Oletko/oletteko mustasukkaisia kumppanistasi ja millä tavoin se ilmenee käytöksessäsi/käytöksessänne?
Tunnustatko kärsiväsi mustasukkaisuudesta?
7
276
Vastaukset
- tunnusta.............
En kärsi mustasukkaisuudesta.
Ei myöskään kumppanini.- persona-non-grata
ohittaneet sen iän:) ...
harvemmin näkee mustasukkaisuutensa ongelmaksi, vaikka ulkopuoliset henkilöt niin näkisivät.
- persona-non-grata
on myös kytköksissä parisuhteen vuorovaikutuksen heikkenemiseen, mikä johtaa arvailuihin ja oletuksiin, yms. Sairaalloiseksi se muuttuu, kun se hallitsee koko elämää.
- scale
eikä naisenikaan juuri sellaisesta sairaudesta kärsi.
Itse asiassa mustasukkainen puoliso olisi mulle fobia numero 1. - psykiatrian tohtori
Usein vastaanotolleni on saapunut joku, joka itse kokee olevansa mustasukkainen. Huomattavasti useammin saapuu uhri, joka mustasukkaisuudesta kärsii. Parisuhteisiin nämä yleensä ovat liittyneet. Kun alkuun on päästy ja selvitelty hieman taustoja, paljastuukin mustasukkaisuuden taustalta jotain muuta kuin itse mustasukkaisuus. Otan esimerkki tapauksen. Kerran saapui vastaanotolleni mieshenkilö, joka kertoi olevansa kovin ahdistunut siitä kun vaimo epäilee hänellä olevan vieraita naisia. Miten tämä käytännössä ilmeni. Siten, että vaimo koko ajan tenttasi ja uteli vieraista naisista. Kun mies palasi liikematkaltaan, vaimo tutki matkavaatteet tarkkaan, löytyisikö huulipunan jälkiä tai vieraita hiuksia. Kukkaron katsoi tarkoin, olisiko siellä joku viestilappunen, joka kaiken paljastaisi. Miehen kännykkääkin selasi hyvin usein, saadakseen miehen paljastetuksi. Mitään ei kuitenkaan löytynyt. Mies siis oli niin ovela, että pystyi peittämään jälkensä.
Päätin sitten kutsua molemmat vastaanotolleni yhteiseen terapiaistuntoon. Tätä yhteisterapiaa sitten jatkoimme noin vuoden ajan. Vaimo alkoi viimeinkin uskomaan, että miehellä ei todellisuudessa ollutkaan vieraita naisia. Hän vain itse uskoi ja kuvitteli näin olevan.
Paljastui, että naisella oli heikko itsetunto. Hän pelkäsi miehensä hänet hylkäävän vahvempien ja paremmin elämässään pärjäävien naisten tähden.
Kun nainen sai lopullisen varmuuden siitä, että mies rakastaa yksinomaan häntä, eikä etsi muita naisia rinnalleen, nainen vapautui mustasukkaisuudestaan.
Nykyisin he elävät onnellisina kumpikin. Mies ei enää koe turhaa syyllisyyttä, eikä vaimo hylätyksi tulemistaan. se on niin kauan sallittua kunhan pysyy terveen puolella. kumppanin pitää tuntea jotain eikä antaa mun viilettää missä vaan tai kenen kanssa vaan, sehän se välittämistä vasta osottaakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21635Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061597Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2391137Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2856- 10835
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48823- 69800