Mies vihainen koko ajan

lhdtdyj

En tiedä mitä tekisin... Mieheni tulee minulle vihaiseksi koko ajan. En tajua mitä teen väärin? Esimerkki: Hänen hyvä ystävänsä on meillä (keneen minäkin toivon tutustuvani paremmin), istumme ja juomme kahvia. Pienen hetken juttelemme keskenämme (minä ja kaveri). Yht äkkiä on mieheni ärtynyt minua kohtaan. Olen vissiin sanonut jotakin väärin. Liian innokaasti tai vastaavaa.

Onko tämä enää normaalia mustasukkaisuutta?? Joskus tuntuu siltä että hän tulee ärtyneeksi jos minulla on ollut hauskaa.

Tätä on hirveän vaikea selittää....... Mutta en tiedä mitä tehdä. Hän ärsyyntyy monia kertoja päivässä. Mikä tässä on vialla. Tiedän olevani sosiaalisempi kuin hän, mutta eihän se ole "vika" ole...

Apua, olen ihan loppu. Pitäisikö lähteä tästä suhteesta..?? Pelkään että pysyn tässä vain asuntolainan takia. Mutta toisaalta onhan niitä erittäin ihaniakin päiviä paljon. Mitä tehdä...

10

3346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen meillä

sama juttu...exäni ärtyi jos yritin olla normaalin mukava hänen kavereidensa seurassa.Ymmärtäisin toki jos vaikka olisin yrittäny heitä iskeä.
      Mutta ei.Käsittääkseni kysymys oli siitä että ex-mieheni oli mustasukkainen silti minusta,tai joskus tuntui jopa että hän pelkäsi jos vaikka minä kuulostan hauskemmalta kuin hän.
      Minäkin olen sosiaalisempi kuin hän.Ehkä hän oli myös mustsukk kavereistaan minulle.
      En tiedä mutta mukavaa se ei ole ja varsinkaan jos mies ei asiasta osaa avoimesti jutella miltä tuntuu....
      Se on siksikin itselle ikävää, kun tuntuu ettei voi olla oma itsensä,jos on vaikka puhelias ja haluaa tulla ihmisten kanssa toimeen.Aina sai pelätä mitä nyt sanoin tai tein väärin vaikka tarkoitusperät olisivat hyvät.
      Itsestä tuntuu että jos on parisuhteessa niin pitäisi voida olla oma itsensä ja vielä niin että jos käyttäytyy hyvin niin puoliso voisi jopa olla hieman ylpeä...

Lisäksi koin myös että hän sai kyllä otta vaikka alkoholia, mutta minä en saanut.Ja vain siksi että hän pelkäsi että tulen hyvälle tuulelle viinin ansiosta ja siksi hän oli mustasukkainen,koska en tullut sillä hetkellä hyvälle tuulelle hänen ansiostaan...
      Myöskään mieheni ei ollut kiinnostunut yleensä tutustumaan minun kavereihini, en tiedä miksi.Yhteisiä kavereita meillä siksi ei ollut juuri ollenkaan ja siksi kaikenlainen yhteinen ajanvietto yhdessä oli jo valmiiksi julistettu pannaan.

Hankala sanoa pitäisikö sinun jättää hänet..Se on siitä kiinni kestätkö sellaista, mutta kuulostaa että et saa olla oma itsesi ja hän ei ymmärrä tarkoitusperiäsi.Se että ei saa olla oma itsensä alkaa ahdistamaan ja vie kovasti energiaa ja voimia.Voi masentua.
      tsemppiä ja muista että asuntolaina ei kuitenkaan korvaa hyvää henkistä olotilaa, mutta älä hätiköi ettet myöhemmin kadu.
      Jos viitsit kerro miten meni;)

• ...

kanssa mieleen että kyse saattaa olla hänen mustasukkaisuudestaan sinua ja sinun luonnettasi kohtaan. Hän huomaa kuinka hyvin tulet juttuun kaikkien kanssa, ja se harmittaa häntä. Se kertoo siitä ettei hän ole sinut oman itsensä kanssa koska hän alitajuntaisesti kilpailee siitä kumpi on "parempi" kaveri hänen ystävilleen, ja tietenkin hän haluaa olla se mukavampi, hauskempi yms osapuoli. Kannattaa jutella tästä hänen kanssaa jos et ole jo!

• ole sattunut

mieheltäsi kysymään mikä vituttaa? Sano että jos ei murahtelut lopu niin nostat kytkintä. Eiköhän se jo siinä vaiheessa ala katsomaan peiliin.

• Kokemusta on

Just tolla tyylillä tulee niitä tuhia eroja,kun ei osata puhua ja annetaan heti periksi jos prinsessaunelmat ei toteudu.

• Kokemusta on
        Kokemusta on kirjoitti:

Just tolla tyylillä tulee niitä tuhia eroja,kun ei osata puhua ja annetaan heti periksi jos prinsessaunelmat ei toteudu.

....

• sinusta itsestäsi

Mikäli sinulla on exien kanssa ollut samoja ongelmia, vika löytyy peilistä. Mikäli ei, todennäköisesti miehesi voi olla ylimustasukkainen. Tai sitten ei. Riippuu mistä roikkuu.

• Super Social 4000

...kenties olet liian sosiaalinen miesten kanssa ja hän kokee olonsa uhatuksi? Vinkki: Kysy mikä mättää.

• SINUSTA ole

mustasukkainen vaan paremminkin kaverinsa huomiosta. Miestä ärsyttää kun ei voi jauhaa rauhassa miesten juttuja kaverinsa kanssa. Joo en itse ole tälläinen, mutta usea kaverini on, eli jos alan pälättämään vaikka sisustuksesta tai jostain heidän naistensa kanssa he kiusaantuvat ja jopa ärsyyntyvät siitä helposti ja nimen omaan tälle naiselleen.

• Kokemusta on

Häntä ärsyttää vilkas luonteesi, kokee itse jäävänsä varjoosi ja varsikin sitten jos kahdenkesken olet hänelle ilkeä ja epäystävällinen (vaikka et omasta mielestäsi olisikaan, hän voi kokea niin). Mies haluaa olla suhteessa pomo, tai vähintään tasavertainen. Ei onnistu jos nainen yrittää olla mies, varsinkaan jos miehessäsi on hiukaakaan munaa. Muiden läsnäollessa hän osoittaa mieltään sinulle ja se näkyy siinä, että hän on vihaisen oloinen. Muista ottaa muutkin huomioon, älä yritä olla aina surueen keskipiste,(ainakaan kokoajan) se ottaa monia ihmisiä päähän.

• Alkuper. kirj.

Minun mielestä suhteessa ei kuulu olla "pomoa". Suhteen kuuluu olla tasavertainen. Molempien täytyy saada olla oma itsensä. Minä EN halua olla seurueen keskipiste, vaan jutustelen normaalisti niitä näitä. Joskus minusta tuntuu että mieheni olisi tyytyväinen vain jos istuisin hänen vierellään, hiirenhiljaa, lempeästi hymyillen. Mutta minä en ole sellainen. Olen yrittänyt selittää hänelle, että olen sosiaalinen, pidän ihmisistä. Olen myös selittänyt etten yritä iskeä hänen kavereitaan, sillä rakastan häntä enkä heitä. Jollen rakastaisi, en olisi hänen kanssaan. Mutta hän ei vaan tunnu ymmärtävän. Kerran hän tosiaan myönsi pelkäävänsä että menettää minut jollekin muulle. Silloin olin ymmärtäväinen, mutta sanoin että tällaisella käytöksellä hän ajaa minut pois.

Miten voin selittää asian niin että hän oikeasti ymmärtää??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe