Mitä söitte aamiaseksenne?

YrjöJurri

Elä kuten saarnaat, toteutin VHH-tyyppisen aamiaisen.

- 200g Lidlin A-luokan nakkeja pätkittynä pannuun tirisemään oliiviöljyn kera.
- kesäkurpitsaa kuutiona sekaan
- 50g silputtua metvurstia
- muutama oliivi pilkottuna
- ei suola koska sitä tulee makkaroista
- mausteet

4-munan munakas johon täytteet kipataan, päälle ripaus juustoraastetta, juomaksi kivennäisvesi

Energiaa noin reilun 1000 kcal josta rasvaa 90g, proteiinia 70g ja hiilihydraattia alle 10g

31

3535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janitamami

2 kananmunaa, 1,5 Vatajannakkia pari ruokalusikallista raejuustoa ja mukillinen kahvia.
      Kananmunat ja nakit paistoin luomu oliiviöljyssä.

• Yksi Vatajan hiilariton ja lisäaineeton grillimakkara, 100g. Paistoin sen voissa. Kahden munan munakokkeli ja puolikas suikaloitu paprika.
        2 desiä itse tehtyä kefiiriä. Lopuksi kuppi vahvaa kahvia johon loraus kuohukermaa.

• reikäleivän
        kj.mattila kirjoitti:

Yksi Vatajan hiilariton ja lisäaineeton grillimakkara, 100g. Paistoin sen voissa. Kahden munan munakokkeli ja puolikas suikaloitu paprika.
        2 desiä itse tehtyä kefiiriä. Lopuksi kuppi vahvaa kahvia johon loraus kuohukermaa.

Mie söin reikäleivän reikiä !

• YrjöJurri
        kj.mattila kirjoitti:

Yksi Vatajan hiilariton ja lisäaineeton grillimakkara, 100g. Paistoin sen voissa. Kahden munan munakokkeli ja puolikas suikaloitu paprika.

Olen tuolta karpit foorumilta lukenut niistä. Minusta osassa Lidlin nakeista on liika suolaa, kun olen aina vältellyt sitä. Täytyy kokeilla Vatajaa.

• juttu..

Kaksi ruisleivän palasta (58 kcal) per kappale

Päälle Beceliä sisältää mm. (Omega-3/6)

Leipien päälle
      - muutama viipale kirjolohta.
      - siivu 5% rasvasta juustoa
      - siivu pippurimaustettua kinkkuviipaileita (6 kcal)
      - pari ruukkusalaatin lehtiä

Ja lasi kamomilla teetä

Alle 200 kcal.

• YrjöJurri

Alle 200 kca...hip hurraa

• xboxi

Mukillinen hopeateetä (kiehuvaa vettä ja maitoa). Surkeaa. Leipä loppu, tuoremehu loppu. Tulin eilen toisesta asunnostani ja kaikki oli loppu.

• edellinen..
        YrjöJurri kirjoitti:

Alle 200 kca...hip hurraa

Jos syön aamiaisen siinä klo 7:50 ja käyn lounaalla jo 10:50, siinä ei kerkiä nälkä tulemaan, 3h väli.

Ja tuo sinun aamiainen sisälsi perätin 1000 kcal? Jos söisin tuommoisen aamiaisen työpaikan lounaan (500-700 kcal?) ja vielä työpäivän jälkeen iltapalaa, tulisi siinä helposti >3500 kcal päivässä. Itse lasken päivän kalorit siihen 1800 kcal tuntumaan. Lenkkeily päivinä syön vähän enemmän.

Toisaalta en noudata mitään vhh:ta. Kuulostaa aika epäterveelliseltä tuommoinen ruoka? Paljon kovia rasvoja ja suolaa??? Mahtaneen kolesteroliarvot nousta?

• Villeksi kutsuttu

Iso kuppi makeaa kaakaota, kaksi palaa ruisleipää, päällä margariinia, lauantaita ja suolakurkkua.

Energia- ja muista määristä en tiedä, mutta liian vähän niitä on. Mutta kun ei maita niin ei maita.

Ja nyt pitäisi syödä lämmin ateria, mielelläni siirtäisin sitä mutta kun illalla on treenit niin on pakko syödä nyt että ruoka ehtii laskeutua. Maha täytenä ei ole kiva treenata.

Myöhemmin illalla sitten syödään vähän reippaammin.

• Makeaa kaakaota, ruisleipää, jossa hiilareita 42 g/100g, margariinia. Lauantaimakkarassa lihapitoisuus on 51%, siihen lisätään mm. perunajauhoa ja paljon lisäaineita. Suolakurkku on sitten on ainoa VHH:lla kelpaava, ellei nyt sitten ole käytetty sokeria valmistuksessa.

Ei ihme, jos ei maita. Ei minullekaan maistuisi.

• Etkö osaa lukea?
        kj.mattila kirjoitti:

Makeaa kaakaota, ruisleipää, jossa hiilareita 42 g/100g, margariinia. Lauantaimakkarassa lihapitoisuus on 51%, siihen lisätään mm. perunajauhoa ja paljon lisäaineita. Suolakurkku on sitten on ainoa VHH:lla kelpaava, ellei nyt sitten ole käytetty sokeria valmistuksessa.

Ei ihme, jos ei maita. Ei minullekaan maistuisi.

"Mitä söitte aamiaseksenne?"

Missä aloittaja sanoi että pitää olla VHH-aamiainen?

Onko lukutaidossasi vikaa vai luetun ymmärtämisessä?

Kun ruoka on hyvää ja täyttävää, ei se maistu jatkuvasti eikä koko ajan tarvi pelätä nälkää kuten VHH:lla.

• Etkö osaa lukea? kirjoitti:

"Mitä söitte aamiaseksenne?"

Missä aloittaja sanoi että pitää olla VHH-aamiainen?

Onko lukutaidossasi vikaa vai luetun ymmärtämisessä?

Kun ruoka on hyvää ja täyttävää, ei se maistu jatkuvasti eikä koko ajan tarvi pelätä nälkää kuten VHH:lla.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio. Keskustele laihdutuksesta Atkinsin, Montignacin ja South Beach Dietin oppien mukaan.

• mitä siitä
        kj.mattila kirjoitti:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio. Keskustele laihdutuksesta Atkinsin, Montignacin ja South Beach Dietin oppien mukaan.

Ei ollut ketjun aloituskaan mitään niistä. Ja oli mitä oli, vastaus oli silti vastaus siihen mitä aloituksessa kysyttiin.

Eikä sinunkaan kommenttisi ole keskustelua manitsemistasi aiheista.

Pysyisit ensin itse aiheissa ja vasta sitten voit alkaa ojentamaan muita.

Vaikka turhaa sinun on täällä ketään ojentaa. Pelkästään naureskelua aiheutat mesoamisellasi. Tuollaisen hupipetterin marinat ovat yhtä tyhjän kanssa.

• seuraavasti....

Lautasellinen kaurapuuroa, siinä sokeritonta kiisseliä. Päällä mustaherukoita.

Lisäksi lasi tuoremehua, kaksi palaa täysjyväpaahtoleipää, päällä 5 % sulatejuustoa, salaatinlehti.

Lopuksi yksi appelsiini ja kalaöljykapseli.

Tämä siis noin kello 07. Töissä iso muki kahvia. Lounas sitten kello 11:00-11:30, lohimureke, salaatti, 2 palaa näkkäriä, rasvatonta maitoa.

Iltapalana tullee olemaan kahvi, täysjyväruisleipää, tomaattia, omena.

Siinä se.

• aamiainen. Söitkö Fazerin täysjyväpaahtoleipää. Se ei ole sitä. Siinä on täysjyvävehnäjauhoa (40 %), vehnäjauho, vesi, hiiva, glukoosi-fruktoosisiirappi, kasviöljy, siirappi, suola (1,2 %) ja happamuudensäätöaineet (E262, E263).

Hiilihydraatteja kahdessa palassa 20 g.

Puurossa hiilareita on 7,2 g/100g. Tuoremehussa keskimäärin 10g/100g.

• muistaakseni...
        kj.mattila kirjoitti:

aamiainen. Söitkö Fazerin täysjyväpaahtoleipää. Se ei ole sitä. Siinä on täysjyvävehnäjauhoa (40 %), vehnäjauho, vesi, hiiva, glukoosi-fruktoosisiirappi, kasviöljy, siirappi, suola (1,2 %) ja happamuudensäätöaineet (E262, E263).

Hiilihydraatteja kahdessa palassa 20 g.

Puurossa hiilareita on 7,2 g/100g. Tuoremehussa keskimäärin 10g/100g.

Vaasan täyshyväsarjasta, leivontaan käytetyistä jauhoista 100% on täysjyvää - lisänä erilaisia siemeniä.

Yleensä syön aamullakin ruisleipää, täysjyväisenä, esimerkiksi 100% ruis (täysjyväruis 71 %, vesi, suola (1,2 %), hiiva, sakeuttamisaine (E 412) ja emulgointiaine (E 471). Leivän viljasta on 100 % täysjyväruista.)

On muuten hirmuhyvän makuista, enkä laske hiilihydraatteja koska ei tuo ylipaino ole ikinä vaivannu.

• aamiaiseni tänään

Löysäksi keitetty kananmuna, muutama katkarapu ja reilu pala juustoa.

2dl Bulgarian jugurttia, johon oli sekoitettu vajaa dl makeuttamatonta luomu kaakaojauhetta, 2 kukkurallista ruokalusikallista marjajauhetta ( tyrni karpalo marja-aronia),hiukan vastapuristettua sitruunamehua ja lisäksi 1tl luomuhunajaa siinä olevien hyvien entsyymien saamiseksi.

Silloin kun syön tuota teen sekoituksen valmiiksi edellisenä iltana ja laitan jääkaappiin, koska maistuu mielestäni paremmalta kuin juuri ennen syöntiä valmistttu.

Sitten tietysti hyvää luomu kahvia.

• menhir86

tuoppi vettä multivita- ja maitohappobakteeri-tabletti.
      Sitten mustikoita, puolukoita, raejuustoa 200g, kaurarouhetta ~0,3dl, puolikas isosta porkkanasta, 20g suklaata ja kuppi kaakaoo.
      Nii joo ja vetäsin jälkeenpäin viel puolikkaan kynnen valkosipulia.

Miks aina kysytään aamiaista? :)

• YrjöJurri

Oikeastaan juuri tässä aamun ruokailussa on karppaajilla iso ero muihin kansalaisiin. On joukko ihmisiä, olkoot karppaajia tai muita, jotka eivät saa alas aamulla juuri mitään. Aina sanotaan, että aamuruokailu on tärkein varsinkin laihduttamisessa. Ainakin kreetalaiset tekevät päinvastoin, he syövät myöhään tukevasti, muta eivät juuri syö aamulla.

• helppoa

3-kuppia mustaa kahvia. Syön erittäin runsaan ja proteiinipitoisen illallisen mahd. myöhään, niin ei ole aamulla nälkä.

• nuista määristä vaa

Aikas paljon syöt jo aamupalalla proteiinia! Tuohan riittäs normaalille syöjälle koko päivän tarpeiksi. Miksi panet noin monta munaa, kun kolmellakin saa pannulla munakkaan. Sitten vielä karmee määrä nakkeja ja meetwurstii. Syö toki rauhassa, kyllä se sydäri tai aivoinfarkti tulee, kun olet aikasi sitä rääkännyt. Jos sulla on jo diabetes, sen seuraava vaihe on se sydäri tai infarkti ja sepelvaltimotauti. Diabetes on vain alkufanfaari.

Voit olla myös samanlainen mainosmies kuin Mattila, joka puhuu Rasalaksen puolesta täällä, mutta kukaan ei voi tietää, mitä siellä kotonaan syö. Tiedä vaikka kaurapuuoroa joka aamu!

• YrjöJurri

"Jos sulla on jo diabetes"
        On mulla vielä munatkin ei ne läskiin ole vielä hukkuneet....sen sijaan biabetestä ei ole, tuskin tuleekaan.

Peruskulutukseni ilman liikuntaa 2200 kcal. Päivän energia saanti 1800..2000 kcal, jolloin pienelläkin liikunnalla syntyy 500 kcal vaje.
        Minä voi painooni nähden syödä noin 180g proteiinia päivässä.

Koska olin ylipainoinen ja pelkäsin terveyteni puolesta valitsin VHH:n. Minulla ei koskaan ollut kolesterolit korkealla eikä muitakaan perimän aiheuttamia vaivoja.

Kun pudotin painoa jo 12kg verenpaineeni laski painoa nopeammin. Jos 120 kiloisella miehellä on verenpaine 85/150 kerro millä muulla se ilman lääkitystä voisi tuohon arvoon pudota. Veren sokerit eivät ole koskaan olleet koholla, millä muulla voisi ehkäistä 2tyypin diabeteksen puhkeamista ? Raitkaisin ongelman VHH:lla jolla pudotan painoani myös.

Miksi pitäisi mennä siihen josta on juuri huonojen kokemusten vuoksi olin pyrkinyt pois.

• muistin väärin
        YrjöJurri kirjoitti:

On mulla vielä munatkin ei ne läskiin ole vielä hukkuneet....sen sijaan biabetestä ei ole, tuskin tuleekaan.

Peruskulutukseni ilman liikuntaa 2200 kcal. Päivän energia saanti 1800..2000 kcal, jolloin pienelläkin liikunnalla syntyy 500 kcal vaje.

Koska olin ylipainoinen ja pelkäsin terveyteni puolesta valitsin VHH:n. Minulla ei koskaan ollut kolesterolit korkealla eikä muitakaan perimän aiheuttamia vaivoja.

Kun pudotin painoa jo 12kg verenpaineeni laski painoa nopeammin. Jos 120 kiloisella miehellä on verenpaine 85/150 kerro millä muulla se ilman lääkitystä voisi tuohon arvoon pudota. Veren sokerit eivät ole koskaan olleet koholla, millä muulla voisi ehkäistä 2tyypin diabeteksen puhkeamista ? Raitkaisin ongelman VHH:lla jolla pudotan painoani myös.

Miksi pitäisi mennä siihen josta on juuri huonojen kokemusten vuoksi olin pyrkinyt pois.

Täällä olikin toinen, joka kertoi sokeriensa olevan koholla, joku herra X. Joten olen pahoillani että epäilin sinulla sitä olevan! Tottahan toki on aina hyvä, että jokin konsti löytyy painon pudotukseen. Ilmeisesti vhh sopii parhaiten miehille, he kun muutenkin voivat kokonsa takia syödä enemmän vähän kaikkea. Minulla tämmöisenä eläkeläisnaisena on kyllä myös ylipainoa reilusti, mutta peruskulutukseni on jotain siinä 1700 kCal. Siinä mä erehdyinkin, kun ei paino pudonnut, kun en pystynyt liikkumaan iskiaskivun takia, ja piti laihtua vain ravinnon kalorivajeella. Jos käyn salilla ja uimassa, tulee liikunnalla heti n 400 kCal kulutusta lisää. Hih, nyt on taas jalkani kipeä, ja toivon voivani aloittaa salitreenin ja uimisen jo keskiviikkona. Sillä on hiukan vaikea tuntea itsensä kylläiseksi 1200 kalorilla päivässä! Tsemppiä vaan, eiköhän haudata sotakirveet? :)

• kahvin kera...
        muistin väärin kirjoitti:

Täällä olikin toinen, joka kertoi sokeriensa olevan koholla, joku herra X. Joten olen pahoillani että epäilin sinulla sitä olevan! Tottahan toki on aina hyvä, että jokin konsti löytyy painon pudotukseen. Ilmeisesti vhh sopii parhaiten miehille, he kun muutenkin voivat kokonsa takia syödä enemmän vähän kaikkea. Minulla tämmöisenä eläkeläisnaisena on kyllä myös ylipainoa reilusti, mutta peruskulutukseni on jotain siinä 1700 kCal. Siinä mä erehdyinkin, kun ei paino pudonnut, kun en pystynyt liikkumaan iskiaskivun takia, ja piti laihtua vain ravinnon kalorivajeella. Jos käyn salilla ja uimassa, tulee liikunnalla heti n 400 kCal kulutusta lisää. Hih, nyt on taas jalkani kipeä, ja toivon voivani aloittaa salitreenin ja uimisen jo keskiviikkona. Sillä on hiukan vaikea tuntea itsensä kylläiseksi 1200 kalorilla päivässä! Tsemppiä vaan, eiköhän haudata sotakirveet? :)

Mie join pari mukia kahvia ja siihen loraus kevyt maitoa ja kummankin kahvikupin jälkeen kävin partsilla tupakilla.

• njet bonimai
        kahvin kera... kirjoitti:

Mie join pari mukia kahvia ja siihen loraus kevyt maitoa ja kummankin kahvikupin jälkeen kävin partsilla tupakilla.

Niin miks sie vastasit miulle? Ko mie en oo elämässäin ainuttakaa tupakkaa polttant, mut isävainaa kyllä poltti ketjussa (ja mie kersana sain sauhut kans keuhkoihini tiiviissä mökissä), sit se kuolikii tasan kuuskymppisenä. Keuhkot ja pumppu hajalla ja ku tuli keuhkokuume, sehän sen vei paris päiväs. Jospa siekii bonjaisit jättää sen myrkyn vetämättä keuhkoihis. Kassos ku se savu ja ne myrkyt heikentää siun versuonetkii ja pannoo alulle niien tukkeutumisen. Kuulema iesauttaa 2-diabeteksenkin tulloo.

Justiisa sillee käv yhelle tutulle ikäimmeiselle, vaik ohhaa se viel hengis, mut diabeteksen totteemisen jäläkeen tul infarkti, ja sitte sen jälkeen tul tietennii sydämen vajjaatoeminta, ja kyllä suap nyt maksoo katkerasti saahuistasa. Se se on se vajjaatoeminta vasta tääsin lammaattava tauti. Ee jaksa ennee yhtää mittää, muuta kun pittää vettee lissee nesteenpoestoleäkkeitä, tae sitä paesuu ku ilimapallo ja jalat on ku tukit.

• Miinusta rapiat kokolytä ki...
        njet bonimai kirjoitti:

Niin miks sie vastasit miulle? Ko mie en oo elämässäin ainuttakaa tupakkaa polttant, mut isävainaa kyllä poltti ketjussa (ja mie kersana sain sauhut kans keuhkoihini tiiviissä mökissä), sit se kuolikii tasan kuuskymppisenä. Keuhkot ja pumppu hajalla ja ku tuli keuhkokuume, sehän sen vei paris päiväs. Jospa siekii bonjaisit jättää sen myrkyn vetämättä keuhkoihis. Kassos ku se savu ja ne myrkyt heikentää siun versuonetkii ja pannoo alulle niien tukkeutumisen. Kuulema iesauttaa 2-diabeteksenkin tulloo.

Justiisa sillee käv yhelle tutulle ikäimmeiselle, vaik ohhaa se viel hengis, mut diabeteksen totteemisen jäläkeen tul infarkti, ja sitte sen jälkeen tul tietennii sydämen vajjaatoeminta, ja kyllä suap nyt maksoo katkerasti saahuistasa. Se se on se vajjaatoeminta vasta tääsin lammaattava tauti. Ee jaksa ennee yhtää mittää, muuta kun pittää vettee lissee nesteenpoestoleäkkeitä, tae sitä paesuu ku ilimapallo ja jalat on ku tukit.

Miäpäs tuas paenoin vaek kuika, mut annas olla ku alotin vhh:n joha putos. Mut eepä tällä vhhla:kaan aota läskiä pelekästän popsia. sallaattia pitää välliin heittee, ja sitähän tuo usseimmiten miel tekkööökii.

• YrjöJurri kirjoitti:

verenpaine on tuollainen, niin se kiertää väärään suuntaan.

• Nimetön

2 kananmunaa 45 g pekonia paistettuna n. rkl omia chilejä jauhettuna mausteeksi. N. 4dl kahvia mustana.

• hiilarisorsa

- leipäpala (Vaasan 100% Ruis) becelillä
        - raejuustoa
        - mandariini
        - kahvia

Ei maistu aamuisin pekonimunakkaat.

• Terveellisyyden perikuva.

sisältää 2 lasia vettä, kuppi kahvia, 10 ml kalanmaksaöljyä ja hormoonipilleri.
      En sitten millään saa heti herättyäni alas mitään ruokaa. Syönkin leivät tai mikropuuron vasta työpaikalla.

• aamusella

paistoin vain kananmunia, jääkaapissa ei ollut muuta valon lisäksi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3984
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      59
      3980
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2682
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1859
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe