheessa samoja ongelmia kuin kaikissa muissakin liitoissa. "Normaalit aikuiset" osaavat ratkoa kipeitäkin ongelmia rakentavasti ja toista kunnioittaen vaikka tunteet välillä kuumenevat ja suusta pääsee painokelvotontakin tekstiä. Henkisesti lapsen tasolle jääneet väkivallan käyttäjät eivät tähän pysty. - hehehe MISTÄ?
kusipäältä kirjoitti:
Äijä saattaa uskotella itselleen, että enhän minä mikä paha mies ole, kun nyt alkuhuumassa menee näin hyvin. Kun alkuhuuma menee ohi ja arki sekä velvollisuudet astuvat kuvioihin, niin taitaa äijällä alkaa pinna uudelleen kiristymään.
Äijän kusipäisyydestä kertoo sekin, ettei suostu tunnustamaan että on tehnyt mitään väärää. Puhuu paskaa, että oikeanlaisen ihmisen kanssa asiat ovat toisin. Tuossa uudessa liitossakin tulee jossain vaiheessa samoja ongelmia kuin kaikissa muissakin liitoissa. "Normaalit aikuiset" osaavat ratkoa kipeitäkin ongelmia rakentavasti ja toista kunnioittaen vaikka tunteet välillä kuumenevat ja suusta pääsee painokelvotontakin tekstiä. Henkisesti lapsen tasolle jääneet väkivallan käyttäjät eivät tähän pysty.sinunlaisiasi sikiää. Ihmiskunta ei yksinkertaisesti tarvitse teikäläisiä.
- tuollaisia raukkojakaan
hehehe MISTÄ? kirjoitti:
sinunlaisiasi sikiää. Ihmiskunta ei yksinkertaisesti tarvitse teikäläisiä.
Ihmiskunnalle olisi paljon parempi, ettei tuollaisia väkivaltaa hyssytteleviä raukkojakaan olisi. Te vain syyllistätte uhreja ja puolustelette sairasta käyttäytymistä. Uhrin pitäisi pysyä pelokkaana, hiljaa ja ennen kaikkea hyväksyttävä oma huonommuus.
Sanat ei riitä kertomaan, miten paljon halveksin tuollaisia.
- akassa,
akka jankuttaa jankuttaa, ei anna reviiri rauhaa, inttää kääntää ja vääntää, repii sylkee, potkii..jne siitäkun miehen pinna palaa, hän saa syyt niskoilleen vaikka tosi syy olikin akassa.
Tekin yllä olevat jankutatte pelkkää puppua ja te tiedätte sen.- kbb
...olkoot eukko vaikka kuinka nalkuttavaa sorttia, eihän se oikeuta sua lyömään. Sun huonot hermot on sun ongelmasi. Hittoako sillä on väliä miten se eukko siellä himassa riehuu. Fyysisesti vahvempana voit varmaan puolustautua näitä repimisiä ja potkuja vastaan muulla tapaa kun lyömällä hänet tajuttomaksi. Toinen hyväksihavaittu keino on lähteä pois tilanteesta.
Ei akan käytös ole oikeutettua(potkut,repiminen), ja terapiaan hänenkin pitäisi mennä. Menkää yhdessä sinne vihanhallintakurssille!
Huh, toivottavasti teillä ei ole lapsia. Vai vedätkö heitäkin turpaan kun he eivät tee niinkuin sinä haluat,ovat hankalia eivätkä halua pukea, ja sulla menee hermot? Jos 5-vuotias lyö sinua suutuspäissään, lyötkö takaisin? - repiä räkiä....
kbb kirjoitti:
...olkoot eukko vaikka kuinka nalkuttavaa sorttia, eihän se oikeuta sua lyömään. Sun huonot hermot on sun ongelmasi. Hittoako sillä on väliä miten se eukko siellä himassa riehuu. Fyysisesti vahvempana voit varmaan puolustautua näitä repimisiä ja potkuja vastaan muulla tapaa kun lyömällä hänet tajuttomaksi. Toinen hyväksihavaittu keino on lähteä pois tilanteesta.
Ei akan käytös ole oikeutettua(potkut,repiminen), ja terapiaan hänenkin pitäisi mennä. Menkää yhdessä sinne vihanhallintakurssille!
Huh, toivottavasti teillä ei ole lapsia. Vai vedätkö heitäkin turpaan kun he eivät tee niinkuin sinä haluat,ovat hankalia eivätkä halua pukea, ja sulla menee hermot? Jos 5-vuotias lyö sinua suutuspäissään, lyötkö takaisin?akkakin voi lähteä pois tilanteesta. Sitä saa mitä tilaa...oli aloittaja kumpi tahansa.
- käyttäydytään
repiä räkiä.... kirjoitti:
akkakin voi lähteä pois tilanteesta. Sitä saa mitä tilaa...oli aloittaja kumpi tahansa.
kuin pikkulapset. "Toi alotti..." Viimeinen isku on aina sinun, eikös vaan?
Seli seli! Väkivaltaiselta ihmiseltä eivät selitykset tekojensa oikeellisuuteen lopu. Lapsi ei ymmärrä, ei myöskään lapsen tasolle henkisessä kehityksessään juuttunut aikuinen. - kbb
repiä räkiä.... kirjoitti:
akkakin voi lähteä pois tilanteesta. Sitä saa mitä tilaa...oli aloittaja kumpi tahansa.
...selvällä suomenkielellä ilmaisin asian niin että kyllä se eukkokin sinne hoitoon kuuluu...
- lueppa omasi uudelleen
kbb kirjoitti:
...selvällä suomenkielellä ilmaisin asian niin että kyllä se eukkokin sinne hoitoon kuuluu...
olet tyypillinen vääntäjä kääntäjä, vähemmän siedettävä, änkyrä yksilö-----sinä todella olet.
- edes kommentoida
käyttäydytään kirjoitti:
kuin pikkulapset. "Toi alotti..." Viimeinen isku on aina sinun, eikös vaan?
Seli seli! Väkivaltaiselta ihmiseltä eivät selitykset tekojensa oikeellisuuteen lopu. Lapsi ei ymmärrä, ei myöskään lapsen tasolle henkisessä kehityksessään juuttunut aikuinen.pyh !
- kbb
lueppa omasi uudelleen kirjoitti:
olet tyypillinen vääntäjä kääntäjä, vähemmän siedettävä, änkyrä yksilö-----sinä todella olet.
...sinulla vielä jotain lisättävää itse keskusteluun vai aiotko pelkästään jatkaa tätä kirjoittajien solvaamista ja haukkumista täällä?
- jyräät toista
kbb kirjoitti:
...sinulla vielä jotain lisättävää itse keskusteluun vai aiotko pelkästään jatkaa tätä kirjoittajien solvaamista ja haukkumista täällä?
sukupuolta, edes tuntematta totuuksia. ja sitten toistan edellisen kommenttini, mutta vain sinulle.
- kbb
jyräät toista kirjoitti:
sukupuolta, edes tuntematta totuuksia. ja sitten toistan edellisen kommenttini, mutta vain sinulle.
...olet aivan oikeassa. Minä jyrään kaikki miehet ja oli minulle aivan oikein että otin turpaa kymmenen vuoden ajan. Mitään en totuudesta tiedä sillä mitäpä ihminen oppisi tuollaisesta hakkaajasta kymmenen vuoden aikana? Taidan minäkin olla sellainen kalkkuna.
Mutta mennäänpä sinuun. Mikäs on saanut sinut sitten niin rikki että solvaat ja haukut kaikkia tänne kirjoittavia? Tiesitkö, että sitä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi, tuollaista halventamista? - ei kummempaa
edes kommentoida kirjoitti:
pyh !
Ihan asiallista läppää tuo oli. Et vain osaa sanoa mitään järkevää. Sama juttu varmaan naisesikin kanssa, kun tulee pulmia eteen. Osaat vain lyödä, niin kuin pieni kakara.
- kun harjoitat
henkistä väkivaltaa ;O) täällä suomi24:ssä?
onhan sulla muna vielä tallella kun auot turpaas, joku munallinen akka varmaan saa susta kivan säkin joskus kun alat aukomaan sille, heh - Mätisäkin mies.....
kun harjoitat kirjoitti:
henkistä väkivaltaa ;O) täällä suomi24:ssä?
onhan sulla muna vielä tallella kun auot turpaas, joku munallinen akka varmaan saa susta kivan säkin joskus kun alat aukomaan sille, hehheheee...pistäppä säkki suppuun. Hellanlettas....
- humu.tuuli3
Väkivaltainen mies ei muutu koskaan,jos ei hae apua,Asuin tälläisen kanssa 6 vuotta ja hengenlähtö oli välillä lähellä.Nyt olen päässyt eroon.ex-mieheni sitten lysi uuden naisen n.vuosi sitten.Sanoi myös miten nyt on rauhallista eikä hän olen nykyistään kohtaan väkivaltainen.n.7kk heillä oli hyvin,nyt sama meno kun meilläkin oli.
- aste vaihtelee..
änkyrät yleensä enemmän.
- SaaraT
Ei varmasti tule loppumaan. Se on ihan saletti. Mun ex-mies oli väkivaltainen. Ja nyt uusi naisystävä otti muhun yhteyttä ja kysyi oliko mies muo kohtaan väkivaltainen. Eli ex-mieheni siis pahoinpitelee ilmeisesti tätä uuttakin naista.
- toipuja
minulla oli väkivaltainen mies.Nyt miehellä uusi nainen ja olen saanu kuulla et minun pitää ilmottaa naiselle,et mies on lyönyt minua monia,monia kertoja.
En vaan voi puuttua heidän elämään,sillä haluaisin kyllä kertoa.
Jos jotain sattuu,vai onko he aikuisia ihmisiä ja asia ei kuulu enää minulle.
Kylläpäs vielä se mies huolen jätti,huh,huh. - Neljä nurkkaa yhtä aikaa
toipuja kirjoitti:
minulla oli väkivaltainen mies.Nyt miehellä uusi nainen ja olen saanu kuulla et minun pitää ilmottaa naiselle,et mies on lyönyt minua monia,monia kertoja.
Kylläpäs vielä se mies huolen jätti,huh,huh.varsinkin jos ero tuli samalla tavalla kuin minulla. Exmies otti eron tuon naisen vuoksi ja ovat aivan "hulluina" toisiinsa. Yritä aloittaa oma parempi elämä ja anna heidän elää omaansa. Itse en ainakaan sekaannu tuohon asiaan, jos ovat onnellisia niin sitten ovat, sille ei voi vain mitään. Vaikka tietysti katkerana toivon, että toinen nainen saisi myös maistaa samaa lääkettä mitä minäkin. Jos tappelevat ja väkivalta on mukana, siinäpähän sitten on. Tekivät vain paskamaisen tempun kumpikin, niin miksi säälisin tuota naista? Nyt joku kysyy miksi olen katkera, kun äijä kerran hakkasi, eikö nyt ole hyvä olla? Niin no tuohon voin jo tässä vastata, että olisin halunnut, että haemme ongelmiimme apua, mutta herra ei suostunut. Helvettiähän se elämä oli, mutta kun aikoinaan on yhteen menty ja lapsia tehty, niin olisin vain niin kovasti toivonut, että selvitämme asiat ja jatkamme yhdessä eteenpäin, mutta hänen valintansa oli toinen perhe. Sen asian kanssa nyt on vain elettävä. Ei taida minusta olla kovin äkkiä uuteen suhteeseen, sen verran selkään tuli.
- älä kohella
toipuja kirjoitti:
Kylläpäs vielä se mies huolen jätti,huh,huh.enää, hallitse vain omaa elämääsi.Tästälähtien.
- isä millainen
varsinkin jos ero tuli samalla tavalla kuin minulla. Exmies otti eron tuon naisen vuoksi ja ovat aivan "hulluina" toisiinsa. Yritä aloittaa oma parempi elämä ja anna heidän elää omaansa. Itse en ainakaan sekaannu tuohon asiaan, jos ovat onnellisia niin sitten ovat, sille ei voi vain mitään. Vaikka tietysti katkerana toivon, että toinen nainen saisi myös maistaa samaa lääkettä mitä minäkin. Jos tappelevat ja väkivalta on mukana, siinäpähän sitten on. Tekivät vain paskamaisen tempun kumpikin, niin miksi säälisin tuota naista? Nyt joku kysyy miksi olen katkera, kun äijä kerran hakkasi, eikö nyt ole hyvä olla? Niin no tuohon voin jo tässä vastata, että olisin halunnut, että haemme ongelmiimme apua, mutta herra ei suostunut. Helvettiähän se elämä oli, mutta kun aikoinaan on yhteen menty ja lapsia tehty, niin olisin vain niin kovasti toivonut, että selvitämme asiat ja jatkamme yhdessä eteenpäin, mutta hänen valintansa oli toinen perhe. Sen asian kanssa nyt on vain elettävä. Ei taida minusta olla kovin äkkiä uuteen suhteeseen, sen verran selkään tuli.
kalkkuna. Paljastuit, ei ihme että tuli turpaan.
Häpeisit, kasvaisit ennenkaikkea, näkisit oman osuutesi. - humu.tuuli3
toipuja kirjoitti:
Kylläpäs vielä se mies huolen jätti,huh,huh.Minunkin teki mieli ilmoittaa ex-mieheni uudelle naiselle millainen mies hän oikeasti on.Siinä on sitten vaan se,että ex voi ruveta uudestaan piinaamaan kun puutut hänen elämään.Voi jopa luulla että olet mustis,näin ainakin varmaan selittäisi naiselleen,joka sitten ei välttämättä uskoisi sinua kuitenkaan.Joten mikä olisi oikein?en ainakaan halua häntä oven taakseni.
- ...
humu.tuuli3 kirjoitti:
Minunkin teki mieli ilmoittaa ex-mieheni uudelle naiselle millainen mies hän oikeasti on.Siinä on sitten vaan se,että ex voi ruveta uudestaan piinaamaan kun puutut hänen elämään.Voi jopa luulla että olet mustis,näin ainakin varmaan selittäisi naiselleen,joka sitten ei välttämättä uskoisi sinua kuitenkaan.Joten mikä olisi oikein?en ainakaan halua häntä oven taakseni.
minun väkivaltainen eksäni rupesi heti eron jälkeen olemaan toisen naisen kans ja eräs tuttavani kertoi naiselle miehen väkivaltaisuudesta, mutta nainen ei uskonut. rakastuneena kun katsoo maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi.. ja tietysti minä sain haukut mieheltä asian takia. että jos ei itse halua haukkuja ja haluaa pysyä erossa eksästä, niin ei kannata puuttua koko asiaan.
- sille toiselle naiselle
isä millainen kirjoitti:
kalkkuna. Paljastuit, ei ihme että tuli turpaan.
Häpeisit, kasvaisit ennenkaikkea, näkisit oman osuutesi.että tulee saamaan turpaan.
Sitä saa mitä tilaa ja lennosta vaihtavat miehet (ja naiset) eivät yleensä ole niitä kaikkein mukavimpia ihmisiä! - olla katkera
varsinkin jos ero tuli samalla tavalla kuin minulla. Exmies otti eron tuon naisen vuoksi ja ovat aivan "hulluina" toisiinsa. Yritä aloittaa oma parempi elämä ja anna heidän elää omaansa. Itse en ainakaan sekaannu tuohon asiaan, jos ovat onnellisia niin sitten ovat, sille ei voi vain mitään. Vaikka tietysti katkerana toivon, että toinen nainen saisi myös maistaa samaa lääkettä mitä minäkin. Jos tappelevat ja väkivalta on mukana, siinäpähän sitten on. Tekivät vain paskamaisen tempun kumpikin, niin miksi säälisin tuota naista? Nyt joku kysyy miksi olen katkera, kun äijä kerran hakkasi, eikö nyt ole hyvä olla? Niin no tuohon voin jo tässä vastata, että olisin halunnut, että haemme ongelmiimme apua, mutta herra ei suostunut. Helvettiähän se elämä oli, mutta kun aikoinaan on yhteen menty ja lapsia tehty, niin olisin vain niin kovasti toivonut, että selvitämme asiat ja jatkamme yhdessä eteenpäin, mutta hänen valintansa oli toinen perhe. Sen asian kanssa nyt on vain elettävä. Ei taida minusta olla kovin äkkiä uuteen suhteeseen, sen verran selkään tuli.
ja mielestäni sinulla on täysi oikeus olla vahingoniloinen siinä vaiheessa kun se uusi nainen saa turpaansa.
Minua ärsyttää näiden palstojen varajeesukset. Ei jumalauta, kaikenlaista paskaa pitäisi ihmisen sivistyneesti kestä ja kääntää vain toista poskea, iloita exkumppaniin ja sen uuden puolison onnesta? EI IKINÄ!
Voin itse luvata että jos mulle kävisi niin kuin sulle, niin se olisi exä ja sen uusi kumppani, jotka saisivat minulta turpaansa (olen mies).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1137247
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?421270