kaverit/nettikaverit parisuhteessa?

MaisaVaan

Olen tässä jo kauan miettinyt, että miten muilla on tämä kaveri puoli parisuhteessa selvinnyt. Eli onko kavereita kadonnut parisuhteen myötä? Ja sitten toinen asia, että miten parisuhteessa kerrotaan näistä nykyään niin yleisistä nettituttavista? Vaikkei niitä ehkä välttämättä näkisi oikeasti, mutta yhteyttä pidetään koko ajan, niin kerrotaanko niistä puolisolle?
Itsellä on tilanne että miehellä paljon nettituttavia ja naisia tietty ja ei minulle puhu tai jos puhuu niin suurin osa on valehtelua tai vastaavaa. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja mitä tehdä ja miten. Kiitos jo etukäteen =)

12

1199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän ne nettituttavat

ole vain sellainen henkireikä jonka avulla
      jaksaa sitä parisuhdetta.

• KDK

paljon keskustelua.Aika yleinen ongelma.Kypsyyttä odottaisi kumppanilta enemmän että ei kavereissa roikuta ihan tuohon tyyliin jos seurustellaan.Parisuhteen vakavoiduttua yleensä ne kaverit vähenee se on ihan normaalia muutenkin kun ikää tulee.

• MaisaVaan

siis puuttuu parisuhteista nykyään? Ei meillä puhuta tulevaisuudesta enkä minää edes uskalla ajatella. Tuntuu siltä että toinen etsii uutta ja sitä oikeaa ja on minun kanssa vain sen läheisyyden tunteen vuoksi. Olen mieheltäni kysynyt tulevaisuudesta ja haaveista ja miltä meidän elo näyttää, niin saan vastaukseksi läjän selityksiä.

• ...
        MaisaVaan kirjoitti:

siis puuttuu parisuhteista nykyään? Ei meillä puhuta tulevaisuudesta enkä minää edes uskalla ajatella. Tuntuu siltä että toinen etsii uutta ja sitä oikeaa ja on minun kanssa vain sen läheisyyden tunteen vuoksi. Olen mieheltäni kysynyt tulevaisuudesta ja haaveista ja miltä meidän elo näyttää, niin saan vastaukseksi läjän selityksiä.

sitten olet hänen kanssaan?

• MaisaVaan
        ... kirjoitti:

sitten olet hänen kanssaan?

tietäisikin. Minun on helppo olla hänen kanssaan ja itse olen hänelle todella avoin ja voin puhua hänelle kaikesta mistä haluan. Tunnen oloni hänen kanssaan kaikin puolin omakseni.
        Itse en halua menettää hyvää suhdetta ja olen uhrautunut täysin tähän suhteeseen ja olen koittanut näyttää miehelleni myös sitä että minuun voi luottaa ja minulle voi puhua ja minä en suutu juuri mistään.
        Alun alkaen suhteessa puhuimme että ei salailla mitään ja ollaan avoimia ja annetaan toisillemme tilaa. Kaipa arki nakertaa kaiken sen pois... Tiedä sitten...

• fgdfgfgfdg

...on, jos nettikavereista ei mainita. Silloin tulee väkisinkin mieleen että niissä on jotain salattavaa.

Itselläni on paljonkin nettikavereita, mutta ei mistään deiteistä löydettyjä vaan ihan foorumeilta, eikä mukana ole minkäänlaista romanttista/seksuaalista virettä, ihan vaan peruskavereita kummastakin sukupuolesta. Tietysti mainitsisin nettikaveriporukoistani seurustelukumppanille, vaikka en usko että aihe mahdollista kumppania juurikaan kinnostaisi. Se menisi kyllä yli, jos kumppani olisi nettituttavistani jollain tapaa mustasukkainen, sillä eihän minulla olisi mitään keinoa todistaa että he ovat vain kavereita. Kohtuu siis kaikessa!

• MaisaVaan

en olisi mustasukkainen hänen nettituttavistaan mitenkään jos hän minulle vain kertoisi niistä täysin avoimesti. Suurin mietintä tulee aina kun niistä ei kerrota. Mulle on aivan sama mitä kavereita kenelläkin on, mutta se kertominen sille puolisolle olisi kohtuullista. Mikä siitä kertomisesta tekee niin vaikeaa?

• Anonyymi
        MaisaVaan kirjoitti:

en olisi mustasukkainen hänen nettituttavistaan mitenkään jos hän minulle vain kertoisi niistä täysin avoimesti. Suurin mietintä tulee aina kun niistä ei kerrota. Mulle on aivan sama mitä kavereita kenelläkin on, mutta se kertominen sille puolisolle olisi kohtuullista. Mikä siitä kertomisesta tekee niin vaikeaa?

Niinpä ei kai nettituttavat tai kaverit ole sen kummempi tai salattavampi kuin joku kaupankassa henkilö, jonka kanssa voi välillä vaihtaa ajatuksia ja keskustella. Tunnut olevan hyvin suvaitsevainen ja mukava kumppanillesi. Nettikaverit ois ihan hyvä juttu monelle jo elämänlaadun, mielenterveyden ja hyvinvoinnin kannalta❤

• naisten kesken

Minulla on nettiystäviä, koska muut ystävät ovat pikkuhiljaa vähentyneet. On joka tapauksessa mukavaa jutella muittenkin kuin oman puolison kanssa. Olen mukana parissa nettiyhteisössä ja lisäksi on löytynyt muutama mailiystävä joiden kanssa kirjoitellaan ja joskus olen tapaillutkin.

Itselleni olisi ihan sama, ovatko he naisia vai miehiä, mutta koska tiedän ettei mieheni tykkäisi että kirjottelisin miesten kanssa, olen ilman muuta ryhtynyt puheisiin vain naisten kesken. En itsekään haluaisi mieheni kaveeraavan naisten kanssa, joten yksinkertaisinta on rajoittaa ystävät omaan sukupuoleen. Eikä se ole ollenkaan vaikeaa, tokihan sen voi itse valita kenen kanssa alkaa kirjottelemaan!

Ilman muuta tiedämme toistemme nettikaverit ja juttelemme heistä, koska mitään salattavaa ei ole. Hänellä puolestaan on netissä mieskavereita, joiden juttuaiheetkin suunnilleen tedän.

• hcvbncvn

...nämä nettikaverit on olleet kuvioissa jo kauan ennen seurustelun alkua? Ei kai silloin voi vaan hylätä vanhoista kavereista kaikkia vastakkaista sukupuolta olevia?

Itse en tälläiseen järjestelyyn suostuisi. Noin puolet kavereistani sekä netissä että IRL on naisia, eikä kenelläkään ole oikeutta rajoittaa kaveripiiriäni puoleen varsinkaan kun mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole.

Ja ei ainakaan pienillä foorumeilla voi vaan päättää keihin tutustuu, vaan tutustuu väkisinkin kaikkiin.

• Ketale*
        hcvbncvn kirjoitti:

...nämä nettikaverit on olleet kuvioissa jo kauan ennen seurustelun alkua? Ei kai silloin voi vaan hylätä vanhoista kavereista kaikkia vastakkaista sukupuolta olevia?

Itse en tälläiseen järjestelyyn suostuisi. Noin puolet kavereistani sekä netissä että IRL on naisia, eikä kenelläkään ole oikeutta rajoittaa kaveripiiriäni puoleen varsinkaan kun mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole.

Ja ei ainakaan pienillä foorumeilla voi vaan päättää keihin tutustuu, vaan tutustuu väkisinkin kaikkiin.

tarvitse hylätä jos niin pirun hyviä kavereita ja sulle tosiaan niin paljon antaa?Esittelet ne puolisolles ja elämähän on sitten valintoja..

• Anonyymi
        hcvbncvn kirjoitti:

Kaikki saavat tietenkin tehdä omat valintansa. Itselleni taas kumppani on tärkeämpi kuin nettikaverit, ja näin haluan olevan toisinkin päin. Eli ei ole kyse toisen oikeudesta rajoittaa, vaan että itse en halua, että oma toimintani aiheuttaa rakkaalleni ikäviä tunteita. Paras tietenkin olisi sitten olla edes ystävystymättä vastakkaista sukupuolta olevien kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe