Kukkomiehen raha-asiat

MMies

Ei tietenkään kuuluisi tehdä aloitusta palstalaisesta, mutta hemmo otti asian itse esiin ja kysyisnkin, että mitä hänen pitäisi tehdä pärjätäkseen paremmin?

Vaihtaa työpaikka?

Mennä rikkaan lesken kanssa naimissin?

Kerätä käpyvä metsistä ja myydä niitä Mikkelin torilla?

Niin?

9

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran kysytään..

muuten en vastaisi, mutta kun jätkä välttämättä haluaa, että yksityiselämäänsä puututaan.

Työpaikan vaihto tulisi ensimmäisenä mieleen. Olen itse tuntenut muutaman puusepän, jotka saivat aivan toisenlaista palkkaa. Eri tuhatluvuista puhutaan. Joten edes ammatinvaihtoa ei tarvitsisi tehdä.
      Tai sitten vain on kyseessä niin surkea puuseppä, tai puhuu paskaa.

Tokaa vaihtoehtoa en pidä kauhean mahdollisena kyseisellä pärstäkertoimella.

Käpyjen kerääminen voisi olla myöskin erittäin kannattavaa tai puolukoiden poimiminen :)

• MMies

hän on siis hyvä puuseppä?

• MMies kirjoitti:

hän on siis hyvä puuseppä?

Kannattako puhuakaan jos ei ole alan realiteeteista tai miehen kyvyistä hajuakaan?

Siinä voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen tyhmyyden saralla hyvinkin äkkiä.

• vaikuttaisi
        Kukkomies kirjoitti:

Kannattako puhuakaan jos ei ole alan realiteeteista tai miehen kyvyistä hajuakaan?

Siinä voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen tyhmyyden saralla hyvinkin äkkiä.

aika alhaiselta puusepän palkaltasi tuo mainitsemasi. Kuten jo sanoin niin muutaman olen tuntenut itsekin ja eri palkkaluokasta on puhuttu.

tässä nyt jotain suuntaa antavaa..

http://www.teme.fi/PALKAT/palkat.pdf

• vaikuttaisi kirjoitti:

aika alhaiselta puusepän palkaltasi tuo mainitsemasi. Kuten jo sanoin niin muutaman olen tuntenut itsekin ja eri palkkaluokasta on puhuttu.

tässä nyt jotain suuntaa antavaa..

http://www.teme.fi/PALKAT/palkat.pdf

Itse asiaan kun kaivettiin TEATTERIALAN palkkataulukot. Kuukausipalkalla puuseppiä teattereissa on suomessa:

(valitse oikea vaihtoehto)

a) 1-5
        n) 6-10
        c) 11-25

henkilöä. Että jos niinku puuseppiä, konepuuseppiä tai puuartesaaneja nyt hotsittaa saada tuo kakstonnia niin ei muuta kuin hakemaan töitä lähimmästä suuresta teatterista. Onnea matkaan, meitä muita hakijoita nyt sitten on helposti kymmenentuhatta :)

Eli: Kun haet puusepän palkasta tietoja niin pliis, voisitko käyttää jotain sellaista lähdettä mikä kuvaa arkirealismia ja töitä joita enemmistö puusepistä tekee? Millään mahdollista?

Muuten tää menee teatteriksi. Tragikomiikaksi suorastaan.

• sun pitää
        Kukkomies kirjoitti:

Itse asiaan kun kaivettiin TEATTERIALAN palkkataulukot. Kuukausipalkalla puuseppiä teattereissa on suomessa:

(valitse oikea vaihtoehto)

a) 1-5
        n) 6-10
        c) 11-25

henkilöä. Että jos niinku puuseppiä, konepuuseppiä tai puuartesaaneja nyt hotsittaa saada tuo kakstonnia niin ei muuta kuin hakemaan töitä lähimmästä suuresta teatterista. Onnea matkaan, meitä muita hakijoita nyt sitten on helposti kymmenentuhatta :)

Eli: Kun haet puusepän palkasta tietoja niin pliis, voisitko käyttää jotain sellaista lähdettä mikä kuvaa arkirealismia ja töitä joita enemmistö puusepistä tekee? Millään mahdollista?

Muuten tää menee teatteriksi. Tragikomiikaksi suorastaan.

kuulua siihen huonoimpien sakkiin ?

Niin ?

Koitas nyt vähän skarpata.

"hakijan tulee olla ammattitaitoinen, itsenäiseen työhön pystyvä, piirrustusten lukutaitoinen, cnc-koneen osaava ja muuta huippua..!"
        Ja sitten palkkaus: Joku vitun TES! Jos ET ole ihan aloittelija puusepän hommissa tai muuten vaan kalakäsi, niin unohda kaikki paikat, missä palkkauksen kohdalla on kolme kirjainta T E S !
        KUINKA TYÖNANTAJA VOI ETSIÄ HUIPPUTEKIJÄÄ alimmalla mahdollisella palkalla?! Ei se onnistu muillakaan aloilla. Ammattitaidosta pitää olla myös valmis maksamaan.

Pr 3 n.7,8, Pr 4 n.8,35, Pr 5 8,96 ja siitä parempaa ei puu ja erityisalojen liitto tunnekkaan. Tavallinen keskiraskasta työtä normaalilla vastuulla lähtö on Pr 3, toki näihin tulee henkilökohtaisen osaamisen mukaan lisä 2 %. Meidän talossa palkka on suurimmalla osalla 8,5 - 12 €:n välillä, toki on niitäkin joilla jää kahdeksaan euroon, mutta ovat sitten niitä jotka vaan tulee töihin, vastuista ja innokkuudesta viis.

• rusalkaa

Mä kans ihmettelen, mitä mies kitisee.

En tuu koskaan ymmärtämään sitä, ettei näppärä mies pärjää vanhemman naisen seurassa. Moni nuori nainen valitsee kaukaa viisaasti itteään vanhemman puolison, joka on jo jollain tavoin paikkansa löytänyt. Millä muulla mies kuroisi menetettyä matkaa, ellei rikkaan lesken naimisella?

Ehkä sillä sitte on NIIN hyvä pärstäkerroin...

• vänkyrä-nainen

raha-asioita ruotia, koska ne ovat jokaisen henk.koht. asioita. Itsekin haluisin ammatin, jossa saisin jollain lailla toteuttaa itseäni. Voisin silti joutuu tekemään muitakin hommia, jollei oman alan töitä olisi. Mut siis noin kai kaikki tekee ainakin jossain elämänsä vaiheessa....Eli ihan normaalia.

Mulle raha ei kuitenkaan kovinkaan suuressa arvossa ole, et pienillä tuloillakin olisin onnellinen, JOS SAISIN tehdä just sitä mitä koko sydämestäni haluan tehdä.

• aika :

rehelliseen ja kustannustehokkaaseen työntekoon, talvisin lumitöitä, kesäisin mansikanpoimintaa, syksyisin puolukoita, muulloin voisi jakaa KANSAN UUTISIA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4164
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3587
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3309
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2830
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2309
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2248
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2042
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1554
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1500
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1486
    Aihe