Voiko auton ostaa käteisellä?

Panu

Kysyisin vaan, että voiko käytetyn auton ostaa käteisellä? Tai siis, ottaako autokauppiaat vastaan esim. 10 000 euroa käteisenä? Ihmetteleekö mitään?

28

15948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska jää muuten

      Rahoitusyhtiön "Bonukset" saamatta.

      Yksityiselle kun maksat niin saat tuolla summalla noin 12-14 t.euron auton sopivasti.

      Liike ei maksa siitä kuin max 8000ekua joten tällä mennään.

    • sontaa´´

      täältä saa ja kans lukea. Vrt. tuo yllä oleva.
      Aivan taatusti huolivat käteisen, se on jopa neuvotteluvaltti. Tai jos jostain löydät liikkeen joka ei käteistä huoli, kannattaa vaihtaa puljua.
      Itse en tuon hintaista autoa yksityiseltä edes harkitsisi ostavani. Voi se tietysti miina olla liikkeestäkin haettuna mutta heillä on ainakin teoreettinen vastuu myymistään laitteista.

      • Käteinen

        Opel liikkeestä aitoa ostaessani ei käteinen vaikuttanut alentavasti hintaan. Rahoitussopimus olisi hiukan alentanut hintaa.


    • URPO !!!

      MISSÄ IHMEEN METTÄSSÄ OLET KASVANUT?

    • poliisille

      Autokaupat eivät voi ottaa käteistä suurta määrää ilmoittamatta poliisille jotta rahanpesumahdollisuus tarkistetaan. Normaalisti käteisellä ostettaessa maksetaan kortilla.

      Jos sinulla todella on suuria summia varastettua tai huumeiden myynnistä saatua rahaa niin käänny nahkatakkisten, hyvin ruskettuneiden ja äänekkäästi puhuvien miesten puoleen. He eivät turhia kysele rahan alkuperästä.

    • varmaan voi

      ostaa. Myyjä tekee heti sinusta rahanpesuilmoituksen !

      • itse ostimme 3 vuotta sitte...

        käteisellä eli 320 000€ tietysti istuimme pankissa mutta myyjä halusi rahat käteen eikä ollut ongelmia.
        Käteiskaupassa ei ole mitään rajoitusta ja ei kauppojen tarvitse mitään ilmoitella jos joku noin pikkusumman parikymmentätuhatta käteisellä antaa.
        Ulkomaille käteisen vienti on eriasia.


    • sakke54

      rahat todennäköisesti pankissa jottei väärää rahaa ole.Ei sen kummenpaa.Minä ostin viime syksynä käytetyn veholta ja hinta 28 000€ ja maksoin sen käteisellä,kun on kiva elvistellä välillä.Kävivät lähipankissa joten varmaan juuri rohojen oikeellisuutta tarkistamassa sillä aikaa,kun kauppakirjaa tehtiin kahvin ja viinerin kanssa.

      • tsufeemän

        Jo tuli kahville ja viinerille hintaa.


      • sotkeentui,
        tsufeemän kirjoitti:

        Jo tuli kahville ja viinerille hintaa.

        varsinkin kun hakivat vartijat ja täyty vähän vedellä niitä rehvastelijoita nuorukaisia vähän otsaluuhun. Sanoin ett täältä pesee. vaikk perse oli auki ja pirssi pihassa.

        Päivän sillä ajelin, sitten tulivat rahoitusyhtiöstä poliisin kans ja veivät auton vekka. Näytimpähän päivän verran naapureille.


    • tuskin kyselee

      Eiköhän autokauppa ole sen verran hiljaista että ottavat mielellään kaiken rahan mitä saatavilla on.
      Mutta miksi ostat liikkeestä, hae ulkomailta tai osta yksityiseltä.

    • onnistuu...

      Jos kassaneiti on jo lähtenyt kotiin, moni autoliike ei ota vastaan käteistä tai korttia.

      Rahanpesuilmoitusta noin pienestä summasta ei tehdä, varsinkaan kun maksajan hekilöllisyys on autokaupassa tunnettu.

    • Ainakin meillä rahat

      läpivalaistaan saman tien. Summa voi olla vaikka kymmenkertainen.

    • Pete.

      Ostin vasta käytetyn auton 25 000€:n shekillä, käsittääkseni myös käteinen olisi käynyt. Eihän nuo nyt niin suuria summia ole.

      • Käteinen hukassa

        Olen ostanut yleensä velaksi....takaisin maksususta ei tietoakaan.Minulle on ihan sama kuka omistaa minulle riitää kun olen haltija..


    • 4 käteiskauppaa tehnyt

      - Eihän autoa kannata ostaa rahakäteisenä. Kun kävelet autokauppaan ja ostamasi auto odottaa puunattuna, tulee voro kulmantakaa. Autokuume lähti kerralla.
      - Itse olen ostanut shekeillä tai maksamalla luovutuspäivään mennessä autoliikkeen tilille.
      Shekkeihin olen pannut saajaksi autoliikkeen ja allekirjoittanut shekit vasta autoliikkeessä.
      Ei olis ollut vorolle iloa tyhjästä paperista.

      • rahanipulla

        kumma vaikutus kun sen kaupantekotilanteessa laskee siististi siihen pöydänkulmalle ja kysyy että tehdäänkö se kauppa vai ei. Se on kyllä pirun konkreettista.


      • itse vinguttelin

        Paria viimeistä autoa ostaessa on väliraha hoidettu pankkikortilla.

        Miksi ihmeessä pitäisi vaivautua shekkiä pankista hakemaan, rahasta nyt puhumattakaan.


      • hitosta
        rahanipulla kirjoitti:

        kumma vaikutus kun sen kaupantekotilanteessa laskee siististi siihen pöydänkulmalle ja kysyy että tehdäänkö se kauppa vai ei. Se on kyllä pirun konkreettista.

        tuhansia euroja käteistä mukaansa saa. Osamaksu tai luottokortti on paljon vaivattomampi tapa. Ja halvempikin kaiken lisäksi. Jos on vain käteistä rahaa mukana niin amerikassakin pidetään köyhänä. Olen jostain lukenut.


    • olen,

      ostanut kaikki autoni käteisellä.Käteisen voima on uskomaton,kun aletaan puhumaan alennuksista.

    • Anonyymi

      Vääriä seteleitä jakaa usein ihan myyjät

    • Anonyymi

      Menin kerran hakemaan 12 tuhannen euron autoa. Tarjosin 10 tuhatta ja myyjä suuttui heti. Kaivoin nipun seteleitä taskusta jossa oli 10 tuhatta ja sanoin että ottaa tai jättää. Otti. Myin auton 13 tuhannella viikon päästä.
      Eli käteinen käteinen ja käteinen. Pankkitilillä ei ole rahoja vaan numeroita.

      • Anonyymi

        Oikeat autokaupat eivät ota käteistä .


      • Anonyymi

        Ei ole uskottava tarina.


    • Anonyymi

      Ystäväni myi autonsa nettiauton kautta yksityiselle ja sai maksun käteisenä. Sitten hän meni autoliikkeeseen ostamaan itselleen käytettyä pikkuautoa, joka hinta oli 6900€, niin autoliike ei myynyt sitä hänelle, kun hän olisi maksanut auton käteisellä. On tämä autokauppa mennyt ihmeelliseksi.

    • Anonyymi

      Autokaupoilla eikä monella muullakaan ei enää pitkään aikaan ole liikkeessä ollut
      ns. käteiskassaa!
      Siksi on helpompi ottaa muut maksutavat käyttöön.

    • Anonyymi

      ALOITUS: 2009
      Aika hyvä.

    • Anonyymi

      Tilisiirrolla on homma hoitunut parin viime auton ostossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe