Miltä

tuntuis

Jos olisit itse kotona lapsesi kanssa ja puolisosi lähtisi joka vapaapäivänänsä heti aamulla punttisalille tai lenkille pariks tuntia ja itse pyytäessäsi kävelylle kerran kuukaudessa saisit happaman naamanilmeen mieheltäsi, mutta pääsisit silti lenkille? Meillä näin.

11

1489

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne salille

ei kai tuo nyt niin vaikea asia ole!

• HkjukJkk

....laittaa lapsen siksi aikaa?

• ja selittelyä
        HkjukJkk kirjoitti:

....laittaa lapsen siksi aikaa?

en muuta voi todeta.
        Jos tuo on urputuksen aihe, että mies käy salilla, ja ei ole itse valmis järjestämään esim lapselle hoitopaikkaa vähäksi ajaksi niin voi uusavuttomuus sentään.
        Mistä teitä oikein sikiää?

• ............
        ja selittelyä kirjoitti:

en muuta voi todeta.
        Jos tuo on urputuksen aihe, että mies käy salilla, ja ei ole itse valmis järjestämään esim lapselle hoitopaikkaa vähäksi ajaksi niin voi uusavuttomuus sentään.

kaikilla kun vaan ei ole mahdollista saada koskaan lasta muualle kuin puolison hoiviin...pointti tuossa taisi olla se, että mitäs kun puoliso haluaa omaa vapaa-aikaa koko ajan, mutta ei ole sitä valmis toiselle vanhemmalle antamaan/mahdollistamaan..?

Ei asiat aina ole noin mustavalkoisia...

• lisäksi
        ............ kirjoitti:

kaikilla kun vaan ei ole mahdollista saada koskaan lasta muualle kuin puolison hoiviin...pointti tuossa taisi olla se, että mitäs kun puoliso haluaa omaa vapaa-aikaa koko ajan, mutta ei ole sitä valmis toiselle vanhemmalle antamaan/mahdollistamaan..?

Ei asiat aina ole noin mustavalkoisia...

vaikka olisikin mahdollisuus saada lapsi vaikka isovanhemmile, ei se niin mene että toinen voilähteä ja mennä miten tykkää ja äiti(meidän tapauksessa)jää kotiin ja kun äiti haluaa löhteä ulos, hänen pitääkin hankkia lapselle perheen ulkopuolelta lastenhoitaja ettei isän tarvitse olla lasten kanssa...

• asiat..
        lisäksi kirjoitti:

vaikka olisikin mahdollisuus saada lapsi vaikka isovanhemmile, ei se niin mene että toinen voilähteä ja mennä miten tykkää ja äiti(meidän tapauksessa)jää kotiin ja kun äiti haluaa löhteä ulos, hänen pitääkin hankkia lapselle perheen ulkopuolelta lastenhoitaja ettei isän tarvitse olla lasten kanssa...

No eihän sen niin pidäkään mennä että isän ei "tarvitse" lasten kanssa olla! Jos niin asiat kuitenkin on, niin äijää niskasta kiinni ja selität asiat juurta jaksaen, vaikka väkisin.

Tai sitte kylmän rauhallisesti teet niin että ilmoitat äijälle että sinä lähdet nyt lenkille ja palaat n.2h kuluttua. Et kuuntele selittelyjä tms, vaan jätät lapset hänelle ja lähdet vain. Luulis perkele aikuisten miestenkin älyävän vähän jotain.

• järkkää
        ja selittelyä kirjoitti:

en muuta voi todeta.

sitä hoitopaikkaa?

• meilläkin...

Kuulostaa tutulta..meillä puoliso(isä) kokee oikeudekseen vain sanoa että hei, mä menen nyt käymään kaverilla, kaljalla, kahvilla, missä milloinkin ja minä jos sanon että menen kaverin kanssa lenkille(tai siis kysyn, sopiiko), kahville tms niin alkaa huokailu ja puuskuttaminen "mut ku mä olin just sitä ja tätä tekemässä ja sinne ja sinne lähössä tai just ajattelin et oltais kahestaan"..siitä seuraa keskustelu ja joko pääsen lähtemään lenkille tms kun mies jää tikku otsassa kotiin tai sitten suututaan ja MIES lähtee raivopäissään jonnekkin ja minä jäänkin vahingossa kotiin..en voi sanoa että näin aina käy, mutta usein kuitenkin..ja jos pääsen lähtemään yksin johonkin niin sitten soitetaan tunnin tai kahden päästä että missä olet, tuutko jo kotiin...
      Yleensäkin meillä minun menot pitäisi lukea tarkkaan kalenterissa ainakin viikkoa ennen ja mies voi ilmottaa menostaan puolta tutnia ennen..ei sillä ettäkö olisin natsi ja vaatisin kaikki mieheni menot kalenteriin mutta tasapuolisuuden nimissä sitten minäkin haluan mennä sillon kun siltä tuntu ja on mahollisuus..

• santsa....

mullaki mies kulkee harrastuksissa, ja yöelämässäkin ja työajat on 10-18 eli on pois "parhaan ajan päivästä".mulla on alkanu ihan oikeesti tympiin.Sit,kun itse haluais käydä jossain, tuntee syyllisyyttä.Miksi?miksi myös minä en voisi vain lähteä salille ja laittaa oven kiinni perässä tai lenkille ilman, että pitää tehdä jotain pirun järjestelyjä.Miehillä on niin helppoa tai ne jotenkin pitää niin itsestäänselvyytenä, että kyllä toi hoitaa kodin ja lapset ja vielä koiranki.

• santsa jatkaa...
        santsa.... kirjoitti:

mullaki mies kulkee harrastuksissa, ja yöelämässäkin ja työajat on 10-18 eli on pois "parhaan ajan päivästä".mulla on alkanu ihan oikeesti tympiin.Sit,kun itse haluais käydä jossain, tuntee syyllisyyttä.Miksi?miksi myös minä en voisi vain lähteä salille ja laittaa oven kiinni perässä tai lenkille ilman, että pitää tehdä jotain pirun järjestelyjä.Miehillä on niin helppoa tai ne jotenkin pitää niin itsestäänselvyytenä, että kyllä toi hoitaa kodin ja lapset ja vielä koiranki.

niin ja mä tietty herään öisin syöttään vauvan ,kun olen kotona,miehen työajoillehan ei mahda mitään,jos mä ehdotan, että mene vauvan kans vaikka vaunuileen, että mä saan olla"rauhassa" alkaa semmonen virsi miehen suusta, että vauva olis niinku mulle riesa tms.tai ,jos mä käyn sitten siellä salilla,ja mies on jäänyt hoitaan OMAA LASTAAN, vauvahan on tietty itkeny koko ajan ja lumityöt on jääny tekemättä ja palapalapala.onpa kiva tulla kotia.

• miehellä

on pakkomielle urheilla ja heti aamusta herättyään. Ei haittaa, vaikka olisi sukulainen yökylässä tai tilanne mikä hyvänsä päällä, niin lenkille tai salille lähdetään joka tapauksessa. Koskaan ei ole aamua, että koko perhe heräilisi rauhassa ja vietettäisiin yhdessä rauhallinen aamu ja mietittäis mitä tehtäis yhdessä. Yksivuotiaamme heräilee edelleen useita kertoja yössä ja itse hoidan yöheräilyt, kun häntä onneksi saan kotona hoitaa. Mutta olisi silti ihanaa, jos mies edes joskus voisi lähteä aamusta hänen kanssa ulos ja saisin olla rauhassa tai itse mennäkin jossain käymään. Asiasta ollaan keskusteltu useita kertoja ja olen niin tottunut tilanteeseen, että useimmiten en edes mieti sitä, mutta ajoittain ottaa pannuun. Tämä koskee siis vain aamuja. Kyllä urheilun jälkeen mies on valmis olemaan meidän ja lapsen kanssa ja pääsen joskus lenkillekin tai kauppaan tms. ja kerran viikossa jumppaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe