Suku jakautuu

leireihin

Mistä mahtaa olla kyse kun sukuni jakautuu leireihin, Taustalla häärii muutama johtohahmo jotka levittävät propagandaa eli mustaavat toisia ja näin erileirit muodostuu. Toisella puolella sukua ei ole mitään tälläistä mutta tällä puolen jonka vaikutuspiirissä itse olen on sellainen toiminta selvästi havaittavissa. Olen itse sellainen joka asuu "vieraan leirin keskellä" minuun ei pidetä yhteyttä eikä käydä ja minulle ollaan töykeitä ja minua yritetään mustata. Vaikka itse olen ollut asioissa puolueeton. Eli ihan kuin olisin vihollisten keskellä. Minulla on paremmat suhteet kauempana oleviin sukulaisiin jotka ovat myös näiden ympärilläni olevien sukulaisten boikotissa.
Mikä psykologinen syy tälläiseen on, osaako joku vastata. Ja hyviä neuvoja tarvitsisin miten sellaiset "johtajat" suvusta saadaan vaiennettua jotka aiheuttaa kahtijakautumista. Mitään näkyvää aihetta ei ole, ei perinnönjakoriitoja tms.

6

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on,,,..

olen kokenut aivan samaa,,

mustamaalamista, jonkin 'johtohahmon' pillin mukaan tanssimista, eristämistä.. ja tosiaan, ei yhteyksiä, jopa kaikki merkittävät suvussa tapahtuvat asiat pimitetään..

mietin itsekin tätä psykologista taustaa, mistä johtuu.. jokin lapsellinen, minulle kaikki- reaktio.. kuin lapsi hiekkalaatikolla haalimassa itselleen kaikkea huomiota ja mustaamassa muita..

raskasta joten ainut vaihtoehto jättää suku pois.. tai se lähi, kun tällainen saa mukaansa lähipiiriä..

tällainen ei liene harvinaista, jotain outoa on tässä maassa.. sota-ajan lapset vanhempina, tunnevammaisuutta paljon.

• käkönen

Tuntuu lohdulliselle tietää, että on olemassa muitakin joilla on samanlaisia kokemuksia, en olekaan yksin. Minun tapauksessa äidin kuolema ja perintöriidat saivat sen aikaan, että minulle ei puhuta. Minut jätettiin ulkopuoliseksi kun jakoivat äidin maallista omaisuutta, vain kerran kutsuttiin paikalle. Sitten alkoi suvussa kiertämään sana - ei saa kertoa xxx:lle siis minulle mitään, ei saanut sanoa kummipojan rippipäivää, ei saa sanoa sitä eikä tätä. Yhden kummipojan perhe kävi meillä paljon ja olimme yhteyksissä, mutta eipä ole enää näkynyt, ei aina vastaa puhelimeenkaan. Se oli pahajuttu kun tyttärenikin saivat käännytettyä minua vastaan, yksi toisensa jälkeen haukkuivat kun sinä olet sairas, mene hoitoon. Sain diagnoosin joltakin lääkäriltä että olen narsisti, en ole koskaan käynyt sen lääkärin vastaanotolla. Jos lähetin yhdelle tekstiviestin, niin ei mennyt hetkeäkään kun jo viesti jatkoi matkaansa ja käräjät oli pystyssä tyyliin "arvatkaa mitä se nyt taas teki".

Ei minuakaan kutsuta suvun juhliin eikä perhettäni. Nuori kummipoika kuoli vähän aikaa sitten ja tuli ehdoton kielto veljeltä, älä tule ja usko minua.

Yritin sen sata kertaa, että olisi puhuttu asiat selväksi, mutta kaikki vaikenivat. Minäkin kysyn, mistä se kertoo kun eristetään, ei puhuta, ei selvitetä mikä mättää, vihjaillaan kun sinä sitä silloin ja juttu jätetään ilmaan, mutta ei sanota mistä olikaan kysymys. Tuntuu hirveältä, että me mukavat sisaret, paljon yhdessä kokeneet olemme toistemme vihollisia.

• Lumikki...
        käkönen kirjoitti:

Tuntuu lohdulliselle tietää, että on olemassa muitakin joilla on samanlaisia kokemuksia, en olekaan yksin. Minun tapauksessa äidin kuolema ja perintöriidat saivat sen aikaan, että minulle ei puhuta. Minut jätettiin ulkopuoliseksi kun jakoivat äidin maallista omaisuutta, vain kerran kutsuttiin paikalle. Sitten alkoi suvussa kiertämään sana - ei saa kertoa xxx:lle siis minulle mitään, ei saanut sanoa kummipojan rippipäivää, ei saa sanoa sitä eikä tätä. Yhden kummipojan perhe kävi meillä paljon ja olimme yhteyksissä, mutta eipä ole enää näkynyt, ei aina vastaa puhelimeenkaan. Se oli pahajuttu kun tyttärenikin saivat käännytettyä minua vastaan, yksi toisensa jälkeen haukkuivat kun sinä olet sairas, mene hoitoon. Sain diagnoosin joltakin lääkäriltä että olen narsisti, en ole koskaan käynyt sen lääkärin vastaanotolla. Jos lähetin yhdelle tekstiviestin, niin ei mennyt hetkeäkään kun jo viesti jatkoi matkaansa ja käräjät oli pystyssä tyyliin "arvatkaa mitä se nyt taas teki".

Ei minuakaan kutsuta suvun juhliin eikä perhettäni. Nuori kummipoika kuoli vähän aikaa sitten ja tuli ehdoton kielto veljeltä, älä tule ja usko minua.

Yritin sen sata kertaa, että olisi puhuttu asiat selväksi, mutta kaikki vaikenivat. Minäkin kysyn, mistä se kertoo kun eristetään, ei puhuta, ei selvitetä mikä mättää, vihjaillaan kun sinä sitä silloin ja juttu jätetään ilmaan, mutta ei sanota mistä olikaan kysymys. Tuntuu hirveältä, että me mukavat sisaret, paljon yhdessä kokeneet olemme toistemme vihollisia.

Niin, tuota olisi toki hyvä pohtia enemmänkin. Tällainen eristäminen ja jonkun "nostaminen" kaiken syntipukiksi lienee yleistä.. juuri jonkun traumaattisen kokemuksen jälkeen, joka jakaa perheitä. Kuolema lähisuvussa, merkittävän ihmisen katoaminen, joka on kenties tiedostamattaan pitänyt lähisukua, perhettä koossa.

Alkaa valtataistelu paikasta auringossa.
        Joku "jostain syystä" valitaan pahan olon purkamisen kohteeksi, jotta koheesio jäljellejääneiden kesken olisi jotakuinkinn mahdollista, terveethän ne suhteet eivät ole - jos systemaattisesti joku teljetään ennen perhesuhteiden toimiessa tasapuolisesti pois.

Alkaa salailut juuri. On sitten kyse perinnönjaoista tai niiden jakamatta jättämisistä. Kaikesta muodostuukin taistelul Tämä ON MINUN! Älkää kertoko sille, että olen ulkomaanmatkoilla.. lapselliset välttelyt, kenties koska koetaan kuitenkin syyllisyyttä omasta toiminnasta. Ihmiset ovat perin raadollisia, kun tulee materia tai jopa ihmissuhteiden omimiseen itselleen hyödyllisellä tavalla. Jätetään kutsumatta juhliin tai kerrotaan ehkä sitten sivulauseissa, mitä OLI, mutta jopa kenties kuvitellaan olevan yleviä, että koska sille tulisi "paha mieli", niin jätetäänpä kertomatta meidän yhteiset juhlamme - koska "Se" on niin hankala ihminen..

Niin, keiden mielestä? Ja kuka saa tällaisen eristämisen aikaan.. ihmiset ovat taitavia manipulaattoreita, jota ei uskoisi, ennenkuin sen itse kokee, millaista likaista peliä ihmiset, joihin on uskonut - tekevät. He muuttuvat täysin tuntemattomiksi sinulle ja katsot, mikä heitä oikein ajaa. Musta propaganda ja halu päästää irti mielikuvista, jonka joku heille kenties hyötyjä antava tarjoilee.

Paljon tällaisia on esim. Äidit - tyttäret - akselilla Poikiensa hyväksi, mikäli esimerkiksi Isä kuolee. Liittoudutaan Pojan kanssa, ja tehdään Tyttärestä se Uhkatekijä. Lukekaa Satuja (Lumikki, Tuhkimo jne), niin käsitätte, eivät nämä mitään uusia asioita ole. Kun jokin tasapaino järkkyy, hauraimmasta ja kenties nuorimmasta (elinvoimaisimmasta, kauniista kuin Lumikki lol ) tehdään se syntipukki pahan äiti(puolen) särkyneelle egolle.. Hän ei olekaan enää kaunein, voimakkain ja ihalluin. Isä on poissa. Äidillä on valta. Tytärtä ei suojele Isä, Kuningas. Äitipuoli lähettää metsästäjän(Veli) tappamaan Lumikin, jotta saisi rauhan särkyneelle voimattomuutta kokevalle egolleen.. olla hiipuva nainen. Lumikki tulee mustamaalata, nähdä pahana. Lumikki ajetaan eristyksiin, tai hän pakenee metsän pimentoihin - eli Itseensä (Metsä = Itse), pelastaakseen edes konkreettisesti henkensä. Löytää "mielikuvitusystävänsä" 7 kääpiötä - Pyhä luku - jotka "parantavat" tämän ja antavat hänelle uskoa itseensä.. Pahan Äidin (SUVUN) kiroukset eivät yllä syvällä metsässä tähän - tosin saaden varoituksia kääpiöiltä - suojele itseäsi - älä avaa ovea - muistot voivat olla vaikeita asioita, jotka pyrkivät kaatamaan varjellun tasapainon - Äidin kosto, vielä elävästä Lumikista -- ja hän pyrkii tulemaan valeasuin (mielessä tapahtuvat toistot - et kelpaa, et ole kaunis etkä tarpeeksi hyvä - et onnistu) myrkyttämään Lumikin. Hän tahtoo Tuhota Ihmisen, joka on vienyt hänen täydellisyytensä, jääden alakynteen, pelkästään, koska Lumikilla on elinvoima, jolle Äiti Ei voi Mitään. Sadut ovat mielenkiintoisia, eikö totta? Eksyinkö aiheesta? LOL.. kirjoitan nyt hieman tajunnanvirranomaisesti, mutta ehkä siksi, että mietin tätä psykologista aspektia, mikä eristämisissä suvuissa perheissä tapahtuu, esim.kuolemantapauksien yhteydessä. Se dynamiikka, että joku tahdotaan TUHOTA, jopa yhteisvoimin, yhden johdosta tosin useinmiten (narsistin/marttyyrin) mustamaalata.

Olen kokenut itse, miten julma ja paha voi olla ihmismieli. Kaikki, mitä sanotaan, ei ole totta tai mikä joltain näyttää, ei ole sitä. Ihmisillä ei ole erottelukykyä usein ja siihen manipulaattorit tekonsa laskevat, kun alkavat ÄitiPuolen kaltaisen lokaamiskampanjan ja tuhoamishalun kohdetta kohtaan, joka Heidän Elinvoimansa mitätöi.

Nämä sadut eivät ole tyhjästä syntyneet. Eivätkä traagisuudet, joita perheissä tapahtuu, Johtohahmon kuollessa. Raadollisuuus elää ja voi hyvin, kun Rakkaus muuttuu vain kaikuvaksi sanaksi. Ja Minun Oma, Minun Läheiseni omaisuudeksi.

Hyvä on dynamiikasta eristämisten takana puhua ja katsoa kulissien taakse. Vaikkapa sitten monia monia satuja tarkastellen ja käsittää, ei ole yksin kokemuksiensa kanssa.

:) May the force be with you!

• tuttua on

toinen suku kans jakautuu leireihin. Takanapäin puhutahan pahaa. Joskaki aina kuuluu, mutta kun kysyy suoraha niin ei tieretä muka mitää. mennähän kylähän uteliaisuures ja tuorahan toisten asioota ja juorutahan meirän. Ei siinä auttanu ku muu ei olla enää tekemisis. Yx tälläänen toimii näin vuasikymmenet sitten se sai vielä pahemman kaverin ja ne lietsoo kaikkia pahaa. sitte esiintyy muka että nua muut.

• kuullut kaikenlaista

onkohan se tyyppi joku narsisti joka mustamaalaa ja syyllistää jotain läheistään kertomalla kun se on sellainen ja tällainen. Ystäväni kertoi kuinka sukulaiset yksi toisensa jälkeen kääntyi häntä vastaan, ihmetteli kun ei vastata yhteydenottoihin. Ystävän tekstiviestit lähetettiin aina edelleen toisille luettavaksi.

• on meilläki

toises suvus. Yx V-ämmä on vuasikymmenet pahaa kylyväny. Sekootellu, juarunnu ja ilikeelly. Kaikki sen tietää ja tuntoo. Son saanu teherä tätä ja monet on voinu huonosti. Mutta sitte sukuhun tukki viakkahasti toinen M-ämmä, joka ajoo pientenlasten äireen sivuhun. Nää kaks teköö kaikkia pahaa ja esiintyy ulukopuolisille ku pulumuset.
      ei keksitty muuta ku vetäytyä sivuun. kaippa sitä silmät aukee joskus muiltaki miten kiusasivat meitä. tai sitte ei

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      172
      13125
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5468
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4860
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2808
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      123
      1989
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      114
      1734
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      110
      1552
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe