Jos alle 17-vuotias on raskaana, voivatko viranomaiset tai vanhemmat pakottaa hänet aborttiin? Jos ei itse halua?
Voidaanko alle 17v pakottaa aborttiin?
4
500
Vastaukset
- ei voida
pakottaa aborttiin. Sen sijaan, jos tuleva äiti on alle 16-vuotias, saa isä syytteen seksin harjoittamisesta alaikäisen kanssa.
- monimutkaista.
Ei se nyt noin yksioikoista ole. Jos isä on itsekin alaikäinen niin mitään syytteitä ei kyllä nosteta. Ja vaikka isä olisi täysi-ikäinenkin niin jos voidaan osoittaa, että lapsen isä ja äiti ovat henkisesti kohtuullisen samalla tasolla (mikä tietysti on vähän noloa parikymppiselle jos on ollut 15-vuotiaan kanssa) ja kumpikin on ollut yhdynnässä omasta vapaasta tahdostaan niin yleensä mitään syytteitä ei silloinkaan nosteta.
- Nimetön
Ketään ei voida pakottaa aborttiin Suomessa.
Aborttia voidaan suositella, jos äidin henki on vaarassa, mutta pakottaa ei voida. Teiniäitien henki ei normaalisti vaarannu raskaudesta.
Lähiaikoina on tulossa laki, että alkoholistiäiti voidaan laittaa pakkohoitoon raskauden ajaksi. Siinäkään ei siis tehdä aborttia, mutta sikiön altistus alkoholille pyritään minimoimaan. - kilttisika
Ilmeisesti ei voida vaikka väärin se on, koska kyllä kai siinä täytyy hyvin painavat syyt olla takana, jos vanhempien lisäksi viranomaisetkin sitä haluaisivat. Alle 17 vuotias ei kenties ole kypsä tekemään sitä päätöstä.
Tiedän tapauksen, jossa 15 vuotiaana synnyttänyt vinkui ja vonkui haluavansa äidiksi ja että saisi pitää lapsen. Ei mennyt kuin kuukausi lapsen syntymästä, kun hoitovastuu lapsesta siirtyi käytännössä tämän lapsiäidin äidille.
Alaikäinen äiti on itsekäs. Oma perse kiinnostaa enemmän kuin lapsen etu. Säälistä näitä lapsia kohtaan rukoilen jokaista teiniäitiä ajattelemaan toisenkin kerran ennen päätöksen tekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55860
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808