Vuorokausirytmi on tällä hetkellä ihan sekaisin, ja nämä ajatukset tuntuivat aamuyöstä ihan järkeviltä. Nyt alkaa hyytyä...
Olen lähiaikoina lukenut mm. Phil Gordonin pokerioppaita ja mietiskellyt sitä, miksi pokeri on niin miesvaltainen laji. Tunnen koko joukon säännöllisesti pelaavia miehiä ja vain kaksi säännöllisesti pelaavaa naista (joihin en itse kuulu). Pokerin matemaattinen puoli, kuten outit, pottikertoimet ja M-arvot, on aika simppeliä. Käytettävissä oleva informaatio on kuitenkin epätäydellistä. No limit Texas hold 'em on suosituin muoto, "pokerin Cadillac".
Jos naiset ovat keskimäärin miehiä parempia tulkitsemaan ilmeitä ja eleitä (joskus näin väitetään), luulisi, että livepelit sopisivat heille oikein hyvin. Miehillä taitaa olla voimakkaampi kilpailuvietti, mahdollisesti naisia korkeamman testosteronitason vuoksi. Miehet myös tarttuvat helpommin äkkirikastumisen "mahdollisuuksiin", kuten nettipokeriin ja pyramidihuijauksiin, ja rahasta saattaisi olla heille evolutiivista valintaetua ;-)
Voitollisia pelaajia on kuitenkin vähän suhteessa kaikkieen pelaajien määrään. Hyväksi pelaajaksi kehittyminen vaatii sekä lahjakkuutta että kovaa työtä. Itse olen liian laiska tai kunnianhimo puuttuu, jotta jaksaisin pelata päivittäin ja kilpailla tosissaan. Pysyn penkkiurheilijana ja toimin paremman puoliskon harjoitusvastustajana ja käyn hänen kanssaan erilaisia pelitilanteita läpi.
Pokerista
3
79
Vastaukset
- olemassa,
mitään mitä miehesi ei osaisi...
- Michiko_
Hänellä on yleensä kaikessa, mihin hän ryhtyy, asenne: "minä olen paras", hieman itseironiaa mukana.
Aattelin vaan, että kun ollaan Miehen logiikka-palstalla ja Suomessa, että täällä saattaisi olla muutama pokerinpelaaja joukossa ja heillä olisi jonkinlainen näkökulma pokerin sukupuolijakaumaan. Livepeliporukassamme osa jätkistä saa houkuteltua tyttöystävänsä mukaan. - Michiko_
Michiko_ kirjoitti:
Hänellä on yleensä kaikessa, mihin hän ryhtyy, asenne: "minä olen paras", hieman itseironiaa mukana.
Aattelin vaan, että kun ollaan Miehen logiikka-palstalla ja Suomessa, että täällä saattaisi olla muutama pokerinpelaaja joukossa ja heillä olisi jonkinlainen näkökulma pokerin sukupuolijakaumaan. Livepeliporukassamme osa jätkistä saa houkuteltua tyttöystävänsä mukaan.Tämä ei liity pokeriin. Olen nähnyt nettikirjoituksia, joiden sisältö on "Mieheni/vaimoni on ruma ja tyhmä ja aion ottaa eron heti, kun tulee parempi vastaan". Silloin herää kysymys: miksi tuollaiset pariskunnat edes ovat yhdessä? Ulkonäkö rapistuu jonkin verran iän myötä, mutta luulisi tyhmyyden tai luonnevikaisuuden näkyvän jo melko varhaisessa tutustumisen vaiheessa. Muutenkaan toisista pahan puhuminen selän takana ei tee hyvää vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067492
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1045274Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253471Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3531515Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?571330