Mitä sinulle tarkoittaa lepopäivän pyhittäminen? Miten teet sen parhaiten?
Lepopäivä
9
269
Vastaukset
- levätään.
Mulla näitä lepopäiviä on kyllä kaks kappaletta joka viikonloppu.
- uk-ko
tarkoittaa mulle mitään. Mielleyhtymät ovat raamatullisia, enkä oikein saa yhteyttä tuohon ajatukseen.
Etätyön tekijälle työpäivän ja lepopäivän käsitteet hämärtyvät muutenkin. Pyhittämisestä ei tietoakaan. - Dazu
sen idea on varmaan siinä, ettei vedä itseään piippuun, tai sekoa. Lepopäivän idea on kuitenkin siis todella lepopäivä, eikä mikään siivous, tai pyykkipäivä, kun muina päivinä noita asioita ei ehditä työkiireiltä tekemään.
Nykyään on sellaiset normaalit työt vallan menettäneet arvostustaan, mitä sata vuotta sitten pidettiin työnä ja niitä herkästi pidetään sinä lepäämisenä. Ei kerrassaan yhtikäs mitään. Minusta tuo koko sanavalinta kuulostaa kovin raamatulliselta, vaikka ateistit ja kommaritkin ovat aikoinaan ymmärtäneet levon merkityksen työn vastapainona.
- Serpico
Se on yhtä raamatullinen sana kuin anteeksi. Vaikka anteeksi ne voivat kuulemma ateistitkin antaa ja saada. Pyhittäminen tarkoittaa eräissä kielissä samaa kuin erottaminen, erottaminen arjesta, erottaminen jokapäiväisestä. Lisälukemiseksi suosittelen Mircea Eliadea. Avaa kiinnostavia näkymiä.
paljon ja pitkään. Viikolla tulee nukuttua liian vähän, kun on aikainen herätys ja ei malta mennä ajoissa nukkumaan. Kauneusunia riittävästi siis viikonloppuisin, niin riittää kauneutta koko viikoksi;D
- Rakentaja-Riku
...sitä, että työnantajan pitää maksaa ylityökorvaukset jos aikoo saada minut sunnuntaina töihin. Ns. omat työt ei katso viikonpäivää. Itse asiassa sunnuntai on hyvä työpäivä, kukaan ei häiritse.
- KoppavaHoro
ja oman työn hedelmistä nauttimista.
Minä rakastan olla tekemättä mitään ja koska oma neuroottisuuteni rajoittaa laiskotteluani, otan ilon irti niistä harvoista hetkistä, jotka mieleni minulle suo.
Se voi olla vaikka käyntiä kirppiksellä, telkkarin katselua tai sarjakuvien lukemista sängyssä. Joskus jopa sosiaalisten suhteiden tynkää.
Yleensä pyhitän tälle toiminnalle perjantai-illan ja puolet sunnuntaista. Yritän myös iltaisin löytää aikaa vaan olla. Viime aikoina olen nukkunut puolen tunnin päiväunia arki-iltaisin ja se tuntuu luksukselta. - kiinni:
ja vietin kerrankin slow sunnuntai päivän brutaalisti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199