Osasiko Rory Gallagher

soittaa?

Siis teidän mielestänne. Minä pidin kaverin soitosta, mutta sehän on ihan eri asia. Siis enhän minä osaa soittaa, joten enhän minä tiedä. Kelpaisiko se edes huonoksi esimerkiksi?

9

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se...

      Parhaimmillaan se oli loistava...huonoimmillaan ei niin loistava.
      Mutta juu...kyllä se hyvin veti!

    • nico nixmann

      Ehkä parhaimmillaan Irish Tour -74 - levyllä. Kova oli kepittään, mutta sitte ku viina vei miestä, ei ollut aina siinä sopivassa pienessä nousuhumalassa, jolloin sormet ja pää vielä pelasivat. Joi siis itsensä hengiltä pikkuhiljaa.
      Harmi!

    • Osasi soittaa sähkökitaraa ja akustista(lisäksi myös esim.saksofonia, mandoliinia, huuliharppua ja banjoa) ja lauloikin vähintään ihan hyvin. Välillä vetää ihan sanattomaksi, kun kuuntelen hänen musiikkiaan. Huippuartisti. Harmi vain, että antoi alkoholin liikaa hallita itseään ja maksa ei kestäny liikaa juomista ja vain maksansiirto oli ainoa keino pelastaa hänet (tosin ei sekään sitten pelastanu, vaan hän kuoli). Itkettää melkeen tuollainen. Hänellä olis pitäny olla joku joka vie hänet katkolle. Enkä tarkota välttämättä puolisoa, vaan joku ihminen joka huolehtii. Bad Companyn kappaleessa "Shooting star" sanotaan viimeisessä kappaleessa: "Johnny´s life passed him by like a warm summer day, if you listen to the wind you can still hear him play". Roryn musiikki elää.

      • Anonyymi

        Sinulle näköjään monipuolisesti musiikkia kuuntelevalle ihmiselle uskaltaisin jo suositella tutustumista jenkkiyhtye Reina Del Cid tuotantoon: Siinä myös tuollainen "moniosaaja"
        eli soolokitaristin virkaa noin pääasiassa hoitava Toni Lindgren o näyttänyt taitojaan mm. banjon, mandoliinin, huuliharpun, bassokitaran/pystybasson , rumpujen ja kosketinsoittimien
        käyttötaidosta joka kertonee vahvasti musiikkiin "uppoutuneesta" ihmisestä.

        Laitanpa malliksi linkin: https://www.youtube.com/watch?v=UD2iCuDZTBU

        Nämä naiset osaavat! Harrastuskitaristina itse arvostan kovasti Lindgrenin kitaroinnin monipuolisuutta, soolokitaristina mielestäni "lyö laudalta" monet tunnustetutkin tekijät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle näköjään monipuolisesti musiikkia kuuntelevalle ihmiselle uskaltaisin jo suositella tutustumista jenkkiyhtye Reina Del Cid tuotantoon: Siinä myös tuollainen "moniosaaja"
        eli soolokitaristin virkaa noin pääasiassa hoitava Toni Lindgren o näyttänyt taitojaan mm. banjon, mandoliinin, huuliharpun, bassokitaran/pystybasson , rumpujen ja kosketinsoittimien
        käyttötaidosta joka kertonee vahvasti musiikkiin "uppoutuneesta" ihmisestä.

        Laitanpa malliksi linkin: https://www.youtube.com/watch?v=UD2iCuDZTBU

        Nämä naiset osaavat! Harrastuskitaristina itse arvostan kovasti Lindgrenin kitaroinnin monipuolisuutta, soolokitaristina mielestäni "lyö laudalta" monet tunnustetutkin tekijät.

        Nainen, joka soitteli bassoa ja huuliharppua kitaraa soitti hyvin kitaraa, kun rupesi jammailemaan vähän blues tyyliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle näköjään monipuolisesti musiikkia kuuntelevalle ihmiselle uskaltaisin jo suositella tutustumista jenkkiyhtye Reina Del Cid tuotantoon: Siinä myös tuollainen "moniosaaja"
        eli soolokitaristin virkaa noin pääasiassa hoitava Toni Lindgren o näyttänyt taitojaan mm. banjon, mandoliinin, huuliharpun, bassokitaran/pystybasson , rumpujen ja kosketinsoittimien
        käyttötaidosta joka kertonee vahvasti musiikkiin "uppoutuneesta" ihmisestä.

        Laitanpa malliksi linkin: https://www.youtube.com/watch?v=UD2iCuDZTBU

        Nämä naiset osaavat! Harrastuskitaristina itse arvostan kovasti Lindgrenin kitaroinnin monipuolisuutta, soolokitaristina mielestäni "lyö laudalta" monet tunnustetutkin tekijät.

        Katsoin siis tuon laittamasi linkin.


    • Olen tässä taas kuunnellut Roryn musiikkia. Yleensä, jos jonkun artistin tai bändin musiikki nappaa saatan kuunnella sitä yhtä ja samaa pitemmän aikaa (välillä voin välissä kuunnella jotain muutakin). On monia artisteja ja bändejä, jotka ovat tehneet muhun suuren vaikutuksen, mutta tää Roryn musiikki erityisesti. En tiedä oikein miks. Johtuukohan siitä, että miehellä oli niin traaginen loppu (kuoli 47-vuotiaana siihen, että maksa petti)?Olen herkkäluonteinen, niin tuollaiset asiat helposti saavat mut itkemään.

      Vaistoan myös joistain hänen kappaleistaan surumielisyyttä. Paha on pelkkien laulun sanojen perusteella tulkita, mutta ehkä hän halusi jonkinlaista pysyvyyttä elämäänsä. Ehkä pysyvän kodin ja rakkauden. Mene ja tiedä.

      Tosin valehtelisin jos väittäisin, ettei hänen ulkonäkönsä ole myös tehny vaikutusta, viimeistä piirtoa myöten osuu ja uppoaa (musiikkia kuunnellessa ei loppupeleissä toisen ulkonäöllä ole väliä, vain musiikilla). Oli erittäin komea mies.

      Tekee hieman pahaa katsoa Youtubesta pätkiä, joissa hän soitteli viimeisinä vuosinaan. Hän oli vain varjo itsestään ja soittokin hieman hyytynyt. Mutta parhaimpina aikoinaan todella hyvä. Hieno artisti.

      Tiivistäen voisi sanoa, niin kuin yhdessä toisessa ketjussa jo mainitsin, että hän oli kansanmies. Ei kulkenut torvet soiden, vaan antoi musiikin puhua puolestaan.Hieno artisti.

    • Roryn esiintymisessä se juttu ei ehkä niinkään ollut se soittaminen (toki lahjakas kitaristi), vaan se miten hän eläytyi ja esiintyi. Hän soitteli aina satasella, välillä silmät kiinni ja välillä hymyili, joskus jopa nauroi. Soittaminen ja esiintyminen tuotti hänelle hyvää sisäistä oloa ja se näkyi ulospäin.Hän myös monesti liikehti lavalla (heilutti jalkojaan, muuta vartaloaan, käsiään, hyppi ja pomppi). Hänen esityksensä olivat aina kokonaisvaltaisia. Ja tuntuu, kun katson jotain hänen livetaltiointiaan, että hän tunsi musiikin kokonaisvaltaisesti, se ikäänkuin tuntui menevän päästä varpaisiin ja sormenpäihin asti.

      Lopulta kuitenkin jopa soittamista hienompaa Roryssa oli se millaiseksi hänet on kuvattu. Hän oli aina ystävällinen ihmisille ja kohtelias eikä tehnyt itsestään kovin paljon numeroa muuta kuin esiintyessään. Ja suhtautui nöyrästi (vaikka joskus ehkä vähän liian kovalla tahdilla) musiikkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe