ekstrovertin ja introvertin suhteesta tulla tasapainoinen ja onnellinen? Onko pakko hakea vaan kaltaistaan seuraa tuossakin mielessä...?
Jos toinen on hyvin sosiaalinen, kaipaa paljon ihmisiä ympärilleen, omaa laajan kaveri/tuttavapiirin ja toinen taas viihtyy yksin/korkeintaan kaksin, ei omaa laajaa piiriä kavereista ja tutuista, eikä ole kovinkaan seuranhaluinen muutenkaan, niin saattaisivatko he silti olla onnellisia yhdessä?
Voiko
34
533
Vastaukset
- minkälaisen
miehen retaleen sä nyt menit ottamaan!?
- vänkyrä-nainen
ei ole ottanut mua. Ehkäpä se näki just tuossa jonkun ongelman, kuka tietää...
- voi,
vänkyrä-nainen kirjoitti:
ei ole ottanut mua. Ehkäpä se näki just tuossa jonkun ongelman, kuka tietää...
sun täytyy nyt päästä tosta retaleesta yli,mennä elämässäsi eteenpäin!
- vänkyrä-nainen
voi, kirjoitti:
sun täytyy nyt päästä tosta retaleesta yli,mennä elämässäsi eteenpäin!
musta irti. Se on koukuttanut mut.
- vaa....
musta irti. Se on koukuttanut mut.
olis niin että sä oot koukuttanut sen mielessäsi,retale ei oo ees tietoinen susta? ;)
- vänkyrä-nainen
vaa.... kirjoitti:
olis niin että sä oot koukuttanut sen mielessäsi,retale ei oo ees tietoinen susta? ;)
loukkaantunut, jos olisin muka yhtäkkiä vuosien jälkeen kadonnut sen tietoisuudesta. Niin.
Minä uskon, että samanlaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä. Mitä siitä tulee, jos toinen haluaa viettää vapaa-aikansa ihmisten parissa ja toinen kahdestaan? Miten tällainen ristiriita olisi sovitettavissa? Minusta tuloksena olisi korkeintaan laiha kompromissi, mihin kumpikaan ei olisi pidemmän päälle tyytyväinen.
- vänkyrä-nainen
just mietin, et olisko se sille toiselle sit vaan niinku ikuista odottamista.. Odottamista, koska kumppanilla on aikaa olla just hänen kanssaan niiden kaikkien muiden kavereiden ja tuttavien jälkeen.
- SosiaalinenM
Ei mitään ongelmaa olla noin tunnin onnellinen hiljaisen naisen kanssa viikonloppuisin =)
- vänkyrä-nainen
on asenne kunnossa :-)
Mä kans uskoisin, et suhde noiden välillä voisi toimiakin hyvin, jos se ei olisi ihan jokapäiväinen..eli olisi vaikka just viikonloppusuhde tai vaikka kaukosuhde.
- että onnistuis
Toinen odottaa kahdenkeskistä, rauhallista aikaa ja toinen odottaa seuraavia bileitä tai muita kissanristiäisiä.
Kummatkin tuskastuu odottamiseen.
Kyllä se on parempi vaan katella sitä omanlaistaan joka suhteessa.- vänkyrä-nainen
kaukosuhteessa? Viikonloppusuhteessa? NIin ,et molemmilla ois kokoajan se oma elämä ja yhteiset hetket ois sit entistä enemmän spesiaaleja, koska olisivat sen verran harvassa...
- parisuhde
kaukosuhteessa? Viikonloppusuhteessa? NIin ,et molemmilla ois kokoajan se oma elämä ja yhteiset hetket ois sit entistä enemmän spesiaaleja, koska olisivat sen verran harvassa...
on jotain muuta kuin etä- tai viikonloppusuhde.
En edes ala tuollaiseen, sillä tähtäin on jossain ihan muualla.
Mitäs sitten, kun tosissaan aletaan perhettä perustamaan ja yhteenmuuttokin tulee ajankohtaiseksi jo paljon ennen sitä. Silloinhan se kosahtaa. Oli vaan leikitty turhaan. vänkyrä-nainen kirjoitti:
Aika vähissä ovat ihmiset, joiden haave on etä- tai viikonloppusuhde. Suuri enemmistö rakastuneista ihmisistä haluaa jakaa arkensa ja sitä on vaikea jakaa, jos se on kovin erilaista.
- vänkyrä-nainen
parisuhde kirjoitti:
on jotain muuta kuin etä- tai viikonloppusuhde.
En edes ala tuollaiseen, sillä tähtäin on jossain ihan muualla.
Mitäs sitten, kun tosissaan aletaan perhettä perustamaan ja yhteenmuuttokin tulee ajankohtaiseksi jo paljon ennen sitä. Silloinhan se kosahtaa. Oli vaan leikitty turhaan.voi sen toisen menojalan vipatuskin alkaa hiipua...ja toinen voi muuttua hiukan seuranhaluisemmaksi... tilanne voi tasapainoittua.
Kyllä mun mielestä, jos tunteita vaan kummallakin on, niin kaikki periaatteessa on mahdollista. - perusluonteen
voi sen toisen menojalan vipatuskin alkaa hiipua...ja toinen voi muuttua hiukan seuranhaluisemmaksi... tilanne voi tasapainoittua.
Kyllä mun mielestä, jos tunteita vaan kummallakin on, niin kaikki periaatteessa on mahdollista.muuttumiseen en usko. Toinen on rauhallinen, toinen taas menevä, näin on aina ollut eikä se siitä muuksi muutu.
- vänkyrä-nainen
Ratikkakuski kirjoitti:
Aika vähissä ovat ihmiset, joiden haave on etä- tai viikonloppusuhde. Suuri enemmistö rakastuneista ihmisistä haluaa jakaa arkensa ja sitä on vaikea jakaa, jos se on kovin erilaista.
vaan väliaikainen ratkaisu...Tulevaisuuttahan ei voi ennustaa. Ehkä elämä veisi muutenkin toisen kauas pois tai vaihtoehtoisesti rakkaus saisi ne ihmiset vielä tiiviimmin yhteen... Ei kuitenkaan voi ajatella, etteikö tuokin aika voisi olla kokemuksena arvokas ja varmasti muistamisen arvoinen.
- vänkyrä-nainen
perusluonteen kirjoitti:
muuttumiseen en usko. Toinen on rauhallinen, toinen taas menevä, näin on aina ollut eikä se siitä muuksi muutu.
muuten yhdistyisivät kaikki asiat. Seksi toimisi, luottamus pelaisi, toisen kanssa olisi hyvä olla ja ilman toista tuntuisi tyhjältä. Jos ne ihmiset kuitenkin rakastaisivat toisiaan. Eikö se tuntuisi tyhmältä vain perusluonteiden erilaisuuden takia heittää hyvää suhdetta pois?
- sitä koettaa,
muuten yhdistyisivät kaikki asiat. Seksi toimisi, luottamus pelaisi, toisen kanssa olisi hyvä olla ja ilman toista tuntuisi tyhjältä. Jos ne ihmiset kuitenkin rakastaisivat toisiaan. Eikö se tuntuisi tyhmältä vain perusluonteiden erilaisuuden takia heittää hyvää suhdetta pois?
jos se mielestäsi on hyvä idea.
Itse en moiseen rupeaisi, sillä ennakkoaavistus lopputuloksesta on vahva. vänkyrä-nainen kirjoitti:
vaan väliaikainen ratkaisu...Tulevaisuuttahan ei voi ennustaa. Ehkä elämä veisi muutenkin toisen kauas pois tai vaihtoehtoisesti rakkaus saisi ne ihmiset vielä tiiviimmin yhteen... Ei kuitenkaan voi ajatella, etteikö tuokin aika voisi olla kokemuksena arvokas ja varmasti muistamisen arvoinen.
Olen kahteen otteeseen elänyt Rouva Ratikan kanssa muutaman kuukauden etäsuhteessa, enkä vapaaehtoisesti koe sitä enää ikinä. Ihmiset ovat toki luonteeltaan erilaisia, mutta minusta yksinäisyydessä ja kaipauksessa ei ole mitään positiivista. Yhdessä tekemisessä ja jakamisessa on.
Siinä olet kyllä oikeassa, ettei se karmeus ole koskaan mielestäni unohtunut, sen verran traumatisoivaa se oli.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen: Ajatuksesi siis oli, että sosiaalinen ja epäsosiaalinen olisivat kaukosuhteessa. Silti pyrkimys olisi yhteinen arki, jolloin eroavaisuudet kärjistyisivät. Minä en kokemukseni mukaan usko, että luonne-erot tasoittuvat vaan alkavat päinvastoin ärsyttää kahta kauheammin, kun ensihuuma on laantunut.- vänkyrä-nainen
sitä koettaa, kirjoitti:
jos se mielestäsi on hyvä idea.
Itse en moiseen rupeaisi, sillä ennakkoaavistus lopputuloksesta on vahva.tuollaisesta suhteesta?
Millainen pahimmillaan se lopputulos voisi olla? Parhaimmillaan kai ainakin kavereiksi voi jäädä, vaikka ero tulisikin...? - luottanut
tuollaisesta suhteesta?
Millainen pahimmillaan se lopputulos voisi olla? Parhaimmillaan kai ainakin kavereiksi voi jäädä, vaikka ero tulisikin...?intuitioon, enkä ole menevän ihmisen kanssa suhteeseen alkanut. Tiedän etten jaksaisi sellaisen rinnalla, eikä sellainen ihminen jaksaisi minua.
Koetan ajatella pidemmällä tähtäimellä. - vänkyrä-nainen
luottanut kirjoitti:
intuitioon, enkä ole menevän ihmisen kanssa suhteeseen alkanut. Tiedän etten jaksaisi sellaisen rinnalla, eikä sellainen ihminen jaksaisi minua.
Koetan ajatella pidemmällä tähtäimellä.et sen menevän miehen pysäyttämisessä olisi mulle tarpeeksi haastetta. Liekö sit vaan yksi toteutumaton unelma, niinkuin se koko mieskin..
- tehtävä:
et sen menevän miehen pysäyttämisessä olisi mulle tarpeeksi haastetta. Liekö sit vaan yksi toteutumaton unelma, niinkuin se koko mieskin..
miehen muuttaminen mieleisekseen.
Eikö kannattaisi ennemmin tehdä niin kuin minä teen? Koettaa löytää se mahdollisimman sopiva jo ennalta, niin sitte voi vaan toivoa, ettei toinen enää kauheasti muuttuis :) - vänkyrä-nainen
tehtävä: kirjoitti:
miehen muuttaminen mieleisekseen.
Eikö kannattaisi ennemmin tehdä niin kuin minä teen? Koettaa löytää se mahdollisimman sopiva jo ennalta, niin sitte voi vaan toivoa, ettei toinen enää kauheasti muuttuis :)muuttaa. Ei täydellistä edes tarvi muuttaa. Mutta se mitä kaipaisin, olisi kykyä joustaa ja suostua kompromisseihin. Tahdottomaksi nukeksi en kenellekään miehelle ala, mutta en halua myöskään miehestä mitään tossukkaa. Saa olla omanlaisensa, kunhan osaa tarvittaessa joustaakin.
- sanoa
muuttaa. Ei täydellistä edes tarvi muuttaa. Mutta se mitä kaipaisin, olisi kykyä joustaa ja suostua kompromisseihin. Tahdottomaksi nukeksi en kenellekään miehelle ala, mutta en halua myöskään miehestä mitään tossukkaa. Saa olla omanlaisensa, kunhan osaa tarvittaessa joustaakin.
nyt kyllä jo ihan suoraan, että tämä sinun ikuinen romanttinen haaveilu alkaa jo hieman hymyilyttää :)
Paremman ja pidempiaikaisen suhteen saisit, kun osaisit luovuttaa tuosta ja rakastua johonkin enemmän itsesi kaltaiseen mieheen. - vänkyrä-nainen
sanoa kirjoitti:
nyt kyllä jo ihan suoraan, että tämä sinun ikuinen romanttinen haaveilu alkaa jo hieman hymyilyttää :)
Paremman ja pidempiaikaisen suhteen saisit, kun osaisit luovuttaa tuosta ja rakastua johonkin enemmän itsesi kaltaiseen mieheen.on mun itseni kaltainen. Lukuunottamatta tuota.. hmm.. menovimmaansa. Mutta ihan oikeesti me ollaan muuten samanlaisia. En oo monestakaan ihmisestä tuntenut et olisi niin samanlainen kuin minä kuin tuo mies.
Muakin hymyilyttäisi ellei mua oikeesti itkettäisi. - Taidat
on mun itseni kaltainen. Lukuunottamatta tuota.. hmm.. menovimmaansa. Mutta ihan oikeesti me ollaan muuten samanlaisia. En oo monestakaan ihmisestä tuntenut et olisi niin samanlainen kuin minä kuin tuo mies.
Muakin hymyilyttäisi ellei mua oikeesti itkettäisi.olla jo niin syvällä suossa, ettei sinua enää voi auttaa.
Kumminkohan on. Kumpi on itsesi kaltainen. Se mies vai sinun romantisoitu mielikuva hänestä? - vänkyrä-nainen
Taidat kirjoitti:
olla jo niin syvällä suossa, ettei sinua enää voi auttaa.
Kumminkohan on. Kumpi on itsesi kaltainen. Se mies vai sinun romantisoitu mielikuva hänestä?surullisesti on asiat, että kuvittelen itseni hänen kaltaisekseen. Hänessä on niin paljon piirteitä, joita ihailen ja joita haluaisin itselläni olevan.
Eikai siinä muuten mitään, kunhan vaan en hukkaa todellista minääni kokonaan.. - siis,
surullisesti on asiat, että kuvittelen itseni hänen kaltaisekseen. Hänessä on niin paljon piirteitä, joita ihailen ja joita haluaisin itselläni olevan.
Eikai siinä muuten mitään, kunhan vaan en hukkaa todellista minääni kokonaan..että jos pääsisit suhteeseen hänen kanssaan, niin mies muuttaisi sinua itsensä kaltaiseksi?
Minäkin kuvittelin ehkä joskus jotain tuon kaltaista. Jokainen me tehdään kuitenkin se oma elämämme sen näköiseksi kuin se on.
Raskasta olis alkaa ketään muuttamaan / perässään raahaamaan.
En edelleenkään usko ihmisen perusluonteen muuttumiseen. - Michiko_
Ratikkakuski kirjoitti:
tässä tilanteessa ollaan. Etäsuhdetta on jaksettu jo useampi vuosi ja näyttää siltä että päästään muuttamaan yhteen 1,5 vuoden päästä. Viikonlopputreffit ovat pahuksen kiireisiä ja tulen aina paremmalle tuulelle, kun jommallakummalla on lomaa ja päästään saman katon alle. Entinen kämppis näki poikaystäväänsä n. kerran kuukaudessa, koska heillä oli pidempi välimatka, ja yksi sukulaispariskunta on jopa asunut eri valtioissa välillä...
- vänkyrä-nainen
siis, kirjoitti:
että jos pääsisit suhteeseen hänen kanssaan, niin mies muuttaisi sinua itsensä kaltaiseksi?
Minäkin kuvittelin ehkä joskus jotain tuon kaltaista. Jokainen me tehdään kuitenkin se oma elämämme sen näköiseksi kuin se on.
En edelleenkään usko ihmisen perusluonteen muuttumiseen."...että jos pääsisit suhteeseen hänen kanssaan, niin mies muuttaisi sinua itsensä kaltaiseksi?"
Jotenkin noin olen ajatellut. Jonkun toisen sanomana se vasta mullekin varmistui :D
"Raskasta olis alkaa ketään muuttamaan / perässään raahaamaan."
Mä oon ajatellut sen niin, et rakkaudesta tuo tapahtuisi ihan huomaamatta, kuin varkain...Niinkuin joku ihme.
Saahan niitä unelmia olla..:-) Mä alan kohta katsomaan miten Scarletin unelmat toteutuu ja särkyy Rhettinsä kanssa. En oo ainoa väärinymmärretty nainen historiankirjoissa.:D - unelmilla
siis, kirjoitti:
että jos pääsisit suhteeseen hänen kanssaan, niin mies muuttaisi sinua itsensä kaltaiseksi?
En edelleenkään usko ihmisen perusluonteen muuttumiseen.jaksaa :)
Hyvää leffailtaa.
- nainen minäkin
Tämä kyseessä oleva sosiaalinen tyyppi viihtyy kyllä paljon myös yksikseenkin, viikonloppuja mökillä jne. Mutta on tosiaankin seurallinen ihminen ja viihtyy ihmisten parissa. Ei meillä mitään suhdetta ole, mutta olen miettinyt asiaa tässä tutustuessamme. Välillä tuntuu, että toinen ei varmaankaan kestäisi tällaista erakkoluonnetta.
olen aina ajatellut, että olisi hyvä, että toinen olisi samanluonteinen tässä asiassa; minä ainakin ymmärtäisin toista helposti. Nyt vaan tämä kohtaamani mukava mies ei ole ollenkaan sellainen.
Toisaalta ajattelen niinkin, että oma epäsosialisuuteni on opittu tapa ja oikeasti haluaisin olla seurallisempi. Haluaisin oppia sitäkin puolta. En minä hänestä mitään opettajaa ole kaavailemassa, mutta varmaan siinä muuttuisi itsekin, kun halua olisi kehittyä. Eikä sillä, etteikö ihminen saisi olla erakkoluonteinen, mutta sosiaalisuuden lisäämisellä voisi saada jotain uutta sisältöä elämään.
Mutta elämä vie, minne vie. Jää nähtäväksi.
Uskon, että hyvinkin voisi tulla hyvä suhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261