Täällä kutsuvat muutamat epätoivoiset

sitä lepopäivää

jonka Luoja pyhitti "Ellen sapatiksi"!
Mikä saa ihmisen aloittamaan epätoivoisen taistelunsa kaiken elämän Luojaa ja Ylläpitäjää vastaan. Ensinnäkin ihminen on tuomittu häviämään sellaisen taistelun, toiseksi se on täynnä valhetta sillä mitään "Ellen sapattia" ei ole olemassakaan se on vain keksitty pilkkanimi Jumalan sapatille.
Näen kuinka ihmset tälläkin palstalla ovat jakaantuneet kahteen leiriin ei adventisteihin ja muihin, sellainen on vain silmänlumetta sillä anti-adventistejä ei todellakaan yhdistä mikään muu kuin juuri anti-adventismi - ei mitkään opit, moraaliset periaatteet tai muu. Ei AINOA mistä he todella ovat yhtä mieltä ON sapatin naurunalaiseksi tekeminen. He kutsuvat Herran sapattia halveksivilla nimillä ja pilkkaavat sapatin pitäjiä. Se on ainoa todellinen yhteinen oppi joka heillä on. Jokainen heistä ei edes usko ikuiseen piinaan tai kunnioita Jeesusta Kristuksena.

Kysymys joka nousee väkisinkin ajatuksiin:
Onko sapatista tulossa se ihmiset eri leireihin jakava asia joka erottaa ihmiset kahteen selvään joukkoon? Ei adventismi vaan sapatti. Ovathan ihmiset kautta aikojen viettäneet sapattia jokaisessa kristítyssä yhteisössä - ns. tietonsa mukaan sunnuntaisin - ja yhä viettävät.

Sapatti käsky on tavallaan käskyistä helpoin - Jumala vain muistuttaa ihmistä lepäämisestä, me rikomme kaikkia käskyjä ja tekomme seuraavat meitä ja tehty on tehty - sapattikäsky on siitä erikoinen että siinä meitä käsketään lepäämään - kaikki käskyt ovat hyviä ja rakkausellisia mutta sapattikäskyn suuntä on meihin itseemme - se kehoittaa meitä lepäämään. Mikä estää meitä edes lepäämästä - TAVALLISESTI kaikki sellainen mikä on Jumalaa vastaan. Jeesus sanoi sapattina SAA tehdä sitä mikä ei ole Jmalan tahtoa vastaan - ei ole Jumalan tahtoa vastaan huolehtia sairaista tai pelastaa hukkuva, mutta on Jumalan tahtoa vastaan tehdä sellaista mitä ei sapattina tule tehdä. Olen vakuuttunut että Jumalan valtakunnassa sapatti on yhä voimassa se säädettiin paratiisissa synnittömyysessä ja ei ole mitään syytä olettaa että sapattia ei olisi Kristuksen hallitessa.

7

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekä sitä

ole koskaan ollutkaan oikeesti. Ei sitä missään muualla edes kuule. Yli 15 000 000 ihmistä saa oneksi olla vapaasti adventisteja, ilman tuollaisen riettaan ihmisen alhaista vainajaan kohdistunutta häpäisyä.

Ainoastaan saatanan kanssa seurustelleella voi olla noin törkeä mielikuvitus ja kuolleen ihmisen häpäisy pääasiallisena tehtävänä.

• että joku on ottanut

elämäntehtäväkseen sapatin pilkkaamisen.

Vaikea sitä olisi uskoa jos ei omin silmin olisi lukenut.

• Sapatin

pilkkaaaminen on samalla sapatin Antajan pilkkaamista, hyvä huomio joka tekee sapatti asista hieman toisenlaisen. enää ei olekaan kysymys vain päivästä, vaan päivän Antajasta.

• Lepopäivä on

aivan OK. mutta, että siitä lauantaista jotkut tekevät pakollisen lepopäivän ikäänkuin joku maailaman luoja olisi sen määrännyt sellaiseksi, ei ole enää OK. Aikaisemmin, kuusipäiväisen koulu- ja työviikon aikaan adventistit jopa kielsivät lapsiltaan koulunkäynnin lauantaina. Tämmöisiellä on jo yhteiskunnallista merkitystä. Adventistit suorastaan riistivät omia lapsiaan tuollakin tavalla estämällä heiltä normaalin mahdollisuuden koulunkäyntiin.
      Kyllä pitäisi sentään sopeutua elämään tietyssä yhteiskunnassa tuon yhteiskunnan "peliehdoilla". Raamattukaan ei sellaista kiellä vaan kehoittaa olemaan kuuliainen sille esivallalle, jonka alaisuudessa elää samoinkuin harrastamaan "sen kaupungin parasta, johon Herra teidän Jumalanne on teidät siirtänyt".

"Ellensapatti" on tietysti pilkkasana mutta sikäli osuva, ettette te vietä sapattianne Vanhan Testamentin ettekä juutalaistehn sapattisäännösten mukaan vaan sapattinviettonne on aivan omanlaisenne ja sikäli tuo pilkkasana, "Ellensapatti" on kyllä oikeaan osuva.

• IDENEB

Eiväthän kaikki ota pedonmerkkiä käteensä vaan
      jotkut ottaa sen otsaansa. Ehkä ne on noi
      ellensapatistit. Luulevat sitä Herran sinetiksi.

• Eskatologi

"Olen vakuuttunut että Jumalan valtakunnassa sapatti on yhä voimassa se säädettiin paratiisissa synnittömyysessä ja ei ole mitään syytä olettaa että sapattia ei olisi Kristuksen hallitessa."

Ymmärrettävästi salassa pysyvä kirjoittaja
      hehkutti sapatista ja sen pysyvyydestä tai
      oikeastaan uudesta tulemisesta. Ehkä niin
      onkin, mutta lakikansa (Israel) sen noudattamista
      tulee valvomaan.

Jesaja 66.

18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
      19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
      22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
      23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Tulkittakoon tuo miten tahansa, niin rauhan
      valtakunnan alkamisen paikkeilla etsitään vihon
      viimeisetkin juutalaiset kotiin ja ainakin sitä
      sapattia vietetään toden teolla, sapattijuhlaa.

Eskatologi

• Adventismia ei

"AINOA mistä he todella ovat yhtä mieltä ON sapatin naurunalaiseksi tekeminen"

Tuo on emävale vai sanoisinko isävale isästä
      perkeleestä. Sillä kaiki tunnustavat Israelin
      sapattiliiton. Mutta kristittyjen lepopäivä
      on sitä seuraavana päivänä. Ollut alusta saakka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      116
      4895
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      115
      3978
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      215
      3896
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      172
      1369
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe