Miten päälle kaatuva lama ja valtion valtava velkaantuminen tulee vaikuttamaan autoveroon, nopeuttaako vai hidastaako se tuon inhan veron poistoa, valistunut arvaus!
Milloin autovero poistuu?
4
548
Vastaukset
- ihan varmasti
lama-aikana ei ostella autoja, oli veroa tai ei. Se ken ei tätä usko, katsokoon euroopan lukuja, miten sielläkin on tyssännyt automyynti vaikka autoveroa ei ole.
Lama-aikana onkin parempi että vero on auton ostohinnassa, eikä vuosimaksussa. Jos jää työttömäksi ja joutuu pulittamaan tonnin vuodessa käyttömaksua, niin kyllä se kirpaisee. Työtön voi jättää uuden auton ostamatta, mutta ei omistamasta vanhaa autoa, jos meinaa jostain töitä joskus saada.
Ja edelleenkään en usko, että ne joilla nyt ei ole varaa uuteen autoon "periaatteellisista syistä", olisi varaa yhtään paremmin veronpoiston jälkeenkään. Vai onko täällä joku joka on jo katsonut jonkun mallin, minkä ihan varmasti ostaa jos vero poistuu, riippumatta siitä miten verotus omistuksen suhteen muuttuisi samalla? - Ei ole varaa enää
Autovero on niin kallis valtiolle, ettei siihen ole enää varaa. Tappiota tulee kaiketi joku puoli miljardia vuodessa, kun kokonaisuus lasketaan.
- sulla laskukaavaa
että miten autovero tuottaa tappiota?
Tuottaako tulovero ja pääomaverotus myös tappiota?
Ainoa "vääryyshän" autoverossa on se, että se ei ole tuontiautoille tasapuolinen. Jos perustuisi ostokuittiin, ei kellään siinäkään olisi mitään itkemistä.
- Perusteltu väite.
Auton rekisteröintivero voidaan poistaa 1.1.2014, koska autoliikkeiden vaihtoautokauppa on keskittynyt alle viisivuotiaiden autojen kauppaan ja silloin lähes kaikki alle viisivuotiaat autot kuuluvat vientipalautusjärjestelmän piiriin.
Tuolloin alle 5 vuotiaiden autojen hinta ei laskisi autoveron poistoprosentin verran, vaan niiden hinta koostuisi euromarkkinoiden käyvästä arvosta vientipalautuksen arvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818