Lempinimistä

Lepertelyä?

Tästä on ollut ennenkin puhetta, mutta niistä ajoista ovat kai jo vakkaritkin vaihtuneet...

Tuli taas uudestaan mieleeni, kun kuulin sivusta hulvattoman hauskan keskustelun, missä pariskunnat vertailivat porukalla lempinimiään. Naisilla on tapana kutsua miehiään hellittelevästi Kultapumsikasta Nalle Puhiin... :-O Miehet taas kutsuivat puolisoitaan nimeltä Kullanmuru, Pumsikka, Kultsi ja niin edelleen.

Miten teillä on? Kutsutteko toisianne etunimeltä vai onko teillä toisillenne yksityiset hellittelynimet? Mieheni kutsuu minua aina suomeksi lempinimeltä Kulta, eikä koskaan etunimeltä. Mieheni suvussa luultiinkin pitkään, että toinen virallinen nimeni on "Kulta" tyyliin Maija Kulta Meikäläinen... :-D

Tämä hömpänhömppä keskustelu on siis rakastuneille parisuhteilijoille, katkerat maahanmuuttopoliitikot pyskyööt muka-nokkeline letkauksineen peräkammariensa uumenissa.

15

2612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Futi futi

Veti hymyn huulille ku aloin miettimään että mitäs sen hellun suusta tulee :) Mies kutsuu rakkaaksi ja sit on joku ihmeen futi futi :D

Ja tosiaan tommosille heikon itsetunnon omaaville miehille voisin sanoa et kyl te ootte jo näyttäny kuinka katkeria vanhoja ukkoja olette, joten tehtävä suoritettu. Voitte lopettaa sen!

• rajaa....

Palstan naisten ei kannattais puhua heikosta itsetunnosta yhtään mitään... Sori nyt vaan. :)

• e.v.e.l.y.n

Minä olen yleisimmin vaimo tai grua (eli sama kahdella kielellä...tooooosi romanttista ;o)). Toisinaan mies myös sanoo honey ja minä hanibani tai kulta... Kovin paljon meillä ei käytetä hellittelysanoja, ollaan kai molemmat liian tosikkoja "lässyttämään", vaikka se kuinka suloista onkin.

• aineksia

Minä olen oman nimeni lisäksi säännöllisesti "Drama Queen" tai "Comedy Show", osaan kuulemma viritellä keskellä arkea tilanteeseen kuin tilanteeseen liioitellut draaman ainekset... mikä on miehen mielestä mahdottoman viihdyttävää ;-)

• ...........

kauan aikaa sitten eräässä perheessä rouvaa kutsuttiin 'etanaksi' ja herraa 'kilpikonnaksi'.

• Meriami

Meillä on etunimistä väännetyt lempinimet, jotka ovat melko yleiset arkipuheessa. Erityisesti hellitellessä tai jotakin pyydettäessä voidaan käyttää laajaa variaatiota arabiankielisiä termejä tyyliin "sydämeni", "rakkaani", "elämäni" ja toisaalta "vaimo". Tämän lisäksi olen "sabah" elokuvan omapäisen päähenkilön mukaan.. Ja jos joku ihminen on stressaava, on tämä taas "sabahin äiti" =) (Suosittelen muuten kyseistä elokuvaa lämpimästi, katsoimme yhdessä ja tykkäsimme.)

On vielä yksi, kaikkein yleisin ja kumpaakin tarkoittava suomenkielinen hellittelynimi, mutta sitä en viitsi edes paljastaa.. Se ei kuitenkaan missään nimessä ole ruma sana, ei ruokaan liittyvä eikä mikään eläin, jos nyt ei tosiaan yleinen lempinimikään.

• Käytämme toisistamme englanninkielisiä lempinimiä, en kuitenkaan paljasta mitä. Ne nimet eivät ole kuitenkaan yltiöromanttiset, enemmänkin söpöt.

Kaikki liian lepertelyyn menevät kutsumanimet kuten rakas, kulta jne. eivät ole koskaan sopineet suuhuni, eikä miehenikään onneksi kutsu minua noilla sanoilla. Ainostaan toisillemme lähettämiin tekstiviesteihin ja kotiinjätettyihin pikkulappuviesteihin saatamme kirjoittaa honey.

• ivanovna

kochanie

• bidraldi

En nyt sano kuka sanoo minusta mitäkin mutta lempi nimiä ovat olleet: (suomennos suluissa)
      pakhi(lintu), lokhi(kulta?), sathi (rauha, rakas), sonikudri, rakas, (kaunotar), lempivaimo, maailman paras vaimo, bou, puolivaimo, tyttöystävä, hyvä/paras/sydän ystävä, madam, honey, love, bhalobasha(rakas), priy(tyttöpuolinen ystävä, rakas),darling, soni, sweatheart, kulta, kulti, bidral(kissa), rakas sisko (miehen veljen käyttämä yleensä, vaikka se ei rakkaalla tarkoita ihan samaa kuin mies ja joku muu. kissa on myös miehen veljen käytössä koska näytän joskus kissalta (ei toiv. siksi että olen saastainen kuin kissa paitsi että perim. tiedon mukaan muhamed piti kissoista)) jne. aiemmin olen listannut tarkemmin.

ja haukkumista

pagol sagol= hulluvuohi, idiootti, vammanen, huora, murgi (kana (en tiedä onko kovin paha edes, koskaan ei ole sanottu vihaisena vaan piruillessa kuten hulluvuohikin)),

sika (kristitty sika kun mies oikein kimpaantui jostain muhamed aiheesta tai musunmusun nimityksistä), eronainen, vaihtonainen (tarkoittaa naista, joka vaihtaa miestä mieliteon mukaan), hullu suomalainen, elomelo korona (sekasisin tekijä), pagli = hulu nainen (pagol on mies puolinen hullu tai yleishullu). rasisti, idioter bacha (idiootin lapsi, eli äitikin vedetään mukaan).

no neljä vuotta aviossa on ihan hyvä aika keksiä toiselle niin haukkuma kuin lempinimiä

miten itse kutsun miehiäni (tas voi miettiä ketä mitenkin)
      kulta, honey, hani, rakas, pagol, ungle, setä, vanhus, prem, bhalobasha, ystävä, love, seksimies
      karva-apina(ei käytetty kuin pari kert. sopivassa yht.), kiiremies (vrt. ahkera)
      tms.

ja haukkumiset sitten hoidetaan sanoilla
      paskapää, idiootti, (mies)huora, somali, juthbolwale (valehtelija), musu, ähläm(sähläm), myslimi, allahin kameli, pyllistelijä, musunmussunmussuttaja, typerys, petturi, paskanpuhuja, juntti, idioter bacha (oikeasti loukkaava, allahin kameli menee ohi mutta kun äitiä haukutaan niin se on tappelun paikka), bandor (apina), apina, sika, eikä tässä ikävimmät varmasti edes ole.

Ikäviä on nimitykset mutta niin on teotkin, vaikka varmasti tulee monesti sanottua sellaista mitä ei edes niin pahaksi tarkoita edes siinä tilanteessa (ja toisaalta aina se toinen ei edes ymmärrä kaikkea mikä on riidellessä ihan hyvä)

• Varsinkin venäjän kielessä on ihan järjettömästi tuollaisia hellittelysanoja, ja nimestänikin saa sellaisia väännettyä. Ihan mahdoton alkaa kaikkia muistella...

Tässä nyt muutamia: krasavitsa (kaunotar), dorogaja (kallis, kulta), solnyshko (aurink(oinen) tai pikku aurinko), ljubimaja (rakas), zhjonushka (vaimo(nen)), Vinni Puh (Nalle Puh).

Suomeksi tuo ei vielä kovasti rakkauden tunnustuksia jaa...

Minä sen sijaan kutsun miestäni kaikilla noilla edellä mainituilla (tosin miehen muodossa tietty, esim. ei krasavitsa, vaan krasavtshik), joillain englannin- ja suomenkielisillä sanoilla sekä sitten vielä on minun oma keksimäni nimi batontshik (patukka). Tässä ei siis mitään kaksimielistä ideaa takana.

• lady.who.likes.black

mies kutsuu minua yleensä sanalla "tyttö" sillä hänestä se kuulostaa niin suloiselta tai sitten hän kutsuu minua nimelläni, mutta sillä lailla venyttäen.
      Minä taas yleensä kutsun häntä nimellään, joskus myös sanon "honey" tai "darling".

• honey.........

honey

• hassutellaan :-)

Meillä mies keksii säännöllisesti jonkun uuden hassun lempinimen, jolle hänellä on myös pitkä selitys. Viimeisin on panda, "olet mun pikku pandani". Siis panda? Pandakarhuko??? Epäluuloisena mietin onkohan kenties tummat silmänaluset ja olenko yhtäkkiä paisunut palloksi, vai miksi panda? No kuulemma siksi, että luontodokumentin mukaan panda oli pehmeä ja herkkä ja lisäksi lajina yhtä harvinaisen kuin hyvä vaimo :-D

Itse en ole yhtä luova, vaan käytän yhtä ja samaa alkuperäistä, mitä nyt en viitsi tässä sanoa, mutta myönnän nolona, että menee kylläkin tuohon aloituksen Nalle Puh-osastoon :-D

• tällaisiä sanoja

Me ei IKINÄ kutsuta toisiamme omilla nimillämme vaan käytämme molemmat sanaa kulti. Jos toinen sanoisi oikean nimen, olis tosi ihmeissään että mitäs nyt on tapahtunut. Se on mennyt niin pitkälle että riidellessämmekin sanomme kulti eli hellittelynimi onkin vaihtunut ihan normaaliksi nimeksi.
      Sit jos ihan oikeasti hellitellään niin käytetään kurdi-sanoja Gulakam (kukkani) tai Dlakam (sydämeni).

• ap.

Onpa suloista luettavaa, onnellista ystävänpäivää teille kaikille :-)

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6842
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5105
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3349
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3232
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      28
      2391
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1746
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1391
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1332
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1246
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe