Uskovainen kuoli syöpään!

Teotwawki

Ajatelkaa, että eräs hyvin humaani, kiltti ja harras uskovainen ystäväni kuoli syöpään viime kesänä. Hän oli jo kerran taltuttanut rintasyövän, oman väitteensä mukaan ternimaidolla. Syövän sitten uusittua, se tuli entistä rajumpana ja tällä kertaa vei hänet hautaan. Missä se ihmeparaneminen oli, vaikka hän oli siis harras uskovainen?

53

1417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hän ei ollut oikea uskovainen.

• Odotahan ystäväni, kun tänne tulee melko äkkiä taas uusia todisteita ihmeparanemisista:-D)

• Kiittäkäämme Herraa

Tosiuskovaisen elämässä ole muuta sisältöä tai merkitystä kuin Isän tykö pääseminen. Kuolemallaan ystäväsi siis toteutti elämänsä päämäärän ja tarkoituksen, ole iloinen hänen puolestaan ja siunausta sinullekin.

• Alistakaamme Rouvaa

Minulla on varmempaa tietoa. Hänellä on nyt asiat päin helvettiä.

• kuulija
        Alistakaamme Rouvaa kirjoitti:

Minulla on varmempaa tietoa. Hänellä on nyt asiat päin helvettiä.

Tiedot ovat kumotut,osoitauivat vääriksi,kaikista niitä juout tilille.

• senkin idiootti
        kuulija kirjoitti:

Tiedot ovat kumotut,osoitauivat vääriksi,kaikista niitä juout tilille.

Kuolema tappaa, sinutkin typerys. Sen jälkeen ei tee tiliä kukaan muu kuin omaiset hautaustoimiston kanssa ja perilliset omaisuudesta. Todiste: Kukaan kuollut uskovainen ei ole ikinä enää kuolemansa jälkeen tullut uhoamaan jollain jullijumalan tileillä.

• kuulija
        senkin idiootti kirjoitti:

Kuolema tappaa, sinutkin typerys. Sen jälkeen ei tee tiliä kukaan muu kuin omaiset hautaustoimiston kanssa ja perilliset omaisuudesta. Todiste: Kukaan kuollut uskovainen ei ole ikinä enää kuolemansa jälkeen tullut uhoamaan jollain jullijumalan tileillä.

Niin ruumiilinen kuolema koraa,sinutkin,jos huonosti käy niin kuolet vielä toisenkin kuolema,ellet tee parannusta,sokea

• olet kuuro
        kuulija kirjoitti:

Niin ruumiilinen kuolema koraa,sinutkin,jos huonosti käy niin kuolet vielä toisenkin kuolema,ellet tee parannusta,sokea

Ruumiillinen kuolema korjaa ihan kaikki. Muuta kuolemaa ei ole eikä tule. Vaikka uskot mielikuvitusjulliin, se ei tee sinusta kuolematonta, saatanan aasi.

• kuulija kirjoitti:

Kirjoittamaan kun tekstisi ovat noin sekavia.
        Eivät liity mihinkään ja kirjoitus virheitä pirusti.

• Kaikkihan me kuollaan, kun sen aika on, uskovaisetkin. Eikä ihmeparanemisia pidä "ansaita", niissäkin Jumala toimii niinkuin parhaaksi katsoo.
      Mutta itse uskon henkilökohtaisesti, että enää hän ei kärsi kivuista ja säryistä.

• Kössönöm

että kuollut ei enää kärsi kivuista. Kuinkas me nyt näin samaa mieltä ollaankin?

• minä tiedän, että olet uskovainen, mutta näitä tarinoita ihmeparanemisista ja siitä, että jos ihminen ei ole oikeasti uskossa, niin hän hukka hänet perii. Tätä jargonia täällä jankutetaan jatkuvasti ja pidän sitä mielenvikaisena.

• Miksi minä jäin henkiin, vaikka lääkärit jo kertoivat omaisille, että kuolema on hyvin todennäköinen.
        Selvisin hengissä, toivuin hyvin...ilman rukoilua, umpi ateistina.

Vielä tänä päivänä, lääkärit ihmettelevät miksi heilun pystyssä. 90% näistä saman kokeneista kuolee, loput jäävät huonoon kuntoon.

Ja vastauksia, kiitos.

• Kössönöm
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Miksi minä jäin henkiin, vaikka lääkärit jo kertoivat omaisille, että kuolema on hyvin todennäköinen.

Vielä tänä päivänä, lääkärit ihmettelevät miksi heilun pystyssä. 90% näistä saman kokeneista kuolee, loput jäävät huonoon kuntoon.

Ja vastauksia, kiitos.

Yli puoli vuotta rampannut lääkäreillä ja kaikenlaisissa kokeissa ja ne sanoo vaan öööö?

Ehkä sitten patologin pöydällä selviää.

• Tarkastaja.X kirjoitti:

Miksi minä jäin henkiin, vaikka lääkärit jo kertoivat omaisille, että kuolema on hyvin todennäköinen.

Ja vastauksia, kiitos.

mennnään alueelle, josta en kovin paljon halua julkisesti kertoa, mutta hyvin olen minäkin teho-osastolta muutaman kerran takaisin elämään selvinnyt. Lääkärit sanoivat, että vahva elämän halu minut pelasti. Joku muu sanoisi, että johdatusta, mutta kun minä en usko jumaliin.

• Kössönöm kirjoitti:

että kuollut ei enää kärsi kivuista. Kuinkas me nyt näin samaa mieltä ollaankin?

Joskus näinkin, vaihtelu virkistää, jos pieni huumori sallitaan vakavan asian tiimoilta.

• Teotwawki kirjoitti:

minä tiedän, että olet uskovainen, mutta näitä tarinoita ihmeparanemisista ja siitä, että jos ihminen ei ole oikeasti uskossa, niin hän hukka hänet perii. Tätä jargonia täällä jankutetaan jatkuvasti ja pidän sitä mielenvikaisena.

Itse koen että olen kokenut ihmeparanemisen alkoholismista, kaikki "maalliset" keinot käytettyäni, jäi jälelle Jumalan apu ja se toimi.
        Siihen käsitykseen en yhdy, että ihmisen uskonmäärä vaikuttaisi ihmeparanemiseen. Onhan Raamatussa kohtia, joissa ei puhuta uskosta mitään parantumisien yhteydessä. Jotkut parantuneet eivät edes tienneet tai tunnistaneet Jeesusta, kun Hän paransi heidät.
        Muistaakseni Pirkko Jalovaaran sivuilla on näitä ihmeparanemistapauksia. Ihmiset esiintyvät ihan omilla nimillä kuvan kanssa niissä jutuissa. Aika rohkia homma laittaa itsensä ihan nimen kans likoon. Tosin jokainen on vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta onko ihmeparanemista tapahtunut heijä elämässään.
        Muistelisin lukeneeni erään erikoisen tapauksen. Eräs uskovainen hengellisen työntekijä meni rukoiltavaksi,pyytäen Pyhän Hengen kosketusta ja apua työlleen, mutta hän ei kokenut mitään. Samassa tilaisuudessa eräs "punkkarityttö" meni rukoiltavaksi ja halusi muuten vaan kokea Pyhän Hengen kosketuksen, hän kaatui ja koki todellista Pyhän Hengen hoitoa. Sillä laitoin tämän, että aina me ihmiset ei ymmärretä miksi Jumala toimii niinkuin toimii. Voimme saada sen tietoomme sitten jälkeenpäin tai emme ollenkaan. Mutta sitähä usko on pohjimmiltaan, lujaa luottamusta Jumalaan.

• Tarkastaja.X kirjoitti:

Ja vastauksia, kiitos.

Onneksi paranit ja elämäsi jatkuu. Vastaan nyt uskovaisen näkökulmasta. Välillä me ihmiset emme ymmärrä Jumalan toimia ja suunnitelmia. Usein ne selviävät sitten jälkikäteen, joskus ne eivät selviä tämän elämän aikana ollenkaan. Tälläiseen on tietenkin välillä vaikia tyytyä, mutta toisaalta uskoha on lujaa luottamustakin Jumalaan.
        Ateistin näkökulmasta en osaa vastata, mutta koetko itse että sillä paranemisella oli jokin tarkoitus elämässäsi?

• juhani1965 kirjoitti:

Onneksi paranit ja elämäsi jatkuu. Vastaan nyt uskovaisen näkökulmasta. Välillä me ihmiset emme ymmärrä Jumalan toimia ja suunnitelmia. Usein ne selviävät sitten jälkikäteen, joskus ne eivät selviä tämän elämän aikana ollenkaan. Tälläiseen on tietenkin välillä vaikia tyytyä, mutta toisaalta uskoha on lujaa luottamustakin Jumalaan.
        Ateistin näkökulmasta en osaa vastata, mutta koetko itse että sillä paranemisella oli jokin tarkoitus elämässäsi?

...minulla kävi hyvä tuuri. Siitä olen iloinen.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

Tosissasiko sinä väität, että joku jumalolento väkertäisi yksittäisen ihmisen liikavarpaitten kimpussa tai mitä ikinä. Minä en kyllä jaksa käsittää tuollaista ihmiskeskeistä ja yksilökeskeistä ajattelua. En tajua! Maailma hukkuu paskaan ja te vaan ihmettelette ja odottelette ylösnousemusta!!!!!!!!!!!!!!!

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

Joskus näinkin, vaihtelu virkistää, jos pieni huumori sallitaan vakavan asian tiimoilta.

Ihan silkkaa faktaa se on, että kuollut ei kärsi kivuista.

Olen tullut siihen tulokseen, että sen lisäksi, että uskonnot ovat vallankäytön väline, niin ne on kehitetty myös siksi, että ihminen ei halua lakata olemasta. Siksi on niin mukava ajatella, että kun väistämättä joskus kuolee, niin jatkaa elämistä kuitenkin toisessa olomuodossa. Pelkkää haaveiluahan se on. Mutta joillekin se tuntuu olevan koko elämän sisältö.

• nuhani1956
        juhani1965 kirjoitti:

Itse koen että olen kokenut ihmeparanemisen alkoholismista, kaikki "maalliset" keinot käytettyäni, jäi jälelle Jumalan apu ja se toimi.
        Siihen käsitykseen en yhdy, että ihmisen uskonmäärä vaikuttaisi ihmeparanemiseen. Onhan Raamatussa kohtia, joissa ei puhuta uskosta mitään parantumisien yhteydessä. Jotkut parantuneet eivät edes tienneet tai tunnistaneet Jeesusta, kun Hän paransi heidät.
        Muistaakseni Pirkko Jalovaaran sivuilla on näitä ihmeparanemistapauksia. Ihmiset esiintyvät ihan omilla nimillä kuvan kanssa niissä jutuissa. Aika rohkia homma laittaa itsensä ihan nimen kans likoon. Tosin jokainen on vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta onko ihmeparanemista tapahtunut heijä elämässään.
        Muistelisin lukeneeni erään erikoisen tapauksen. Eräs uskovainen hengellisen työntekijä meni rukoiltavaksi,pyytäen Pyhän Hengen kosketusta ja apua työlleen, mutta hän ei kokenut mitään. Samassa tilaisuudessa eräs "punkkarityttö" meni rukoiltavaksi ja halusi muuten vaan kokea Pyhän Hengen kosketuksen, hän kaatui ja koki todellista Pyhän Hengen hoitoa. Sillä laitoin tämän, että aina me ihmiset ei ymmärretä miksi Jumala toimii niinkuin toimii. Voimme saada sen tietoomme sitten jälkeenpäin tai emme ollenkaan. Mutta sitähä usko on pohjimmiltaan, lujaa luottamusta Jumalaan.

"Itse koen että olen kokenut ihmeparanemisen alkoholismista..."

Toisin sanoen vaihdoit yhdestä orjuudesta toiseen eli et parantunut mitenkään. Ihmekasvata itsellesi myös toinen pää, jotta voit leikata entisen pois ja jatkaa elämääsi uutena miehenä.

• elämää?
        Kössönöm kirjoitti:

Ihan silkkaa faktaa se on, että kuollut ei kärsi kivuista.

Olen tullut siihen tulokseen, että sen lisäksi, että uskonnot ovat vallankäytön väline, niin ne on kehitetty myös siksi, että ihminen ei halua lakata olemasta. Siksi on niin mukava ajatella, että kun väistämättä joskus kuolee, niin jatkaa elämistä kuitenkin toisessa olomuodossa. Pelkkää haaveiluahan se on. Mutta joillekin se tuntuu olevan koko elämän sisältö.

Jos olisi itsestään selvää ettei kuoleman jälkeistä elämää ole, ei siitä tarvitsisi keskustella.
        Ongelma on siinä, että tieto tuonpuoleisesta puuttuu niin ateistilta kuin uskovaiseltakin.
        Molemmat me olemme uskon varassa, valitettavasti.

• tällaista..
        Kössönöm kirjoitti:

Yli puoli vuotta rampannut lääkäreillä ja kaikenlaisissa kokeissa ja ne sanoo vaan öööö?

Ehkä sitten patologin pöydällä selviää.

Jos ei mikään muu tunnu tepsivän, miksi et kokeilisi vaikka rukousta?

Tsekkaa joku lähellä oleva Jalovaaran tilaisuus, mene sinne, istu siihen saakka kun puheet päättyvät (kannaattaa mennä aika eteen istumaan että pääsee lauteille tarpeeksi aikaisin), mene rukousjonoon ja kerro Pirkolle, mistä kenkä puristaa.

Pirkko ei luonnollisesti asialle voi tehdä mitään, mutta hän rukoilee puolestasi, josko Jumala auttaisi. Joskus auttaa.

Itse olen saanut paljonkin apua:

http://www.rukousystavat.fi/RuIllat.html

• Kössönöm
        elämää? kirjoitti:

Jos olisi itsestään selvää ettei kuoleman jälkeistä elämää ole, ei siitä tarvitsisi keskustella.
        Ongelma on siinä, että tieto tuonpuoleisesta puuttuu niin ateistilta kuin uskovaiseltakin.
        Molemmat me olemme uskon varassa, valitettavasti.

että kun eliö kuolee, niin sen aivotoiminta lakkaa, jos sillä aivot on. Miten se sitten voisi elää sen jälkeen?

Ei tässä minulle ainakaan ole mitään ongelmaa ymmärtää, että kun olen kuollut, niin olen kuollut. Kuolemanjälkeinen elämä on pelkkää toiveajattelua.

• Kössönöm
        tällaista.. kirjoitti:

Tsekkaa joku lähellä oleva Jalovaaran tilaisuus, mene sinne, istu siihen saakka kun puheet päättyvät (kannaattaa mennä aika eteen istumaan että pääsee lauteille tarpeeksi aikaisin), mene rukousjonoon ja kerro Pirkolle, mistä kenkä puristaa.

Pirkko ei luonnollisesti asialle voi tehdä mitään, mutta hän rukoilee puolestasi, josko Jumala auttaisi. Joskus auttaa.

Oletko ihan tosissasi?

• kuulija

Tilipäivä avautuu,joka on suurin maaiman kaikeudessa,ihmiskunna historiassa,ja viimeinekin.
        Sen jäkeen ei enään ole tätä aika kautta se on ijäti poissa.
        Mutta uskovat ovat,ijäti kiittämässä lunastajaansa.

• kertakaikkiaan tosiaan
        tällaista.. kirjoitti:

"Itse olen saanut paljonkin apua"

Jaaha. Sinulle siis kasvoi uusi pää uusiosynnytyksesi hetkellä.

• olen tosissani
        Kössönöm kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi?

of cource, vaimitäseoli...

Mutta asiaan, tottakai olen tosissani. Äsken kävin katsomassa vaimoni kuolevaa mummoa. Hän tietää, että vaimoni on kristitty, ja noin viikko sitten hän pyysi vaimoltani, "rukoile, että pääsisin pois".

Vaimoni ei sitä koskaan rukoillut, mutta voi olla, että Jumala kuuli hänekin rukouksensa. Tänään vaimon mummo oli niin huonossa kunnossa, että ei enää pysty puhumaan, vain nyökkäämään tai pudistamaan päätään.

Vaimoni kysyi, "muistatko, kun pyysit rukoilemaan, että pääsisit pois?"

- Nyökkäys.

Vaimoni sanoi, että "haluaisin olla varma, että me nähdään Isän kotona taivassa. Onko sinulla Jeesus sydämessäsi?"

- Pään pudistus.

"Haluaisitko, että Jeesus tulisi sydämeesi?"

- Nyökkäys.

Vaimoni rukoili lyhyesti asiaa mummin kanssa.

Kun itse tulin paikalle paria tuntia myöhemmin, mummi ei pystynyt enää edes nyökkäämään tai pudistamaan päätään.

Vaimoni oli rukoillut mummonsa pelastumisen puolesta kaksikymmentä vuotta.

Kalkkiviivoille jäi...

• kotiin..
        olen tosissani kirjoitti:

of cource, vaimitäseoli...

Mutta asiaan, tottakai olen tosissani. Äsken kävin katsomassa vaimoni kuolevaa mummoa. Hän tietää, että vaimoni on kristitty, ja noin viikko sitten hän pyysi vaimoltani, "rukoile, että pääsisin pois".

Vaimoni ei sitä koskaan rukoillut, mutta voi olla, että Jumala kuuli hänekin rukouksensa. Tänään vaimon mummo oli niin huonossa kunnossa, että ei enää pysty puhumaan, vain nyökkäämään tai pudistamaan päätään.

Vaimoni kysyi, "muistatko, kun pyysit rukoilemaan, että pääsisit pois?"

- Nyökkäys.

Vaimoni sanoi, että "haluaisin olla varma, että me nähdään Isän kotona taivassa. Onko sinulla Jeesus sydämessäsi?"

- Pään pudistus.

"Haluaisitko, että Jeesus tulisi sydämeesi?"

- Nyökkäys.

Vaimoni rukoili lyhyesti asiaa mummin kanssa.

Kun itse tulin paikalle paria tuntia myöhemmin, mummi ei pystynyt enää edes nyökkäämään tai pudistamaan päätään.

Vaimoni oli rukoillut mummonsa pelastumisen puolesta kaksikymmentä vuotta.

Kalkkiviivoille jäi...

Aamuyöllä tuli tekstiviesti: "Elli-mummi päsi kotiin Isän luo kolmen aikaan yöllä."

• nuhani1956 kirjoitti:

"Itse koen että olen kokenut ihmeparanemisen alkoholismista..."

Toisin sanoen vaihdoit yhdestä orjuudesta toiseen eli et parantunut mitenkään. Ihmekasvata itsellesi myös toinen pää, jotta voit leikata entisen pois ja jatkaa elämääsi uutena miehenä.

En elä enää orjuudessa niinkuin alkon aikaan. Uskossa olessani koen vapautta, ja sitähän orja ei voi kokea.

• nestorska

Nytkö te mässäilette uskovaisen kuolemalla?
      Pitää täällä pilkata ja naureskella vaikka oli mukamas ystävä! Hyi teitä.

• Kössönöm

uskikset mässäilevät sillä, että jos et nyt usko mun jumalaan, niin se kärventää sun perskarvat.

• että ateistilla ei voi olla uskovaisia ystäviä. Minulle tämä nainen oli hyvin rakas; ei siis puoliso, mutta läheinen kuitenkin.

• Joka viikko hän uskovaisena ihmisenä kertoo meille, miten TAAS joku ateisti kuoli. Hän hehkuttaa, miten oli tuskainen kuolema ja ateisti kirkui henkitoreissaan jesseä paikalle.
        Tämä pitäisi olla uskovaisille ihan normaali aihe.
        Hanna myös mässäilee lasten kuolemalla ja nautiskelee asian jänkkäämisellä. Lue vanhoja ketjuja ja hämmästy.

• Kössönöm
        Tarkastaja.X kirjoitti:

Joka viikko hän uskovaisena ihmisenä kertoo meille, miten TAAS joku ateisti kuoli. Hän hehkuttaa, miten oli tuskainen kuolema ja ateisti kirkui henkitoreissaan jesseä paikalle.
        Tämä pitäisi olla uskovaisille ihan normaali aihe.
        Hanna myös mässäilee lasten kuolemalla ja nautiskelee asian jänkkäämisellä. Lue vanhoja ketjuja ja hämmästy.

tappoi Hannan sukulaisen, jotta Hanna sai ostettua perintörahoilla asunnon, kun äijänsä lähti litomaan, ja saipa Hanna vielä ostettua muutamat pinkit trumppuhousutkin ja kaverin kaveri sai vuoden vessapaperit siinä samassa jumalan armossa. Jos ei itkettäisi, niin nauraisin. Vittu mitä ääliöitä! Nauranko nyt. Joo.

• kuulija

Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita.
        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        Sen vertausen kun muistaa,niin on helpompi tajuta miksi ateisti mässäilevat kristityn kärsimyksillä.
        Kääntyy vielä toisin päinkin kun aika täyttyy,se aika ei ole vielä tullut.

• kuulija kirjoitti:

Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita.
        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        Sen vertausen kun muistaa,niin on helpompi tajuta miksi ateisti mässäilevat kristityn kärsimyksillä.
        Kääntyy vielä toisin päinkin kun aika täyttyy,se aika ei ole vielä tullut.

Oikein pitkiä vetoja aivot tarvitsevat happea!
        Äläkä unohda pyytää hoitajalta sitä keltaista tabua.

• ***.*.*.*.***

Tuttu juttu sillä 17v-serkkuni kuoli aikoinaan ristiselkäsyöpään!
      en edes päässy hautajaisiin ennenkun hänet haudattiin!

• Kössönöm

ja monta tuttavaa ja ystävää on kuollut. Niistä jutuista ei jumalia löydä. Kun 16-vuotias kuolee mopoajelulla, 50-vuotias sairaskohtukseen, 40-vuotias samoin sairaskohtaukseen, 20-vuotias hirteen, 30-vuotias junan alle, 80-vuotias sairaalaan "kuivatettuna", eli nälkään tapettuna, niin missä ne jumalat olivat?

• joskus..

ei ole eroa ateistin tai kristityn välillä. Me kaikki kuolemme joskus.

Kahden tunnin päästä lähden katsomaan vaimoni mummoa, joka on finaalissa. Leukemia. Parin kuukauden päästä olisi tullut yhdeksänkymmentä mittariin.

• kuulija

Jos oli uudesti syntynyt,pääsi herraansa ylistämään.
      Jumala ei ole napista painettavissa,parannatuo tai tämä,älkää luukokaan niin,hänen voimansa tulee heikoudessa.

• Kössönöm

vaan vasta viimeisenä päivänä (milloin se on?) on joku jumalolento tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Ei taivaassa tämän tarinan juonikuvion mukaan ole vielä ketään.

• olikin Zeus

Älä valehtele tonttu! Sinä et pääse edes rouvaa ylistämään. Olet kuoltuasi pelkkä kylmä raato.

• veli_r

"Hän oli jo kerran taltuttanut rintasyövän, oman väitteensä mukaan ternimaidolla."

Oliko hän siis ternimaitouskis?

• Hemmo

Ehkä kyseessä oli jokin jumalan siunaama ternimaito.

• Kössönöm
        Hemmo kirjoitti:

Ehkä kyseessä oli jokin jumalan siunaama ternimaito.

Kirjoita nyt se kirja! Haluan lukea sen tarinan. Kirjoita edes novelli. Ja sitten kun saat novellin valmiiksi, niin et malta olla kirjoittamatta toista ja hups vaan, siinä onkin kohta valmis romaani. Ja eiku kustantajalle.

• Hemmo
        Kössönöm kirjoitti:

Kirjoita nyt se kirja! Haluan lukea sen tarinan. Kirjoita edes novelli. Ja sitten kun saat novellin valmiiksi, niin et malta olla kirjoittamatta toista ja hups vaan, siinä onkin kohta valmis romaani. Ja eiku kustantajalle.

Tässä on kyllä taas pääsiäinen lähestymässä ja siinä kohdassa olisi muutama päivä vapaata. Täytyy koittaa, että saisin edes jotakin aikaan ennen sitä, niin siinä olisi hyvä jatkaa kun vielä saisi inspiraation päälle. Ja olenhan sen tainnut jo luvata kirjoittavani, niin pakkohan se on aloittaa. On se hyvä, että joku jaksaa patistaa. :)

Aloittaminen vaan tuntuu taas jotenkin hankalalta. Heitäpäs jokin alkulause tai miljöö tai ihan mitä tahansa mistä saattaisi päästä alkuun. Ei tarvitse tietenkään edes liittyä ihan suoraan Mikkoon.

• Kössönöm
        Hemmo kirjoitti:

Tässä on kyllä taas pääsiäinen lähestymässä ja siinä kohdassa olisi muutama päivä vapaata. Täytyy koittaa, että saisin edes jotakin aikaan ennen sitä, niin siinä olisi hyvä jatkaa kun vielä saisi inspiraation päälle. Ja olenhan sen tainnut jo luvata kirjoittavani, niin pakkohan se on aloittaa. On se hyvä, että joku jaksaa patistaa. :)

Aloittaminen vaan tuntuu taas jotenkin hankalalta. Heitäpäs jokin alkulause tai miljöö tai ihan mitä tahansa mistä saattaisi päästä alkuun. Ei tarvitse tietenkään edes liittyä ihan suoraan Mikkoon.

Jospa aloitat sen jutun patologian laitokselta.

Mikko on siellä tutkittavana ja nämä tumpelot eivät voi käsittää mihin hän on kuollut.

Voisi mennä vähän samaan tyyliin kuin Hardwickin mikäsenytoli Pakanamaan kartta tai joku semmoinen. Jossa Mari Rantasila soitti ammeessa saksofonia. Ja koko juttu siis eteni lopusta alkuun. Juu nou.

Minä en voi kuolla ennen kuin saan luettua tämän kirjasi. Älä pitkitä liikaa, ethän. Raja se tulee minullekin vastaan, vaikka pitkäikäistä sukua olenkin.

Jaa siis alkulause.

Mikko makaa kuolleena ja siis kalpeana Helsingin Patologianlaitoksen kuolinsyyntutkijan Pentti Virtasen tutkimuspöydällä ja tarkoituksena on tutkia mikä oli tämän Mikon (sukunimi tuntematon)kuolinsyy.

Kelpaisko näin alkuun mielikuvitusta herättelemään?

Niin muuten, en jätä sinua rauhaan ennen kuin saat tämän kirjasi tehdyksi.

• Hemmo
        Kössönöm kirjoitti:

Jospa aloitat sen jutun patologian laitokselta.

Mikko on siellä tutkittavana ja nämä tumpelot eivät voi käsittää mihin hän on kuollut.

Voisi mennä vähän samaan tyyliin kuin Hardwickin mikäsenytoli Pakanamaan kartta tai joku semmoinen. Jossa Mari Rantasila soitti ammeessa saksofonia. Ja koko juttu siis eteni lopusta alkuun. Juu nou.

Minä en voi kuolla ennen kuin saan luettua tämän kirjasi. Älä pitkitä liikaa, ethän. Raja se tulee minullekin vastaan, vaikka pitkäikäistä sukua olenkin.

Jaa siis alkulause.

Mikko makaa kuolleena ja siis kalpeana Helsingin Patologianlaitoksen kuolinsyyntutkijan Pentti Virtasen tutkimuspöydällä ja tarkoituksena on tutkia mikä oli tämän Mikon (sukunimi tuntematon)kuolinsyy.

Kelpaisko näin alkuun mielikuvitusta herättelemään?

Niin muuten, en jätä sinua rauhaan ennen kuin saat tämän kirjasi tehdyksi.

Oikein hyvä. Kirjaa olisi ihan hyvä lähteä rakentamaan murhamysteerin ympärille. Tai siis ei minkään Christie-tyylisen Poirot-mysteerin vaan siis, että kirjassa selvitetään mikä johti Mikon kuolemaan ja sitten se voisi jatkua vielä hiukan kuoleman jälkeenkin. Tai toisaalta kuoleman jälkeisen homman voisi jättää osittain auki, niin voisi tehdä jatko-osaa, jonka tekemiseen menisi kyllä varmasti vielä paljon kauemmin kuin tämän ensimmäisen eli pelkkä aloittaminen vie noin 5 vuotta. :)

Mulla on ihan hyviä melko 'surrealistisia' kohtauksia tai pätkiä jo mietittynä, mutta ei varsinaista juonta. Siis sellaista vähän korkealentoista juttua mitä täällä palstallakin on tullut viljeltyä. Ei välttämättä miellytä kaikkia, mutta meikäläisen mielestä melko hauskaa.

• Kössönöm
        Hemmo kirjoitti:

Oikein hyvä. Kirjaa olisi ihan hyvä lähteä rakentamaan murhamysteerin ympärille. Tai siis ei minkään Christie-tyylisen Poirot-mysteerin vaan siis, että kirjassa selvitetään mikä johti Mikon kuolemaan ja sitten se voisi jatkua vielä hiukan kuoleman jälkeenkin. Tai toisaalta kuoleman jälkeisen homman voisi jättää osittain auki, niin voisi tehdä jatko-osaa, jonka tekemiseen menisi kyllä varmasti vielä paljon kauemmin kuin tämän ensimmäisen eli pelkkä aloittaminen vie noin 5 vuotta. :)

Mulla on ihan hyviä melko 'surrealistisia' kohtauksia tai pätkiä jo mietittynä, mutta ei varsinaista juonta. Siis sellaista vähän korkealentoista juttua mitä täällä palstallakin on tullut viljeltyä. Ei välttämättä miellytä kaikkia, mutta meikäläisen mielestä melko hauskaa.

niin se on sitä myös muiden samanlaisen huumorintajun omaavien mielestä. Eikä muista tyypeistä tarvitse välittääkään. Sellaista kirjaa ei ole kirjoitettukaan, joka kaikkia miellyttäisi.

• Hemmo
        Kössönöm kirjoitti:

niin se on sitä myös muiden samanlaisen huumorintajun omaavien mielestä. Eikä muista tyypeistä tarvitse välittääkään. Sellaista kirjaa ei ole kirjoitettukaan, joka kaikkia miellyttäisi.

No meikäläisellä ei kyllä tosiaankaan ole mikään ihan perus-huumorintaju, mutta jotakin vähän saman suuntaista kun Retro-sedällä, joten kyllä sitä yleisöäkin löytyy.

Oletko muuten ikinä nähnyt niin hauskaa unta, että olet herännyt siihen kun naurat ääneen? Meikäläisellä oli tällainen uni viimeyönä ja muistelisin joskus aiemminkin nähneeni jotakin vastaavaa, mutta niiden juonta en kyllä muista. Kiinnostaako tietää mitä tässä tapahtui?

• Hanna

Hän läksi Herransa luo. Kun tehtävä on tehty, joutaahan täältä. Ihmeet ja tunnusteot ovat yleensä mekkeinä Sanan vahvistamiseksi, kun Jumala niin haluaa.
      Tunnen ystäväpariskunnan, mies on parantunut syövästä. Olin kuulemassa kun hänen puolesta rukoiltiin. Rukoilija ei tiennyt mitään "tämä sairaus ei ole kuolemaksi vaan Kristuksen kirkastamiseksi." Alussa heitti jopa sytostaattihoidon kesken huonovointisuuden vuoksi. Syöpä on uusinutkin pari kertaa, mutta mies vain elää ja hiihtelee. Hiihti viime talvena tuhat kilometriä ja varmaan vielä enemmän tänä vuonna. On jo 73-vuotias! Profetiassa ei luvattu, että tauti paranee, mutta syöpään ei tämä mies tule kuolemaan! Syöpä on rustokudoksissa:rintalastassa, jäsenissä, kasvoissa. Aina vain paranee. Tällä hetkellä erittäin hyväkuntoinen! Ihme tapaus lääkärienkin mielestä, ettei ole kuollut vaikka on levinnyt laajalle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3898
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      96
      3275
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      117
      2564
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1744
    5. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      147
      1690
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1570
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      90
      1513
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      104
      1446
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1123
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      59
      1111
    Aihe