Suhde katkolla

ilkeä mies

Olen avioliitossa pohjois-afrikkalaisen miehen kanssa. Meillä on pieni vauva, joten kaiken pitäisi olla hyvin. Miehestäni on kuitenkin tullut tosi ilkeä. Hän haukkuu jatkuvasti minua, kuinka olen huono äiti jne. Muutaman kerran on myös lipsauttanut, että aikoo ottaa lapsen itselleen, enkä tule häntä enää koskaan näkemään. Lapsihan on siis suomen kansalainen. Mieheni käy työssä, mutta ei osallistu yhteisiin kustannuksiin esim. asumismenoihin ollenkaan. Minä joudun maksamaan äitiyspäivärahoista kaiken yksin. Tiedän, että olen myös hieman tyhmä, kun olen tälläiseen suostunut, mutta pakkohan ne laskutkin on maksaa. Olisiko kenelläkään mitään hyvää neuvoa tilanteeseeni? Siis en todellakaan kaipaa rasistisia letkautuksia, tosin jos niitä tulee, osaan suhtautua niihin minua loukkaamatta. Olen kuitenkin kovin onnellinen lapsesta ja haluaisin, että perheemme voisi olla tyytyväinen eikä jatkuvia sanaharkkoja ja haukkumisia tulisi.

33

3500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Meillä on pieni vauva, joten kaiken pitäisi olla hyvin.

• ikävää luettavaa

Muslimimiehellä on elatusvelvollisuus, ja sen noudattamatta jättäminen on mm. yksi syy avioeron saantiin naiselle islamilaisessa liitossa. Näin ollen elatusvelvollisuuden toteutuminen on yksi suurista asioista toimivassa avioliitossa.

Miehesi käyttäytymisen perusteella hän ei nähtävästi ole harjoittava tai uskovainen muslimi. Tämän tyyppisiä ongelmia tulee ikävä kyllä usein ei-harjoittavien muslimeiden kanssa, koska he eivät tunne Koraania ja sen säädöksiä ja myös viis veisaavat niistä.

Vaikea antaa neuvoja jos mies ei halua noudattaa uskontoaan.

• kuulostaa

Eipä ole uskonnolla mitään tekemistä asian kanssa. Kyseessä on varmasti liitto ja lapsi oleskeluluvan saamiseksi. Kun lapsi on elävänä syntynyt voi mies nyt näyttää todellisen luonteensa, koska ikuinen lupa länsimaihin on taskussa. Meno tulee varmasti tuosta vielä pahenemaan. Ja ihan vaan sinua satuttaakseen voi todella vaikka siepata lapsen kotimaahansa. Kannattaa miettiä haluatko pilata omasi ja lapsesi elämän.

• 234

Itse olen heittänyt pihalle musliimimieheni samasta syystä. Osaako kukaan neuvoa miten voi saada islamilaista eroa jos mies ei tahdoo sanoa kolme kertaa "Eroan"?

• .357 magnum
        234 kirjoitti:

Itse olen heittänyt pihalle musliimimieheni samasta syystä. Osaako kukaan neuvoa miten voi saada islamilaista eroa jos mies ei tahdoo sanoa kolme kertaa "Eroan"?

auttaa. Muutama niskalaukaus ja ero on selvä.

• liittyy uskontoon
        kuulostaa kirjoitti:

Eipä ole uskonnolla mitään tekemistä asian kanssa. Kyseessä on varmasti liitto ja lapsi oleskeluluvan saamiseksi. Kun lapsi on elävänä syntynyt voi mies nyt näyttää todellisen luonteensa, koska ikuinen lupa länsimaihin on taskussa. Meno tulee varmasti tuosta vielä pahenemaan. Ja ihan vaan sinua satuttaakseen voi todella vaikka siepata lapsen kotimaahansa. Kannattaa miettiä haluatko pilata omasi ja lapsesi elämän.

Kuten totesin, hyvä uskova muslimimies ei käyttäydy huonosti, eikä hanki oleskelulupaa vilpillisesti.

Tosi ikävää, että niin moni on joutunut suhteeseen näiden huonojen miesten kanssa. Tosin sellainen mies on helppo löytää ja varsinkin tietyn Pohjois-Afrikan maaan kansalaisuuden omaavilla miehillä näitä vastaavia tapauksia on liiaksikin asti.

• Feliza

Kyllä JOPA ei-uskovaiset osaavat käyttäytyä kunnolla ja kunnioittaa puolisoaan. Koraanissa kieltämättä velvoitetaan elättämään perhe, kehoitetaan kohtelemaan hyvin vaimoa jne, mutta vallan hyvin ihmiset, jotka eivät ole eläessään lukeneet Koraania, osaavat toimia samoin.

Minun mieheni on harjoittava muslimi, mutta siltikin väitän että hän olisi aivan yhtä hyväsydäminen ihminen, vaikkei olisikaan yhtä harjoittava.

Myös minä, joka ammennan oppini ja arvoni aivan muualta kuin Koraanista, arvostan puolisoani, hoidan kotia, käyn töissä ja elän kuin kunnon kansalainen.

• Jotta osaan varoa
        liittyy uskontoon kirjoitti:

Kuten totesin, hyvä uskova muslimimies ei käyttäydy huonosti, eikä hanki oleskelulupaa vilpillisesti.

Tosi ikävää, että niin moni on joutunut suhteeseen näiden huonojen miesten kanssa. Tosin sellainen mies on helppo löytää ja varsinkin tietyn Pohjois-Afrikan maaan kansalaisuuden omaavilla miehillä näitä vastaavia tapauksia on liiaksikin asti.

mitä Pohjois-Afrikan maata erityisesti tarkoitat?

• Samaa miettinyt
        234 kirjoitti:

..keskustelemaan imaamin kanssa moskeijaan (vaikket muslimi olisikaan). Jos kerrot perustelut, he voivat viedä asiaa eteenpäin. Naisellakin on islamissa oikeus erota, jos mies esim. juo, lyö, ei hoida taloudellisia tai aviollisia velvollisuuksiaan tms.

• harissa 111
        Jotta osaan varoa kirjoitti:

mitä Pohjois-Afrikan maata erityisesti tarkoitat?

varo tunisialaisia...kokemusta on petoksesta...
        puhua osaavat...pihejä ovat ja HÄIKÄILEMÄTTÖMIÄ!

• musta mies
        .357 magnum kirjoitti:

auttaa. Muutama niskalaukaus ja ero on selvä.

antaa ymmärtää, että on naista vailla niin jonossa on vähintään kuusikymmentä naimahaluista naista. Eikös se aidsin levittäjä mustamies sen jo todistanut. Ei tytöt ehdi kysellä mahdollisista taudeista kiireesti vaan pöksyt alas, ettei mene herkku ohi suun.

• Nigerialaisen exä

Pidä lapsi itselläsi ja jätä mies!
      Jos jatkat samaa rataa, kärsii lapsesi ja mielenterveytesi.
      Mitä aikaisemmin älyät läheä, sitä paremmin selviät jatkossa.
      Älä murehdi miehen perään, hän ei siitä muutu mihinkään, päinvastoin.
      Ja tee asiat niin, että et välttämättä miehellesi kerro, miten hänet jätät.
      Tämä on ikävä totuus, mutta jos haluat, että sinä ja lapsesi säästytte kaikelta pahalta, niin suosittelen eroa niin pian, kuin mahdollista.
      Vaikka se kipeältä voi tuntuakin, niin tajuat varmasti vihdoinkin, että hän oli vain petturi.
      Itse kokeneena (ei onneksi ehditty saada lasta/lapsia), tajusin lähteä ajoissa.

• eräs suomalainen nainen

Kannattaisi varmaan hakea apua vaikka perheneuvolasta. Jos mies on haluton keskustelemaan ulkopuolisen kanssa, voit mennä sinne yksin. Muunkinlainen tukihenkilö saattaisi olla nyt hyvä, jotta et jää yksin. Jos kyseessä on yksipuolinen avioliittohuijaus, tarvitset ehdottomasti tukea asian selvittämiseen. Viranomaiset eivät tosin ehkä voi paljoa. Mahdollisesti joku saman kokenut vertaishenkilö voisi auttaa.

Syyt miehen/miesten ilkeyteen voivat kyllä olla mitä tahansa. Ovathan naisetkin joskus ilkeitä omista syistään. Ollaan turhautuneita, kyyllästyneitä, itsekkäitä, kypsymättömiä, avuttomia, huonosti kasvatettuja, hemmoteltuja, kyynisiä, ylimielisiä, huonoitsetuntoisia, narsistisia, väsyneitä, sairaita... Kaikki on mahdollista. Myös suomalaisten keskinäisissä suhteissa.

• nigerialaisen ex

Eihän tuo mies ollut ilmeisesti ilkeä alusta lähtien vaan vasta kun oli saanut lupa-asiansa mallilleen. Kyllä mies taitaa vaan hyväksikäyttää naista ja lasta. Ei ole mitenkään normaalia esim. että työssäkäyvä mies ei osallistu omiin ja lapsensa asumiskustannuksiin. Miksi ihmeessä te naiset annatte itseänne näin kohdeltavan?

Itse olen tyytyväinen kun vihdoin heitin oman ukon aikanaan pihalle. Olisi vaan pitänyt tehdä se jo paljon aiemmin. Lapsen takia yritin kestää ja jatkaa, mutta lopputulos on nyt kuitenkin se, että lapsi on isätön.

• kaikki mahdollista

ajoissa siihen että mies saattaa hyvinkin yrittää viedä lapsen maasta.en muista tarkkaan miten hoituu mutta poliisin kautta ilm.voi asettaa lapsen matkustuskieltoon ilman läsnäoloasi.näin lapsi ei ainakaan laillisin keinoin pääse lentokenttää pidemmälle mikäli mies yrittäisikin.siis ilman äidin lupaa.jos vain voit kirjauta lapsi omalle passillesi.nämä lapsikaappauksiin syyllistyvät miehet yleensä lipsauttelevat aikeistaan hyvänaikaa ennenkuin ryhtyvät toimeen ja uhkauksiin tulee aina suhtautua vakavasti.loppuun sanoisin että kuinka ihmeessä voisit elää ihmisen kanssa joka suurella todennäköisyydellä voisi riistää lapseltasi äidin ilman tunnontuskia?

• Hankkiudu miehestä eroon

Ilman muuta lapsi äidin passiin ja matkustuskieltoon jos mies on väläytellyt kaappausuhkaa. Tiedän, että tämä saattaa vaikuttaa sinusta tarpeettomalta ja ylireagoinnilta, mutta on parempi varautua epätodennäköisiinkin tilanteisiin kuin katua katkerasti myöhemmin.

Lapsia on vaikea palauttaa jopa muista länsimaista vaikka Suomi on allekirjoittanut kys. valtioiden kanssa palauttamiseen oikeuttavan sopimuksen. Muslimivaltioilla ei ole tätä sopimusta, joten jälkikasvu jää sille tielleen ja virkavalta ei pysty tekemään mitään. Lapsi ei myöskään voi karata yksin lentokentälle, koska kys. valtioissa alaikäinen tarvitsee isänsä kirjallisen luvan matkustamiseen.

Miehesi maassa sinulla ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta saada holtajuutta, koska olet nainen ja kristitty, ateisti tai käännynnäinen. Paikalliselle naiselle huoltajuus voidaan myöntää 8 ikävuoteen asti useimmissa valtioissa, mutta tämä tapahtuu käytännössä todella harvoin. Sen jälkeen äiti menettää pysyvästi tapaamisoikeuden jos isä ei halua sallia. Jos isä ei sovi huoltajaksi niin isän vanhemmat tai muu suku tulee huoltajuuskiistassa ennen äitiä.

Jos sinulla on edes jonkinlaiset välit omiin vanhempiisi niin ota heihin yhteyttä ja kerro tilanteesta. Sinun ei kuulu elättää koko perhettä eikä kestää henkistä väkivaltaa. Ala järjestämään muuttoa toiseen osoitteeseen ja mieluiten yksinhuoltajuuden hakemista salassa mieheltä. Sano vuokrasopimus irti, asu sukulaistesi luona tai pyydä heitä auttamaan muutossa uuteen osoitteeseen.. Käy hakemassa loput tavarasi vanhasta kodista miespuolisten sukulaisten kanssa ihan sen varalta jos mies heittäytyy väkivaltaiseksi.

Kannattaa myös ottaa maahanmuuttovirastoon yhteyttä. Pystyvät ehkä perumaan miehen luvat.

Tuohon tilanteeseen ei kannata jäädä. Olen seurannut sivusta samanlaista menoa ja se vain paheni pahenemistaan. Miehesi käyttää sinua hyväksi.

• zkelvin

Mies on ilkeä pienen vauvansa äidille eikä osallistu asumiskustannuksiin? Uhkailee äitiä lapsen viemisellä? Hmmm.

Kyllä tuosta pitää jo johtopäätökset tehdä. Ukolle kenkää persuuksille ja aloitat uuden, ääliövapaan elämän pienen vauvasi kanssa. Turha sinun on itseäsi kiusata yhtään enempää.

Jos mies ei suostu lähtemään, auta asiaa pakkaamalla ukon kamat jätesäkkeihin, vaihdata lukot ja jätä tavarat oven ulkopuolelle. Jos olette naimisissa, voit hakea käräräoikeudelta yhteiselämän lopettamista, jolloin voit häätää miehen. Rotevien velimiesten/ystävien avulla voit tehostaa sanomaasi.

Epäilen, että noilla eväillä ei ikinä päästä tuohon toivomaasi tilanteeseen. Eiköhän ukko ole oikean karvansa nyt näyttänyt.

• mennä....

ja älä koskaan puhu siitä, niin ehkä saat kusetettua jonkun ihmismiehen. Salaisuus on kyky pitää turpa kiinni.

• Feliza

suosittelen, että ilmoitat miehen ukailusta välittömästi viranomaisille. Siis siitä, että mies on uhannut viedä lapsen sinulta. En tiedä kuinka paljon oikeasti auttaa, mutta varmaan ainakin vaikeuttaisi tilannetta, jos mies yrittäisi hankkia lapselle passia tai viedä pois maasta tietämättäsi.

Ei kyllä hyvältä kuulosta, sinun sijassasi todennäköisesti sanoisin miehelle, että haluan asumuseron, jos mies ei kerta ole valmis osallistumaan asumiskustannuksiin tai muuhunkaan yhteiseen. Mies kohtelee sinua juuri niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. Älä hyväksy haukkumista ja lusmuilua, pistä kova kovaa vasten. Oletteko tunteneet jo pitkään? Onko mies muuttunut yllättäen?

Jos puhe ei auta, niin adios!

• Ja vähän äkkiä..

Terveisin, kokemusta on....

• ops

Minäkin olen heittänyt mieheni pihalle ja vaikka meillä ei ole yhteisiä lapsia ja olen ilmoittanut poliisille että kyse on lumeliitosta... niin ei mitään tapahtunut. Hän on edelleen Suomessa ja 6 kk täytyy odottaa eroa. Outo juttu...

• hyvin pärjännyt
        ops kirjoitti:

Minäkin olen heittänyt mieheni pihalle ja vaikka meillä ei ole yhteisiä lapsia ja olen ilmoittanut poliisille että kyse on lumeliitosta... niin ei mitään tapahtunut. Hän on edelleen Suomessa ja 6 kk täytyy odottaa eroa. Outo juttu...

Minä kanssa hyvässä uskossa elätin p-afroa joka oleskeli omassa kotimaassaan kolmasosan vuodesta minun käydessä töissä, raahatessa lapsia hoitoon ja maksaessa laskuja.

Koraanistakin löytyi aina hyvät esimerkit miten huono nainen olinkaan, kun hänen kotiintullessaan en rientänyt hymyillen palvelemaan.

Hankin oman asunnon, irtisanoin vuokrasopimuksen (joka olikin nimissäni) ja muutin pois lapsineni. Hän yritti seurata perässä mutta en antanut tavaroitaan tuoda. lapsia päästin katsomaan mutta jouduin heittämään pihalle kun kokkaili keittiössäni kavereilleen (kauhea sotku!) kun tulin töistä.

Kyllä helpotti päästä maanvaivasta eroon. Lapsia ei koskaan hoitanut yötäkään, eikä elareita ruvennut maksamaan. Sain yksinhuollon helposti.

Mies tosin ehti suomenpassin saada ja on raahannut tänne jo kotimaastaan nuoren tytön uudeksi käskytettäväksi kun minä nyt olin näin huono siinä.

Ota vastuu käsiisi äläkä anna kohdella itseäsi huonosti.

• ei maksa

omaa osuuttaan menoista on että hän on säästänyt rahaa jotka on lähettänyt kotimaahansa. Todennäköisesti siellä odottelee ns "oikea" vaimo, ja nyt on aika päästä eroon "oleskelu lupavaimosta". Siinä selitys miksi käytös on yhtäkkiä muuttunut. Tuolla alempana ketjussa on hyviä neuvoja joita aloittajan kannattaisi harkita, koska nyt viimeistään on aika toimia. Surra ehtii myöhemminkin. Eihän se mukava ajatus ole että on joutunut vedätyksen uhriksi, mutta tärkeintä on säilyttää oma harkintakyky ja toimia kiiruusti ennenkuin tilanne pahenee.

• alkp

Kiitos kovasti kaikille asiallisista vinkeistä. Voisi olla aiheellista kyllä jutella jonkun ulkopuolisen kanssa tilanteesta. Itse en kuitenkaan paljoakaan valoa tähän suhteeseen näe. Liika on liikaa, ei kukaan määräänsä enempää jaksa kuunnella solvauksia. Olen kuitenkin parhaani yrittänyt. Harkitsen myös jollekin viranomaiselle ilmoittamista, jotta voidaan mahdollisesti estää tuollainen maasta poisvienti tai muu mahdollinen yritys erottaa pieni vauva äidistään. Joku oli myös kiinnostunut, mistä pohjois-afrikan maasta mieheni on, Tunisialainenhan hän...

• kaunis maa

Valitettavasti henkilökohtaisesti kokeneena ja myös tuttavapiiriä sivusta seuraten...ko.maasta tullet miehet ovat olleet itsekkäitä ja kylmäverisiä pettureita.En haluaisi sinua enää lisää satuttaa mutta ehkä meidän "piirissä" vain ollut huonotuuri tai emme ole osaneet vaatia miehiltä tarpeeksi kunnioitusta yms...mutta usein lähtevät "bilettämään" tai kavereiden luo kun pitäisi hieman keskustella tai tulee vastaus meillähän on kaikki hyvin...sorge

• 345
        kaunis maa kirjoitti:

Valitettavasti henkilökohtaisesti kokeneena ja myös tuttavapiiriä sivusta seuraten...ko.maasta tullet miehet ovat olleet itsekkäitä ja kylmäverisiä pettureita.En haluaisi sinua enää lisää satuttaa mutta ehkä meidän "piirissä" vain ollut huonotuuri tai emme ole osaneet vaatia miehiltä tarpeeksi kunnioitusta yms...mutta usein lähtevät "bilettämään" tai kavereiden luo kun pitäisi hieman keskustella tai tulee vastaus meillähän on kaikki hyvin...sorge

Marokkolaisetkin ovat samalaiset p... set

• tunsia
        kaunis maa kirjoitti:

niissä hyviäkin miehiä. Oletan että tänne kirjoitellaan lähinnä huonoista kokemuksista, ja helposti syntyy käsitys että ne kaikki ois lusmuja. Happy endejäkin on olemassa, vaikkei se sua lohduttaiskaan tällä hetkellä... Kusipäisyys ei ole mielestäni edelleenkään kanssallispiirre. Huonoa tsägää, tai mitä lie...
        Olen pahoillani että sulle kävi ikävästi, jaksamisia ja tsemppiä!

• kelluu
        tunsia kirjoitti:

niissä hyviäkin miehiä. Oletan että tänne kirjoitellaan lähinnä huonoista kokemuksista, ja helposti syntyy käsitys että ne kaikki ois lusmuja. Happy endejäkin on olemassa, vaikkei se sua lohduttaiskaan tällä hetkellä... Kusipäisyys ei ole mielestäni edelleenkään kanssallispiirre. Huonoa tsägää, tai mitä lie...
        Olen pahoillani että sulle kävi ikävästi, jaksamisia ja tsemppiä!

Kusipäisyys ei ole "kansallispiirre", mutta se on yleinen piirre niiden joukossa, jotka lähtevät metsästämään makeaa elämää Euroopasta. Eli nämä heput tuskin edustavat koko kansaansa, vaikka edustaisivatkin suurta osaa täällä oleskelevista kansalaisuutensa edustajista. Comprende?

• voidaan toki
        kelluu kirjoitti:

Kusipäisyys ei ole "kansallispiirre", mutta se on yleinen piirre niiden joukossa, jotka lähtevät metsästämään makeaa elämää Euroopasta. Eli nämä heput tuskin edustavat koko kansaansa, vaikka edustaisivatkin suurta osaa täällä oleskelevista kansalaisuutensa edustajista. Comprende?

olla toistakin mieltä. Kun yli 90% jostain kansasta on täysiä kusipäitä, kuten kaikki Afrikan maiden kansat, kyseessä on yksinkertaisesti kansanluonne.

Et punctum.

• kröhöööm

no no tytöt. Ei saa yleistää! Onhan pohjoisafrikkalaisten ja latinojen ja krekujen keskuudessakin hyviäkin miehiä!

Jos 9 miestä kymmenestä on ap:n kuvauksen kaltaisia miehiä kyseisistä maista, niin teillä ei missään nimessä saa olla mitään ennakkoluuloja näitä miehiä kohtaan, ettekä saa YLEISTÄÄ. On vaara että teidät leimataan rasistiksi.

Sen takia teidän tulee aina ja kaikissa tilanteissa olla sinisilmäisiä ja täysin ennakkoluulottomia kaikkia ulkomaalaisia, etenkin MIEHIÄ kohtaan....eihän ne teiltä seksiä tahdo ne muuten vaan kehuu ja imartelee teitä ja Suomea

.... ja sitäpaitsi....

NE SUOMALAISET MIEHET ne ne vasta ovatkin paskoja!
      Huom. 1: edellä oleva ei ole yleistämistä (kun suomalaista miestä haukutaan), eikä rasismia!!!

Huom. 2: edellä oleva (kommentti suomalaisesta miehestä) piti ehdottomasti kirjoittaa, tälle naisten palstalle, nyt kenenkään naisen ei sitä enää tarvitse tehdä!

• Huhhhutihuu

Mieluusti vaihtaisin kokemuksia yms kanssasi, mutta kyselisin vielä mistäpäin suomea olet?

• Vauvankanssaminäkin

Samanmoisessa tilanteessa olen aloittajan kanssa.
        Avomies afrikkalainen ja meillä vauvan yhteishuoltajuus. Hänellä on omakin asunto, joten ei asumiskustannuksiin osallistu. Mutta ei kyllä mihinkään muihinkaan kustannuksiin. Nyt sain yhden lääkärilaskun hänet maksamaan (siis jos on maksanut). Tulee ja menee miten tykkää, soittelee kun muistaa, mustasukkainen miespuolisista kavereistani. Omasta mielestään kovasti osallistuu vauvan hoitoon vaikka todellisuudessa minä hoidan vauvaa 24/7. Hän "hoitaa" vauvaa (minun läsnäollessani) ehkä noin neljä tuntia viikossa. Mikäli menen kauppaan tai hoitamaan asioita pitää pyytää jotakuta hoitamaan vauvaa, kun mieheen ei voi luottaa. Siis että tulisi hoitamaan silloin kun on sovittu. Hammaslääkärit ja kampaajat olen joutunut perumaan kun ei tullutkaan vauvaa hoitamaan.

Mitta on tullut jo täyteen monta kertaa, mutta nyt on tainnut tulla se viimeinen kerta. Varasin lastenvalvojalle ajan yhteishuoltajuuden purkuun, sillä käytännössä olen yksinhuoltaja.
        Tuleepahan sitten kirjattua tapaamisetkin. Jos vaikka niistä pitäisi kiinni kun ovat kirjallisena.

Tällainen vuodatus, irvileuat ja besserwisserit, nyt on teidän vuoro... Ihan tällaista en kuvitellut tämän elon olevan, mutta kun uskoo ihmisiin ja hyvään, niin näin käy.

• aina rikkautta?
        Vauvankanssaminäkin kirjoitti:

Samanmoisessa tilanteessa olen aloittajan kanssa.
        Avomies afrikkalainen ja meillä vauvan yhteishuoltajuus. Hänellä on omakin asunto, joten ei asumiskustannuksiin osallistu. Mutta ei kyllä mihinkään muihinkaan kustannuksiin. Nyt sain yhden lääkärilaskun hänet maksamaan (siis jos on maksanut). Tulee ja menee miten tykkää, soittelee kun muistaa, mustasukkainen miespuolisista kavereistani. Omasta mielestään kovasti osallistuu vauvan hoitoon vaikka todellisuudessa minä hoidan vauvaa 24/7. Hän "hoitaa" vauvaa (minun läsnäollessani) ehkä noin neljä tuntia viikossa. Mikäli menen kauppaan tai hoitamaan asioita pitää pyytää jotakuta hoitamaan vauvaa, kun mieheen ei voi luottaa. Siis että tulisi hoitamaan silloin kun on sovittu. Hammaslääkärit ja kampaajat olen joutunut perumaan kun ei tullutkaan vauvaa hoitamaan.

Mitta on tullut jo täyteen monta kertaa, mutta nyt on tainnut tulla se viimeinen kerta. Varasin lastenvalvojalle ajan yhteishuoltajuuden purkuun, sillä käytännössä olen yksinhuoltaja.
        Tuleepahan sitten kirjattua tapaamisetkin. Jos vaikka niistä pitäisi kiinni kun ovat kirjallisena.

Tällainen vuodatus, irvileuat ja besserwisserit, nyt on teidän vuoro... Ihan tällaista en kuvitellut tämän elon olevan, mutta kun uskoo ihmisiin ja hyvään, niin näin käy.

Ikävästi on käynyt sulle, mutta jos olet jotain oppinut ihmisyydestä ja elämästä, niin ei ole ollut kaikki kärsimys ihan turhaa. Jos haluaa kyyniseksi heittäytyä, voisi kysyä, että haluammeko me tällaistako isyyskulttuuria Suomeen lisää? Onhan se ainakin erilaista kuin ihanteet ja hyvän isän standardit meillä tällä hetkellä. Rikkauttako siis? Pohjoismainen, osallistuva "pehmoisä" taitaa olla aika harvinainen malli, jos globaalisti ajatellaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe